2021-12-04, 23:43
Medlem
Jag förstår inte varför ni söker någon form av motiv till DA’s självmord. Det är påfallande ofta som bara den suicidala själv vet att den mår fruktansvärt dåligt. De som bestämt sig ropar inte efter hjälp, de vet att de snart blir av med demonerna.

Jämför med Mikael ”Svullo” Dubois. Flerbarnspappa som precis kommit in i den etablerade teatervärldens värme. Ett-tu-tre, tar livet av sig. Ingen misstänkte något innan.

En kompis pappa gick ut i garaget och hängde sig medans hans fru lagade lunch till de båda. Fanns exakt NOLL signaler på att han mådde dåligt.
Citera
2021-12-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Varför skulle polisen missa ett tips bara för brodern tyckte att Deniz var "superman"?

Nej moderatorer kommer inte flytta denna tråd och anse fallet uppklarat bara för att du säger att du pratat med två vittnen som säger att Deniz inte hälsade!

Jag säger inte detta.
Jag informerar dig om vad soms sagts till Militär och polisen.
Försök inte mästra mig din sopa.
Va fan har du själv bidragit med?
Acceptera att Deniz tog sitt liv.
Det finns inget som styrker annat.
Citera
2021-12-04, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Fetade:

Det stämmer. Du hade även rätt på tillvägagångssättet gällande Avicii. Så dina källor var korrekta den gången.

Visst betyder inte det att du har rätt nu för den delen, men jag ser inte direkt någon anledning till att du skulle sitta här och hitta på.

Det är uppenbart att DA tagit sitt liv, så jag förstår verkligen inte de som fortfarande tvivlar och skriver en massor av påhitt.

Det är jävligt respektlöst. Tyder även på stor okunnighet om psykisk ohälsa bland män.

Vill du veta vad som är respektlöst? Det är att på ett medvetet sätt försöka påverka andra människors åsikter till och med genom användning av icke-sanna uppgifter.

Min avsikt med detta inlägg är egentligen inte att tillrättavisa dig eller förolämpa dig, men jag lägger märke till att du gör samma misstag om, om igen.

Jag upprepar därför att du har skrivit tidigare felaktiga uppgifter i tråden och nu senast i inlägg (#6172) har du påstått att DAs föräldrar flytt från Turkiet. Vidare har du försökt förklara kulturkrock och deras misstro mot svenska myndigheter är en erfarenhet från hemlandet.

DAs pappa flyttade till Sverige år 1958. Föräldrarna varken misstror turkiska eller svenska myndigheter, dock har de nog förväntat sig mer förståelse och information från Polismyndigheten.

Med inlägg (#6169) försöker du förklara att självmord är ovanligt och skambelagt i Turkiet därav föräldrarnas ovilja att acceptera att sonen kan ha tagit sitt liv. Självmord är inte skamligt är inte heller ovanligt (självmordstalen har tyvärr ökat pga. lågkonjunktur).

Vad försöker du vinna med irrelevanta argument som dessutom är felaktiga. Är det inte en desperat handling?

Du vet väl att (oavsett var du än befinner dig) om du ertappas med lögn en gång, förlorar du din trovärdighet för alltid.

Eftersom det är sista gången som jag kommenterar mot dig, vill jag återigen påminna dig om att du återanvänder samma cirkelresonemang, som en slarvig person kan göra i argumentationssammanhang, se gärna inlägg (#6189).
Fundera lite så förstår du varför det är fel.
Citera
2021-12-05, 00:16
Medlem
Pi-ella och Anedin!
Snälla berätta för mig om era tankar om varför Deniz hamnade där han hittades.
Citera
2021-12-05, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Nej, du respekterar inte mina kunskaper om du på fullaste allvar argumenterar för att polisen skulle ringa till morsan och säga att dom utesluter självmord, inte finner bevis för mord men har lyckats identifiera mordvapnet? haha
Och nej, du skrev inte ordagrant så, men det du menar är ju precis det. Finns inget annat alternativ.

Nej, det är inget unikt i att människor (snygga, mitt i livet med matchoyrken) tar livet av sig. Sprängmedel är kanske inte det första alternativet. Men för någon som kan det är det ju en ganska human och snabb metod att göra det på. Betydligt mer säkert och mycket snabbare detonationshastighet än att tex skjuta sig. Med det sagt tycker väl jag också att allt det här är lite konstigt. Men motsatsen till ett konstigt självmord är betydligt mycket mer konstigt.
Dessutom är det ju så att dom flesta självmord inte når allmänheten med detaljer.

