2021-12-02, 23:44
Medlem
Förstår inte varför Arsenal släppte på pressen efter 0-1. De spelade ju bra fram tills dess även om målet i sig var ren bullshit från Freds sida och helt regelrätt mål från ESR. Med vetskapen i skallen att Utd är i en svacka borde de pressat utav helvete även efter målet. Tycker dock Arsenal ser bättre ut nu än den tragedi till upplaga man såg ifjol.

Men, riktigt skön seger! Nu blir det förhoppningsvis åka av med Rangnick framgent. Dalot gjorde det bra på högerbacken och ser gärna honom ges en chans före AWB. Formationsändring behövs också, testa lite nytt utöver 4-2-3-1 som uppenbarligen funkat trögt.

GGMU
Citera
2021-12-02, 23:45
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
P10 tränare: grabbar spela till domaren blåser

De Gea ligger och filmar och åker på 0-1

Vilken jävla förändring för övrigt. Bort med soja Ole Gunnar utan pondus och in med en riktig auktoritär man som inte pallar nonsens och mys pys. Lär bli Dunder för Ronaldo och bihang.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2021-12-02 kl. 23:47.
Citera
2021-12-02, 23:50
Medlem
Lätt vinst emot arsenal.

Var många som skrattade åt mig och höll med fb experten att ramsdale och ben White är världsstjärnor.

Fy fan vad dåliga arsenal är.
Citera
2021-12-02, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Då är det klart för matchday

The Gunners vs Man United på OT. Man kan väl lugnt säga att Arsenal är favoriter, eftersom att vi är ett bättre lag och som dessutom är i betydligt bättre form än MU. Allt annat än 3p måste ses på som fiasko för oss.

COYG !! 👊
Lätt vinst !

Haha fan vad dåliga ni är.
Citera
2021-12-03, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Londons tredje bästa lag enkelt undanstädat. Trodde Arsenal skulle försöka men man var nöjda med att spela runt mellan mittbackarna och defensiva mitten.

Spurs har en hängmatch mot Burnley så dom hade i teorin kunnat ligga 4a nu, vilket är sjukt med tanke på att säsongen inte direkt varit dunder än så länge, såg inte klockrent ut idag heller men förhoppningsvis blir det bättre och bättre ju mer tid Conte får.
Citera
2021-12-03, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Vår så kallade expert har också hävdat att Arsenal är störst i London men kollar vi på förra säsongen hur de presterat mot topp 6 lagen så kammade de endast ihop 4 fattiga vinster av 10 möjliga.

Sancho kan nog få sitt lyft mot Arsenal idag och kan säkert sätta en balja mot Ramsdale, han höll på Chelsea som ung så han har extra anledning till att tysta detta losergäng från norra London.
Ja vi hade rätt som vanligt när de gäller arsenal mot big6.

Våran expert hade fel analys om matchen som.vanllgt.

Detta måste svida ..

Ben White är ju en världsback men är dubbelt så sämre än vad maguire är.
Citera
2021-12-03, 06:49
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Ja vi hade rätt som vanligt när de gäller arsenal mot big6.

Våran expert hade fel analys om matchen som.vanllgt.

Detta måste svida ..

Ben White är ju en världsback men är dubbelt så sämre än vad maguire är.

Grattis till vinsten! Nu har både Chelsea och United tystat vår expert denna säsong.

Rangnick tar nu över och går om Arsenal, en CL plats för er del är fortfarande inom räckhåll och för Gunners del blir Europa League igen.
Citera
2021-12-03, 09:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
Verkar ha varit en kul match igår i striden om fjärdeplatsen (får man väl anta). Mycket action!

Vad tänker folk om första målet, där DdG ligger "skadad" när den går in? Är DdG dum i huvudet, eller är Atkinson dum i huvudet som låter ett mål gå in när målvakten ligger ner?

Jag tycker domarna tar rätt beslut. De ska endast blåsa av vid allvarlig skada, och det var det uppenbarligen inte tal om. Om Atkinson blåst av spelet hade det blivit uppkast där Smith-Rowe sköt, varpå United hade tjongat den till Arsenals inkast eller något. Hade det varit rättvist?

När det sen är Uniteds egen spelare som oavsiktligt stämplar DdG... nej, en avblåsning där hade visat att simulera skada lönar sig. Och det vill vi bort ifrån. Det ska straffa sig att lägga sig ner och sluta spela när man uppenbarligen inte är skadad, vilket spelarna gör ganska ofta. Jag tror DdG kommer tänka sig för en gång extra före han lägger sig ner nästa gång, även om han känner en liten smäll.

Sen tycker jag United ska ha gula kort laget runt för klagomålen, när de svärmar Atkinson. Deras klagomål bygger på "men ni kan ju inte låta spelet gå när målvakten är skadad, det brukar ni aldrig göra", inte vad regelboken faktiskt säger. Avskyr när hela laget ska vara i domarens fejs, önskar gula borde delas ut till samtliga.

