2021-12-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Gjutning av hallgolv på sensommaren är intressant.
Så förvirrad som han är skulle han nog ha kunnit gjuta in hela SD utan att fatta och sen få ångest retroaktivt.

Hans moral är ett kapitel för sig själv. Förutom att gravt identifiera sig med HD som otrohetsoffer och få subjektivt synfält är avlyssningen intressant. Likaså hur han svettas över att han inte varit på plats vid cacher i tiden före mordet och bluffat.

JG vill ha högt rättpatos men det har han föga. Han påstår han ville återförenas med LW vid FTF i april.
Det är bara att titta på hur han spyr galla över LW i dialog med stackars HD...

JG om polisen MJ och att gjuta hallgolv:

JG förhör 2018-10-18 kl 12:07:
" Han hade kontakt med Stefan om att han skulle åka till huset. Han tog själv initiativ till att åka dit vid just det tillfället. Han behövde cementblandaren för att gjuta grunden till en
hörnsten samt gjuta ett hallgolv i sitt och LI:s torp." (ab 150)

Avlyssning JG till SD 2018-10-18 kl 20:46:
JG: .. ja men .. ja men du M vill jag inte nämna i .. i .. jag var .. jag var jävligt nära att säga M om .. om ..
SD: (skrattar)
JG: .. om .. om .. om vem som hjälpte mig tillslut att .. att lägga cement. Liksom för jag sa till
dom alltså ja vi hämtade den men jag använde inte den. Jag tror inte jag använde den förrän
typ augusti, eeh och jag berättade precis varför. Och då var jag på väg .. jag var på väg att göra
en Stefan ..
JG: Jag .. och de .. men när .. men när jag gjorde det då såg jag till att polisen var på plats
(skrattar).
JG: (skrattar) Men .. men de .. den har det bara varit dumt alltså det var o .. det hade varit
jätteonödigt så att säga."
(ab 154)

JGs sambo LI säger dock vem som gjöt golv.
Förhör 2018-10-30:
" Vem utförde gjutningen och när i tid var det?
Det var J tillsammans med hans vän MJ som gjöt. Jag tror att de gjorde det en sen eftermiddag/kväll i juli eller augusti, de gjorde klart det på en dag. Jag var inte med vid det tillfället." (ab 150)

Förhör med polisen MJ 2018-10-30:
" M uppger i sak att han känner J sedan 2005-2006 och att det var genom innebandyn som de fick kontakt."
" De har genom åren pratat i generella termer om vad polisen gör i utredningar eftersom J haft tolkuppdrag åt polisen och har viss insyn i förhörsmetoder."

"Gjutning av betonggolv vid torpet i Ammeberg.
M kommer inte ihåg när J frågade honom om han kunde hjälpa till med gjutningen men tror att det var under sommaren och att när det blev aktuellt att hjälpa till var det i slutet av sommaren. Det var J och M som utförde arbetet, det var inga andra inblandade."

" J har berättat att han och Stefan chattar på Telegram för att han inte vill att polisen ska kunna läsa vad han och Stefan skriver till varandra. M rådde honom att berätta det för polisen."

"M uppfattar det som att J har ett högt rättspatos och att J inte skulle göra något på uppdrag åt Stefan, såsom att gömma saker eller på annat sätt undanhålla information eller försvåra för polisen." (ab 151)

Högt rättpatos.
JG raderar mobilen, även på toa vid förhör. Han använder telegram för att undkomma granskning av polis och underlåter att nämna att polisen M gjöt golvet.

Nåt så gränslöst förvirrat får nog efterlysas. Smyger in när avspärrningar släppt, dokumenterar hur han skiter i mörkret och oroas sen över dna. 👍
Haha ha, sicken person..

:-)
Har funderat en hel del på gjutningen av trappan - om polisen gjorde en genomlysning av den - jag tänkte att kanske mordvapnet kunde ligga ingjutet däri. Kan inte hitta någonstans i FUP om polisen gjorde en sådan koll av trappan.

Vet du?
Citera
2021-12-03, 19:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
:-)
Har funderat en hel del på gjutningen av trappan - om polisen gjorde en genomlysning av den - jag tänkte att kanske mordvapnet kunde ligga ingjutet däri. Kan inte hitta någonstans i FUP om polisen gjorde en sådan koll av trappan.

