Citat:
Ursprungligen postat av
Grantoppen2
Jag tycker det vore bättre med samma restriktioner som innan. I varje fall tills vi vet mer om den nya varianten och om vaccinet fungerar på den eller ej. Blir ju onödigt ifall det inte gör det.
Men jag förstår inte riktigt varför de som ej vill vaccinera sig blir så upprörda. Man är liksom inte tvungen att gå på evenemang med över 100 personer. Det är ingen mänsklig rättighet. Den som anordnar evenemangen bestämmer precis som en butik kan neka en person att handla något där. Skulle man däremot inte kunna köpa medicin eller mat någonstans blir det ju problem.
Jag går aldrig någonsin på evenemang med över 100 pers. Vad skulle det vara? Konserter, matcher? Det kan man väl leva utan. Är det viktigt för en att ej ta vaccinet borde man strunta i en sådan skitsak tycker jag…
Det ÄR inskränkande i mänskliga rättigheter och det strider mot grundlagen.
https://www.dagensjuridik.se/debatt/debatt-forslaget-om-vaccinationsbevis-strider-mot-grundlagen/
Den här gränsen ska aldrig passeras men fullkomligt obrytt ignorerades här, om än för en millimeter. Det är inte magnituden av övertrampet som är allvaret utan övertrampet i sig. Om inte detta är ett hinder, vad skulle då vara?
Det är inte oändligt med steg kvar innan folk kommer kräva att få sina rättigheter att bli tagna på allvar och hanteras enligt lagen.
Vaccintvång och det är krig, inte för vaccinets skull utan mot tyrannin.