Citat:
De kommer inte få något bud med ett år kvar. Eventuella intressenter väntar tills han går som Bosman nästa vinter. Ingen skulle erbjuda den sortens pengar Liverpool skulle kräva.
Citat:
Även om jag tycker att Liverpool var det bättre laget gör man ingen större insats. För långsamt, stillastående och slarvigt. Men sådana matcher kommer och att då få med sig alla 3 poäng är riktigt skönt. Matchen mot Milan bryr jag mig inte nämnvärt om men sen är der dags att vara på tå igen.
Sälja Mané till sommaren? Han kan vara oerhört frustrerande när han missar vad som verkar vara riktigt enkla passningar och tekniken helt verkat lämnat honom. För de perioderna har han. Men han är fortfarande väldigt viktig för laget. Något en del har svårt att se. Nej, jag vill inte sälja honom. Vill däremot ha in någon som på sikt kan ta hans plats. Många Kloppvärvningar tar minst en halv säsong för sig att komma in i laget. En ersättare för Mané borde finnas minst en säsong i klubben innan Mané lämnar. Vem? Jag gillade ryktet om Bowen som fanns i somras. Inte en spelare med stjärnglans nog att hyllas av alla då folk drömmer om Mbappe, men tror han skulle passa bra.
Sälja Mané till sommaren? Han kan vara oerhört frustrerande när han missar vad som verkar vara riktigt enkla passningar och tekniken helt verkat lämnat honom. För de perioderna har han. Men han är fortfarande väldigt viktig för laget. Något en del har svårt att se. Nej, jag vill inte sälja honom. Vill däremot ha in någon som på sikt kan ta hans plats. Många Kloppvärvningar tar minst en halv säsong för sig att komma in i laget. En ersättare för Mané borde finnas minst en säsong i klubben innan Mané lämnar. Vem? Jag gillade ryktet om Bowen som fanns i somras. Inte en spelare med stjärnglans nog att hyllas av alla då folk drömmer om Mbappe, men tror han skulle passa bra.
Tycker ändå Liverpool - för att citera Lars-Tommy mot Trinidad och Tobago - typ - ”skapade tillräckligt för att vinna”. Man har flertalet fina chanser och borde avgjort matchen långt tidigare. Man är inte superbra men tillräckligt bra för att konstant ha pressen på Wolves på bortaplan. Skönt med 3p till sist.
Är inte Jota tänkt som Manes ersättare/rotationsspelare på sikt då? Med den fina egenskapen att han tycks kunna spela var som helst i fronttrion.
Även om Mane har perioder då han är otroligt frustrerande tycker jag han har nivån i sig och egenskaper Liverpool behöver från hans position. Fart, teknik, huvudspel, mål och poäng, arbetskapacitet (bidrar i press och defensiv). Tycker man ska ge honom 2 år till.
Men ja, behövs värvas ersättare som kan börja matchas in. Mane/Firmino/Salah har inte många år kvar på absoluta toppen.
Ser inte ut att hända. Vad är ens hans bästa position? Vad ska han spela i liverpool? Second striker? Winger? Attackerande mittfältare?
Jag tror att liverpool fick upp ögonen när Minamino var bra mot dem i CL, såg prislappen och tänkte att detta är en ekonomisk plusaffär either way. Om succé, fantastiskt. Om inte så är det en spottstyver i sammanhanget, ger mycket pengar från Asien, och går att sälja vidare med förtjänst längre fram.
Oväntat med Hammers igår men bra för LFC. Jorginho som gjorde anspråk på ballon dOr återigen ett uselt beslut som kostar mål. Bakåtpassen till Mendy horribel. Masuakus winner spektakulär. Visst var det avsiktligt?