2021-09-24, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av motkraft
Känner en som bor där och visst har det varit jobbigt med restriktionerna. Men åtgärderna har gjort att Australien haft extremt få smittade och döda i Covid, så givetvis var det rätt.

Med ditt resonemang så kan man göra precis vad som helst så länge det landar i att få människor smittas och dör i Covid.

Skulle t ex Nordkorea visat sig ha lägst antal döda då borde Nordkoreas åtgärder och politik kopieras till alla världens länder.
Citera
2021-09-24, 15:37
Bannlyst
"A state of emergency or emergency powers is a situation in which a government is empowered to be able to put through policies that it would normally not be permitted to do, for the safety and protection of their citizens"

"On 18 March 2020 a nationwide human biosecurity emergency was declared in Australia owing to the risks to human health posed by the coronavirus (COVID-19) pandemic"

"Though fairly uncommon in democracies, dictatorial regimes often declare a state of emergency that is prolonged indefinitely for the life of the regime, or for extended periods of time so that derogations can be used to override human rights of their citizens usually protected by the International Covenant on Civil and political rights. In some situations, martial law is also declared, allowing the military greater authority to act"
Citera
2021-09-24, 15:51
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Det är en väldigt naiv inställning du har. Personer som "bidrar" till samhället i Australien försöker hitta vägar därifrån nu. Folk slåss för sina friheter på gatorna. De är inte fega små pissråttor som du som sitter på arslet och låter sina friheter tas ifrån dom med du sitter och klappar händerna som en idiot åt skiten. Vem fan vill ha det som i Kina din idiot. Australien är ett skitland. Ingen normalt funtad människa tittar på det som pågår där och tänker "oh wow, najs så vill jag ha det. Lockdowns varje vecka, inga friheter och en polis som förföljer och misshandlar dig".

Jag kan lamna imorgon om jag vill. Jag behover bara lova att vara borta minst 3 manader.

Men varfor skulle jag gora det? Inga restriktioner och ingen covid i WA. Imorgon ar arets storsta sport-event framor fullsatta laktare.

Planen ar att oppna upp nar vi nar 80-90% vaccinerade vilket blir i slutet av aret.

Det ar klart att de skulle vara nice att sticka till Bali nu nar det ar langhelg men jag kan nog halla mig i nagra manader till.

Hellre det an ett laglost land som paminner mer om Irak an Europa.
Citera
2021-09-24, 15:57
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Med ditt resonemang så kan man göra precis vad som helst så länge det landar i att få människor smittas och dör i Covid.

Skulle t ex Nordkorea visat sig ha lägst antal döda då borde Nordkoreas åtgärder och politik kopieras till alla världens länder.

Ett av dina fånigaste inlägg och det säger inte lite. Nordkorea?
Du verkar helt nojad och tror att hanteringen av Covid är måttet på om en stat är diktatur eller ej?
Australien har verkligen tagit i när det gäller bekämpandet av Covid och det tycks ha fått ditt topplock att explodera.
Sansa dig.
Citera
2021-09-24, 16:00
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Jag kan lamna imorgon om jag vill. Jag behover bara lova att vara borta minst 3 manader.

Men varfor skulle jag gora det? Inga restriktioner och ingen covid i WA. Imorgon ar arets storsta sport-event framor fullsatta laktare.

Planen ar att oppna upp nar vi nar 80-90% vaccinerade vilket blir i slutet av aret.

Det ar klart att de skulle vara nice att sticka till Bali nu nar det ar langhelg men jag kan nog halla mig i nagra manader till.

Hellre det an ett laglost land som paminner mer om Irak an Europa.

Där är alltid en husnigger som försvarar sin härskare oavsett. Dessutom makt vill ha mera makt, det här stoppar ju inte när kovid är över och regeringen inser vilka lättmanipulerade 🐑 befolkningen är.
Citera
2021-09-24, 16:09
Medlem
covfefe...s avatar
För ett par år sedan lät australiska polisen storma nyhetsredaktioner och journalister som publicerat icke önskvärd info. Då blev det faktiskt ett jäkla liv världen över, och även etablerade medier skrev att Australien alltmer börjar likna diktatur.
Citera
2021-09-24, 16:11
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Där är alltid en husnigger som försvarar sin härskare oavsett. Dessutom makt vill ha mera makt, det här stoppar ju inte när kovid är över och regeringen inser vilka lättmanipulerade 🐑 befolkningen är.

Du har ju ratt i att det ar en risk. Aldrig bra nar staten far mer makt.

Jag forsoker mest ge en bild av hur det ar i "diktaturen". Forhoppningsvis har jag battre koll an nan svennebanan som knappt forstar engelska.

Jag ar inget storre fan av ScoMo men hellre honom an Lofen och Annie som ni har dar borta.
Citera
2021-09-24, 16:19
Medlem
Room531s avatar
Representativ demokrati. Hade vi inte haft sådan skev invandringsprioritering så hade Sverige kanske sett lika ut med restriktioner och böter för att träffa sina vänner. Tårgas och gummikulor samt dryga böter mot folk som är ute och tycker fel saker. Men det slår knut på dessa saker i Sverige där man ska ha massinvandring att samtidigt ha vaccinpass och lockdowns.

https://www.youtube.com/watch?v=2xI56PokCLE

Inte i närheten av NK dock
https://m.youtube.com/c/YeonmiParkOfficial/videos
Senast redigerad av Room531 2021-09-24 kl. 17:01.
Citera
2021-09-24, 19:03
Medlem
Room531s avatar
Byggsektorn verkar inte vilja vara med på någon tvångsvaccinering i alla fall.
https://www.youtube.com/watch?v=Rqz5niS23O8

"Mandatory vaccines have been implemented into the industry that everyone needs to have the vaccine after the 23d" eller något sånt. Inslag från nyhetskanal, tre dagar gammalt.
Citera
2021-09-24, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Är du dum i huvudet? Vad betyder ”fria val” och ”medborgerliga rättigheter” om staten ändå hunsar dig med geväret? Ditt svar håller ta mig fan inte ens lågstadieklass, ”noodkåjea juh”... Australiens åtgärder är värre än t.ex Rysslands, men det är ändå Ryssland som är diktaturen?

Det som är lite roligt att du försöker argumentera mot någon som uppenbart är emot mänskliga rättigheter.
Citera
2021-09-24, 20:27
Medlem
Room531s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=WuYrMt1vFsk
Gatan mitt i stan, vad ska man göra om polisen rullar in sådär. (För deras hälsa såklart.)

Uppladdad för 20timmar sen
Citera
2021-09-24, 20:51
Medlem
Wow. Australien bannar medicin.

Jag menar. Kan det blir mer uppenbart än så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in