2021-12-01, 13:08
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag tycker det vore bättre med samma restriktioner som innan. I varje fall tills vi vet mer om den nya varianten och om vaccinet fungerar på den eller ej. Blir ju onödigt ifall det inte gör det.

Men jag förstår inte riktigt varför de som ej vill vaccinera sig blir så upprörda. Man är liksom inte tvungen att gå på evenemang med över 100 personer. Det är ingen mänsklig rättighet. Den som anordnar evenemangen bestämmer precis som en butik kan neka en person att handla något där. Skulle man däremot inte kunna köpa medicin eller mat någonstans blir det ju problem.

Jag går aldrig någonsin på evenemang med över 100 pers. Vad skulle det vara? Konserter, matcher? Det kan man väl leva utan. Är det viktigt för en att ej ta vaccinet borde man strunta i en sådan skitsak tycker jag…

Läs tråden, se vad som sker i världen, om du inte vill förstå så behöver du inte leta, då kan du läsa SvD och aftonpressen och annan propagandamedia. Kanske lite CNN och BBC, lite SVT duger?

De har gått långt för långt redan, och slutar heller inte vid dessa regler om folk låter det fortsätta utan motstånd. civil olydnad. Protester, bojkott av ställen som kräver "injektionspass", vägra strafföreläggande för de nya "brotten" så att rätt systemen överbelastas m.m...själv kommer jag antagligen bränna eventuella böter för att inte ha en mask om det kommer till Sverige, eller sakna ett "injektionspass" för dessa "vaccin" i ett köpcenter eller på en krog. Kanske går till rätten för att driva med hela processen och folket där...m.m...

Jag hoppas någon annan orkar förklara nu eller sen.. varför ett sorts "pass" & eventuellt början på ett poängsystem för "duktiga medborgare" som köper och lyder msms propagandadirektiv är illa, annars länkar jag lite mer här sen...

Att låtsas som.det inte är samma företags och maktintressen som drar i trådar i utvecklingen/politiken, i länderna runt omkring är ruskigt naivt..isf borde man prova se länderna i väst mer lite som "delstater" en stund, för att se att det som sker i ett land med ursäkt av "covid" inte behöver vara många steg ifrån att ske i andra.. oVsett om det är i kanada/USA, Australien eller något land i eu... lite olika versioner och koka groda-taktiker men...

(FB) Russel Brand podcast "Pandemin har gjort dollarmiljardärer i snitt 50% rikare" m.m.
Och
(FB) Vem kunde ana att världens främsta diktatur är Australien!
Senast redigerad av Room531 2021-12-01 kl. 13:17.
Citera
2021-12-01, 13:17
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Läs tråden, se vad som sker i världen, om du inte vill förstå så behöver du inte leta, då kan du läsa SvD och aftonpressen och annan propagandamedia. Kanske lite CNN och BBC, lite SVT duger?

De har gått långt för långt redan, och slutar heller inte vid dessa regler om folk låter det fortsätta utan motstånd. civil olydnad. Protester, bojkott av ställen som kräver "injektionspass", vägra strafföreläggande för de nya "brotten" så att rätt systemen överbelastas m.m...själv kommer jag antagligen bränna eventuella böter för att inte ha en mask om det kommer till Sverige, eller sakna ett "injektionspass" för dessa "vaccin" i ett köpcenter eller på en krog. Kanske går till rätten för att driva med hela processen och folket där...m.m... [/url]
Enklast är väl att man genomför en folkomröstning med krav på kvalificerad majoritet för införande av obligatorisk vaccinering så har folket fått säga sitt och inte att det skall bestämmas av staten?
Citera
2021-12-01, 13:18
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Regeringen har väl ingen makt dom har ju bara ~20 av rösterna, inte så mycket att komma med om övriga partier tycker något annat...

jo men du vet vad jag menar, det blir kontroll över människor var man får röra sig eller inte och det är skrämmande hur så många inte fattar vart vi är på väg..
Citera
2021-12-01, 13:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Neamxxx
Bra skrivet!

Men tack! alltid kul att någon uppskattar de djupare frågorna. 🙂
Citera
2021-12-01, 13:26
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
jo men du vet vad jag menar, det blir kontroll över människor var man får röra sig eller inte och det är skrämmande hur så många inte fattar vart vi är på väg..
Det har ju varit så i två år så om man öppnar upp möjligheter för en majoritet av befolkningen (>80%) så är det väl bättre än att stänga ner helt för att det skall vara lika för alla?
Citera
2021-12-01, 13:26
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Enklast är väl att man genomför en folkomröstning med krav på kvalificerad majoritet för införande av obligatorisk vaccinering så har folket fått säga sitt och inte att det skall bestämmas av staten?

