2021-12-05, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Retrospektivt beträffande mordet på L*na Wesstr*m Måndagen den 14 Maj 2018 samt undersökningen av den då avlidna människokroppens klädesplagg under Lördagen den 19 Maj 2018 så som även under den Rättsmedicinska undersökningen.

■ L*na Wesstr*m var vid det aktuella tillfället klädd med en grön fleeceTröja och ett flerfärgat linne, en BH på överkroppen och en ljus-brun och beige knä-längds-kjol, frilufts- eller trängs-skor och till färgen röda med lite grå nyans samt svarta trosor med en inlagd dambinda.

■ Vid det primära undersökningstillfället konstaterades, att L*na Wesstr*m:s kläder satt på ett helt normalt sätt samt att inga skador kunde iakttagas på hennes klädesplagg.

■ Enligt ovan skrivet: Inga slag med Gärningspersonens tillhygge ... eller med Gärningspersonernas tillhyggen hade vid det aktuella tillfället träffat L*na Wesstr*m:s klädesplagg.

■ Bägge sido-fickorna på L*na Wesstr*m:s gröna fleeceTröja var öppna och den högra sido-fickan låg mot marken.

■ Beträffande L*na Wesstr*m:s ljus-bruna och beige:a knä-längds-kjol, så var samtliga av fickorna helt tomma, så även då gällande den gröna fleeceTröjans fickor, inga föremål fanns eller hittades vid det aktuella undersökningstillfället.

■ Någon eller några klåfingriga kanaljer hade med mycket stor sannolikhet varit framme under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 bakom bullerplanket och rotat igenom L*na Wesstr*m:s samtliga fickor någon gång efter det att dödsmisshandeln var avslutad.

■ Enligt ovan skrivet: Man skall ha i åtanke, och i just detta fallet, att själva fickrotandet kan även ha ägt rum en tid efter det att L*na Wesstr*m hade avlidit.

■ Man skall då ytterligare tänka på att en, eller flera personer kan ha återvänt till brottsplatsen bakom bullerplanket en tid senare framåt efter det att mordet var begånget och då i ärendet för att städa bort spår efter sig på brottsplatsen.

■ Enligt ovan skrivet: Storstädare har ju tidigare i konnektion med mordet på L*na Wesstr*m visat upp sig, det vill säga, en heltokig golvbrunns-skurarinna och en lika heltokig sotarmästare och skorstensfejare samt att flera ingick i städpatrullen utöver H*nna Davidss*n och den store och mäktige Páter SOA vid det aktuella tillfället under Fredagen den 25 Maj 2018 då man skulle undanröja spår i St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*sv*gen etta fyra Bertil.

■ Enligt ovan skrivet: Någon av de tvenne filurerna, det vill säga H*nna Davidss*n eller sotarmästaren Páter SOA kan mycket väl en gång tid ha varit bakom bullerplanket för att då försöka röja undan spår.

■ Både H*nna Davidss*n och Páter SOA har ju tidigare visat sig vara ena riktigt kraftfulla och heltokiga storstädare, framför allt när det gäller spår-röjningar, sedan därtill sagt måste man ju vid sidan om tillägga att citat: "Alla kan ju begå ett misstag" ... slut citat/

Mvh/JM.

Enligt Rättsläkarens fynd kan det ha varit 2 olika mordverktyg som användes vid mordet.
Citera
2021-12-05, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
SD + LW. Två narcissister med psykopatdrag. Det har du rätt i.

Nope. SD+HD passar som hand i handske. Störda båda två.
Citera
2021-12-05, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nope. SD+HD passar som hand i handske. Störda båda två.

Det jag skrev missuppfattades med avsikt av skribenten du svarade här ovan.
Citera
2021-12-05, 09:11
Medlem
Citat:
■ Retrospektivt beträffande mordet på L*na Wesstr*m Måndagen den 14 Maj 2018 samt undersökningen av den då avlidna människokroppens klädesplagg under Lördagen den 19 Maj 2018 så som även under den Rättsmedicinska undersökningen.