Vet du?
Nej men de kunde ju röntga Folketorp, de hade väl delad vårdnad om cementblandaren han och SOA, åkte fram och tillbaka.
Det var ju mycket sysselsättning på gården och pyssel med hästhagar enligt SD etc.
Han kanske gjöt golv i nån spilta och dog på sin post.
Citera
2021-12-03, 19:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
La in numrering i text.
1. Jag skriver om fibertussens placering 10 meter bort om kroppen.

2. Jag skriver om att vara inkonsekvent:

a) dvs ta med foto på burkar (inte av värde för rättsfallet) när annat saknas såsom foto på tussen (av värde för rättsfallet).

c) varav koner knappast behöver maskas.
Att ett brottsoffer maskas är givet - vilket ses på andra bilder i samma protokoll och andra bilagor som är betydligt närmre än 7-10 meter eller likt denna:
https://www.bildtagg.se/bild/xdn2uvb91wcifs2vm4j0lf

3. Ja. Ren och skär skandal.

4. Om man inte enbart ser till fällande dom så berör det rättssäkerhet.

Det berör att spår kan ha gått till spillo pga av en miserabel inledning gällande eftersök och likaså hur dåligt spår/material säkras därefter.

Sen finns faktorn eventuella medhjälpare, anstiftan eller skyddande av brottsling.
Det blir liksom värre om en utredning ser ut så här och problemet är ju inte att det är ett enda fel. Det är multum.

Att ens behöva koppla in GMP i ett senare skede säger en hel del om det kritiska läget. Vilket var bra att det gjordes, en i sig mycket professionell tvärvetenskaplig grupp.

Det kan hända att det är inkonsekvent att ta med burkarna, som sedan visat sig vara gamla på plasen.
Jag tror dock att anledningen till att de är med, då man inte vill "mörka" eller hur man ska säga att det ändå är någon/några som har besökt platsen och suttit där och ölat.
Vet du att man inte har fotat hela brottsplatsen ordentligt? Det är ju ändå många bilder som är maskade.

Vi kan ha olika åsikter om maskningen, men den enda bild jag har sett som har varit pixlad med Lena liggandes på brottsplatsen är den som man har tagit med vid kompletteringen.

För mig är det en obehaglig bild, då jag upplever att jag kan se hur kroppen ligger, håret, den gröna fleecen och vita kjolen. Det är inget jag tycker är ett absolut måste för oss som allmänhet att få se. Däremot behöver naturligtvis försvar och rätten se allt.

Ja, jag sa ju att mycket blev för sent utrett. Har aldrig sagt emot det.

Nu är HD ändå utredd, och i vilken utsträckning vet vi inte.

Den allvarligaste missen var nog att man inte hittade kroppen i tid och att skikvittnets uppgifter höll på att gå förlorade.

Om SDs hus hade blivt undersökt ordentligt 15 maj, hade säkerligen det lett till helt andra åtgärder. Förmodligen hade kroppen kunnat hittats tidigare, då man hade hittat blodet och då hade man kanske även hade lyssnat lite bättre på de inringande dalaans.

Därför var den artikel som kom upp häromdagen SvT viktig.
Media har en roll i att granska både vårt rättssystem och polisens arbete, och därför är det förstås viktigt att vi som allmänhet har insyn.
Citera
2021-12-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Det kan hända att det är inkonsekvent att ta med burkarna, som sedan visat sig vara gamla på plasen.
Jag tror dock att anledningen till att de är med, då man inte vill "mörka" eller hur man ska säga att det ändå är någon/några som har besökt platsen och suttit där och ölat.
Vet du att man inte har fotat hela brottsplatsen ordentligt? Det är ju ändå många bilder som är maskade.

Vi kan ha olika åsikter om maskningen, men den enda bild jag har sett som har varit pixlad med Lena liggandes på brottsplatsen är den som man har tagit med vid kompletteringen.

För mig är det en obehaglig bild, då jag upplever att jag kan se hur kroppen ligger, håret, den gröna fleecen och

■ 1: ) vita kjolen.

Det är inget jag tycker är ett absolut måste för oss som allmänhet att få se. Däremot behöver naturligtvis försvar och rätten se allt.

Den allvarligaste missen var nog att man inte hittade kroppen i tid och att skikvittnets uppgifter höll på att gå förlorade.

Om SDs hus hade blivt undersökt ordentligt 15 maj, hade säkerligen det lett till helt andra åtgärder. Förmodligen hade kroppen kunnat hittats tidigare, då man hade hittat blodet och då hade man kanske även hade lyssnat lite bättre på de inringande dalaans.

Media har en roll i att granska både vårt rättssystem och polisens arbete, och därför är det förstås viktigt att vi som allmänhet har insyn.

