Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-03-30, 20:49
Medlem
Va på game-on utställningen på tekniska igår och körde ett spel som jag fick upp ögonen för. Lirade det på ps3, men känslan var mer att det handlade om ett retrospel, man spelade som en riddare och hade en till med sig. Tror att namnen var Roddy och Leopold, men kan vara helt ute och cyklar. Har försökt söka lite på det men hittar inget. Någon som kan ha en hint om vad det kan vara?
Citera
2014-03-31, 11:51
Medlem
Jag har funderat över ett spel som en kompis lirade för ett antal år sedan. Vi har ingen kontakt över huvud taget idag och även om jag på riktigt har försökt leta upp honom och spelet har jag inte gjort några framsteg över huvud taget.
Själv är jag född -92 och vi gick i samma klass ca 2an-5an skulle jag tro. Så detta borde vart 00-03.
RPG var det iallafall med en jävla massa skivor. Av vad jag kommer ihåg var kunde man ibland vara tvungen att byta om man gick ut ur ett slott osv. Stilen var ganska mörk och typisk för västerländska spel så nåt jrpg har jag nog kunnat utesluta. Jag har för mig att man såg i förstaperson och en hel del lootande av byråer förekom.
Jag har själv aldrig spelat det så detaljer och beskrivningar av monster osv är svårt. Jag var inne på tidiga elder scrolls spel ett tag men kunde utesluta det ganska fort.
Om det är någon som känner igen den här beskrivningen så är jag väldigt tacksam för svar!
Citera
2014-03-31, 14:01
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SgtPedalen
Jag har funderat över ett spel som en kompis lirade för ett antal år sedan. Vi har ingen kontakt över huvud taget idag och även om jag på riktigt har försökt leta upp honom och spelet har jag inte gjort några framsteg över huvud taget.
Själv är jag född -92 och vi gick i samma klass ca 2an-5an skulle jag tro. Så detta borde vart 00-03.
RPG var det iallafall med en jävla massa skivor. Av vad jag kommer ihåg var kunde man ibland vara tvungen att byta om man gick ut ur ett slott osv. Stilen var ganska mörk och typisk för västerländska spel så nåt jrpg har jag nog kunnat utesluta. Jag har för mig att man såg i förstaperson och en hel del lootande av byråer förekom.
Jag har själv aldrig spelat det så detaljer och beskrivningar av monster osv är svårt. Jag var inne på tidiga elder scrolls spel ett tag men kunde utesluta det ganska fort.
Om det är någon som känner igen den här beskrivningen så är jag väldigt tacksam för svar!

Might and magic 8 eller 9?

Endast två skivor dock, vad är massor med skivor?

http://en.wikipedia.org/wiki/Might_and_Magic_VIII
http://en.wikipedia.org/wiki/Might_and_Magic_IX
Citera
2014-03-31, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Might and magic 8 eller 9?

Endast två skivor dock, vad är massor med skivor?

http://en.wikipedia.org/wiki/Might_and_Magic_VIII
http://en.wikipedia.org/wiki/Might_and_Magic_IX
Haha, massor med skivor var nog iallafall 5-6 stycken. Det är just den biten jag kom ihåg att jag reagerade på. Might and Magic är inte helt otänkbart men jag skulle gärna vilja att det var lite fler skivor för att kunna stilla mitt sinne, haha. Jag känner igen stilen, men det kan ju vara eftersom jag lirat Heroes serien.
Citera
2014-04-03, 23:15
Medlem
Tjena!

Behöver hjälp med ett spel som plågat mitt minne länge nu.

Sega mega drive, plattform med pussel element, man var en tonåring, blåa arbetsbyxor med hängslen, bakvänd keps, långt blont hår, tror man använde en sugpropp/vaskrensare och fienderna var aliens.

Allt kanske inte stämmer, var lääängesen.

Snälla, säg att det finns nån som minns detta!
Citera
2014-04-06, 11:31
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger52
Tjena!