I helvete heller. Själva syftet med de mänskliga rättigheterna och grundlagen är just precis för att majoriteten inte ska kunna få ett infall och göra vad de vill mot en minoritet. Jag dör själv på den kullen.
Citera
2021-12-01, 13:28
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
I helvete heller. Själva syftet med de mänskliga rättigheterna och grundlagen är just precis för att majoriteten inte ska kunna få ett infall och göra vad de vill mot en minoritet.
Ja och då är det väl bra att individen kan välja helt självt om han/hon vill vaccinera sig som det är nu?
Citera
2021-12-01, 13:31
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ja och då är det väl bra att individen kan välja helt självt om han/hon vill vaccinera sig som det är nu?

Så varför föreslog du folkomröstning där majoritetsbeslut skulle avgöra tvångsvaccinering?
Citera
2021-12-01, 13:35
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Om man Inför denna folkomröstning - hur ofta har vi sådana i demokraturen Sverige - ska diskussionen få vara fri eller en sida dämpad, censurerad, avstängd från sociala plattformar m.m. under två år före folkomröstningen? Som det har varit. Eller som någon sa "vadå censurerad, jag ser ju inte vad som är borttaget" ... Suck ..

Såg sjukhuspersonal i USA sända live, avstängd... Med sakliga argument...som sa att vaccinnen var för snabbt framtagna, inte testade nog, inte testade nog i kombination med.andra mediciner m.m (vilket många äter eller har utskrivna).... användaren försvann, casten med diskussion mellan henne och en kollega som INTE var glada över vaccintvånget på deras arbetsplats efter "bidens" tal, avbruten mitt i och bannad.

Hört om många likande exempel, antagligen är mörkertalet stort.

Om läkare, eller vem som helst blir bannade för att tala upp om "vaccinets" brister, testmetoder, och kritik mot olika mandat, är det inte vetenskapligt alls. Då är man bara rädd för vad dessa kan råka säga.

Smutskastningen av massmediapropagandan och politiker m.m. åt de som tycker och agerar annat än vad MSM vill, utöver den sociala stigman som man drivit på genom masspropagandan.. med sina kollosser till företag som försöker ha övervägande informationsmonopol....är... allt JÄTTEBRA - Äh jag orkar inte..sitter bara och repeterar mig för en som kanske trollar. Kolla ett par senaste inlägg kanske...

Men hoppas någon kan skriva...

Du fär gärna säga vad du anser är "kvalificerad majoritet" men det kvittar, det kommer inte hända, inte på en rättvis spelplan och fri diskussion då den redan varit dämpad i vem vet hur länge i detta ämne... (Korruption, banker, läkemedelsföretags inflytande, censur och tyglande av journalister m.m. )

Jag anser att en folkomröstning om något jävla vaccintvång och början på social credit-system inte ska vara en grej alls.

"Om vaccinet fungerar så behövs inget vaccin-pass.
Om vaccinet inte fungerar så behövs inget vaccin-pass."
Senast redigerad av Room531 2021-12-01 kl. 13:38.
Citera
2021-12-01, 13:42
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Om man Inför denna folkomröstning - hur ofta har vi sådana i demokraturen Sverige - ska diskussionen få vara fri eller en sida dämpad, censurerad, avstängd från sociala plattformar m.m. under två år före folkomröstningen? Som det har varit. Eller som någon sa "vadå censurerad, jag ser ju inte vad som är borttaget" ... Suck ..
Folkomröstning är väl det mest direkt demokratiska systemet som man kan tillämpa och i dagens moderna samhälle där alla har tillgång till mobiltelefon o bankid så skulle man kunna genomföra både lokala och regionala folkomröstningar oftare istället för vart fjärde år som nu och man glömt bort vilket parti som stod för vad. Finns ingen karenstid på sociala medier för riksdagsval heller vad jag vet? Kvalificerad majoritet brukar vara 2/3 eller 3/4 lite beroende på vad man röstar om så låt säga att man tillämpar 3/4 i en sådan viktig fråga.

Argument som (Korruption, banker, läkemedelsföretags inflytande, censur och tyglande av journalister m.m. ) är ju bara foliehattar som tar upp och gör diskussionen oseriös.
Senast redigerad av kimdah2002 2021-12-01 kl. 13:50.
Citera
2021-12-01, 13:44
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Helt meningslöst då 80% redan gått på lögnen och naturligtvis kommer att rösta därefter. Media sitter på makten.
Citera
2021-12-01, 13:46
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Så varför föreslog du folkomröstning där majoritetsbeslut skulle avgöra tvångsvaccinering?
Med hänvisning till att i dagsläget står dig det helt fritt att vaccinera dig eller inte, du avgör det självt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in