2021-12-01, 12:40
Medlem
Jag tycker det vore bättre med samma restriktioner som innan. I varje fall tills vi vet mer om den nya varianten och om vaccinet fungerar på den eller ej. Blir ju onödigt ifall det inte gör det (om den här varianten tar över vill säga).

Men jag förstår inte riktigt varför de som ej vill vaccinera sig blir så upprörda. Man är liksom inte tvungen att gå på evenemang med över 100 personer. Det är ingen mänsklig rättighet. Den som anordnar evenemangen bestämmer precis som en butik kan neka en person att handla något där. Skulle man däremot inte kunna köpa medicin eller mat någonstans blir det ju problem.

Jag går aldrig någonsin på evenemang med över 100 pers. Vad skulle det vara? Konserter, matcher? Det kan man väl leva utan. Är det viktigt för en att ej ta vaccinet borde man strunta i en sådan skitsak tycker jag…
Senast redigerad av Grantoppen2 2021-12-01 kl. 12:48. Anledning: Fel
Citera
2021-12-01, 12:42
Medlem
Jag älskar musik och att gå på konsertrr är bland mitt största nöje, är även själv musiker och spelar ofta inför mer än 100 pers. Är inte en ”skitsak” för alla.
Citera
2021-12-01, 12:50
Medlem
qups avatar
Jag är 100% övertygad om att denna form av kontroll kommer införlivas som ett permanent element i statens framtida maktutövande. Låt det gå en tid sen kommer vi acceptera det här och då är steget till nästa inskränkning inte lika högt.
Citera
2021-12-01, 12:51
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guzb
Jag älskar musik och att gå på konsertrr är bland mitt största nöje, är även själv musiker och spelar ofta inför mer än 100 pers. Är inte en ”skitsak” för alla.
Ja då är det ju synd ifall du är allergisk mot vaccinet och inte kan ta det så du kan gå på konserter eller utöva musik självt live. Senaste 2 åren har ju redan varit sådana att inga konserter genomförts live utan uteslutande via nätet.
Citera
2021-12-01, 12:52
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag tycker det vore bättre med samma restriktioner som innan. I varje fall tills vi vet mer om den nya varianten och om vaccinet fungerar på den eller ej. Blir ju onödigt ifall det inte gör det.

Men jag förstår inte riktigt varför de som ej vill vaccinera sig blir så upprörda. Man är liksom inte tvungen att gå på evenemang med över 100 personer. Det är ingen mänsklig rättighet. Den som anordnar evenemangen bestämmer precis som en butik kan neka en person att handla något där. Skulle man däremot inte kunna köpa medicin eller mat någonstans blir det ju problem.

Jag går aldrig någonsin på evenemang med över 100 pers. Vad skulle det vara? Konserter, matcher? Det kan man väl leva utan. Är det viktigt för en att ej ta vaccinet borde man strunta i en sådan skitsak tycker jag…

Det ÄR inskränkande i mänskliga rättigheter och det strider mot grundlagen.
https://www.dagensjuridik.se/debatt/debatt-forslaget-om-vaccinationsbevis-strider-mot-grundlagen/
Den här gränsen ska aldrig passeras men fullkomligt obrytt ignorerades här, om än för en millimeter. Det är inte magnituden av övertrampet som är allvaret utan övertrampet i sig. Om inte detta är ett hinder, vad skulle då vara?
Det är inte oändligt med steg kvar innan folk kommer kräva att få sina rättigheter att bli tagna på allvar och hanteras enligt lagen.
Vaccintvång och det är krig, inte för vaccinets skull utan mot tyrannin.
Senast redigerad av Bara-Robin 2021-12-01 kl. 12:58.
Citera
2021-12-01, 12:52
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag tycker det vore bättre med samma restriktioner som innan. I varje fall tills vi vet mer om den nya varianten och om vaccinet fungerar på den eller ej. Blir ju onödigt ifall det inte gör det.

Du är också helt ok med att t ex med apartheid där det inte på något sätt finns en enad vetenskaplig grund till uteslutningen?

Om du inte behöver gå på tillställningar med en publik på 100 + så behöver ingen annan göra det heller och då är det rätt att utesluta utan saklig grund?
Citera
2021-12-01, 12:54
Avslutad
Det här är vad man bör göra, dom som är vaccinerade, 1-2 injektioner bör inte ta några fler.

Varför? immunförsvaret rubbas och ni blir sjuka av praktiskt taget vad som helst.

Första 6 månaderna efter injektion är risken även hög för hjärtkomplikationer, dvs hjärtmuskelinflammation men även plötsligt hjärtstopp.

Huvudvärk.
Illamående.
Feber.
Näsblod.
Hosta.

Har ni tagit 1 eller 2 injektioner, upphör med det om ni kan. Låt skiten klinga av.

Fler och fler blir sjuka efter injektion, detta kommer inte upphöra förens injektionerna upphör.

