2021-12-02, 00:04
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Att man anser att det är etiskt och moraliskt fel att använda aborterade foster vid framställning av vaccin? Det gör många religioner.
Nu är ju inte covid vaccin framställt på det sättet och du kan inte hänvisa till många religioner. För att det skall räknas som diskriminering måste det vara något som utmärker en religion speciellt. Tex att man som jude inte äter fläskkött.
Citera
2021-12-02, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Nu är ju inte covid vaccin framställt på det sättet och du kan inte hänvisa till många religioner. För att det skall räknas som diskriminering måste det vara något som utmärker en religion speciellt. Tex att man som jude inte äter fläskkött.
Jo. Just så är vaccinet framtaget. Även celler från djur används vilket både Judendomen och Islam kan ha invändningar emot.

Men att celler som härstammar från ett aborterat foster används i framställningen är många kristna emot.
Senast redigerad av Razz3l 2021-12-02 kl. 00:19.
Citera
2021-12-02, 05:49
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Som sagt. Fega, äckliga undermänniskor är vad de är. Patetiska jävla kräk som inte vågar stå upp för någonting i tillvaron. Undergivna slavmänniskor som saknar existensberättigande.

När detta är över hoppas jag att alla dessa vaccinerade idioter går samma öde till mötes som de makthavare de grundlurats av. För hämnden kommer en dag, var så säkra.

Jag är också irriterad och jag håller med dig även om jag anser att det är någon man bör försöka hålla mer inom sig.

Jämför det här med invandringsfrågan som exempel. Å ena sidan så finns det en del personer som undrar varför inte svensken vaknar och som vill att svenskarna ska vakna men å andra sidan så attackeras och skuldbeläggs de svenskar som väl vaknar och snarare drivs bort än att välkomnas.

Vill vi få även vaccinerade personer att vakna upp och inse att så här kan vi faktiskt inte ha det (många är redan medvetna om det men det ligger för mycket stolthet i det här då de har blivit så lurade och manipulerade), ja då kan vi inte attackera dem och knuffa dem bort från oss.

Skulle du ställa upp för någon som behandlar dig så illa och som är så otrevlig och dryg mot dig? Skulle du ställa dig på den personens sida och kämpa tillsammans med den personen?

De som har vaccinerat sig och som spelar med i det här spelet är trots allt våra syskon, fäder och mödrar, grannar, vänner och andra medmänniskor.

Jag förstår din ilska och frustration, jag känner exakt likadant men det är nog bäst att lägga band på sig för att inte splittras ännu mer i den här redan så splittrade massan.
Citera
2021-12-02, 06:38
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Du svarade på min kommentar om överdödlighet. Överdödligheten är oberoende av vilken dödsorsak som anges som dödsorsak. Under år 2020 hade Sverige 7161 fler dödsfall än genomsnittet för dom 5 föregående åren.

Underlag:

Efter många år med UNDERdödlighet så inträffar alltid något enstaka år med överdödlighet.
Citera
2021-12-02, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jag är också irriterad och jag håller med dig även om jag anser att det är någon man bör försöka hålla mer inom sig.

Jämför det här med invandringsfrågan som exempel. Å ena sidan så finns det en del personer som undrar varför inte svensken vaknar och som vill att svenskarna ska vakna men å andra sidan så attackeras och skuldbeläggs de svenskar som väl vaknar och snarare drivs bort än att välkomnas.

Vill vi få även vaccinerade personer att vakna upp och inse att så här kan vi faktiskt inte ha det (många är redan medvetna om det men det ligger för mycket stolthet i det här då de har blivit så lurade och manipulerade), ja då kan vi inte attackera dem och knuffa dem bort från oss.

Skulle du ställa upp för någon som behandlar dig så illa och som är så otrevlig och dryg mot dig? Skulle du ställa dig på den personens sida och kämpa tillsammans med den personen?

De som har vaccinerat sig och som spelar med i det här spelet är trots allt våra syskon, fäder och mödrar, grannar, vänner och andra medmänniskor.

Jag förstår din ilska och frustration, jag känner exakt likadant men det är nog bäst att lägga band på sig för att inte splittras ännu mer i den här redan så splittrade massan.

Väldigt bra skrivet. Våra fiender vill så klart att vi ska bråka inbördes. Vaccinerade mot ovaccinerade, vita mot svarta, män mot kvinnor.

Det är viktigt att lyfta blicken och se vem som håller i trådarna för att rikta ilskan mot rätt personer. Follow the money.
Citera
2021-12-02, 07:56
Medlem
kimdah2002s avatar
Sverige öppnar för införande av vaccinationsplikt efter EU tagit upp det på högsta nivå.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/professor-mojligt-att--lagstifta-om-vaccinplikt/
Citera
2021-12-02, 08:15
Medlem
arbetets avatar
Nya restriktioner på gång?

Tidig PK om COVID19:

Regeringen och FHM håller pressträff om pandemiåtgärder
Klockan 08.15 håller Socialminister Lena Hallengren och Folkhälsomyndighetens generaldirektör Karin Tegmark Wisell pressträff om åtgärder kopplade till covid-19-pandemin. Följ DN:s direktrapportering här.
https://www.dn.se/sverige/det-nya-coronaviruset-folj-utvecklingen-live/
Citera
2021-12-02, 08:22
Medlem
arbetets avatar
Det blir utökning av vaccinpass till andra verksamheter som restauranger troligtvis.
Citera
2021-12-02, 08:24
Medlem
Reidjis avatar
Citat:
Sverige öppnar för införande av vaccinationsplikt efter EU tagit upp det på högsta nivå.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/professor-mojligt-att--lagstifta-om-vaccinplikt/

Kan de nog glömma, då kommer riksdagen nog brinna ner till grunden pga av argt folk
Senast redigerad av Reidji 2021-12-02 kl. 08:37.
Citera
2021-12-02, 08:26
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det blir utökning av vaccinpass till andra verksamheter som restauranger troligtvis.
Ja restauranger o gym kommer att omfattas av covidpass krav...
Citera
2021-12-02, 08:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ja restauranger o gym kommer att omfattas av covidpass krav...
Nästa vecka isf säger de.

Nyhetsmorgon TV4 nu.
Citera
2021-12-02, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Och hur funkar detta då, när det kommer till FRA, IPRED och att regeringen vill införa hemlig avlyssning och husrannsakan hos folk som inte ens är misstänkta samt övrig övervakning av medborgare som regeringen redan bedriver? 🤔🤨

Politikerna bara kör över. Peter Englund beskriver hur nazistiska Tyskland fungerade. Hur godtyckligt som helst. Sverige är likadant. Är det extra problematiskt tas en lag bort bara och ersätts av en ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in