Citat:
Ursprungligen postat av
runx
Med det resonemanget antar jag att du också menar att det inte är en extrem åsikt att anse att apostater ska bestraffas med döden, då åsikten delas av många länders majoriteter?
Jag förknippar inte länder i Mellanöstern med höjden av tolerans och utveckling, känner mig mer lagd åt västerlandet och moderna I-länder med vår tolerans.
Citat:
Ursprungligen postat av
1ulvius9
Ingen person vid sina sinnens fulla bruk tror ju att någon på riktigt bryr sig om "diversity" eller skulle tro att det är bra.
Ingen tror att en man är en kvinna.
Det handlar givetvis om makt.
Det är magstarkt att kalla samtliga världens företagsledare och framgångsrika entreprenörer för "inte vid sina sinnes fulla bruk". Det får nog stå för dig, och berättar nog mer om dig än någon annan.
Citat:
Ursprungligen postat av
1ulvius9
Om något land är extremt på världsnivå är det ju Sverige. Man opererar ju bort organ på folk eftersom man inte bryr sig. Rent ointresse. Att människor dör är irrelevant för er.
Sverige är som sagt inte ens i världstoppen vad gäller att vara liberala gentemot HBTQ och transpersoner. Åtminstone Argentina, Österrike, Australien, Kanda, Colombia, Danmark, Tyskland, Island, Irland, Malta, Nederländerna, New Zealand, Pakistan, Indien och Nepal har mer liberal lagstiftning på detta områden än Sverige.