2021-12-05, 11:11
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
På tal om LUNA som har helt återhämtat sig och är å sniffar på nya ATH-nivårer.
ETH ser ut att ha klarat sig rätt bra med och ligger stabilt över 40.

Söndagar brukar vara blodiga, så jag förväntar mig inget stort idag.

Kollar man på BTC/Alt coins dominance så är BTC fortfarande väldigt låg. Detta tyder på att folk är generellt är väldigt bull och tror på marknaden. Folk ligger fortfarande i ALTs i väntan på supercykeln.

ETH klarar sig alltid bättre än Bitcoin numera när marknaden går neråt. Tycker det tyder på att ETH kommer flippa BTC inom en snar framtid. Personligen är jag mer bull i ETH.

Nästa vecka blir oerhört intressant inför framtiden. Om vi ska upp eller ner.
Citera
2021-12-05, 11:15
Medlem
Damer och herrar,

https://twitter.com/intocryptoverse/status/1467228841366200320/photo/1

Härligt och se att hundskräp coinsen försvunnit ur topp 10 efter senaste korrektionen!
XRP är fortsätt påväg ner, bara tidsfråga innan denna shitcoin också är utanför.

Feels good. Såna här krascher behövs för att skaka ut svaga händer och rensa upp i shitcoin-träsket.
Nu är det bara låta marknaden läka sina sår. Kan ta dagar, kan ta veckor.
Citera
2021-12-05, 11:51
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Damer och herrar,

https://twitter.com/intocryptoverse/status/1467228841366200320/photo/1

Härligt och se att hundskräp coinsen försvunnit ur topp 10 efter senaste korrektionen!
XRP är fortsätt påväg ner, bara tidsfråga innan denna shitcoin också är utanför.

Feels good. Såna här krascher behövs för att skaka ut svaga händer och rensa upp i shitcoin-träsket.
Nu är det bara låta marknaden läka sina sår. Kan ta dagar, kan ta veckor.

Ja det är underbart, lika kul att följa deras fantiker på olika medier som reddit som fortfarande sitter och köper, en 60% + drop från ATH är bara en "dipp" enligt dem. Shiba/Saitama verkar ha dom mest extrema.
Citera
2021-12-05, 14:32
Medlem
Citat:
På tal om LUNA som har helt återhämtat sig och är å sniffar på nya ATH-nivårer.
ETH ser ut att ha klarat sig rätt bra med och ligger stabilt över 40.

Söndagar brukar vara blodiga, så jag förväntar mig inget stort idag.

Kollar man på BTC/Alt coins dominance så är BTC fortfarande väldigt låg. Detta tyder på att folk är generellt är väldigt bull och tror på marknaden. Folk ligger fortfarande i ALTs i väntan på supercykeln.

Det var bara ett halvår sedan Avanza införde detta på krypto, menar du då att Avanza var oreglerad tidigare?
Jag har själv fått svara på liknande frågor på Binance, det kan ha att göra med att jag ibland handlar med hävstång.

Finns det någon altcoin som inte är upp 10000% sedan förra året? Väntar dom på en supercykel så får dom vänta länge, folk sitter ju i alts för att alts = returns, bitcoin tåget har gått och det är dessutom ETH som har lett denna bullrun, inte en fråga om utan en fråga när ETH kommer flippa BTC, blir kul att se maximalisternas reaktioner då.
Citera
2021-12-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Han har rätt här, du sålde dippen för du lyssnade på dot.coms sämsta investerare. Intressant pris nu på Bitcoin, jag ska räkna ut hur jag ska göra!

Men för helvete.. kopplar du fortfarande inte?

Du menar fortfarande på att jag sålde i dippen?
Eftersom swing high/low punkterna är på X och Y
Så när jag scalpar så är min sälj och köp läge där swing hig/ low är?
😅🤐
Du är geni!
Jah ska alltså swinga för att scalpar optimalt?

Hur kunde jag missa det. Faan vad korkad jag är. Vill slå mig själv. Det är ju så självklart..
Jag ger mig Lukas.oä
Min erfarenhet är inte I närheten av din..
Du kan verkligen det här på en proffs nivå..
Senast redigerad av HejFrans 2021-12-05 kl. 14:57.
Citera
2021-12-05, 16:00
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Finns det någon altcoin som inte är upp 10000% sedan förra året? Väntar dom på en supercykel så får dom vänta länge, folk sitter ju i alts för att alts = returns, bitcoin tåget har gått och det är dessutom ETH som har lett denna bullrun, inte en fråga om utan en fråga när ETH kommer flippa BTC, blir kul att se maximalisternas reaktioner då.

Nej dom följer trender, trender tenderar att upprepa sig, kollar vi 2017, 2013 så följer vi i samma spår.

