2021-03-16, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Många på forumet söker DAs eget personliga skäl till ett eventuellt självmord eller själva händelseutvecklingen kring en olycka medan mycket pekar på att det troligen finns fler "skyldiga" som kan belastas

Min teori är att man söker mörka fler detaljer kring fallet och hoppas på så vis att allmänheten ska glömma bort det eller bara komma fram till ett eget händelseförlopp och motiv som överensstämmer med ens egna uppfattning om vad som hände
GW var överraskande snar med att ge sin syn på händelsen bland annat

"Sju av tio mördare är bekanta med sitt offer. I omkring 70% av fallen tillhör de samma familj, släkt eller känner varandra på annat sätt." - (Bosse Brink, SvD 2006).

Ingen skulle väl falla sig in att misstänka kollegor till D.Arda som MGM. De har ju hjälpt till med sökandet och är förtvivlad och chockad över alltihopa precis som många av oss random nyfikna undrande läsare, som undrar vad fan hände ??

Kollegor/MGM's har tillgång till sprängmedel.
MGM vet att BO ska på löprunda.
MGM mördar BO, MGM spränger BO för att dölja alla bevis.
MGM's skyller på att BO har stulit sprängmedel fast det är MGM's som har gjort det.
MGM's får det att se ut som självmord.
Chefen Chef känner naturligtvis till detta och anmäler inte soldaten/BO förrän efter några dagar
så MGM's får tid på sig att göra jobbet.
Polisen mörkar för de kan ju inte ska skämma ut FM. Man håller varandra om ryggen som man alltid gjort.

Så kan de se ut i kriminalromanen "Frontlinjen" av Allan Bang & Irene Pannic (uttalas I ren panik) eller nån film på Netflix men aldrig i verkligheten och absolut inte i Sverige att FM tar en av sina egna av daga.
Citera
2021-03-16, 12:21
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
"Sju av tio mördare är bekanta med sitt offer. I omkring 70% av fallen tillhör de samma familj, släkt eller känner varandra på annat sätt." - (Bosse Brink, SvD 2006).

Ingen skulle väl falla sig in att misstänka kollegor till D.Arda som MGM. De har ju hjälpt till med sökandet och är förtvivlad och chockad över alltihopa precis som många av oss random nyfikna undrande läsare, som undrar vad fan hände ??

Kollegor/MGM's har tillgång till sprängmedel.
MGM vet att BO ska på löprunda.
MGM mördar BO, MGM spränger BO för att dölja alla bevis.
MGM's skyller på att BO har stulit sprängmedel fast det är MGM's som har gjort det.
MGM's får det att se ut som självmord.
Chefen Chef känner naturligtvis till detta och anmäler inte soldaten/BO förrän efter några dagar
så MGM's får tid på sig att göra jobbet.
Polisen mörkar för de kan ju inte ska skämma ut FM. Man håller varandra om ryggen som man alltid gjort.

Så kan de se ut i kriminalromanen "Frontlinjen" av Allan Bang & Irene Pannic (uttalas I ren panik) eller nån film på Netflix men aldrig i verkligheten och absolut inte i Sverige att FM tar en av sina egna av daga.

Kan inte de som tror på fallolycka eller osannolikt mord starta en tråd i konspirationsdelen? För det är precis vad det är, konspirationsteorier helt utan grund.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-16 kl. 12:36.
Citera
2021-03-16, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Kan inte de som tror på fallolycka eller osannolikt mord starta en tråd i konspirationsdelen? För det är precis vad det är, konspirationsteorier helt utan grund.
Haha! Hur får du en olycka till att bli en konspiration? Deniz föll offer för ödemarkens sammansvärjning!

Vilka jävla nötter det finns i den här tråden alltså.
Citera
2021-03-16, 13:04
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Du har i och med inlägget jag citerade kryssat av den största rutan av de alla. Du verkar ju inte vara riktigt klok.

Eller så tar du till dig fakta och slutar bete dig som ett jävla mongo?
Citera
2021-03-16, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad

Ja, det är konspirationsteorier, påhitt, fiktion, fantasin fick skena iväg.
Tyvärr, är jag inte så angelägen om konspirationsteorier så att jag gör en tråd om det.
F.ö så har jag aldrig trott på fallolycka.
Citera
2021-03-16, 14:57
Medlem
JakobJakob88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackskonto
Det pratas om "den andra" tråden om Deniz. Jag har inte hittat någon annan tråd om honom. Kan någon vänlig själ hänvisa mig till den?

(FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12
Citera
2021-03-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Jag besökte området i helgen då jag hade vägarna förbi. Kan säga att inte ett skit kommer att brinna där nu, det ligger snö kvar på många ställen och marken är blöt. Ni snackar goja och verkar inte ha varit på platsen, eller i området. Däremot finns det ju risk framöver om vädret blir bättre.

Bättre att lägga en blombukett eller liknande, det håller jag med om. Vill någon dock tända ett gravljus eller dylikt på fyndplatsen så är det nästan 0 risk att någon brand skulle uppstå.

Vill du dela med dig information om platsen?
Citera
2021-03-16, 23:44
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RovSvatt
Helt korrekt.
Polisen känner sannolikt till mer om hans försvinnande och skälen han kan tänkas ha haft än vad som är känt I media, därav har dom gått ut med att det inte ligger något brott bakom det hela.
Tyvärr är det många yngre flashbackare som inte sett det förut och förstår inte vad det betyder när polisen så tydligt säger att brottsmisstanke saknas och att de anhöriga nu är tysta. Hade släktingarna, som Deniz bror, inte trott det var självmord hade han sagt det.

Vilket sjukt samhälle det skulle vara om polisen berättade detaljer om de avlidna och deras lidande och motiv för att begå självmord.
Citera
2021-03-17, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JakobJakob88
(FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12

Tack!
Citera
2021-03-17, 08:33
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Tyvärr är det många yngre flashbackare som inte sett det förut och förstår inte vad det betyder när polisen så tydligt säger att brottsmisstanke saknas och att de anhöriga nu är tysta. Hade släktingarna, som Deniz bror, inte trott det var självmord hade han sagt det.

Vilket sjukt samhälle det skulle vara om polisen berättade detaljer om de avlidna och deras lidande och motiv för att begå självmord.
Polisen behöver ju inte ange lidande och motiv. Kanske bättre att till slut ange självmord som orsak om det är det för att det inte det ska spekuleras i oändlighet.
Citera
2021-03-17, 09:13
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Polisen behöver ju inte ange lidande och motiv. Kanske bättre att till slut ange självmord som orsak om det är det för att det inte det ska spekuleras i oändlighet.

Det finns något slags evidens eller i alla fall teori om att om media rapporterar självmord så triggar det fler att ta livet av sig. Inte mer detaljerat inläst än så men det ska tydligen vara ett motiv till att inte skriva i klartext.
Citera
2021-03-17, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RovSvatt
Jag förstod såklart att vissa skulle tvivla men ja jag var där idag och nej jag är inte malmen vem nu det är.
Jag har bilder från mitt besök men vet inte om det är så givande att posta dom här, dessutom är det svårare att se på bild vad som är vad än vad det är i verkligheten.
Man kan tydligt se på platsen att det varit en sprängning, det är mörkt och sotigt på utstickens underkanter och ljust på ovankanterna.
En sprängning har skett i botten av skrevan och kraften har gått upp och ut i håligheter i stenformationen.
Även delar av DA har färdats samma väg såklart.
En kropp inhåller en hel del fett och det har satt sig på väggarna på vissa ställen och fastnat där.
I den håla jag hittade en större hudbit med tillbehör samt en benbit på ca 10 cm finns det tydliga spår av att det flugit in delar från den större hålan vid explosionen.
Jag har både sprängt och sett människor utsmetade så jag tycker det är ganska tydligt vad som skett på platsen men jag förstår att människor utan den kunskapen kanske inte ser det
, ett berg kan ju se lite mörkt, ljust och fläckigt ut helt naturligt.
Mitt syfte med besöket var inte att hitta information att delge här i första hand.
Jag ville veta för egen del då jag följt detta sedan det blev känt i november. Och nu fick jag de svar jag sökte.
Platsen är riktigt ödslig så en sådan risig dag då det blåste storm i Stockholm som det gjorde både 13:e och 14:e november, att någon skulle hört explosionen i den kuperade terrängen är inte heller troligt.
Jag är ingen expert på mänskliga kvarlevor, men jag har sett en hel del och jag är dessutom själv jägare och det jag hittade idag såg då inte ut som djurdelar.
Det låter som om du är utbildad inom det militära, likt DA.
Har polisen gjort ett så taffligt jobb, att de missat så mycket, är beklagligt. Hade de inte ficklampor och redskap med sig?
Hur stort var det i hålan? Om du har möjlighet, så dela gärna dina bilder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in