■ 1: ) L*na Wesstr*m hade ingen ( VIT kjol )
på sig då hon under Lördagen den 19 Maj 2018 upptäcktes avliden bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ L*na Wesstr*m bar en ljus-brun och beige knä-längds-kjol av märket Bondelid, och med storleken (XS)

■ L*na Wesstr*m bar också vid det aktuella tillfället en grön hoodie-tröja av märket Houdini, och med storleken (XS)

■ L*na Wesstr*m hade även ett matt beiget och grön-randigt linne, en så kallad linne-blus av märket Vero Moda, och med storleken (M)

■ På sina bägge fötter hade L*na Wesstr*m röda löparskor av märket Salomon samt med storleken (36)

■ Hennes BH vilken hon hade på sig vid det aktuella tillfället, var en standard ljus och av märket Lindex samt med storleken (70 A)

■ Beträffande L*na Wesstr*m:s trosor samt med ett så kallat dam-inlägg återkommer jag till vid ett senare tillfälle då jag vill ställa några frågor till trådens medlemmar.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-12-03 kl. 20:34.
Citera
2021-12-03, 20:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

För mig är det en obehaglig bild, då jag upplever att jag kan se hur kroppen ligger, håret, den gröna fleecen och vita kjolen. Det är inget jag tycker är ett absolut måste för oss som allmänhet att få se. Däremot behöver naturligtvis försvar och rätten se allt.

Det hade framgått eftersom det som är i Fup är slutresultat/sammanställning av krimprotokoll, om än det vore maskat.
Vet inte om jag ens sett ett protokoll med så lite närbilder.

Sen är inte mitt fokus på bilder av LW.
Jag tittar på den krimtekniska delen och bilder kan maskas helt utan att ens konturer av en kropp kan skönjas.
Det är ett fynd 10 meter bort som diskuteras.
Finns det foto på tussen ens?

Vad jag menade med ev inblandade är att spår kan gå åt helsicke efter 5 dygn, speciellt kroppen då egna kroppsvätskor tar över i en förruttnelseprocess. Resten är väder och vind och att förövare kan återkomma och böka runt.
Det är rent åt fanders att göra ett så dåligt eftersök ut från LWs lägenhet.
HDs lägenhet är rätt åsidosatt likaså och att hon genomskådar avlyssning via polisens beteende är som ett skämt.

Den 15 maj är inte nåt som sticker ut mer än annat eftersom hon nyss försvunnit och de nådde inte ens skälig nivå till att kvarhålla SD.
Det handlar om tvångsmedel reglerat i lag, de letar främst efter Lena och säkrar digital media.
Det GS säger eller skriver är inte att slå på nån stor trumma.
Speciellt när resten av dagarna är precis lika intetsägande.

Det som sticker ut rejält är när de väl har en förundersökning som de facto är ett mord från den 19 maj och att de hinner komma hem och städa på HDs initiativ den 25 maj. Sen är det fram och tillbaka tills nästa häktning.
De hade hunnit bytt pelletsbrännare och renovera om huset...
Citera
2021-12-04, 11:26
Medlem
Citat:

Högt rättpatos.
JG raderar mobilen, även på toa vid förhör. Han använder telegram för att undkomma granskning av polis och underlåter att nämna att polisen M gjöt golvet.

Nåt så gränslöst förvirrat får nog efterlysas. Smyger in när avspärrningar släppt, dokumenterar hur han skiter i mörkret och oroas sen över dna. 👍
Haha ha, sicken person..

■ Beträffande JG, så anser jag att han är en riktigt märklig och säregen individ med sina mycket egendomlig beteenden.

■ Jag minns mycket klart och tydligt beträffande ett tidigare taget fotografi på St*fan Davidss*n och J*rry G*ay vid en bensinmack ⛽ ⛽ ⛽

■ Vid det aktuella tillfället stod St*fan Davidss*n till höger med en vit plastmugg i sin ena hand fylld med kaffe och en bulle i sin andra hand samt med hans typiska leende, strax bortanför St*fan Davidss*n och till vänster stod J*rry G*ay med en vit plastmugg i sin ena hand fylld med kaffe och en halv ostfralla i sin andra hand.

■ Då någon tog fotografiet vid bensinmacken på St*fan Davidss*n och J*rry G*ay hade JG en stor ostbit som hängde fast i hans skägg och det är anledningen till att jag kallar J*rry G*ay för "Skäggfrallan"

■ J*rry G*ay fotograferade bland annat en gång i tiden sina egna exkrementer och sedan därefter transmitterade bilden till sin kamrat St*fan Davidss*n, ett beteende som jag anser inte var normalt.