■ L*na Wesstr*m var vid det aktuella tillfället klädd med en grön fleeceTröja och ett flerfärgat linne, en BH på överkroppen och en ljus-brun och beige knä-längds-kjol, frilufts- eller trängs-skor och till färgen röda med lite grå nyans samt svarta trosor med en inlagd dambinda.

■ Vid det primära undersökningstillfället konstaterades, att L*na Wesstr*m:s kläder satt på ett helt normalt sätt samt att inga skador kunde iakttagas på hennes klädesplagg.

■ Enligt ovan skrivet: Inga slag med Gärningspersonens tillhygge ... eller med Gärningspersonernas tillhyggen hade vid det aktuella tillfället träffat L*na Wesstr*m:s klädesplagg.

■ Bägge sido-fickorna på L*na Wesstr*m:s gröna fleeceTröja var öppna och den högra sido-fickan låg mot marken.

■ Beträffande L*na Wesstr*m:s ljus-bruna och beige:a knä-längds-kjol, så var samtliga av fickorna helt tomma, så även då gällande den gröna fleeceTröjans fickor, inga föremål fanns eller hittades vid det aktuella undersökningstillfället.

■ Någon eller några klåfingriga kanaljer hade med mycket stor sannolikhet varit framme under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 bakom bullerplanket och rotat igenom L*na Wesstr*m:s samtliga fickor någon gång efter det att dödsmisshandeln var avslutad.

■ Enligt ovan skrivet: Man skall ha i åtanke, och i just detta fallet, att själva fickrotandet kan även ha ägt rum en tid efter det att L*na Wesstr*m hade avlidit.

■ Man skall då ytterligare tänka på att en, eller flera personer kan ha återvänt till brottsplatsen bakom bullerplanket en tid senare framåt efter det att mordet var begånget och då i ärendet för att städa bort spår efter sig på brottsplatsen.

■ Enligt ovan skrivet: Storstädare har ju tidigare i konnektion med mordet på L*na Wesstr*m visat upp sig, det vill säga, en heltokig golvbrunns-skurarinna och en lika heltokig sotarmästare och skorstensfejare samt att flera ingick i städpatrullen utöver H*nna Davidss*n och den store och mäktige Páter SOA vid det aktuella tillfället under Fredagen den 25 Maj 2018 då man skulle undanröja spår i St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*sv*gen etta fyra Bertil.

■ Enligt ovan skrivet: Någon av de tvenne filurerna, det vill säga H*nna Davidss*n eller sotarmästaren Páter SOA kan mycket väl en gång tid ha varit bakom bullerplanket för att då försöka röja undan spår.

■ Både H*nna Davidss*n och Páter SOA har ju tidigare visat sig vara ena riktigt kraftfulla och heltokiga storstädare, framför allt när det gäller spår-röjningar, sedan därtill sagt måste man ju vid sidan om tillägga att citat: "Alla kan ju begå ett misstag" ... slut citat/

Mvh/JM.

Du påstår att LW var din vän (efter många inlägg från dig och lång tid i tråden, dock är det nog få som tror dig).

Har tanken slagit dig att kanske LW:s barn är inne i tråden och läser (fortfarande), tror du att dina inlägg där du återkommer till LW:s klädsel/skador gör det lättare för dessa?

Mina inlägg från igår där jag ställer ett antal frågor på ett inlägg från dig i tråden är obesvarade.
Citera
2021-12-05, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

■ Enligt Rättsläkarens fynd kan det ha varit 2 olika mordverktyg som användes vid mordet.

■ Ja @Zilvereko, det är helt riktigt i detta fallet.