Men starkt av United att komma tillbaka ändå! Tycker man exponerade Arsenals försvar väldigt bra på sina mål, klarade av att skapa stora ytor i försvaret och såra Arsenal på det. Ronaldo kanske kostar laget att ha på planen men ingen kan förneka att han håller toppklass i det han är bra på, fortfarande.

Ødegaards tackling för straffen är helt horribelt avvägd, korrekt domslut.

Racet för plats fyra är helt öppet. Spurs kan vid vinst i sin hängmatch gå upp på fjärdeplatsen. Men alla lag från 4-10 är verkligen med i det racet - Arsenal, United, Spurs, Wolves, Leicester, Brighton, Hammers. Verkar bli en spännande säsong i alla delar av tabellen! Nya matcher redan på lördag där Big Three har bortamatcher alla tre. Blir det poängtapp då?
Citera
2021-12-03, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Verkar ha varit en kul match igår i striden om fjärdeplatsen (får man väl anta). Mycket action!

Vad tänker folk om första målet, där DdG ligger "skadad" när den går in? Är DdG dum i huvudet, eller är Atkinson dum i huvudet som låter ett mål gå in när målvakten ligger ner?

Jag tycker domarna tar rätt beslut. De ska endast blåsa av vid allvarlig skada, och det var det uppenbarligen inte tal om. Om Atkinson blåst av spelet hade det blivit uppkast där Smith-Rowe sköt, varpå United hade tjongat den till Arsenals inkast eller något. Hade det varit rättvist?

När det sen är Uniteds egen spelare som oavsiktligt stämplar DdG... nej, en avblåsning där hade visat att simulera skada lönar sig. Och det vill vi bort ifrån. Det ska straffa sig att lägga sig ner och sluta spela när man uppenbarligen inte är skadad, vilket spelarna gör ganska ofta. Jag tror DdG kommer tänka sig för en gång extra före han lägger sig ner nästa gång, även om han känner en liten smäll.

Sen tycker jag United ska ha gula kort laget runt för klagomålen, när de svärmar Atkinson. Deras klagomål bygger på "men ni kan ju inte låta spelet gå när målvakten är skadad, det brukar ni aldrig göra", inte vad regelboken faktiskt säger. Avskyr när hela laget ska vara i domarens fejs, önskar gula borde delas ut till samtliga.

United-fan här. Jag tycker det ska vara mål. Det enda som kunnat rädda United där var om domaren blåst innan bollen gick över linjen, men så var inte fallet. Sen är jag inte övertygad om att DdG filmar, han får ju ändå Freds fot över hälsenan? Visst hade han kanske stått upp om livet hängde på det, men det resonemanget kan man ju ha om många situationer i så fall.
Sedan håller jag med om att gult borde ges ut till egentligen alla spelare bortsett från kaptenen som omringar domaren vid "kontroversiella" domslut. Låt domaren förklara för kaptenen som sedan får föra vidare budskapet till medspelare och ledarstab.

Fred är väl orsak till två baklängesmål, men springer enormt mycket (inte alltid rätt), gör en assist, fixar fram straffen och har en stark och viktig block i slutet av matchen.
Jag är långt ifrån en expert, men lite undrande över hur McFred alltid kan få starta och att det inte finns plats för VDB?

Oerhört viktigt att inte förlora denna match och härligt med tre pinnar. Spelet har inte sett strålande ut Post Ole, men Carrick tog mer poäng än vad man på förhand kunde begära. Nu ska det bli oerhört spännande att se vad Ralf kan göra. Men sinnesjukt om ryktet stämmer att han får 10 miljoner euro i bonus om han lockar Haaland till klubben...
Citera
2021-12-03, 10:14
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Då är det klart för matchday

The Gunners vs Man United på OT. Man kan väl lugnt säga att Arsenal är favoriter, eftersom att vi är ett bättre lag och som dessutom är i betydligt bättre form än MU. Allt annat än 3p måste ses på som fiasko för oss.

COYG !! 👊

Fiasko sa Bill, fiasko var det sa Bull.

En förutsägbar vinst för Red Devils och en lika förutsägbar förlust för Gunners.
Citera
2021-12-03, 10:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerre88
United-fan här. Jag tycker det ska vara mål. Det enda som kunnat rädda United där var om domaren blåst innan bollen gick över linjen, men så var inte fallet. Sen är jag inte övertygad om att DdG filmar, han får ju ändå Freds fot över hälsenan? Visst hade han kanske stått upp om livet hängde på det, men det resonemanget kan man ju ha om många situationer i så fall.
Sedan håller jag med om att gult borde ges ut till egentligen alla spelare bortsett från kaptenen som omringar domaren vid "kontroversiella" domslut. Låt domaren förklara för kaptenen som sedan får föra vidare budskapet till medspelare och ledarstab.

Fred är väl orsak till två baklängesmål, men springer enormt mycket (inte alltid rätt), gör en assist, fixar fram straffen och har en stark och viktig block i slutet av matchen.
Jag är långt ifrån en expert, men lite undrande över hur McFred alltid kan få starta och att det inte finns plats för VDB?

Oerhört viktigt att inte förlora denna match och härligt med tre pinnar. Spelet har inte sett strålande ut Post Ole, men Carrick tog mer poäng än vad man på förhand kunde begära. Nu ska det bli oerhört spännande att se vad Ralf kan göra. Men sinnesjukt om ryktet stämmer att han får 10 miljoner euro i bonus om han lockar Haaland till klubben...

Trodde jag skulle få skit som "biased loserpool-fan" för mina tankar, men kul att vi är hyggligt överens!

de Gea är ju apsvårt för domaren, de hamnar i jobbigt läge. Samtidigt är spelarna otroligt cyniska, de vet att det lönar sig att ligga ner och överdriva för att bryta upp spelet, få en avblåsning, osv. Det vill jag ha bort från sporten, så jag tycker det skickar fel signaler varje gång det lönar sig att bete sig så. Det ska kosta ibland.

Med det sagt är det svårt att avgöra såklart. De lär ju inte varit superskönt att få en stämpling. Men inte allvarligt skadad heller. 100% oavsiktligt från Freds sida (om det varit en Arsenal-spelare som stämplat hade det självklart varit frispark, inget mål).

Cynikern i mig tror att de Gea kände smällen men noterade inte att det var Fred som delade ut den. Han gamblade på att domaren skulle blåsa och om han inte gjorde det blir det ändå inget mål för DdG blev foulad i upprinnelsen. Planen kapsejsade på att det inte var frispark.

Hur är Fred att lasta för Arsenals andra? Dåligt hemjobb, han täcker inte Ødegaard som hittat ytan mellan lagdelarna för sitt skott?

Och ja, svärma domarna ska bara bort. Spelarna fattar såklart att de inte kommer ändra på detta domslut, men de hoppas plantera tanken i domarens hjärna om kompensation på NÄSTA domslut. Börja dela ut gula och prata med lagkaptenen, det är vägen framåt. Det ska inte vara förbjudet att prata med domaren, men att springa fram, ställa sig i hans ansikte och gestikulera 5-6 spelare när det redan är en lagkamrat där, det är bookable offence i min värld. Bort!

VdB... ptja, anses kanske för offensiv för en av de sittande rollerna?

Hur ska ni få plats med Håland om det nu skulle stämma? Tycker ni redan nu har offensiv övervikt, att spela Ronaldo - Rashford - Sancho - Pogba - Bruno samtidigt går typ inte. Pogba kanske försvinner men övriga blir ju kvar nästa år också.
Citera
2021-12-03, 10:33
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Trodde jag skulle få skit som "biased loserpool-fan" för mina tankar, men kul att vi är hyggligt överens!

de Gea är ju apsvårt för domaren, de hamnar i jobbigt läge. Samtidigt är spelarna otroligt cyniska, de vet att det lönar sig att ligga ner och överdriva för att bryta upp spelet, få en avblåsning, osv. Det vill jag ha bort från sporten, så jag tycker det skickar fel signaler varje gång det lönar sig att bete sig så. Det ska kosta ibland.

Med det sagt är det svårt att avgöra såklart. De lär ju inte varit superskönt att få en stämpling. Men inte allvarligt skadad heller. 100% oavsiktligt från Freds sida (om det varit en Arsenal-spelare som stämplat hade det självklart varit frispark, inget mål).

Cynikern i mig tror att de Gea kände smällen men noterade inte att det var Fred som delade ut den. Han gamblade på att domaren skulle blåsa och om han inte gjorde det blir det ändå inget mål för DdG blev foulad i upprinnelsen. Planen kapsejsade på att det inte var frispark.

Hur är Fred att lasta för Arsenals andra? Dåligt hemjobb, han täcker inte Ødegaard som hittat ytan mellan lagdelarna för sitt skott?

Och ja, svärma domarna ska bara bort. Spelarna fattar såklart att de inte kommer ändra på detta domslut, men de hoppas plantera tanken i domarens hjärna om kompensation på NÄSTA domslut. Börja dela ut gula och prata med lagkaptenen, det är vägen framåt. Det ska inte vara förbjudet att prata med domaren, men att springa fram, ställa sig i hans ansikte och gestikulera 5-6 spelare när det redan är en lagkamrat där, det är bookable offence i min värld. Bort!

VdB... ptja, anses kanske för offensiv för en av de sittande rollerna?

Hur ska ni få plats med Håland om det nu skulle stämma? Tycker ni redan nu har offensiv övervikt, att spela Ronaldo - Rashford - Sancho - Pogba - Bruno samtidigt går typ inte. Pogba kanske försvinner men övriga blir ju kvar nästa år också.

OM Håland skulle komma in så håller jag med att nästa säsong blir lite väl tajt i offensiven. Dock kommer ju Cavani försvinna och det känns väl som Martial borde vara på väg bort också, han har ju tyvärr inte gjort mycket väsen av sig senaste 2-3 åren. Ronaldo har väl 1 år kvar efter denna säsongen men är ju också en spelare som på sikt kommer försvinna. Hade gärna tagit emot Håland men tror inte det händer och samtidigt har vi ju andra delar av laget som känns mer akuta som mittfältet t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in