2022-01-07, 21:02
  #6325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashraf88
Man vet att botten är nära när domedagsprofeterna dyker upp och meddelar att BTC är död för 1350606e gången

Han menar antagligen inte att bitcoin kommer gå till noll utan att en lång bearmarket kan vara igång och det är fullt möjligt då vi sett et flera gånger förut.
Folk tror att bara för länder och stora företatg är med i större utstreckning nu så kommer vi inte hr några långa bearmarkets men där tror jag folk har fel.

LÅng bearmarket kanske inte sker just i år, men denna cykel verkar betydligt mer utdraen än dom förra så kanske vi ser btc toppar till hösten och sedan 1.5 år nerförsbacke. Ingen vet.
Citera
2022-01-07, 22:53
  #6326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Förstår att du vill verka kunnig men det är inte alltid så det funkar.
Du väljer själv när du vill sälja.
Antingen säljer du för tidigt eller för sent. Extremt få som prickar nära toppen.

Sitter du med stora vinster är det bra att sälja och sedan vänta in ett bra köpläge.Man måste inte tradea flera gåner i månaden.
Jag köper och säljer ett par gånger per år i rent tradingsyfte och har gjort stora pengar på det, andra köper mindre sumor varje månad eller vecka under flera års tid och går med stora vinster.

Jag köpte ETH förra våren på 32k tror jag det var, och sedan nån vecka efter kom krashen i maj, jag sålde med 25% förlust och satte in på fantom istället som senare gick som en raket.
Jag hade själklart kunnat köpa in mig på ETH eller btc igen när jag såg det började vända i slutet på juli.

Det du ska förstå är att bara för att man säljer med förlust betyder inte det att man inte kan ta igen dessa förluster på kort tid.
Jag tror på mer nergång nu men börjar vi klättra upp kring 50k så ser marknaden väldigt possitiv ut igen.

Att sitta med större summa pengar och 40-50% i förluster är inget för mig.
min gräns går vid 25% ungerfär.

Det handlar inte om att vilja verka kunnig... det är ren logik jag nämnde. Du säljer vid uppgångar just pga att du aldrig kan tajma toppen. Så man säljer av på vägen upp för att sedan köpa på vägen ner. Fattar inte hur det annars ska gå till?
Citera
2022-01-07, 23:16
  #6327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashraf88
Det handlar inte om att vilja verka kunnig... det är ren logik jag nämnde. Du säljer vid uppgångar just pga att du aldrig kan tajma toppen. Så man säljer av på vägen upp för att sedan köpa på vägen ner. Fattar inte hur det annars ska gå till?

Och när avgör du när du ska sälja vid uppgång då?
Säljer du när du är 40% i vinnst och priset går upp ännu 60% på 2 veckor så har du ju itne lyckats särskillt väl.
Du vet toppen lika lite som jag vet botten.
Citera
2022-01-07, 23:22
  #6328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Och när avgör du när du ska sälja vid uppgång då?
Säljer du när du är 40% i vinnst och priset går upp ännu 60% på 2 veckor så har du ju itne lyckats särskillt väl.
Du vet toppen lika lite som jag vet botten.

Jag kanske är otydlig här. Du säljer på vägen upp. Du säljer inte allt på en och samma plats och hoppas på att tajma toppen , utan du sprider ut det på kanske 3 eller 4 nivåer som du känner att du vill sälja på. Det är just för att man inte vet var toppen eller botten är som man snittar in och snittar ut.

Och varför skulle jag inte ha lyckats med en 40% vinst oavsett om priset går upp mer? Det är just den här mentaliteten som bränner många: Girighet...
__________________
Senast redigerad av Ashraf88 2022-01-07 kl. 23:25.
Citera
2022-01-07, 23:26
  #6329
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashraf88
Jag kanske är otydlig här. Du säljer på vägen upp. Du säljer inte allt på en och samma plats och hoppas på att tajma toppen , utan du sprider ut det på kanske 3 eller 4 nivåer som du känner att du vill sälja på. Det är just för att man inte vet var toppen eller botten är som man snittar in och snittar ut.
Bättre att inte sälja något som snittar 150% uppgång per år över tid utan istället bara köpa nergångar.

Hade man sålt av vid 20k, 25k, 30k och 35k så hade du missat 100% uppgång och fortfarande väntat på att köpa in dig igen.

Nej, jag ger inte mycket för de som säger att det "bara" är att sälja toppar och köpa bottnar.
Citera
2022-01-07, 23:28
  #6330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Bättre att inte sälja något som snittar 150% uppgång per år över tid utan istället bara köpa nergångar.

Hade man sålt av vid 20k, 25k, 30k och 35k så hade du missat 100% uppgång och fortfarande väntat på att köpa in dig igen.

Nej, jag ger inte mycket för de som säger att det "bara" är att sälja toppar och köpa bottnar.

Det beror väl helt på var man har köpt in sig. Säg att du köper vid 3k och säljer vid 25k, 30k och 35k. Det är cirka 1000% vinst. Hur är det dåligt? Såklart är det en annan fråga om du köper in dig på 15k...
Citera
2022-01-07, 23:37
  #6331
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Förstår att du vill verka kunnig men det är inte alltid så det funkar.
Du väljer själv när du vill sälja.
Antingen säljer du för tidigt eller för sent. Extremt få som prickar nära toppen.