■ Rättsmedicinalverkets ena Rättsläkare hade tidigare deklarerat att det fanns tecken som talade för att två olika typer av tillhyggen kan ha brukats vid det aktuella tillfället då L*na Wesstr*m utsattes för en brutal dödsmisshandel bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Vad man även❗därtill och enligt ovan skrivet skall ha i åtanke, det är, att Kammaråklagaren Å*a H*ding en gång i tiden deklarerat för allmänheten att St*fan Davidss*n hade, antingen helt på egen hand, eller❗i samförstånd med någon annan person, bragt L*na Wesstr*m om livet.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-12-05 kl. 11:30.
Citera
2021-12-05, 14:20
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
■ Ja @Zilvereko, det är helt riktigt i detta fallet.

■ Rättsmedicinalverkets ena Rättsläkare hade tidigare deklarerat att det fanns tecken som talade för att två olika typer av tillhyggen kan ha brukats vid det aktuella tillfället då L*na Wesstr*m utsattes för en brutal dödsmisshandel bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Vad man även❗därtill och enligt ovan skrivet skall ha i åtanke, det är, att Kammaråklagaren Å*a H*ding en gång i tiden deklarerat för allmänheten att St*fan Davidss*n hade, antingen helt på egen hand, eller❗i samförstånd med någon annan person, bragt L*na Wesstr*m om livet.

Mvh/JM.

Tror du att polisen kan ha hjälpt till att städa bort spåren från HD?
Du är ju den enda (aktiva medlemmen) i tråden som såg LW (= "Den Koreanska Kvinnan") på fyndplatsen. Då låg det ju klädesplagg spridda runt kroppen (som i sin tur låg på mag-sidan med ansiktet nedåt), och dessa nämns ju inte med ett ord i FUP.

Vad tänker du om detta?

PS. Du behöver naturligtvis inte svara om du inte vill. DS
Citera
2021-12-05, 16:56
Medlem
Citat:

"Mot min vilja", sa SD.

■ Detta är endast en fråga och inget påstående.

■ Kan det möjligtvis ha varit så, att H*nna Davidss*n helt enkekt sagt hade tvingat St*fan Davidss*n till underkastelse ?

■ Enligt ovan skrivet, ... det vill säga, lyckades H*nna Davidss*n med tidens gång och genom sitt manipulativa sätt att bryta ner St*fan Davidss*n:s egen vilja så att St*fan Davidss*n sålunda därefter och slutligen blev helt medgörlig, det vill säga, att tillsammans med H*nna Davidss*n begå en brottslig handling ?

■ Suppressérade H*nna Davidss*n sin make St*fan Davidss*n till att begå en brottslig handling, det vill säga, lyckades hon kuva St*fan Davidss*n, att hon tvingade honom till underkastelse, till kapitulation, det vill säga, det att låta någon annan person bestämma över sig och över sin egen vilja.

■ Enligt ovan skrivet och gällande ordet kapitulation, till detta ordet skrivet vill jag få framfört det medeltida Latinets betydelse av ordet, det vill säga, att sluta en överenskommelse ( med varandra )

■ Medeltids Latinet = Capitulátio av Capítulum, att komma överens om något.

■ Enligt ovan skrivet, det vill säga, att St*fan Davidss*n slöt en överenskommelse med H*nna Davidss*n om att hans älskarinna L*na Wesstr*m skulle bringas om livet, trots❗att det gick helt och hållet emot hans egen vilja.

■ Underkastelse, det vill säga, att gå med på något, självuppgivenhet, att St*fan Davidss*n slutligen gick med på att bringa L*na Wesstr*m om livet, och då, i samförstånd med H*nna Davidss*n.

■ Frågan: Kan St*fan Davidss*n slutligen ha varit H*nna Davidss*n underlägsen ?

■ Polisen deklarerade för St*fan Davidss*n att L*na Wesstr*m var och hade hittats avliden.

■ En mycket kort stund därefter uttryckt St*fan Davidss*n sig med orden samt citat: "MOT MIN VILJA" ... slut citat/

■ Extra tillägg, många egendomligheter uppenbarade sig en kort tid efter det att L*na Wesstr*m hade hittats avliden bakom bullerplanket under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018.

