Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Även om jag tycker att Liverpool var det bättre laget gör man ingen större insats. För långsamt, stillastående och slarvigt. Men sådana matcher kommer och att då få med sig alla 3 poäng är riktigt skönt. Matchen mot Milan bryr jag mig inte nämnvärt om men sen är der dags att vara på tå igen.
Sälja Mané till sommaren? Han kan vara oerhört frustrerande när han missar vad som verkar vara riktigt enkla passningar och tekniken helt verkat lämnat honom. För de perioderna har han. Men han är fortfarande väldigt viktig för laget. Något en del har svårt att se. Nej, jag vill inte sälja honom. Vill däremot ha in någon som på sikt kan ta hans plats. Många Kloppvärvningar tar minst en halv säsong för sig att komma in i laget. En ersättare för Mané borde finnas minst en säsong i klubben innan Mané lämnar. Vem? Jag gillade ryktet om Bowen som fanns i somras. Inte en spelare med stjärnglans nog att hyllas av alla då folk drömmer om Mbappe, men tror han skulle passa bra.
Tror Bowen hade varit en bra värvning. Det som Liverpool gjort bra är ju att de plockat in bra spelare som inte varit de där diviga stjärnorna - varken Mané/Firmino/Salah hade ju speciellt högt anseende när de kom in, utan var "bra spelare" men de har verkligen växt i systemet och man har fått ut 120% av många av sina värvningar. Jota har ju också varit bra även om han sumpade idag, Bowen känns också som den typen av värvning som skulle växa i Liverpool.
Gillar ändå värvningsprofilen Liverpool har även om jag håller på Man Utd. Men det är kul med lag som värvar lite utanför boxen och det är kul när spelare når upp till sin potential, snarare än lagen som köper de 'färdiga' toppspelarna och det slutar med att de underpresterar istället.