Hej flashbackare... i vanlig ordning så förlitar jag mig på er där google sviker mig... jag har nyligen börjat sukta efter ett spel som jag minns att jag hade som liten till pc, i vilket man kunde styra olika karaktärer med olika vapen, för att sedan ha ihjäl "fiender" för att klara banan, spelet i sig var ganska banalt och enkelspårigt, men är ändå väldigt sugen på att kunna uppleva spelet igen, men då lär jag först veta namnet...
Har lite luddigt minne, men ska ge några hints...
spelet skulle jag uppskatta kommer från tidigt 90 tal, och jag tvivlar på att det var något topseller...
en karaktär (min favorit) hade en yxa, och jag kan nästan tänka mig att det var våran kära Arnold schwarzenegger som lånade rösten till denna, med en specifik kommentar som kom upp när man slogs:
"stop blocking my axe with your body"
En annan karaktär hade pilbåge, om jag inte minns helt fel så var han klädd i grönt...
Det som gjorde spelet mest spelvärt var just dessa "ingame" kommentarer ifrån karaktärerna som man kunde spela (även 2 spelare samtidigt, ev. fler)
Om jag minns rätt så såg man även sin karaktär direkt ovanifrån
Om det ringer en avlägsen klocka hos någon av er, så är jag djupt tacksam för svar... och om detta inlägg hamnat i fel tråd, så ber jag om ursäkt i förväg...
Okej nevermind, Get Medieval heter det, men jag vet inte hur jag raderar ett inlägg...