■ St*fan Davidss*n var inte så mycket sämre han då han en gång i tiden la upp hela sin härlighet på en tårta ( 🎂 ) och sedan därefter fotograferade sin tårt-liggande brandslang, jag undrar vem som fick den bilden mån tro ?
Jag undrar också om det var någon ovetandes som sedan blev bjuden på tårta ?

■ Ja, Herre du milde skapare säger jag bara vilka tvenne gossar, (St*fan Davidss*n och J*rry G*ay) två gossar av precis samma skrot och korn, men nu finns det bara en av de tvenne gossarna kvar, den andra blev till aska och virvlar nu mera runt bland bottens strömmar i djupet av Sottern, en gång utströdd av kärleksbomberskan och Sillpipperskan H*nna Davidss*n som nu mera är husets Matér och adresserad vid Bet*sv*gen, etta fyra Bertil.

Extra tillägg: Lägesbeskrivningarna beträffande L*na Wesstr*m:s avlidna kropp under Lördagen den 19 Maj 2018 samt blodstänken bakom bullerplanket vid det aktuella tillfället, framför jag i L*na Wesstr*m-tråden senare framåt som jag tidigare lovat att göra och, vilka beskrivningar jag kommer att göra detaljerade.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-12-04 kl. 11:32.
Citera
2021-12-04, 11:44
Medlem
SloppySecondss avatar
En evighetsprocess vad behövs för att göra en sådan process ?

Ingredients 1c: Förståndshandikappade personer i array [Stefan, Hanna, JerryGray]
Ingredients 2d: Offer (LenaW) som betalar med liv och tid. Den så kallade "kardemumman".
Ingredients 3e: Vad är den hemliga ingrediensen i ett triangeldrama där mord är resultat.
Ingredients 4f: Fortsätt söka svar, på Stefans och Hannas problematik.. tycker jag i alla fall vore intressant.
Citera
2021-12-04, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Att SD varit otrogen mot sin fru HD, bevisar inte att han bragt LW om livet.

SD har inte förstört sina barns liv pågrund av sitt tidigare sidoförhållande med LW.

Barnen umgås med sin pappa [SD] så ofta de får tid för varandra och de har alltid trevligt tillsammans och därför anser jag att SD är en god och ansvarsfull pappa.

Varför SD egentligen behövde söka sexuell kontakt utanför sitt äktenskap tycker jag att SD har förklarat på ett mycket trovärdigt sätt.

Jag är säker på att du har fått väldigt mycket om bakfoten beträffande SD som person, jag tror att Kammaråklagaren ÅH har peppat upp allmänheten till att tro på att SD är ett rent drägg. Om man får höra eller läsa en sak tillräckligt många gånger, ja, till sist tror man på det även om det inte är sant.

SD är ingen mördare, han är en normal tvåbarnspappa som tidigare råkat ut för lite äktenskapsproblem och det är många, många fler som råkat ut för samma problem.

Inlägg från 2020-11-13 00.34 sid 9709

På vilket vis tyckte du att SD har "förklarat på ett mycket trovärdigt sätt" att han behövde söka sexuell kontakt utanför sitt äktenskap"?
På vilket vis tyckte du att SD inte förstört sina barns liv med tanke på hans förhållande med LW?
På vilket vis tyckte du att SD var en ansvarsfull pappa?
På vilket vis tyckte du att SD hade trevligt med sina barn (var det vid godisförhöret)?
På vilket vis tycker du att Kammaråklagaren ÅH har peppat upp allmänheten till att tro att SD är ett rent drägg?

Tror du att om "man får höra eller läsa en sak tillräckligt många gånger, ja, till sist tror man på det även om det inte är sant"?

Är det därför du drar dina inlägg i tråden om och om igen? För att du ska bli trovärdig????

När i tid blev du plötsligt vän med LW? Och varför har du skrivit skit om din sk vän?
Citera
2021-12-04, 15:46
Medlem
■ Retrospektivt beträffande mordet på L*na Wesstr*m Måndagen den 14 Maj 2018 samt undersökningen av den då avlidna människokroppens klädesplagg under Lördagen den 19 Maj 2018 så som även under den Rättsmedicinska undersökningen.

■ L*na Wesstr*m var vid det aktuella tillfället klädd med en grön fleeceTröja och ett flerfärgat linne, en BH på överkroppen och en ljus-brun och beige knä-längds-kjol, frilufts- eller trängs-skor och till färgen röda med lite grå nyans samt svarta trosor med en inlagd dambinda.