Sitter du med stora vinster är det bra att sälja och sedan vänta in ett bra köpläge.Man måste inte tradea flera gåner i månaden.
Jag köper och säljer ett par gånger per år i rent tradingsyfte och har gjort stora pengar på det, andra köper mindre sumor varje månad eller vecka under flera års tid och går med stora vinster.

Jag köpte ETH förra våren på 32k tror jag det var, och sedan nån vecka efter kom krashen i maj, jag sålde med 25% förlust och satte in på fantom istället som senare gick som en raket.
Jag hade själklart kunnat köpa in mig på ETH eller btc igen när jag såg det började vända i slutet på juli.

Det du ska förstå är att bara för att man säljer med förlust betyder inte det att man inte kan ta igen dessa förluster på kort tid.
Jag tror på mer nergång nu men börjar vi klättra upp kring 50k så ser marknaden väldigt possitiv ut igen.

Att sitta med större summa pengar och 40-50% i förluster är inget för mig.
min gräns går vid 25% ungerfär.

Sergiorant 2.0 således. Köpa högt och sälja lågt. Lycka till med det.

Jag rekommenderar motsatsen. Samt att aldrig mer lyssna på PlanB (mitt stora misstag detta år), eller för den delen lyssna på någon för mycket. Köp högt sälj lågt. Inget annat.
Citera
2022-01-07, 23:43
  #6332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Sergiorant 2.0 således. Köpa högt och sälja lågt. Lycka till med det.

Jag rekommenderar motsatsen. Samt att aldrig mer lyssna på PlanB (mitt stora misstag detta år), eller för den delen lyssna på någon för mycket. Köp högt sälj lågt. Inget annat.

Alltid varningsflagg med folk som påstår sig förutspå prisutvecklingen flera år framöver. PlanB har ju ändrat sig med flera modeller utöver S2F, typ S2FX och någon annan skitmodell. Helt rätt att inte lyssna på honom.
Citera
2022-01-08, 00:11
  #6333
Medlem
Extremt mycket rädsla i marknaden nu, men jag tycker BTC ser ut att må hur bra som helst (än så länge).

Tror det kommer att ta fart uppåt på allvar i början av februari, dvs en liknande situation som i somras.

Vore intressant att få höra lite argument (inte länkar till youtubers) från de som anser att vi ska ner till 30k, 20k eller t o m 10k, vad ni baserar resonemanget på.
Citera
2022-01-08, 01:06
  #6334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Extremt mycket rädsla i marknaden nu, men jag tycker BTC ser ut att må hur bra som helst (än så länge).

Tror det kommer att ta fart uppåt på allvar i början av februari, dvs en liknande situation som i somras.

Vore intressant att få höra lite argument (inte länkar till youtubers) från de som anser att vi ska ner till 30k, 20k eller t o m 10k, vad ni baserar resonemanget på.


Jag är 50/50 .
Några 25k tror jag inte vi komer få se, det var vad priset låg på nästan i början av bullmarket.
Men nära 25k kan vi nog gå mycket tillfällligt.
30k tror jag men även det är lågt för att ligga nån längre tid.

Michael sailor köpte ju för miljarer på 24k förra året som exempel.
Tror att även detta år till stora delar komer va rätt tråkigt, någon extrem prisökning i närtid ser iaf inte jag pga redan nämnda inflation, covid, och osäkerheter som råder,(ryssland, kazakhztan etc).

Samt att vi 60k varit svårt att bryta och att hålla i närtid.
Hade vi varit på 60k för 6 år sedan hade jag varit betydligt mer bullish men nu har vi sett 2 gånger att 60k är högt.
Väldigt få insatta rusade för att köpa btc på 60k förra året och finns ännu rätt orealistiska förhoppningar om 200-300k.

Folk tenderar att glömma att bitcoin under långa perioder har varit väldigt tråkigt och att det i det store hela väldigt sällan gjort stora prisökningar.
De största ökningarn kommer månaderna efter halveringen.
Citera
2022-01-08, 01:09
  #6335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Sergiorant 2.0 således. Köpa högt och sälja lågt. Lycka till med det.

Jag rekommenderar motsatsen. Samt att aldrig mer lyssna på PlanB (mitt stora misstag detta år), eller för den delen lyssna på någon för mycket. Köp högt sälj lågt. Inget annat.

Ska du sitta här på trading/analys tråden och du själv inte tradear tycker jag du ska hålla käften.
En hodlare tar ingen risk.
Citera
2022-01-08, 01:22
  #6336
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Sergiorant 2.0 således. Köpa högt och sälja lågt. Lycka till med det.

Jag rekommenderar motsatsen. Samt att aldrig mer lyssna på PlanB (mitt stora misstag detta år), eller för den delen lyssna på någon för mycket. Köp högt sälj lågt. Inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Ska du sitta här på trading/analys tråden och du själv inte tradear tycker jag du ska hålla käften.
En hodlare tar ingen risk.

Läs mitt inlägg en gång till, i synnerhet det jag fetat just för dig. För övrigt har risktagande inget med rättigheter att skriva på Flashback att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in