Upp 10000%? Pratar du om enstaka shitcoins nu?
Citera
2021-12-05, 16:31
Medlem
Citat:
Nej dom följer trender, trender tenderar att upprepa sig, kollar vi 2017, 2013 så följer vi i samma spår.

Upp 10000%? Pratar du om enstaka shitcoins nu?

Som typ Avax, sand o mana gjort de sista.. Eller vafan kan lika gärna säga alla som är på. Första sidans övr hälften vad du gäller METAVERSE/GAMING/NFT å allt vad det heter.
Gäller bara att hitta dom innan raketerna innan dom precise innan dom får fart. För man vill inte gå in för tidigt så pengarna bara ligger där i ett år å inre göra någon nytta.

Skit lätt uppgift alltså.,

Visserligen tycker jag nft å allt vad det heter ett skämt... skräp faktiskt.
Men jag känner också gamers.. åh dom är sånna primadonnar en del helt plötsligt .. Det ska sminkas å ha sig sen ska man visa upp sig så alla ska täcka wow du är så vacker typ..
Jösses.. åå pengar ska spenderas. Ah helvete vilket släseri.

NFT är framtiden. Så shitcoins va väl lite å ta I? Även om hela marknaden är över värderad.. All sk "konst " är skit ful...
Liknar Mer match med en snorkråka på, cigg fimpar på en annan osv...
Spelen hypas helt sjukt.. dom är så jävla fantastiska å bra spel.😅😅
Alla spel är skit. De flesta funkar inte ens. Kallas beta. Men är inte ens delta . Dom är inte bara halvt halvklara. Spelen i sig skit.

Men jävlar va pengarna de finns..

Vilka finnas kvar om 21 månader?
Hmm MANA som kung
Enjin nånstans längsta upp
Resten är borta med ett undantag kanske.
Citera
2021-12-05, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderskuggan
Många fikusar i tråden som inte pallar trycket. Krypto är inget för bögarslen utan för iskalla typer med pungkulor av stål. Köp aktier istället era fikusar

Finns inte en människa som klarar att vara helt kall och objektiv. Allt påverkas, även dom allra bästa...
Däremot finns det en skara wammabes med ett ego som är för stort att orka bära..

Dessa folk kommer du aldrig få höra orden:
"Jag gjorde ett misstag"
Däremot historier om hur jävla bra dom investerar hur många x , allt utförs i perfekt detaljer.
Känslomässiga trades? Nej nej. En perfect yrade är Känslolös och objektiv, dom proffs schackspelare , alltid 10-20 steg framför 5-10 olikt bord... ja det sagan om deras grandiosa natur kan nog dras hur långt som helst egot är tillräckligt stort.

Att dom förlora 10l lax på coinbase förra veckan pga av mått misstag skulle dessa människor aldrig erkänna för någon utan dem historien går med dom in i graven..
Så om dom soa ge råd till nyår traders så är.allt bara skit snack ok egentligen scam. Fast här är inte lögnen i syfte att roffa åt någons pengar utan för att skydda sin lögn., till varje pris.
Effekter är den a samma som scams iaf. För dom luras. ..

En egenskap som de bästa har dock inom vad som helst egentligen är att erkänna sina misstag och jobba på Dom..

Det är ungefär som jag vill börja fotboll och går in till allsvenska laget och försöker typ leka lite bättre än dom.

Förlorad mao.

En nybörjare med potentialen. Han går. Till dom bästa ich frågar och försöker lära sig så mycket dem kan. Han faller o faller o faller . Men reser sig varje gång.
Han ser sitt ego.
Han ser bristerna och de hinder egot framställer och jobbar sent stenhårt för att undvika fällorna.

Ett proffs ser sig sig själv Som någon som har brister överallt, därför jobbar han på saker överallt å lägger extremt mycket tid på de. .a maniskt faktiskt .

Skulla Han vara perfekt utan brister så finns ingen meningen att slipa längre.
Citera
2021-12-05, 19:00
Medlem
doctor-potatos avatar
En spännande helg. Vore ju härligt om vi kunde få en weekly close över 50k, men det känns inte helt enkelt. Är verkligen ingen expert men har inte ökat nån position i vare sig btc eller alts under det här droppet. Känns lite för skakigt och inte omöjligt att vi ser djupare dalar.

Ska bli intressant att se vad som sker på börsen i veckan och hur det eventuellt påverkar Bitcoins prisutveckling.
Citera
2021-12-05, 19:14
Medlem
Skulle de va vettigt att köpa btc nu när de är nere lite?
Citera
2021-12-05, 19:35
Medlem
nitinitis avatar
Bull market support bandet låg omkring 51-53k. Tråkigt om vi stänger veckan under det.
Citera
2021-12-05, 19:46
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashhash
Skulle de va vettigt att köpa btc nu när de är nere lite?

Det är alltid vettigt att köpa lite btc, och efter en tillfällig nedgång är det så klart mer vettigt än efter en tillfällig uppgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in