Citat:
Ursprungligen postat av
kimdah2002
Folkomröstning är väl det mest direkt demokratiska systemet som man kan tillämpa och i dagens moderna samhälle där alla har tillgång till mobiltelefon o bankid så skulle man kunna genomföra både lokala och regionala folkomröstningar oftare istället för vart fjärde år som nu och man glömt bort vilket parti som stod för vad. Finns ingen karenstid på sociala medier för riksdags val heller vad jag vet? Kvalificerad majoritet brukar vara 2/3 eller 3/4 lite beroende på vad man röstar om så låt säga att man tillämpar 3/4 i en sådan viktig fråga.
Argument som (Korruption, banker, läkemedelsföretags inflytande, censur och tyglande av journalister m.m. ) är ju bara foliehattar som tar upp och gör diskussionen oseriös.
Du är oseriös om du inte kollat vad som sker tillräckligt ens för att veta att det sker.. för helvete, var och varannan youtube video om ämnet tvingas ju folk ha disclaimers och undvika att säga det ena och det andra om mandat och covidvaccinering för att inte bli riskera att bli avstängda. Det är inte den enda megaplattformen som gör detsamma..sedan youtube köptes upp har många små steg tagits mot mer censur, försvårande av diskussion, och skulle nog kunna skriva en hel sida med punkter för fan...
Ett exempel jag såg igår.. men du är ett troll, jag kan ge 100 likande exempel om jag får några dagar på mig men du är inte värd tiden.
https://www.youtube.com/watch?v=5fJSNA6vXxs
Har inte följt upp för att se resultaten men eftersom man inte får visa dem längre på youtube.. jaja, nog diskuterat med dig, någon annan får ge sin tid.. om du anser det varit en fri ocensurerad diskussion kring detta så *gäsp* ..du får ta och komma med i matchen.
Länkade den här bara för några inlägg sedan...
https://www.youtube.com/watch?v=jwo_JGLfTsk
Has Covid Science Debate Been SHUT DOWN?!!
Och den här, också bara för några inlägg sedan...
https://www.youtube.com/watch?v=kCQaUYi1ZLE
"Fake news Australia"
Och så vidare ..
Ungefär så ärliga och öppna som massmedia var om några av bidragsturism/massinvandringens baksidor för femton år sedan, och skapade press, social stigma/opinion som gjorde att om någon tyckte att "kanske ska vi ta det lite lugnt med massinvandringen ett tag och se. 100.000 in i ett land om året i ett litet land som Sverige är ingen bra ide. Kanske ska vi diskutera baksidor med detta på sikt" så var dem rasister, nazister, högerextremister - folk sa inget för att man ville få hem ett ragg på stan, inte bli utesluten ur umgängeskretsar på fejsbok eller behålla någon sams med familjen. Fortfarande så är det "rasistiskt" att ta reda på information, plocka fram data och samhällskostnader om trots att det inte har något med "rasism" att göra. Ungefär så öppna är man med covidvaccin och mandat, planer och vad som pågår genom massmedia.. låt inte tråden handla om invandring nu, många invandrare står såklart på samma sida, så låt inte massmedia och politiken, om än fucked up och ologisk (se sign. för alternativ), spela folk som pianotangenter och vända folk mot varandra.
...men för att ge ett exempel någon från det här forumet bör förstå....
Och låt för helvete inte samma skyggande mentalitet råda när det gäller detta..tala upp om någon säger åt Dig att "alla ska vaccineras" och "alla ska ha vaccin-pass" sånt som vår massmedia lärt ut. Sakligt, bestämt nej!
"Om "vaccinen" fungerar behövs inga vaccin-pass.
Om "vaccinen" inte fungerar behövs inga vaccin-pass"
-Det borde vara ett klistermärke på varenda lättsedd yta och lyktstolpe..