Citat:
Jag tycker det vore bättre med samma restriktioner som innan. I varje fall tills vi vet mer om den nya varianten och om vaccinet fungerar på den eller ej. Blir ju onödigt ifall det inte gör det.
Men jag förstår inte riktigt varför de som ej vill vaccinera sig blir så upprörda. Man är liksom inte tvungen att gå på evenemang med över 100 personer. Det är ingen mänsklig rättighet. Den som anordnar evenemangen bestämmer precis som en butik kan neka en person att handla något där. Skulle man däremot inte kunna köpa medicin eller mat någonstans blir det ju problem.
Jag går aldrig någonsin på evenemang med över 100 pers. Vad skulle det vara? Konserter, matcher? Det kan man väl leva utan. Är det viktigt för en att ej ta vaccinet borde man strunta i en sådan skitsak tycker jag…
Men jag förstår inte riktigt varför de som ej vill vaccinera sig blir så upprörda. Man är liksom inte tvungen att gå på evenemang med över 100 personer. Det är ingen mänsklig rättighet. Den som anordnar evenemangen bestämmer precis som en butik kan neka en person att handla något där. Skulle man däremot inte kunna köpa medicin eller mat någonstans blir det ju problem.
Jag går aldrig någonsin på evenemang med över 100 pers. Vad skulle det vara? Konserter, matcher? Det kan man väl leva utan. Är det viktigt för en att ej ta vaccinet borde man strunta i en sådan skitsak tycker jag…
Läs tråden, se vad som sker i världen, om du inte vill förstå så behöver du inte leta, då kan du läsa SvD och aftonpressen och annan propagandamedia. Kanske lite CNN och BBC, lite SVT duger?
De har gått långt för långt redan, och slutar heller inte vid dessa regler om folk låter det fortsätta utan motstånd. civil olydnad. Protester, bojkott av ställen som kräver "injektionspass", vägra strafföreläggande för de nya "brotten" så att rätt systemen överbelastas m.m...själv kommer jag antagligen bränna eventuella böter för att inte ha en mask om det kommer till Sverige, eller sakna ett "injektionspass" för dessa "vaccin" i ett köpcenter eller på en krog. Kanske går till rätten för att driva med hela processen och folket där...m.m...
Jag hoppas någon annan orkar förklara nu eller sen.. varför ett sorts "pass" & eventuellt början på ett poängsystem för "duktiga medborgare" som köper och lyder msms propagandadirektiv är illa, annars länkar jag lite mer här sen...
Att låtsas som.det inte är samma företags och maktintressen som drar i trådar i utvecklingen/politiken, i länderna runt omkring är ruskigt naivt..isf borde man prova se länderna i väst mer lite som "delstater" en stund, för att se att det som sker i ett land med ursäkt av "covid" inte behöver vara många steg ifrån att ske i andra.. oVsett om det är i kanada/USA, Australien eller något land i eu... lite olika versioner och koka groda-taktiker men...
(FB) Russel Brand podcast "Pandemin har gjort dollarmiljardärer i snitt 50% rikare" m.m.
Och
(FB) Vem kunde ana att världens främsta diktatur är Australien!
Senast redigerad av Room531 2021-12-01 kl. 13:17.
Senast redigerad av Room531 2021-12-01 kl. 13:17.