Vad är det med personen DA om man undersöker den närmare som gör att självmord är än mindre sannolikt? Säg förbövelen inte vad föräldrarna tycker och uppfattar honom. Med den logiken så sitter i så fall 50% av alla mördarna på svenska fängelser inne på falska grunder. Efter som "men han var ju så snäll, skulle aldrig kunna göra något sådant" mer eller mindre är ett mantra i det fallet.

Vad gäller polisens agerande. Om dom står med en kropp. Dom utesluter självmord, Dom bekräftar sprängning med sprängmedel. Du tror på fullaste allvar att dom springer till mamman och säger detta efter att familjen tjatat, för att sedan knipa käften och låssas som ingenting? Det går inte till så... Släpp det! Det saknades ett "inte" vid utesluta självmord. Vem som helst förstår det... Och man behöver inte vara någon expert av myndighetsutövande och dess språk för att förstå det. Jag tror aldrig någonsin att man konstaterat att en person inte tagit livet av sig när den är utsatt för den typen av våld som du bara kan få på två vis. Och sedan inte utreda det som mord.

Ja, utredningen är väl tillförd diverse labbresultat, vittnesuppgifter och annat. Men från den stund man gick ut i media och sade att man inte misstänkte något brott. Så har det inte hänt speciellt mycket. Utredningen är öppen, men väntar och ser om det dyker upp något. Inväntar lite mer labbresultat. Det är allt.

Jag vet inte allt nej och jag har inte jätte stor inblick i utredningen. Men jag VET att man fortfarande inte misstänker mord. Och jag vet att man sedan tidigt skede misstänkte självmord. Varför det är så vet jag inte. Vad man sagt och inte sagt till familjen har jag ingen jävla aning om. Men mitt sunda förnuft (ja, tro det eller ej, jag har ett sådant) säger mig att man omöjligt kan ha varit så korkad att man säga att det är omöjligt att han tagit livet av sig. Kroppen är sprängd och det finns bara två rimliga alternativ. Att dessutom säga vad mordvapnet var (i en utredning man påstår sig inte veta vad som hänt i och att man inte har bevis för att det är mord men utesluter självmord) är än mer korkat. Ni måste verkligen ta ett steg tillbaka här.

Synd att du upplever att jag inte respekterar dina kunskaper. I dina senaste två inlägg mot mig, har du presenterat hur du tänker på ett mycket förnuftigt sätt, tack. För att inte låta motsägelsefull vill jag förklara på mitt sätt.

Du förstår nog att på frågan, vad har hänt DA skiljer sig min syn med DAs föräldrar. Och det är inte konstigt, de har mer information om fallet jämfört med mig och de känner sin son väl. Föräldrarna utesluter händelsen att sonen kan ha begått självmord. Dock ej jag, det finns en (mycket) liten sannolikhet för en sådan händelse.

Följande mening i mammans inlägg om samtalet med polisen, har varken Google eller jag kunnat översätta korrekt.

"Güzel Denizim sebebini öğrenemiyeceğimiz nedenlerle yok edildi."

För att återge innehållet så korrekt som möjligt försöker jag skriva tolkningen istället för översättningen, det blir ungefär som följande:

Vi kommer inte att få veta svaren till varför, eftersom det utplånades tillsamman med min vackra Deniz.

Det mamman antyder är att DA var nästan utplånad, kvarlevorna innehöll troligen inte vitala organ och därför gick det inte att fastställa underliggande dödsorsak. Alltså från kvarlevorna och från fyndplatsen kan polisen inte hitta spår eller bevis som kan förklara DAs död.
Om eller varför polisen har arbetat med självmordspår kan jag inte svara på, men förstår att det inte bestyrks av fynden. Och det är inte konstigt eftersom det har också framkommit i tråden att spår och bevis försvinner från en svår sprängdkropp som har legat ute i naturen under flera månader.

Återigen, om vi betraktar hennes inlägg, vi förstår då att polisen har närmare information om sprängmedlet. Motvilligt antyder mamman att eftersom sprängmedlet tillhör Försvarsmakten, går det inte att utesluta att en eventuell gärningsman kan ha anknytning till Försvarsmakten. Jag är ingen tankeläsare, men gissar att föräldrarna kanske tror att händelsen kan förklaras som ett vanligt kriminalfall, där gärningsmannen och offret har anknytning till varandra.

