2021-12-01, 13:49
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Helt meningslöst då 80% redan gått på lögnen och naturligtvis kommer att rösta därefter. Media sitter på makten.
Viken media? Skulle det ha varit så att en enda råkat få den minsta lilla ytte pytte biverkning av vaccinet så hade det väl slagits upp stort på löpsedlar och alla tidningars första sidor...
Citera
2021-12-01, 13:51
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Folkomröstning är väl det mest direkt demokratiska systemet som man kan tillämpa och i dagens moderna samhälle där alla har tillgång till mobiltelefon o bankid så skulle man kunna genomföra både lokala och regionala folkomröstningar oftare istället för vart fjärde år som nu och man glömt bort vilket parti som stod för vad. Finns ingen karenstid på sociala medier för riksdags val heller vad jag vet? Kvalificerad majoritet brukar vara 2/3 eller 3/4 lite beroende på vad man röstar om så låt säga att man tillämpar 3/4 i en sådan viktig fråga.

Argument som (Korruption, banker, läkemedelsföretags inflytande, censur och tyglande av journalister m.m. ) är ju bara foliehattar som tar upp och gör diskussionen oseriös.
Du är oseriös om du inte kollat vad som sker tillräckligt ens för att veta att det sker.. för helvete, var och varannan youtube video om ämnet tvingas ju folk ha disclaimers och undvika att säga det ena och det andra om mandat och covidvaccinering för att inte bli riskera att bli avstängda. Det är inte den enda megaplattformen som gör detsamma..sedan youtube köptes upp har många små steg tagits mot mer censur, försvårande av diskussion, och skulle nog kunna skriva en hel sida med punkter för fan...

Ett exempel jag såg igår.. men du är ett troll, jag kan ge 100 likande exempel om jag får några dagar på mig men du är inte värd tiden. https://www.youtube.com/watch?v=5fJSNA6vXxs
Har inte följt upp för att se resultaten men eftersom man inte får visa dem längre på youtube.. jaja, nog diskuterat med dig, någon annan får ge sin tid.. om du anser det varit en fri ocensurerad diskussion kring detta så *gäsp* ..du får ta och komma med i matchen.

Länkade den här bara för några inlägg sedan... https://www.youtube.com/watch?v=jwo_JGLfTsk
Has Covid Science Debate Been SHUT DOWN?!!

Och den här, också bara för några inlägg sedan...
https://www.youtube.com/watch?v=kCQaUYi1ZLE
"Fake news Australia"

Och så vidare ..

Ungefär så ärliga och öppna som massmedia var om några av bidragsturism/massinvandringens baksidor för femton år sedan, och skapade press, social stigma/opinion som gjorde att om någon tyckte att "kanske ska vi ta det lite lugnt med massinvandringen ett tag och se. 100.000 in i ett land om året i ett litet land som Sverige är ingen bra ide. Kanske ska vi diskutera baksidor med detta på sikt" så var dem rasister, nazister, högerextremister - folk sa inget för att man ville få hem ett ragg på stan, inte bli utesluten ur umgängeskretsar på fejsbok eller behålla någon sams med familjen. Fortfarande så är det "rasistiskt" att ta reda på information, plocka fram data och samhällskostnader om trots att det inte har något med "rasism" att göra. Ungefär så öppna är man med covidvaccin och mandat, planer och vad som pågår genom massmedia.. låt inte tråden handla om invandring nu, många invandrare står såklart på samma sida, så låt inte massmedia och politiken, om än fucked up och ologisk (se sign. för alternativ), spela folk som pianotangenter och vända folk mot varandra.

...men för att ge ett exempel någon från det här forumet bör förstå....

Och låt för helvete inte samma skyggande mentalitet råda när det gäller detta..tala upp om någon säger åt Dig att "alla ska vaccineras" och "alla ska ha vaccin-pass" sånt som vår massmedia lärt ut. Sakligt, bestämt nej!

"Om "vaccinen" fungerar behövs inga vaccin-pass.
Om "vaccinen" inte fungerar behövs inga vaccin-pass"

-Det borde vara ett klistermärke på varenda lättsedd yta och lyktstolpe..
Senast redigerad av Room531 2021-12-01 kl. 14:31.
Citera
2021-12-01, 13:51
Avslutad
Citat:
Folkomröstning är väl det mest direkt demokratiska systemet som man kan tillämpa och i dagens moderna samhälle där alla har tillgång till mobiltelefon o bankid så skulle man kunna genomföra både lokala och regionala folkomröstningar oftare istället för vart fjärde år som nu och man glömt bort vilket parti som stod för vad. Finns ingen karenstid på sociala medier för riksdags val heller vad jag vet? Kvalificerad majoritet brukar vara 2/3 eller 3/4 lite beroende på vad man röstar om så låt säga att man tillämpar 3/4 i en sådan viktig fråga.

Argument som (Korruption, banker, läkemedelsföretags inflytande, censur och tyglande av journalister m.m. ) är ju bara foliehattar som tar upp och gör diskussionen oseriös.

Demokrati, vad betyder det för dig när en majoritet ca 67% röstar enligt media?

Vet du överhuvudtaget vad medias roll är?
Så om en majoritet röstar enligt media, det är demokrati enligt dig? en media som har en sanning, en berättelse, en väg?