■ Vid det primära undersökningstillfället konstaterades, att L*na Wesstr*m:s kläder satt på ett helt normalt sätt samt att inga skador kunde iakttagas på hennes klädesplagg.

■ Enligt ovan skrivet: Inga slag med Gärningspersonens tillhygge ... eller med Gärningspersonernas tillhyggen hade vid det aktuella tillfället träffat L*na Wesstr*m:s klädesplagg.

■ Bägge sido-fickorna på L*na Wesstr*m:s gröna fleeceTröja var öppna och den högra sido-fickan låg mot marken.

■ Beträffande L*na Wesstr*m:s ljus-bruna och beige:a knä-längds-kjol, så var samtliga av fickorna helt tomma, så även då gällande den gröna fleeceTröjans fickor, inga föremål fanns eller hittades vid det aktuella undersökningstillfället.

■ Någon eller några klåfingriga kanaljer hade med mycket stor sannolikhet varit framme under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 bakom bullerplanket och rotat igenom L*na Wesstr*m:s samtliga fickor någon gång efter det att dödsmisshandeln var avslutad.

■ Enligt ovan skrivet: Man skall ha i åtanke, och i just detta fallet, att själva fickrotandet kan även ha ägt rum en tid efter det att L*na Wesstr*m hade avlidit.

■ Man skall då ytterligare tänka på att en, eller flera personer kan ha återvänt till brottsplatsen bakom bullerplanket en tid senare framåt efter det att mordet var begånget och då i ärendet för att städa bort spår efter sig på brottsplatsen.

■ Enligt ovan skrivet: Storstädare har ju tidigare i konnektion med mordet på L*na Wesstr*m visat upp sig, det vill säga, en heltokig golvbrunns-skurarinna och en lika heltokig sotarmästare och skorstensfejare samt att flera ingick i städpatrullen utöver H*nna Davidss*n och den store och mäktige Páter SOA vid det aktuella tillfället under Fredagen den 25 Maj 2018 då man skulle undanröja spår i St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*sv*gen etta fyra Bertil.

■ Enligt ovan skrivet: Någon av de tvenne filurerna, det vill säga H*nna Davidss*n eller sotarmästaren Páter SOA kan mycket väl en gång tid ha varit bakom bullerplanket för att då försöka röja undan spår.

■ Både H*nna Davidss*n och Páter SOA har ju tidigare visat sig vara ena riktigt kraftfulla och heltokiga storstädare, framför allt när det gäller spår-röjningar, sedan därtill sagt måste man ju vid sidan om tillägga att citat: "Alla kan ju begå ett misstag" ... slut citat/

Mvh/JM.
Citera
2021-12-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
En evighetsprocess vad behövs för att göra en sådan process ?

Ingredients 1c: Förståndshandikappade personer i array [Stefan, Hanna, JerryGray]
Ingredients 2d: Offer (LenaW) som betalar med liv och tid. Den så kallade "kardemumman".
Ingredients 3e: Vad är den hemliga ingrediensen i ett triangeldrama där mord är resultat.
Ingredients 4f: Fortsätt söka svar, på Stefans och Hannas problematik.. tycker jag i alla fall vore intressant.

När 2 personer med likartad problematik fattar tycke för varandra - och dessutom parar sig - då kan vad som helst hända ;-).
Citera
2021-12-04, 20:03
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
När 2 personer med likartad problematik fattar tycke för varandra - och dessutom parar sig - då kan vad som helst hända ;-).

SD + LW. Två narcissister med psykopatdrag. Det har du rätt i.
Citera
2021-12-04, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

■ SD + LW. Två narcissister med psykopatdrag. Det har du rätt i.

■ Att St*fan Davidss*n var en narcissist och med störta sannolikhet därtill också hade någon form av psykopatiska drag råder det ingen tvivel om ifrån min sida, men❗L*na Wesstr*m däremot sagt, hon var ingen narcissist.

■ L*na Wesstr*m stod inte framför sin spegel 8 timmar om dagen och frågade, - spegel, spegel på väggen där, säg mig vem som vackrast i Nya Hj*rsta är ? ... L*ena Wesstr*m sysslade inte med något sådant, hon var heller inte släkt med Guden "Narkissos" på något sätt, och någon form av psykopatiska drag hade L*na Wesstr*m inte.

■ @Smokeonthewater, jag tycker att du imaginerar samt chargerar väldigt mycket om den nu sedan länge avlidna L*na Wesstr*m.

Mvh/JM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in