Nu till något annat, från dina inlägg förstår jag att du dömer föräldrarna hårt men jag vet inte varför. Du har tillgång till alla deras inlägg, motinlägg och bilder och kan använda dessa för att bilda dig en någorlunda korrekt uppfattning om. Jag däremot saknar Facebookskonto. Om du använder Google för att besöka deras och DAs minnesplats kan du se hur lite som jag har tillgång till. Trots detta betraktar jag föräldrarna med annorlunda ögon och har kanske till och med lyckats bilda en sannare bild jämfört med dig.
Du är en förnuftig människa med samvete, du behöver inte döma två gamla människor som anser sig ha blivit två levande döda
("Denizim seninle birlikte bizlerde öldük" : Med dig dog vi också min Deniz).

Jag tror att du förstår varför jag skriver detta inlägg till dig.

Ha det fint.
Citera
2021-12-05, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag är inte så säker på att fallet är uppklarat
Det finns något hos polismyndigheten som heter kalla fall
Det kan mycket völ vara så att det här fallet ligger där
Kalla fall innebör bla att fallen tas upp för en ny utredning om något nytt ev bevismatrial/ledtråd dyker upp

Fallet är nog långt ifrån uppklarad även om vissa vill gärna tro det.

Ha det så fint.
Citera
2021-12-05, 09:55
Medlem
fearreapers avatar
Finns fup ?,
Citera
2021-12-05, 11:09
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pi-ella
Vill du veta vad som är respektlöst? Det är att på ett medvetet sätt försöka påverka andra människors åsikter till och med genom användning av icke-sanna uppgifter.

DAs pappa flyttade till Sverige år 1958. Föräldrarna varken misstror turkiska eller svenska myndigheter, dock har de nog förväntat sig mer förståelse och information från Polismyndigheten.

Ja, då borde du m.fl. kanske "lead by example" och sluta skriva här? Eftersom ni på ett respektlöst sätt fortsätter skriva om mord och att det är låg eller ingen sannolikhet med självmord.

Trots att alla faktum i saken tydligt påvisar att DA sprängt sig själv i en liten skreva.

Sen förstår jag inte direkt hur jag har fel att DA's föräldrar flytt till Sverige från Turkiet bara för att de gjorde det just 1958?

Eller att DA's föräldrar visat misstro mot svenska myndigheter? Pappan har ju förfan protesterat utanför polishuset.

Men ditt inlägg sätter ändå saker i perspektiv, vilket jag är tacksam för. Du är uppenbarligen turk och det förklarar naturligtvis din misstro och skeva förhållningssätt i saken.

För att visa ett exempel så kan vi ta när du skrev tidigt i huvudtråden;

Citat:
Ursprungligen postat av pi-ella
I samband med att DAs kropp hittades och fyndplatsen undersöktes, uttryckte sig en talesperson för polisen under en intervju något i stil med: nästan inget tyder på brott. Intressant med ordvalet: nästan. Språkmässigt är det en viss skillnad mellan meningen, inga tecken på brott finns. Kan det reflektera osäkerhet kring fallet och att utredarna vill förmedla detta?

(FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12

Redan på den tiden så läste du in saker som aldrig hänt bara för att din världsbild skall vara intakt. Dvs. att det kan vara ett mord.

Vilket jag påpekade och du fick pudla i vanlig ordning; (FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12
Citera
2021-12-05, 11:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
Har nu varit i kontakt med 1 av dessa löpare.
Bifogar text från en av löparna.
Jag frågade om det jag hade skrivit var riktigt då jag ville försäkra mig om att inget annat än sanningen ska fram.
Svaret var:
”Stämmer rätt bra, men vi var aldrig närmare fyndplatsen än 1 Km.
För man springer liksom inte dit, det är en återvändsgränd med nedbrunna träd!.
Sedan kan jag säga att Polisen bommade vårat tips, även Missing people!
Det var först när jag undrade varför ingen brydde sig om vad vi såg på Facebookgruppen som det tog hus i helvetet då jag fick beskriva vad vi såg.
Det var då militären och Missing people hade väldigt långa samtal med mig och min löparkamrat.
Vi anmälde detta 2 veckor efter hans försvinnande, då vi 100% identifierat honom som den försvunne”

Fallet är avslutat.

Har enorm respekt för Deniz och förstår att han var en extraordinär person.
Detta är odiskutabelt.

Men vad som även är odiskutabelt är att han valde att ta sitt liv i en otillgänglig skog där han sprängde sig själv till döds.

