2021-12-02, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det handlar om personlig frihet att inte en semitotalitär stat skapa tvinga på barnen en massa osäkerhet och vanföreställningar. "det är fel på dig, du måste få behandling med hormoner och knivar" ja det är så sjukt. Vidrig propaganda.
Hur och med vem nån ligger med skiter jag extremt mkt i så länge det inte är barn el tvång.

Men nu räcker det tror jag.

Hela grejen är en trollning och prkupp från sosseriet.

Vi ska diskutera detta istället för deras sjuka politik i övrigt.
Pinkwashing av det islambruna massinvandringspartiet.

Bidragspartiet socialmuslimerna. Som äger statsmedia SR. Osv. Korrupt.
Lina har fått jobbet på sina meriter som rektor på en problemskola.
Citera
2021-12-02, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det fetade, dels vet jag att det bara är trams du skriver, då jag själv är "på insidan" här och är en av "de" som du beskriver. Skulle säga att det som är utmärkande för personer som nått väldigt högt upp i hierarkin, eller kanske till och med skapat stora företag själva, är att de är mycket öppna och liberala vad gäller olika personers åsikter och infallsvinklar. De VET värdet av diversity och olika bakgrunder och idéer, och anammar detta därför mycket starkt.

Men det är klart, om man tror att någon sorts (gärna judisk) "konspiration" ligger bakom allt, då är det nära till hands att tro som du gör. Jag förstår hur du tänker och resonerar.

Sista stycket dock är lite mer obegripligt, känns instabilt. Vadå "Knipa av, skapa lidande och död", liksom...

Äger man stora delar av världen med höga vinstmarginaler kan man säkert kosta på sig att ha en "trans" i rummet,. Applådera allihop. Det vore för jobbigt för andra att äga tillgångarna så de som redan har kapital får anta agarskapsbördan.

Om du på riktigt gått på the corporate bullshit (vilket jag inte tror...) så finns det någon högre i hierarkin som skrattar åt dig.
Citera
2021-12-02, 21:57
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
För övrigt är "trans" både smittsamt och dödligt så att han här blir minister kan direkt döda ett antal barn.

Så det har extremt negativa konsekvenser och skadar andra.

Det fetade får du nog förklara närmare. Hur är "trans" smittsamt och dödligt?

Har du pratat med en person som genomgått en könskorrigering, eller skulle vilja genomgå det?
Citera
2021-12-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Det är därför det är 18-årsgräns på operationer.

Men nog kan barn välja. Alla barn som fått smaka godis äter hellre det än rotmos.

Normaliserande av trans innebär inte normaliserande av självmord.

De normaliserar detta hos barn och vill fiffla med deras pubertet och att de ska kunna ändra "juridiskt kön".

Det finns en skillnad mellan att rata rotmosen och sina egna organ.

Man blir "trans" av omgivningen, mår givetvis dåligt och tar sen livet av sig.
Citera
2021-12-02, 22:04
Medlem
Citat:
Det fetade får du nog förklara närmare. Hur är "trans" smittsamt och dödligt?

Har du pratat med en person som genomgått en könskorrigering, eller skulle vilja genomgå det?

Det är en "sjukdom" som ökat med tusentals % på få år som om det vore orsakat av Coronaviruset vilket sammanfaller med massiv propaganda och indoktrinering. Om man ökar normaliseringen av "trans" ökar alltså "trans". Många med tillståndet begår självmord.

Ja.
Citera
2021-12-02, 22:09
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Det är en "sjukdom" som ökat med tusentals % på få år som om det vore orsakat av Coronaviruset vilket sammanfaller med massiv propaganda och indoktrinering. Om man ökar normaliseringen av "trans" ökar alltså "trans". Många med tillståndet begår självmord.

Ja.

Var det en person som hade bytt kön eller ville göra det? Vad sa personen, när var det, och har denne begått självmord sedan dess?

