Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-30, 16:35
  #661
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
De blev ju inte utbytta av presidenten utan de hade ett annat system på den tiden. Kamala har personligen valts av Biden och blir personligen sparkad av honom, första gången det händer.
Ja man skulle kunna säga att OM Biden ställer upp igen, och OM han väljer någon annan än Harris, så skulle det vara första gången en president frivilligt byter "running mate" sen slutet på 1960-talet när man började kampanja på det sättet.
Citera
2021-12-03, 16:33
  #662
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Symone Sanders, Kamala Harris’s chief spokesperson, to leave office – report

Departure is second high-profile exit in two weeks after resignation of vice-president’s communications director
https://www.theguardian.com/us-news/...s-office-staff

Hennes två viktigaste medarbetare lämnar henne alltså efter inte ens ännu ett år som VP. Det ska dessutom varit två ytterligare i hennes stab som sagt upp sig. Ovanligt att en enda lämnar en stab och här fyra stycken alltså! Något händer runtom henne. Klart sedan en tid är att demokraterna verkar tappat förtroendet för henne genom att ge henne tämligen otacksamma uppdrag.

Hon fick en ganska lång smekmånad men fakta är att hon innan valet var ganska opoppis även bland demokratiska kärnväljare. Hade ett par procent stöd bara.

Man får kanske tänka om att det blir Harris som lämnar innan Biden gör det?
Citera
2021-12-03, 21:24
  #663
Avstängd
wwrs avatar
CNN:
Citat:
What the heck is going on with Kamala Harris?
https://edition.cnn.com/2021/12/02/p...-vp/index.html

T.o.m. CNN verkar ha givit upp med Harris.

Sagorna från The West Wing har i alla fall oväntade vändningar, det måste medges.
Citera
2021-12-04, 08:20
  #664
Medlem
Japhys avatar
Innan midterms har Harris avgått och Buttjudge blir VP.
Citera
2021-12-04, 09:15
  #665
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Innan midterms har Harris avgått och Buttjudge blir VP.
Absolut ett hållbart tips.

Men varför ger de en icke-vit kvinna ett så ofördelaktigt läge? Det är mycket ovanligt. Hon är dessutom första kvinnliga VP. De verkar inte skylla allt på diskriminering. Ingen politiker kan vara så dålig att inte media kommer att försöka mörklägga det. Man hade kunnat säga att hon måste avgå av familjeskäl eller vad som helst utom ren inkompetens.

Edit: USA hade en VP, Charles Curtis, med indiansk bakgrund 1929-33, den förste icke-vita.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-12-04 kl. 09:57.
Citera
2021-12-04, 10:02
  #666
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Absolut ett hållbart tips.

Men varför ger de en icke-vit kvinna ett så ofördelaktigt läge? Det är mycket ovanligt. Hon är dessutom första kvinnliga VP. De verkar inte skylla allt på diskriminering. Ingen politiker kan vara så dålig att inte media kommer att försöka mörklägga det. Man hade kunnat säga att hon måste avgå av familjeskäl eller vad som helst utom ren inkompetens.

Edit: USA hade en VP, Charles Curtis, med indiansk bakgrund 1929-33, den förste icke-vita.
Biden var tydlig med att han var en övergångspresident som skulle bana vägen för "the Buttjudges of the world". Det är hela meningen med hans presidentskap. Att det fick bli Harris var förmodligen för att hon är så sanslöst usel att demokratiska väljare skulle föredra en pappaledig homosexuellt gift man som VP och snart president, efter att Biden avgått p.g.a. hälsoskäl.

Harris kommer avgå pga familjetragedi eller liknande. Det blir utvägen.
Citera
2021-12-04, 10:18
  #667
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Biden var tydlig med att han var en övergångspresident som skulle bana vägen för "the Buttjudges of the world". Det är hela meningen med hans presidentskap. Att det fick bli Harris var förmodligen för att hon är så sanslöst usel att demokratiska väljare skulle föredra en pappaledig homosexuellt gift man som VP och snart president, efter att Biden avgått p.g.a. hälsoskäl.

Harris kommer avgå pga familjetragedi eller liknande. Det blir utvägen.
En så vattentät analys är svår att motsäga. Ungefär som när de ställde upp Sanders för att försöka få Crooked Hillary att inte framstå som genomdålig. Skall bli mycket intressant att följa fortsättningen.

Men konstigt att de inte lät en vit gubbe skämma ut sig, det är väl närmast lag på det i politik och massmedia. Men den delen sköter ju Biden bra förstås.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-12-04 kl. 10:32.
Citera
2021-12-04, 14:19
  #668
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Innan midterms har Harris avgått och Buttjudge blir VP.

Att Harris blir allt omöjligare att behålla ifrågasätter jag inte. Jag tror hon hitintills klarat sig kvar för att hon är kvinna och (åtminstone enl. sig själv) tillhör en etnisk minoritet. Liksom att Biden förefaller allt mer virrig.

Förlåt en dum fråga och jag menar inte att märka ord men med Buttjudge menar du Pete Buttigieg? https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pete_Buttigieg Huruvida han är bra vet jag inte, men tror du amerikanerna accepterar en homosexuell vice president som möjligen även kommer ta över presidentskapet?
Citera
2021-12-04, 14:55
  #669
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Att Harris blir allt omöjligare att behålla ifrågasätter jag inte. Jag tror hon hitintills klarat sig kvar för att hon är kvinna och (åtminstone enl. sig själv) tillhör en etnisk minoritet. Liksom att Biden förefaller allt mer virrig.

Förlåt en dum fråga och jag menar inte att märka ord men med Buttjudge menar du Pete Buttigieg? https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pete_Buttigieg Huruvida han är bra vet jag inte, men tror du amerikanerna accepterar en homosexuell vice president som möjligen även kommer ta över presidentskapet?
De har inget val. Accepterar de en dement barnsniffare kan de nog stå ut ett par år med en pappaledig bög.
Citera
2021-12-04, 22:04
  #670
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
De har inget val. Accepterar de en dement barnsniffare kan de nog stå ut ett par år med en pappaledig bög.
Det är en gissning men jag tror något kommer att hända. Harris framställs som inkompetent i media. Det är i alla fall mycket lätt att dra den slutsatsen.

Jag tror inte man bara kommer att låta USA:s första kvinnliga (och andra icke-vita?) vicepresident försvinna ut bakvägen med "familjeorsaker" e.dyl som skäl och många skulle uppfatta det som att hon sparkats för att hon inte dög.

Jag är inte säker, det är en gissning. Jag gissar "något" kommer att ske.

Men Buttigieg kan säkert bli aktuell.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-12-04 kl. 22:07.
Citera
2021-12-05, 17:28
  #671
Moderator
Ancistruss avatar
Nu finns även en tråd för de som önskar diskutera Pete Buttigieg och hans chanser att bli president.

(FB) Blir USAs näste president 2024 homosexuelle Pete Buttigieg?

/Mod.
Citera
2021-12-18, 19:19
  #672
Medlem
Läste att Kamala Harris anklagas för mobbning. Ärligt talat är jag inte förvånad, har alltid fått falsk-vibbar från henne. När Biden skulle välja sin running mate, frågade TMZ sina läsare vem Biden borde välja, de flesta amerikaner svarade Harris. men jag röstade den där kvinnan från Georgia, alltså Stacey Abrams. Hon må inte vara lika snygg men hon verkar åtminstone ärlig och empatisk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback