2021-12-02, 21:36
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Med det resonemanget antar jag att du också menar att det inte är en extrem åsikt att anse att apostater ska bestraffas med döden, då åsikten delas av många länders majoriteter?

Jag förknippar inte länder i Mellanöstern med höjden av tolerans och utveckling, känner mig mer lagd åt västerlandet och moderna I-länder med vår tolerans.

Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Ingen person vid sina sinnens fulla bruk tror ju att någon på riktigt bryr sig om "diversity" eller skulle tro att det är bra.

Ingen tror att en man är en kvinna.

Det handlar givetvis om makt.

Det är magstarkt att kalla samtliga världens företagsledare och framgångsrika entreprenörer för "inte vid sina sinnes fulla bruk". Det får nog stå för dig, och berättar nog mer om dig än någon annan.

Citat:
Om något land är extremt på världsnivå är det ju Sverige. Man opererar ju bort organ på folk eftersom man inte bryr sig. Rent ointresse. Att människor dör är irrelevant för er.

Sverige är som sagt inte ens i världstoppen vad gäller att vara liberala gentemot HBTQ och transpersoner. Åtminstone Argentina, Österrike, Australien, Kanda, Colombia, Danmark, Tyskland, Island, Irland, Malta, Nederländerna, New Zealand, Pakistan, Indien och Nepal har mer liberal lagstiftning på detta områden än Sverige.
Citera
2021-12-02, 21:39
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Det du skriver är rappakalja. Fatta det och sluta experimentera på barn och leka med deras hjärnor.

Man är det man är, man kan inte "definiera" någonting, det fattar när man har passerat småbarnstadiet. En 1 åring förstår inte det men lär sig under uppväxten.
Du brydde dig inte nämnvärt om att läsa det jag skrev, utan avfärdade alltsammans med att kalla det rappakalja utan att reflektera djupare.

Jag gör inga experiment på barn. Jag motsätter mig alla tvingande experiment på människor. Det är omoraliskt att bryta mot individers vilja.
Citera
2021-12-02, 21:39
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Det du skriver är rappakalja. Fatta det och sluta experimentera på barn och leka med deras hjärnor.

Man är det man är, man kan inte "definiera" någonting, det fattar man när man har passerat småbarnstadiet. En 1 åring förstår inte det men lär sig under uppväxten.

Du borde sluta att argumentera på en 1-årings nivå i så fall. Du kan börja med att förklara vad det är som ger just dig rätt att tycka så extremt mycket hur andra personer ska bete sig om de trivs med det själv, så länge som det är helt lagligt och inte skadar någon annan på något sätt, och inte heller bryter mot några sociala koder såsom majoriteten uppfattar det.
Citera
2021-12-02, 21:41
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK. Så du pratar om något du inte har n aning om.

Ska vi vara narrativet om representation trogen så har ju inte du det heller eftersom du inte är transa. Nu köper jag inte ett sådant resonemang men det skulle inte förvåna mig om du gör det.
Citera
2021-12-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det är magstarkt att kalla samtliga världens företagsledare och framgångsrika entreprenörer för "inte vid sina sinnes fulla bruk". Det får nog stå för dig, och berättar nog mer om dig än någon annan.

Sverige är som sagt inte ens i världstoppen vad gäller att vara liberala gentemot HBTQ och transpersoner. Åtminstone Argentina, Österrike, Australien, Kanda, Colombia, Danmark, Tyskland, Island, Irland, Malta, Nederländerna, New Zealand, Pakistan, Indien och Nepal har mer liberal lagstiftning på detta områden än Sverige.

De är väldigt smarta. De gör vad som "är rätt för stunden" och tjänar pengar. Är herren Hitler blir policyn annorlunda.

Den som inte är vid sina sinnens fulla bruk är den som tror att "spelet" är på riktigt.

Som sagt handlar väl de hör mest om att inte bry sig, där ligger nog Sverige högt. Knipa av, skapa lidande och död. Vem bryr sig. Det "låter bra" in den vänsterextrema bubblan.
Citera
2021-12-02, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Ska vi vara narrativet om representation trogen så har ju inte du det heller eftersom du inte är transa. Nu köper jag inte ett sådant resonemang men det skulle inte förvåna mig om du gör det.
Jag har träffat många TS-patienter genom tiderna. Jag uttalar mig alltså av erfarenhet.
Citera
2021-12-02, 21:45
Medlem
Det handlar om personlig frihet att inte en semitotalitär stat skapa tvinga på barnen en massa osäkerhet och vanföreställningar. "det är fel på dig, du måste få behandling med hormoner och knivar" ja det är så sjukt. Vidrig propaganda.
Hur och med vem nån ligger med skiter jag extremt mkt i så länge det inte är barn el tvång.

