Citat:
Ursprungligen postat av
jerre88
United-fan här. Jag tycker det ska vara mål. Det enda som kunnat rädda United där var om domaren blåst innan bollen gick över linjen, men så var inte fallet. Sen är jag inte övertygad om att DdG filmar, han får ju ändå Freds fot över hälsenan? Visst hade han kanske stått upp om livet hängde på det, men det resonemanget kan man ju ha om många situationer i så fall.
Sedan håller jag med om att gult borde ges ut till egentligen alla spelare bortsett från kaptenen som omringar domaren vid "kontroversiella" domslut. Låt domaren förklara för kaptenen som sedan får föra vidare budskapet till medspelare och ledarstab.
Fred är väl orsak till två baklängesmål, men springer enormt mycket (inte alltid rätt), gör en assist, fixar fram straffen och har en stark och viktig block i slutet av matchen.
Jag är långt ifrån en expert, men lite undrande över hur McFred alltid kan få starta och att det inte finns plats för VDB?
Oerhört viktigt att inte förlora denna match och härligt med tre pinnar. Spelet har inte sett strålande ut Post Ole, men Carrick tog mer poäng än vad man på förhand kunde begära. Nu ska det bli oerhört spännande att se vad Ralf kan göra. Men sinnesjukt om ryktet stämmer att han får 10 miljoner euro i bonus om han lockar Haaland till klubben...
Trodde jag skulle få skit som "biased loserpool-fan" för mina tankar, men kul att vi är hyggligt överens!
de Gea är ju apsvårt för domaren, de hamnar i jobbigt läge. Samtidigt är spelarna otroligt cyniska, de vet att det lönar sig att ligga ner och överdriva för att bryta upp spelet, få en avblåsning, osv. Det vill jag ha bort från sporten, så jag tycker det skickar fel signaler varje gång det lönar sig att bete sig så. Det ska kosta ibland.
Med det sagt är det svårt att avgöra såklart. De lär ju inte varit superskönt att få en stämpling. Men inte allvarligt skadad heller. 100% oavsiktligt från Freds sida (om det varit en Arsenal-spelare som stämplat hade det självklart varit frispark, inget mål).
Cynikern i mig tror att de Gea kände smällen men noterade inte att det var Fred som delade ut den. Han gamblade på att domaren skulle blåsa och om han inte gjorde det blir det ändå inget mål för DdG blev foulad i upprinnelsen. Planen kapsejsade på att det inte var frispark.
Hur är Fred att lasta för Arsenals andra? Dåligt hemjobb, han täcker inte Ødegaard som hittat ytan mellan lagdelarna för sitt skott?
Och ja, svärma domarna ska bara bort. Spelarna fattar såklart att de inte kommer ändra på detta domslut, men de hoppas plantera tanken i domarens hjärna om kompensation på NÄSTA domslut. Börja dela ut gula och prata med lagkaptenen, det är vägen framåt. Det ska inte vara förbjudet att prata med domaren, men att springa fram, ställa sig i hans ansikte och gestikulera 5-6 spelare när det redan är en lagkamrat där, det är bookable offence i min värld. Bort!
VdB... ptja, anses kanske för offensiv för en av de sittande rollerna?
Hur ska ni få plats med Håland om det nu skulle stämma? Tycker ni redan nu har offensiv övervikt, att spela Ronaldo - Rashford - Sancho - Pogba - Bruno samtidigt går typ inte. Pogba kanske försvinner men övriga blir ju kvar nästa år också.