Vi behöver inte spekulera mer, utan som jag sagt tidigare.

Varför valde Fanjunkare Deniz Arda att ta sitt liv?

Vila i frid Deniz
Haha!

Ännu än sinnessvag individ som resonerar likt ett fåtal andra nick här i tråden. Det är nästan en overklig känsla att det just i denna tråd samlas såna stolpskott.

Jag har varit i kontakt med en alkis på en parkbänk igår som sa att Deniz rökte vattenpipa som exploderade i handen. Fallet är löst, move on folks!
Citera
2021-12-05, 11:58
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Haha!

Ännu än sinnessvag individ som resonerar likt ett fåtal andra nick här i tråden. Det är nästan en overklig känsla att det just i denna tråd samlas såna stolpskott.

Jag har varit i kontakt med en alkis på en parkbänk igår som sa att Deniz rökte vattenpipa som exploderade i handen. Fallet är löst, move on folks!

Den 16 mars skrev du:

Citat:
Haha! Hur får du en olycka till att bli en konspiration? Deniz föll offer för ödemarkens sammansvärjning!

Vilka jävla nötter det finns i den här tråden alltså.

(FB) 31-årige Deniz Arda hittad död i skogen Tyresta-Åva Stockholm 2021-03-02

Så jag tror nog de allra flesta är eniga i att den sinnessvaga här är (b.la.) du som inte kan omvärdera din åsikt trots faktum att självmord är klarlagt.
Citera
2021-12-05, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Den 16 mars skrev du:

(FB) 31-årige Deniz Arda hittad död i skogen Tyresta-Åva Stockholm 2021-03-02

Så jag tror nog de allra flesta är eniga i att den sinnessvaga här är (b.la.) du som inte kan omvärdera din åsikt trots faktum att självmord är klarlagt.
Jag har nog genom hela tråden lagt fram att jag tycker det verkar mer troligt med en olycka än ett självmord. Det står jag för än idag.

Jag har full respekt för alla som också tror att det kan röra sig om självmord. Men de användare som på allvar hävdar att mysteriet är löst med den information vi har i tråden, de ger jag inte mycket för.

Sen dyker användaren Hexagon9mm upp i tråden och "citerar" någon sorts textkonversation som han inte har ett uns bevis för att ha ägt rum, och därmed är fallet löst.

Det kan inte bli mer komiskt än så här och det bevisar bara på vilken nivå det hela har lagt sig. Jag är inte det minsta förvånad att speciellt du tar hans hemmaknåpade citat för det avgörande bevismaterialet. Du är ju den största fånen i hela tråden som dessutom välkomnar varenda en som klarar av att göra en höna av en fjäder.
Citera
2021-12-05, 13:13
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jag har nog genom hela tråden lagt fram att jag tycker det verkar mer troligt med en olycka än ett självmord. Det står jag för än idag.

Jag har full respekt för alla som också tror att det kan röra sig om självmord. Men de användare som på allvar hävdar att mysteriet är löst med den information vi har i tråden, de ger jag inte mycket för.

Sen dyker användaren Hexagon9mm upp i tråden och "citerar" någon sorts textkonversation som han inte har ett uns bevis för att ha ägt rum, och därmed är fallet löst.

Det kan inte bli mer komiskt än så här och det bevisar bara på vilken nivå det hela har lagt sig. Jag är inte det minsta förvånad att speciellt du tar hans hemmaknåpade citat för det avgörande bevismaterialet. Du är ju den största fånen i hela tråden som dessutom välkomnar varenda en som klarar av att göra en höna av en fjäder.

Känner du inte själv att det är bisarrt att först hävda fallolycka (som givetvis aldrig var troligt till att börja med) för att sedermera ändra till olycka via sprängning?

Förklara gärna lite hur du tänker och varför du låst dig vid någon form av olycka.

Är det egot som inte kan acceptera att du har sakligt fel eller vad är problemet?

16 mars 2021:

Citat:
Haha! Hur får du en olycka till att bli en konspiration? Deniz föll offer för ödemarkens sammansvärjning!

Vilka jävla nötter det finns i den här tråden alltså.

21 november 2021:

Citat:
Man kan väl bära olika former av sprängmedel med sig som går av då man snubblar. Han kan ha varit där ute i en mängd olika syften och har han dessutom haft någon form av sprängmedel med sig finns det en mängd olika förklaringar till det också. Det är dock en del snilleblixtar i tråden som bara kan se en enda orsak till vad som har hänt, nämligen självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in