Men nu räcker det tror jag.

Hela grejen är en trollning och prkupp från sosseriet.

Vi ska diskutera detta istället för deras sjuka politik i övrigt.
Pinkwashing av det islambruna massinvandringspartiet.

Bidragspartiet socialmuslimerna. Som äger statsmedia SR. Osv. Korrupt.
Citera
2021-12-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Du brydde dig inte nämnvärt om att läsa det jag skrev, utan avfärdade alltsammans med att kalla det rappakalja utan att reflektera djupare.

Jag gör inga experiment på barn. Jag motsätter mig alla tvingande experiment på människor. Det är omoraliskt att bryta mot individers vilja.

Jag läste igenom hela, fann ingen direkt substans utan samma flum i olika former som passade bra under sammanfattningen "rappakalja".

Problemet är att ett barn inte kan välja. Om man normaliserar grava vanföreställningar som "trans" kommer problematiken att öka och många unga ta livet av sig som följd.
Citera
2021-12-02, 21:49
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
De är väldigt smarta. De gör vad som "är rätt för stunden" och tjänar pengar. Är herren Hitler blir policyn annorlunda.

Den som inte är vid sina sinnens fulla bruk är den som tror att "spelet" är på riktigt.

Som sagt handlar väl de hör mest om att inte bry sig, där ligger nog Sverige högt. Knipa av, skapa lidande och död. Vem bryr sig. Det "låter bra" in den vänsterextrema bubblan.

Det fetade, dels vet jag att det bara är trams du skriver, då jag själv är "på insidan" här och är en av "de" som du beskriver. Skulle säga att det som är utmärkande för personer som nått väldigt högt upp i hierarkin, eller kanske till och med skapat stora företag själva, är att de är mycket öppna och liberala vad gäller olika personers åsikter och infallsvinklar. De VET värdet av diversity och olika bakgrunder och idéer, och anammar detta därför mycket starkt.

Men det är klart, om man tror att någon sorts (gärna judisk) "konspiration" ligger bakom allt, då är det nära till hands att tro som du gör. Jag förstår hur du tänker och resonerar.

Sista stycket dock är lite mer obegripligt, känns instabilt. Vadå "Knipa av, skapa lidande och död", liksom...
Citera
2021-12-02, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Du borde sluta att argumentera på en 1-årings nivå i så fall. Du kan börja med att förklara vad det är som ger just dig rätt att tycka så extremt mycket hur andra personer ska bete sig om de trivs med det själv, så länge som det är helt lagligt och inte skadar någon annan på något sätt, och inte heller bryter mot några sociala koder såsom majoriteten uppfattar det.

All framsteg bygger på vetenskap och att man accepterar sanning och inte låtsas om som att grava psykiskt störda vanföreställningar är normala eller kan vara sanna. Upplysningen förkastas helt av det mörkaste mörker.

För övrigt är "trans" både smittsamt och dödligt så att han här blir minister kan direkt döda ett antal barn.

Så det har extremt negativa konsekvenser och skadar andra.
Citera
2021-12-02, 21:51
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Problemet är att ett barn inte kan välja. Om man normaliserar grava vanföreställningar som "trans" kommer problematiken att öka och många unga ta livet av sig som följd.

Det är därför det är 18-årsgräns på operationer.

Men nog kan barn välja. Alla barn som fått smaka godis äter hellre det än rotmos.

Normaliserande av trans innebär inte normaliserande av självmord.
Citera
2021-12-02, 21:54
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det handlar om personlig frihet att inte en semitotalitär stat skapa tvinga på barnen en massa osäkerhet och vanföreställningar. "det är fel på dig, du måste få behandling med hormoner och knivar" ja det är så sjukt. Vidrig propaganda.
Hur och med vem nån ligger med skiter jag extremt mkt i så länge det inte är barn el tvång.

Men nu räcker det tror jag.

Hela grejen är en trollning och prkupp från sosseriet.

Vi ska diskutera detta istället för deras sjuka politik i övrigt.
Pinkwashing av det islambruna massinvandringspartiet.

Bidragspartiet socialmuslimerna. Som äger statsmedia SR. Osv. Korrupt.

Helt obegripligt, här kan man snacka om rappakalja....

För att bringa lite substans i det du skriver, så är ett könsbyte något som diskuteras mycket noga och inget som ens "pådyvlas" av någon. Den drivande är den enskilde själv. Dessutom krävs det enligt lagen (1972:119) att man är minst 18 år gammal och har bott i landet i minst 1 år.

Tips inför nästa inlägg. Fundera igenom vad du vill skriva, och försök sedan skriva något som tillför tråden något värde och fakta. Belägg gärna dina påståenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in