Skämt åsido, du är helt ute och cyklar, då ett könsbyte ofta kan leda till precis tvärt om, dvs att man inte mår psykiskt dåligt längre vilket skulle ha kunnat leda till mycket tråkiga konsekvenser. Varsamt hanterat så är detta en åtgärd som med all säkerhet bidrar till att rädda liv.
Citera
2021-12-02, 22:14
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
I alla avseenden som har betydelse är hon kvinna.
I inget av avseenden som har betydelse är han en kvinna. Att klä sig i kvinnokläder, äta hormoner eller stympa sitt kön gör inte en man till en kvinna. Att folk måste bita sig i läppen för att komma ihåg att inte tabba sig och "felköna" honom för att spela med i hans vanföreställningar gör honom inte till en kvinna. Att godhetssignalera genom att förstärka hans beteende är att göra honom en björntjänst.
Citera
2021-12-02, 22:15
Medlem
Citat:
Skämt åsido, du är helt ute och cyklar, då ett könsbyte ofta kan leda till precis tvärt om, dvs att man inte mår psykiskt dåligt längre vilket skulle ha kunnat leda till mycket tråkiga konsekvenser. Varsamt hanterat så är detta en åtgärd som med all säkerhet bidrar till att rädda liv.

Om man inbillar någon att de har en "förhäxad njure" och är "fel" och missfoster på grund av detta och sedan opererar bort den "förhäxade njuren" så är det givetvis många som mår bättre än de gjorde efter de fick "njurbeskedet". Det bäsa vore givetvis att inte förleda personen till att börja med.

Ett sjukdom som ökat expl8sionsartat på få år beror på omgivningen och kan således också "botas" om omgivningen blir frisk.
Citera
2021-12-02, 22:19
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Om man inbillar någon att de har en "förhäxad njure" och är "fel" och missfoster på grund av detta och sedan opererar bort den "förhäxade njuren" så är det givetvis många som mår bättre än de gjorde efter de fick "njurbeskedet". Det bäsa vore givetvis att inte förleda personen till att börja med.

Ett sjukdom som ökat expl8sionsartat på få år beror på omgivningen och kan således också "botas" om omgivningen blir frisk.

Vad pratar du om? "förhäxad njure"?

I denna tråd pratar vi om Sverige nya skolminister Lina Axelsson Kihlblom (hoppas jag).
Citera
2021-12-02, 22:26
Medlem
Citat:
Vad pratar du om? "förhäxad njure"?

I denna tråd pratar vi om Sverige nya skolminister Lina Axelsson Kihlblom (hoppas jag).

Analogt med "trans". Det "felaktiga könet" som "trans" inbillatr sig är den "förhäxade njuren" i exemplet.
Citera
2021-12-02, 22:33
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dA_1_nibblah
I inget av avseenden som har betydelse är han en kvinna. Att klä sig i kvinnokläder, äta hormoner eller stympa sitt kön gör inte en man till en kvinna. Att folk måste bita sig i läppen för att komma ihåg att inte tabba sig och "felköna" honom för att spela med i hans vanföreställningar gör honom inte till en kvinna. Att godhetssignalera genom att förstärka hans beteende är att göra honom en björntjänst.
Här tar du upp en intressant aspekt som jag funderat på.

När riskerar man att felköna någon? När man talar om någon. I situationer när personen inte är närvarande kan man råka felköna någon. Vad sker då i så fall? Tar personen illa upp? Det går ju inte, för den är ju inte där och hör felköningen. Finns det spioner och mikrofoner utplacerade överallt så att dessa snappar upp felköningar som sedan rapporteras till RFSL:s högkvarter så att dessa kan börja opinionsbilda för lagar som vid brott straffar någon för sina ord? Är det här anklagelserna om vänsterextremism kommer? Att trans skulle leda till ett angiverisamhälle? Med stöd av anklagelser om sekterism och dogmatiskhet som tidigare gjorts är det lätt att tänka sig att vissa fruktar stalinism.

Kallar jag skolministern för en man händer inget nämnvärt här och nu. Gör jag det till henne personligen kanske mitt underliga språkbruk där jag talar med någon i andra person blir ifrågasatt och att jag också anses otrevlig och blir rättad. Men det händer som sagt inget världsomvälvande. Är skolministern en känslig snöflinga som blir utom sig av en känslostorm som utlöses av felköning? Det vet jag inte. Men hur ställer du dig själv till att bli felkönad, om än bara en gång när du i efterhand får veta att någon gjort det? Springer du till massmedierna och Diskrimineringsombudsmannen eller rycker du på axlarna, struntar i det och går vidare i livet?
Citera
2021-12-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qvanta
Svara på frågan om du lever ut dina sexuella beteenden när du klär dig som ditt kön

En transa klär sig inte som sitt kön, så grundpremissen är falsk. "Lina" är en man. Denne man klär sig i kvinnokläder och låtsas vara kvinna på olika sätt och i grunden handlar den om en sexuell avvikelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in