2021-12-05, 08:32
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Liverpool fans, om man får ett bra bud på Mané i sommar, borde man sälja honom?

// PoK

De kommer inte få något bud med ett år kvar. Eventuella intressenter väntar tills han går som Bosman nästa vinter. Ingen skulle erbjuda den sortens pengar Liverpool skulle kräva.

Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Även om jag tycker att Liverpool var det bättre laget gör man ingen större insats. För långsamt, stillastående och slarvigt. Men sådana matcher kommer och att då få med sig alla 3 poäng är riktigt skönt. Matchen mot Milan bryr jag mig inte nämnvärt om men sen är der dags att vara på tå igen.

Sälja Mané till sommaren? Han kan vara oerhört frustrerande när han missar vad som verkar vara riktigt enkla passningar och tekniken helt verkat lämnat honom. För de perioderna har han. Men han är fortfarande väldigt viktig för laget. Något en del har svårt att se. Nej, jag vill inte sälja honom. Vill däremot ha in någon som på sikt kan ta hans plats. Många Kloppvärvningar tar minst en halv säsong för sig att komma in i laget. En ersättare för Mané borde finnas minst en säsong i klubben innan Mané lämnar. Vem? Jag gillade ryktet om Bowen som fanns i somras. Inte en spelare med stjärnglans nog att hyllas av alla då folk drömmer om Mbappe, men tror han skulle passa bra.

Tycker ändå Liverpool - för att citera Lars-Tommy mot Trinidad och Tobago - typ - ”skapade tillräckligt för att vinna”. Man har flertalet fina chanser och borde avgjort matchen långt tidigare. Man är inte superbra men tillräckligt bra för att konstant ha pressen på Wolves på bortaplan. Skönt med 3p till sist.

Är inte Jota tänkt som Manes ersättare/rotationsspelare på sikt då? Med den fina egenskapen att han tycks kunna spela var som helst i fronttrion.

Även om Mane har perioder då han är otroligt frustrerande tycker jag han har nivån i sig och egenskaper Liverpool behöver från hans position. Fart, teknik, huvudspel, mål och poäng, arbetskapacitet (bidrar i press och defensiv). Tycker man ska ge honom 2 år till.

Men ja, behövs värvas ersättare som kan börja matchas in. Mane/Firmino/Salah har inte många år kvar på absoluta toppen.

Citat:
Hade gärna sett Minamino lyckas.

// PoK

Ser inte ut att hända. Vad är ens hans bästa position? Vad ska han spela i liverpool? Second striker? Winger? Attackerande mittfältare?

Jag tror att liverpool fick upp ögonen när Minamino var bra mot dem i CL, såg prislappen och tänkte att detta är en ekonomisk plusaffär either way. Om succé, fantastiskt. Om inte så är det en spottstyver i sammanhanget, ger mycket pengar från Asien, och går att sälja vidare med förtjänst längre fram.

Oväntat med Hammers igår men bra för LFC. Jorginho som gjorde anspråk på ballon dOr återigen ett uselt beslut som kostar mål. Bakåtpassen till Mendy horribel. Masuakus winner spektakulär. Visst var det avsiktligt?
Citera
2021-12-05, 08:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
OM Håland skulle komma in så håller jag med att nästa säsong blir lite väl tajt i offensiven. Dock kommer ju Cavani försvinna och det känns väl som Martial borde vara på väg bort också, han har ju tyvärr inte gjort mycket väsen av sig senaste 2-3 åren. Ronaldo har väl 1 år kvar efter denna säsongen men är ju också en spelare som på sikt kommer försvinna. Hade gärna tagit emot Håland men tror inte det händer och samtidigt har vi ju andra delar av laget som känns mer akuta som mittfältet t.ex.
”I have never liked Manchester United as a club, and i can’t stand any of their players” - Alfie Haaland 1998.

Och om du inte visste det, så har Erling Haaland redan tackat nej till Man Utd 1 gg. Och varför i hela friden så skulle Haaland ens vilja gå till en klubb som Man United, när klubbar som bl.a Man City, Chelsea, Real Madrid osv, osv sägs vara på jakt efter hans signatur?

Haaland är helt enkelt alldelsen för bra till att spela för Man United anno 2021.
Citera
2021-12-05, 09:05
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
OK. Man United vann matchen mot oss på deras halvruttna hemmaplan. Men ingen kan förneka att Arsenal var det bättre laget, och utan hjälp från domaren så hade aldrig Man Utd klarat av att ta 3p.

Man Utd favoriseras inte av domarna i England? Kiss my fucking ass.

United har förlorat mot typ alla senaste tiden och vann mot er med en interim manager, när är det dags för dig att vara ödmjuk egentligen?

Av ren nyfikenhet så undrar jag bara vad domaren gjorde för att göra så United vann ?
Citera
2021-12-05, 09:18
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
United har förlorat mot typ alla senaste tiden och vann mot er med en interim manager, när är det dags för dig att vara ödmjuk egentligen?

Av ren nyfikenhet så undrar jag bara vad domaren gjorde för att göra så United vann ?
Jag är alltid ödmjuk. Men vi var det klart bättre laget i den matchen, och Man Utd hade (som vanligt) domaren som deras ”12th man” ute på gräset. Det var inte det bästa laget som vann matchen på Old Trafford.

Är helt otroligt att ngn vettig och/eller neutral supporter klarar av att påstå ngt annat. Såg du tacklingen som Maguire gjorde på Tomiyasu? Huh? En solklar straff. Däremot så fick Man Utd en väldigt billig straff.
Citera
2021-12-05, 09:23
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Jag är alltid ödmjuk. Men vi var det klart bättre laget i den matchen, och Man Utd hade (som vanligt) domaren som deras ”12th man” ute på gräset. Det var inte det bästa laget som vann matchen på Old Trafford.

Är helt otroligt att ngn vettig och/eller neutral supporter klarar av att påstå ngt annat. Såg du tacklingen som Maguire gjorde på Tomiyasu? Huh? En solklar straff. Däremot så fick Man Utd en väldigt billig straff.

Arsenal gör alltså ett mål som på fitthåret godkändes och i de flesta fall hade blåsts av och du kommer här och säger United hade en 12th man? Mannen lägg ner med drogerna du gör bara narr av dig själv och Arsenal. Men det är ju det som är tanken med detta trollkontot så du lyckas.
Citera
2021-12-05, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Arsenal gör alltså ett mål som på fitthåret godkändes och i de flesta fall hade blåsts av och du kommer här och säger United hade en 12th man? Mannen lägg ner med drogerna du gör bara narr av dig själv och Arsenal. Men det är ju det som är tanken med detta trollkontot så du lyckas.

Killen visar ju att han har fel bara genom att säga att han alltid är ödmjuk. Killen är ett stort skämt, noll koll på de mesta
Citera
2021-12-05, 09:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Liverpool fans, om man får ett bra bud på Mané i sommar, borde man sälja honom?

// PoK
Ville inte Real Madrid köpa Mane för ca. 1 år sedan? Vad jag kan minnas, så var Madrid då på utkik efter Mbappe, Mane och Pogba.
Citera
2021-12-05, 09:44
Medlem
Visst att Arsenal fick ett billigt mål godkänd,samt att de egentligen ska ha straff när Harry drar ner japsen,men arsenal va inte de bättre laget denna match,även om united inte var bra de heller,tyckte faktiskt båda lagen va riktigt dåliga,saken är United har Ronaldo,arsenal har inte..
Sen Uniteds straff är långt ifrån fitt billig, norrmannen får ner fred så tydligt.
Senast redigerad av drhasch81 2021-12-05 kl. 09:48.
Citera
2021-12-05, 09:51
Moderator
zanteras avatar
Man Utd var ganska mediokra mot Arsenal men det räckte för att få 3p, om Man Utd fick en billig straff så fick ju Arsenal ett tvivelaktigt 1-0 mål så det jämnar ut sig. Så trött att höra om ursäkter om dålig domare och tur osv, men det är väl så från supportrar som aldrig skulle kunna säga "vi förlorade och vi spelade inte bra".

Lite intressanta matcher idag. Leeds behöver 3p mot Brentford för att få lite fart på deras säsong men Brentford har ju varit ganska stabila och kan nog bjuda upp till fight. En lite lurig match för Man Utd mot Palace där jag hoppas på 3p men det är Ralf's första match och Vieira har gjort det bra med Palace och det är en match som mycket väl kan sluta med oavgjort eller förlust om vi inte spelar bra. Tottenham bör slå Norwich hemma, och skulle isånnafall följa på 4e platsen ganska bra, Aston Villa - Leicester är ingen toppmatch men den har samma sorts charm som en toppmatch då det känns som den kan gå hur som helst. Gerrard mot Rogers, lite kul.
Citera
2021-12-05, 09:58
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Du verkar inte själv ens veta vad domaren gjorde för United då maguire inte ens tacklade Tomiyasu utan drog tag i hans arm i en sekund och hans ben kollapsar, sådana situationer sker hela tiden över hela planen. Tycker det hade varit konstigare om han dömde straff än tvärt om.
Det är sånt förlorarkomplex att skylla ifrån sig på domaren. "Vi skulle vunnit om" men nu gjorde ni inte det och så är fotbollen, du får väll kolla på sporter där det är mindre öppet för tolkning i bedömningarna, så som biljard, där ska bollen i bara liksom, lite som fotboll där bollen ska in, eller vänta nu?
Citera
2021-12-05, 10:01
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Du verkar inte själv ens veta vad domaren gjorde för United då maguire inte ens tacklade Tomiyasu utan drog tag i hans arm i en sekund och hans ben kollapsar, sådana situationer sker hela tiden över hela planen. Tycker det hade varit konstigare om han dömde straff än tvärt om.
Det är sånt förlorarkomplex att skylla ifrån sig på domaren. "Vi skulle vunnit om" men nu gjorde ni inte det och så är fotbollen, du får väll kolla på sporter där det är mindre öppet för tolkning i bedömningarna, så som biljard, där ska bollen i bara liksom, lite som fotboll där bollen ska in, eller vänta nu?

Tror du ödslar tid bara. Du argumenterar med någon vars 50% inlägg handlar om hur dåliga Man Utd är och vilket sjunkande skepp de är (3a förrförra året och 2a förra året) för att i övriga 50% tala om hur bra Arsenal är och att de är i bättre skick och snart vinner PL igen (8a förrförra året och 8a förra året). Personligen tycker jag det är tråkigt att Generalen och rojjen får löpa amok i dessa trådar och endast komma med nonsens.
Citera
2021-12-05, 10:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Du visar fram dina underbara fotbollskunskaper igen, Mr. La Liga expert

Det var en solklar straff till oss i duellen mellan Maguire/Tomiyasu, Alan Shearer tyckte det samma i studion. Men såklart, Shearer har ju inte i närheten av samma kunskaper ang fotboll som det du har, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in