■ St*fan Davidss*n:s kamrat J*rry G*ay raderade meddelanden vilka transmitterats ifrån St*fan Davidss*n i en krypterad app.

■ Mitt under ett då pågående polisförhör och i samband med mordutredningen på L*na Wesstr*m började J*rry G*ay att radera meddelanden som vid det aktuella tillfället fanns i en speciell app kallad Telegram.

■ J*rry G*ay påstod vid det aktuella tillfället att han hade laddat ner Telegram-appen på uppdrag av St*fan Davidss*n.

■ H*nna Davidss*n, även hon, raderade i sin egen mobila enhet en kort tid efter det begångna mordet på L*na Wesstr*m.

■ St*fan Davidss*n som också han, raderade en stor mängd information ifrån sin mobila enhet för att sålunda försvåra polisens då pågående utredningsarbeten.

■ Slutligen sagt i detta inlägget är, att dessa tre ovannämnda personer varav den ena nu är avliden, så är de övriga tvenne riktigt egendomliga och säregna individer med beteenden som sticker ut, långt utöver det som anses vara normalt.

■ Tillägg: Även den store och mäktige Páter SOA vilken utnämnde sig själv till sotarmästare och toksotade St*fan Davidss*n:s skorsten under Fredagen den 25 Maj 2018 samt därtill också tömde St*fan Davidss*n:s pelletsbrännare på sitt allra sista korn och därefter dumpade slaggprodukterna på annan plats, man måste helt enkelt sagt få lov till att tycka, att denna individen, är en mycket märklig och säregen figur.

"Alla kan ju begå ett misstag"

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-12-05 kl. 17:04.
Citera
2021-12-05, 17:34
Medlem
develis avatar
Citat:
När 2 personer med likartad problematik fattar tycke för varandra - och dessutom parar sig - då kan vad som helst hända ;-).
SDs skeva utläggning i hovrätten är ett försvarstal som indikerar mycket dåliga copingstrategier och ger ett narcissistiskt resultat.

IMO uppvisar han flertal tecken på störning inom autismspektrat (P7an till trots) varav en av två vanliga strategier att hantera sociala tillkortakomnanden (och som trängd vid press) är arrogans och att försöka briljera med fakta och kunskap.

Vilket isf är en överkompensation som leder till självhävdelse och själva oförmågan att läsa av omgivningens reaktioner underlättar knappast.
SD har ingen koll på att detta dåraktiga tal inte ger honom fördelar.
Oavsett vad som än felar så är det knappast raketvetenskap att nåt är helt ut i det blå då han flinar sig genom hela rättegången och det är ett understatement att han tappar det helt.

Det udda och distanslösa beteendet framkommer långt innan rättsprocessen. Han försöker krama en polis i samband med första förhöret och LT på hittegods vid polisen "upplevde Stefan som obehaglig, att han skrattar på fel ställen och flackar med blicken.
Hon säger att Stefan log under hela samtalet och tittade på henne under lugg när han pratade." (ab 151)

Redan i förhör smackar, fnyser, knackar han i bord och beskriver sig som fyrkantig. Han flinar och skrattar varav FhL frågar om" ticksen" och SD nämner det som en "psykisk defekt":

SD: Ja jag vet att jag ofta flinar i fel situationer,j jag har säkert gjort det nu också, det är en sak som jag jobbar jättemycket med, det är ett känt problem, eh ..."
(..)
SD: Att ibland behöver man vara allvarlig och eh, när det ska vara allvarligt så, jag flinar och
skrattar ofta ...
F:Mm,
SD: Vid fel tillfällen."
F: Och varför. ..
SD:Eh ...
F: Gör du det?
SD: Jag vet inte, nån form av eh, psykisk defekt jag vet inte.."
(..)
SD: Och det blir ofta att jag, skrattar istället, fast jag försöker och, säga nånting som är riktigt och allvarligt.
F: Menar du att det har, den, den företeelsen eller det beteendet eller ticksen eller vad man
ska kalla det, det är också kopplat till ditt mycket dåliga minne då?
SD: Jag ser ingen koppling, det får du, tolka om du vill." (ab 147)

Filmen han skickar in innan hovrätten är helt outstanding.