Den vägen som 67% ca röstar på är medias väg, du underskattar medias inflytande och manipulerande.
Citera
2021-12-01, 13:58
Medlem
Citat:
Viken media? Skulle det ha varit så att en enda råkat få den minsta lilla ytte pytte biverkning av vaccinet så hade det väl slagits upp stort på löpsedlar och alla tidningars första sidor...

Är du seriös? Hör inget i media i USA, där cdc själva går ut med siffran på potentiellt 10000 döda pga vaccinet.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vaccines/safety/adverse-events.html

Visste du det? Nä, för du lyssnar på 'media'.
Citera
2021-12-01, 14:06
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Din fråga "Viken media?" gör att jag inser att det är helt meningslöst att argumentera vidare med dig.
Citera
2021-12-01, 14:07
Medlem
Citat:
Ja och då är det väl bra att individen kan välja helt självt om han/hon vill vaccinera sig som det är nu?

Om man inskränker folks rättigheter mer och mer för att de inte vaccinerar sig så är det inte ett fritt val. Det är ett indirekt tvång.
Citera
2021-12-01, 14:23
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Demokrati, vad betyder det för dig när en majoritet ca 67% röstar enligt media?

Vet du överhuvudtaget vad medias roll är?
Så om en majoritet röstar enligt media, det är demokrati enligt dig? en media som har en sanning, en berättelse, en väg?

Den vägen som 67% ca röstar på är medias väg, du underskattar medias inflytande och manipulerande.
"Allt är medias fel" är det nya mantrat för foliehattarna :-)

Över hela denna jord - oh yeah oh yeah
Sker katastrofer, terror, mord - å ack o ve
Men vi som går med Jesus har ändå ryggen fri
För roten till all världens ondska är inte vi
Nej, det är medias fel - medias fel
Medias fel - medias fel
I bibeln står det skrivet det är medias fel
Jag vet inte vilken rad och vers, kapitel eller del
Men nånstans här i står det, det är medias fel

Kriget i Afghanistan - medias fel
Diktaturen i Iran - medias fel
Och jordskalv, översvämningar och allt annat hemskt
Att Vin & Sprit och Saab och Volvo inte ens är svenskt
Ja, det är medias fel - medias fel
Medias fel - medias fel
Världen står i brand och det är medias fel
Min son med jaktgeväret fyra människor sköt ihjäl
På nåt sätt kan jag känna det var medias fel

Ja, det är medias fel - medias fel
Medias fel - medias fel
Allting som är fel ja det är medias fel
Jag har suttit framför datorn så min nacke blivit stel
I köket har vi vävtapet fast jag vill ha panel
En gång så åt jag gröt och misstog curry för kanel
Och det var inget slarv, nej det var medias fel!
När svininfluensan kom så var det slut på alkogel
Å våran pizzeria har så tråkigt klientel
Jag åkte fast på jobbet, stal kontorsmateriel
På charterresan red jag dromedar fast frugan fick kamel
Att våran konungs uppgift blott är ceremoniel
Å att jag inte hittar några flera rim på -el

Det råder inget tvivel, det är medias fel
Senast redigerad av kimdah2002 2021-12-01 kl. 14:39.
Citera
2021-12-01, 14:25
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
Om man inskränker folks rättigheter mer och mer för att de inte vaccinerar sig så är det inte ett fritt val. Det är ett indirekt tvång.
Så kan man inte argumentera utan man öppnar upp för de 80% som är vaccinerade, övriga har samma restriktioner som de senaste 2 åren...
Citera
2021-12-01, 14:28
Avslutad
Citat:
"Allt är medias fel" är det nya mantrat för foliehattarna :-)

Har du funderat på nån gång varför hjärtat rusar lite när vi ser på en skrämmande film? en film som inte är verklig och ren fantasi.

Vi vet att det inte är sant, men det undermedvetna reagerar.
Citera
2021-12-01, 14:31
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Har du funderat på nån gång varför hjärtat rusar lite när vi ser på en skrämmande film? en film som inte är verklig och ren fantasi.

Vi vet att det inte är sant, men det undermedvetna reagerar.
Så du menar att om vi visar en bild på Annie Lööf så röstar vi automatiskt på Jimmie Åkesson?
Citera
2021-12-01, 14:38
Avslutad
Citat:
Så du menar att om vi visar en bild på Annie Lööf så röstar vi automatiskt på Jimmie Åkesson?

Repetion, manipulation, lögner, det är vad jag menar.

Och faktiskt, om media skulle pumpa ut reklam för Annie Lööf varenda minut i varje reklam på tv och framhäva henne som enda alternativet till räddning här i världen. Så skulle 67% procent tro på det.

Som sagt media är inte vad folk tror att det är. Det är ett oerhört kraftfullt verktyg att påverka dom som inte vill tänka själva.

Ungefär det fenomen som vi ser i Frankrike just nu med Eric Semmour.
Citera
2021-12-01, 14:43
Medlem
Citat:
Så kan man inte argumentera utan man öppnar upp för de 80% som är vaccinerade, övriga har samma restriktioner som de senaste 2 åren...

Och det är ologiskt eftersom vaccinerade också sprider smitta, samt att vi som har antikroppar också stängs ute. Någonting är väldigt fel och det är skrämmande att så många inte vaknar och ser det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in