Ni kanske har märkt att vaccinerade är sjuka från jobbet? hostar? sluta med injektionerna bara och ta inga mer, fler och fler gör nu samma sak.

Även ni som känner att ni var tvungna på ett eller annat sätt, ingen ser ner på er eller era val. Ni ska veta att vi är många som ej är vaccinerade, 80% stämmer inte.

Vi gör gemensam sak för mänskligheten och vår framtid, plus våra barn. Alla även vaccinerade ska inte känna skuld eller skam. Tillsammans klarar vi det här, innerst inne vet man vad som är rätt.

Ni ska också veta att i alla dessa trådar finns det statliga, även sånna som tjänar på vaccinet.

Ingen, och jag repeterar, ingen som är djupt involverad i injektioner av vaccin kommer undan med detta.

Flera stora händelser kommer ske framöver inom närtid.

Det pågår ett ”krig” tänk själv och skydda era barn. Vem vill du vara? Vem är du?

Gå inte med på att vaccinera bara för att gå på bio, gym eller vad det nu må vara.

Fri vilja gäller, vad väljer du? frihet eller slaveri?

Jag kommer ta upp mera av detta allt eftersom, så vi förstår vad det är för värld och system vi alla är delaktiga i.

En sak till, oroa dig icke, få ej panik, kämpar du mot det här släpper allt sådant.
Citera
2021-12-01, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Haha så sjukt luddigt med vaccinpassen alltså. Tror faktiskt att Tegnell är starkt emot införandet av dessa passen, men har vikt ner sig efter påtryckningar från mörka krafter. Nya GD på FHM har ju inte fått den posten bara sådär utan att gå med på några ”villkor”

Jag har också en känsla av att Tegnell är emot detta egentligen.
Citera
2021-12-01, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Det här är vad man bör göra, dom som är vaccinerade, 1-2 injektioner bör inte ta några fler.

Varför? immunförsvaret rubbas och ni blir sjuka av praktiskt taget vad som helst.

Första 6 månaderna efter injektion är risken även hög för hjärtkomplikationer, dvs hjärtmuskelinflammation men även plötsligt hjärtstopp.

Huvudvärk.
Illamående.
Feber.
Näsblod.
Hosta.

Har ni tagit 1 eller 2 injektioner, upphör med det om ni kan. Låt skiten klinga av.

Fler och fler blir sjuka efter injektion, detta kommer inte upphöra förens injektionerna upphör.

Ni kanske har märkt att vaccinerade är sjuka från jobbet? hostar? sluta med injektionerna bara och ta inga mer, fler och fler gör nu samma sak.

Även ni som känner att ni var tvungna på ett eller annat sätt, ingen ser ner på er eller era val. Ni ska veta att vi är många som ej är vaccinerade, 80% stämmer inte.

Vi gör gemensam sak för mänskligheten och vår framtid, plus våra barn. Alla även vaccinerade ska inte känna skuld eller skam. Tillsammans klarar vi det här, innerst inne vet man vad som är rätt.

Ni ska också veta att i alla dessa trådar finns det statliga, även sånna som tjänar på vaccinet.

Ingen, och jag repeterar, ingen som är djupt involverad i injektioner av vaccin kommer undan med detta.

Flera stora händelser kommer ske framöver inom närtid.

Det pågår ett ”krig” tänk själv och skydda era barn. Vem vill du vara? Vem är du?

Gå inte med på att vaccinera bara för att gå på bio, gym eller vad det nu må vara.

Fri vilja gäller, vad väljer du? frihet eller slaveri?

Jag kommer ta upp mera av detta allt eftersom, så vi förstår vad det är för värld och system vi alla är delaktiga i.

En sak till, oroa dig icke, få ej panik, kämpar du mot det här släpper allt sådant.

Bra skrivet!
Citera
2021-12-01, 13:01
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Jag är 100% övertygad om att denna form av kontroll kommer införlivas som ett permanent element i statens framtida maktutövande. Låt det gå en tid sen kommer vi acceptera det här och då är steget till nästa inskränkning inte lika högt.

självklart blir vaccinpassen normen i framtiden, knappast så dom lär försvinna det blir skönt när regeringen har makten över folket.
Citera
2021-12-01, 13:02
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
Jag har också en känsla av att Tegnell är emot detta egentligen.
Han har ju gått i pension så jag tror inte han har så mycket att säga till om eller han kanske inte heller bryr sig längre där han sitter med ett glas whiskey ute på Finnhamn.
Senast redigerad av kimdah2002 2021-12-01 kl. 13:04.
Citera
2021-12-01, 13:04
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
självklart blir vaccinpassen normen i framtiden, knappast så dom lär försvinna det blir skönt när regeringen har makten över folket.
Regeringen har väl ingen makt dom har ju bara ~20 av rösterna, inte så mycket att komma med om övriga partier tycker något annat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in