Axplock ur rättegång:
Åklagaren frågar hur den misstänkte känner sig just nu. Hon frågar också varför han skrattar till ibland."
"– Jag har valt en medveten strategi. Jag ser säkert oberörd ut men det är jag inte. Men jag skrattar till ibland när ni tar upp någon groda och säger fel, säger 45-åringen."
https://www.na.se/2020-03-10/det-ar-val-inget-konstigt-det-finns-spar-av-mig-pa-lena-folj-rattegangen-dar-45-aringen-berattar-sja lv

"45-åringen skrattar när han får frågan om han kan cykla och chatta samtidigt. Han tycker det är självklart."
https://www.na.se/artikel/just-nu-mi...an-tingsratten

"Enligt målsägarbiträdet har 45-åringen uppvisat ett märkligt beteende under rättegången.
– Han har skrattar under förhandlingen. Han skrattar under åklagarnas plädering. Han uttalar tyst "idiot" under deras plädering. Han visar inga känslor."
https://www.na.se/2020-04-07/anhorigas-advokat-han-ska-domas-till-livstids-fangelse-for-mordet-pa-lena--folj-direktrapporten-fran -rattegangen-om-hjarstamordet

"Det handlar om meddelanden som 45-åringen har raderat och som bara vid ett tillfälle har gått att återskapa.
45-åringen sitter och skrattar för sig själv, och försöker dölja sin mun bakom handen."
Scribble live

"Åklagaren tar nu upp att 45-åringen inte gjorde något för att hitta Lena när hon var försvunnen.

45-åringen skrattar och tar sig demonstrativt för pannan när Åsa Hiding pratar."
https://www.na.se/2020-03-23/kriminalteknikern-vi-har-tittat-i-brunnar-i-omradet--folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarst amordet

" Till en början verkade han lugn och mer självsäker. Han svarade på alla frågor. Nu är han mer sammanbiten, stundvis irriterad och till och med sarkastisk och skrattar till ibland åt åklagarens frågor. Svaren är korta.”
Ab live

"45-åringen ler och skrattar, och skämtar försiktigt, när han börjar berätta om sitt arbetsliv innan han häktades."
https://www.na.se/2020-03-10/det-ar-val-inget-konstigt-det-finns-spar-av-mig-pa-lena-folj-rattegangen-dar-45-aringen-berattar-sja lv

And on and on and...

" När åklagaren går igenom hur wifi-positionering av mobiltelefoner fungerar skrattar 45-åringen. Han försöker dölja skrattet genom att hålla en hand framför munnen."

" 45-åringen pratar och skrattar med sin advokat Ingvar Backman, samtidigt som kriminalvårdarna sätter på honom handfängslet."

"45-åringen sitter återigen och skrattar för sig själv. Han håller handen för munnen och försöker dölja leendet."

"45-åringen sitter och skrattar för sig själv, och försöker dölja sin mun bakom handen."

Den andra vanligaste strategin är att reagera med depression. Kort efter domen är han död och domaren hänvisar till psykisk status i P7an som utfördes långt innan dess.
Senast redigerad av develi 2021-12-05 kl. 17:44.
Citera
2021-12-05, 18:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Tror du att polisen kan ha hjälpt till att städa bort spåren från HD?
Du är ju den enda (aktiva medlemmen) i tråden som såg LW (= "Den Koreanska Kvinnan") på fyndplatsen. Då låg det ju klädesplagg spridda runt kroppen (som i sin tur låg på mag-sidan med ansiktet nedåt), och dessa nämns ju inte med ett ord i FUP.