Behöver hjälp med ett spel som plågat mitt minne länge nu.

Sega mega drive, plattform med pussel element, man var en tonåring, blåa arbetsbyxor med hängslen, bakvänd keps, långt blont hår, tror man använde en sugpropp/vaskrensare och fienderna var aliens.

Allt kanske inte stämmer, var lääängesen.

Snälla, säg att det finns nån som minns detta!

Bubba N stix!

https://www.youtube.com/watch?v=qxIlxgnxD6A
Citera
2014-04-06, 11:39
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rautan
Hej jag söker ett spel till ps2. De var ett action spel som var inspirerat av asien. Man slåss typ som i dantes inferno. Man spelar alltså i tredje person.

Ninja Gaiden eller Onimusha kanske?
Citera
2014-04-07, 00:04
Medlem
Citat:
Planescape: torment hade massor av skivor och en jäkla massa byråer. Inte förstaperson dock.
Citera
2014-04-07, 00:28
Medlem
shrimpflavors avatar
Citat:

Ultima Underworld?
Citera
2014-04-07, 00:35
Medlem
shrimpflavors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealpucko
Hej flashbackare... i vanlig ordning så förlitar jag mig på er där google sviker mig... jag har nyligen börjat sukta efter ett spel som jag minns att jag hade som liten till pc, i vilket man kunde styra olika karaktärer med olika vapen, för att sedan ha ihjäl "fiender" för att klara banan, spelet i sig var ganska banalt och enkelspårigt, men är ändå väldigt sugen på att kunna uppleva spelet igen, men då lär jag först veta namnet...

Har lite luddigt minne, men ska ge några hints...

spelet skulle jag uppskatta kommer från tidigt 90 tal, och jag tvivlar på att det var något topseller...
en karaktär (min favorit) hade en yxa, och jag kan nästan tänka mig att det var våran kära Arnold schwarzenegger som lånade rösten till denna, med en specifik kommentar som kom upp när man slogs:
"stop blocking my axe with your body"

En annan karaktär hade pilbåge, om jag inte minns helt fel så var han klädd i grönt...

Det som gjorde spelet mest spelvärt var just dessa "ingame" kommentarer ifrån karaktärerna som man kunde spela (även 2 spelare samtidigt, ev. fler)

Om jag minns rätt så såg man även sin karaktär direkt ovanifrån

Om det ringer en avlägsen klocka hos någon av er, så är jag djupt tacksam för svar... och om detta inlägg hamnat i fel tråd, så ber jag om ursäkt i förväg...

Okej nevermind, Get Medieval heter det, men jag vet inte hur jag raderar ett inlägg...

Get Medieval!!!!!! https://www.youtube.com/watch?v=5xyKMp9f6m4

Kanske kan vara Gauntlet också.
Citera
2014-04-07, 19:12
Medlem
BigFatCones avatar
På 90-talet spelade jag och morsan ett flipperspel ganska mycket. Det var på PC bör sägas. Det var bara en bana och temat var väl typ.. space/horror. Jag har svaga minnen av att lamor hade nånting med bonuspoäng att göra. Bakgrunden på bordet var blåsvart har jag för mig. Minns även något om en bonusbana med toastolar och nånting i stil med "the revenge of the.. nånting pt2". Man körde det från DOS. Nån som vet?
Citera
2014-04-07, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Höek
Planescape: torment hade massor av skivor och en jäkla massa byråer. Inte förstaperson dock.

Hmm, det var varken Planescape eller Ultima. Förstaperson är jag näst intill hundra på. Det var mycket mörkare och grafiken siktade på att vara mer realistisk än Ultima. Ringde precis till min bror och fick mina teorier bekräftade. Han hade inte mycket att tillägga förutom ett svagt minne av nåt enchantment system för vapen, men detta var endast en gissning. It remains a mystery.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in