2021-12-02, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orgonit
Hade ingen aning om att sådana här operationer genomfördes så tidigt som i början av 90-talet.
Den första genomfördes 1930, 60 år före början av 1990-talet.
Filmen "The Danish Girl" med Eddie Redmayne och Alicia Vikander handlar om detta. Vikander belönades med en Oscar för den filmen.
Citera
2021-12-02, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Helt obegripligt, här kan man snacka om rappakalja....

För att bringa lite substans i det du skriver, så är ett könsbyte något som diskuteras mycket noga och inget som ens "pådyvlas" av någon. Den drivande är den enskilde själv. Dessutom krävs det enligt lagen (1972:119) att man är minst 18 år gammal och har bott i landet i minst 1 år.

Tips inför nästa inlägg. Fundera igenom vad du vill skriva, och försök sedan skriva något som tillför tråden något värde och fakta. Belägg gärna dina påståenden.

Ja det är obegripligt för dig men det säger inte så mkt.

Du är en typisk person som propagerar för att göra det extrema undantaget till allmänt.

När det gäller åldersgränser så har du även fel, det visades tex i uppdrag granskning nyligen, hur man börjat behandla barn med hormoner. Som har permanenta effekter på tex förmåga att fortplanta sig. ( negativa effekter). Vidare så finns det lobbygrupper på vänsterkanten som vill sänka åldern ytterligare.

Det hela är ett vansinne styrt av populism och auktoritär extremism.

Ett svammel med pseudovetenskapliga begrepp och rena fantasier.

Det är propagandan och ideologin som är problemet, inte att en man vill se ut som en kvinna osv.
Citera
2021-12-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppartand
Den första genomfördes 1930, 60 år före början av 1990-talet.
Filmen "The Danish Girl" med Eddie Redmayne och Alicia Vikander handlar om detta. Vikander belönades med en Oscar för den filmen.

Det framställs som att det bara är att ändra, mkt enkelt. Men självklart är det inte så. Det går inte att skapa en fungerande penis el pung naturligtvis, och den sk vagina man syr till av lite vävnad måste hållas öppen med en stav i resten av livet. Det blir smärtor och sår och känsel nja.
Helt sjukt egentligen
Citera
2021-12-02, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Var det en person som hade bytt kön eller ville göra det? Vad sa personen, när var det, och har denne begått självmord sedan dess?

Skämt åsido, du är helt ute och cyklar, då ett könsbyte ofta kan leda till precis tvärt om, dvs att man inte mår psykiskt dåligt längre vilket skulle ha kunnat leda till mycket tråkiga konsekvenser. Varsamt hanterat så är detta en åtgärd som med all säkerhet bidrar till att rädda liv.

Vad är din uppfattning om vad ofta innebär? För jag hävdar att penisklyvning inte förbättrar psykiskt mående, då identitetsstörningar inte beror på okluvna penisar.
Citera
2021-12-02, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Lina har fått jobbet på sina meriter som rektor på en problemskola.

Självklart har hoan fått jobbet pga hen är en transa och det skapar trafik och uppmärksamhet. En billig avledningsmanöver.
Citera
2021-12-02, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
Fördomar kallas det.

Det har du uppvisat massiva mängder av i tråden.

Jag har inga "fördomar" om transor och andra sexuellt avvikande och saknar inte kunskap om dem och deras beteenden. Jag vet mycket väl vad de går för och det är inte svårt att ta reda på det om man inte är helt hjärntvättad av MSM (som du lär vara). Men jag förstår att du med "fördomar" menar alla åsikter som inte hyllar dessa perversa individer, som tydligen är oantastliga.

Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
Och det kallas konspirationsteori.

"konspirationsteori" är i likhet med "rasist" bara ett ord som makteliten och deras lakejer använder för att tysta all diskussion och allt kritiskt ifrågasättande, det saknar helt substans i dag och har urvattnats till meningslöshet. Det ser man tydligt när det används i den här diskussionen, där en persons utnämning till minister omöjligen anses kunna ha att göra med politiska trender i samtiden, i det här fallet hbtq-vurm och identitetspolitik. Det skulle alltså vara en "konspirationsteori" att hävda det... Märkligt att det ordet återkommer i alla sådana här diskussioner om känsliga ämnen: klimat, invandring, vacciner, hbtq etc, tycker du inte, lille NPC?
Citera
2021-12-02, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Här tar du upp en intressant aspekt som jag funderat på.