Vad tänker du om detta?

PS. Du behöver naturligtvis inte svara om du inte vill. DS
Inte för att jag tror att klädesplagg låg spridda,
men jag erinrade mig via det du skrev att jag förvånades över det som han beskrev dagen efter att han hittade henne:
"P noterade bara ben, och shorts. På överkroppen tror han att det var en röd/orange tröja eller liknande." (ab 151)

Att kort kjol blir shorts ihop med nakna ben är ju begripligt, men det är ju en något annorlunda beskrivning ang tröja med tanke på:
"Grön hoodie av märket "Houdini" och "Beige/grönrandigt linne/blus." (ab 157)

Det kanske klargjordes i TR (?)
Citera
2021-12-05, 18:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Inte för att jag tror att klädesplagg låg spridda,
men jag erinrade mig via det du skrev att jag förvånades över det som han beskrev dagen efter att han hittade henne:
"P noterade bara ben, och shorts. På överkroppen tror han att det var en röd/orange tröja eller liknande." (ab 151)

Att kort kjol blir shorts ihop med nakna ben är ju begripligt, men det är ju en något annorlunda beskrivning ang tröja med tanke på:
"Grön hoodie av märket "Houdini" och "Beige/grönrandigt linne/blus." (ab 157)

Det kanske klargjordes i TR (?)

Kan det myckna blodet ha gjort det svårt att avgöra färgen på tröjan/jackan, särskilt om han bara tittade som hastigast?
Citera
2021-12-05, 18:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Kan det myckna blodet ha gjort det svårt att avgöra färgen på tröjan/jackan, särskilt om han bara tittade som hastigast?
Jag har funderat i de banorna men att orange nämns som nyans?
Oavsett har det varit på sin plats med följdfrågor (som jag också funderade över) då saker bör klargöras.
Citera
2021-12-05, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det ser inte så värst avancerat ut nån av dagarna. De fotar och kikar runt lite.

Bra om de granskar. De kanske får granska vem de granskar, haha.

Genom GS lär det väl inte bli nån kioskvältare, han har väl själv en del tillkortakommanden som sagt, fast han verkar vilja ha en liten guldstjärna.

HD är en strateg.

Först visar hon mail ang JS:
"Hon visar S chatten, säger "vi håller på så här, jag skulle inte vilja att du gjorde det med nån utan att jag visste, så nu berättar jag"
(LW/MS 27 januari, ab 168)

Sen gillrar hon fällor för SD.
HD till JS:
" Kan du skicka ett mail till vanliga adressen om du tycker att det är ok. Vill gärna se om S öppnar direkt... Vill bli mer säker på det jag redan vet."

När hon är fortsatt otrogen får han inte läsa mail längre. Fast hon kräver insyn i hans och har granskat hans app i samma veva.

Att be SD att inte läsa mail är som att ställa en godisskål framför en tre-åring.
Han kommer att läsa extra noga.

HD leker vi-är-bara-kompisar-leken med den vanliga mailen:
Till JS: " Vill fortfarande att vi använder min vanliga mail när det är "neutrala ämnen".

SD är misstänksam och snokar.
Den otrogna HD säger då vemodigt:

"Han går bakom ryggen och ljuger för mig igen."

"Visst jag har saker att dölja men det ger inte honom rätt att titta i min mail."

Undrar om hon är så självabsorberad att hon har fått totalt tunnelseende. Eller självrättfärdigar som offer och tycker hon har nåt frikort? Hon är iaf helt ignorant för vad hon sysslar med själv och vad hon har för krav på SD.
Hon kan gärna lura honom i just detta men hon resonerar som ett krattskaft.

Citat ab 17

Så som flera av oss tidigare sagt: HD är en copycat, gör precis som SD gjorde mot henne. Helt uppenbart. Jag hade inte haft några särskilda åsikter om detta om det inte hade lett till mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in