När riskerar man att felköna någon? När man talar om någon. I situationer när personen inte är närvarande kan man råka felköna någon. Vad sker då i så fall? Tar personen illa upp? Det går ju inte, för den är ju inte där och hör felköningen. Finns det spioner och mikrofoner utplacerade överallt så att dessa snappar upp felköningar som sedan rapporteras till RFSL:s högkvarter så att dessa kan börja opinionsbilda för lagar som vid brott straffar någon för sina ord? Är det här anklagelserna om vänsterextremism kommer? Att trans skulle leda till ett angiverisamhälle? Med stöd av anklagelser om sekterism och dogmatiskhet som tidigare gjorts är det lätt att tänka sig att vissa fruktar stalinism.

Kallar jag skolministern för en man händer inget nämnvärt här och nu. Gör jag det till henne personligen kanske mitt underliga språkbruk där jag talar med någon i andra person blir ifrågasatt och att jag också anses otrevlig och blir rättad. Men det händer som sagt inget världsomvälvande. Är skolministern en känslig snöflinga som blir utom sig av en känslostorm som utlöses av felköning? Det vet jag inte. Men hur ställer du dig själv till att bli felkönad, om än bara en gång när du i efterhand får veta att någon gjort det? Springer du till massmedierna och Diskrimineringsombudsmannen eller rycker du på axlarna, struntar i det och går vidare i livet?

I Kanada kan man på sina håll få böter och förlora jobbet om man använder rätt kön och promonomen. Inträffat i Usa och säkert på sina håll i Europa.

Jag skulle personligen tro att någon var tokig eller otrevlig om så fel om mig.

Han vill förmodligen som många andra psykfall att folk ska bekräfta att han är en "hon". Det är vanligt bland psykiskt störda att de vill överföra sina vanföreställningar på omgivningen. Är han fake så kanske han inte bryr sig.
Citera
2021-12-02, 23:00
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
I Kanada kan man på sina håll få böter och förlora jobbet om man använder rätt kön och promonomen. Inträffat i Usa och säkert på sina håll i Europa.

Jag skulle personligen tro att någon var tokig eller otrevlig om så fel om mig.

Han vill förmodligen som många andra psykfall att folk ska bekräfta att han är en "hon". Det är vanligt bland psykiskt störda att de vill överföra sina vanföreställningar på omgivningen. Är han fake så kanske han inte bryr sig.
Jag vet inte vad du har för källor till dina påståenden, men i Kanada förhåller det sig så här:

Citat:
Since Bill C-16, an amendment to the Canadian Human Rights Act, became a law in 2017, several online media have spread the idea that Canadians could be jailed or fined simply for using an incorrect gender pronoun. While the aim of the law is to add "gender identity and gender expression" to the list of illegal grounds for discrimination, Bill C-16 cannot force anyone to use a specific pronoun. No Canadian has been jailed or fined for using the wrong gender pronoun.

Medan man i det vänstervridna Kalifornien gjort denna bedömning:
Citat:
A California court has ruled that misgendering patients is protected under free speech in a partial reversal of a landmark LGBTQ+ rights bill.

Har du en källa på att det hänt något av det du hävdar i Europa?
Citera
2021-12-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Självklart har hoan fått jobbet pga hen är en transa och det skapar trafik och uppmärksamhet. En billig avledningsmanöver.
Så du menar att hon inte gjorde ett bra jobb på Ronnaskolan?
Citera
2021-12-02, 23:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Så du menar att hon inte gjorde ett bra jobb på Ronnaskolan?

Äntligen börjar du förstå.
Citera
2021-12-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Äntligen börjar du förstå.
Tycker inte heller du att hon gjorde ett bra jobb på Ronnaskolan?
Citera
2021-12-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det framställs som att det bara är att ändra, mkt enkelt.

Jag har inte påstått att det skulle vara enkelt att ändra. Det enda jag gjorde var att svara på en kommentar som handlade om att en person inte kände till att dessa ingrepp gjordes "så tidigt som på 90-talet", och då svarade jag att det gjordes redan 60 år tidigare, 1930, för över 90 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in