2021-11-30, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Nä, Magnus var mitt inne i sitt knarkande då Dede hade en relation med honom under 2009. Han blev frisk för 4 år sedan. Då hade han väntat i 10 år innan han sökte hjälp.
Från Dedes tråd
https://pasteboard.co/JQ3sw1txvP3r.jpg
Denise dejtade honom då han gick på droger. Och hjälpte till med hans barn.
Bla hämtade och lämnade hon hans barn på dagis.
https://www.expressen.se/noje/extra/magnus-ge-tillbaka-bilen-9/

Mycket troligt att hans knarkande gjorde att omdömet inte stod på topp, därav inblandningen av Anna och att han djävlades med Maggan.
Anna älskar ju att hjälpa folk när de ska flytta, man får så bra insyn i vad folk äger.
Har man tur kan man ju få grejer... Eller ta vad man vill ha..
Tror inte Hedman hade så bra koll på saker och ting vid denna tidpunkt..
Maggan har väl förstått att Magnus var sjuk i sitt missbruk och detta är möjligtvis delvis en orsak till situationen som uppstod och förlät honom, däremot gjorde hon som bekant inte det med Anna som borde ha förstått bättre, men Annas sociala kompetens är ju inte på topp direkt.
coolvid och du har nog båda rätt. Det vi vet är att Girig Anna gjorde FEL som vanligt. Måste vara hemskt att tro att man är rik men ändå stjäla och tigga som adelqvinnafnVon Book gör.
Citera
2021-11-30, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Det låter nästan som du var där?
Jag kommer inte ihåg länken längre, men den var minst lika trovärdig som Expressens skvallersidor. Det jag läste var en beskrivning av hur Hedman legat nerbäddad (avgiftning eller full?), en längre tid. Under tiden hade Anna - kändiskåt som vanligt - självmant tagit på sig uppgiften att städa och röja Magnus hem. (Det kan i och för sig ha varit Annas uppgift om händelsen...) Hon städade, lagade mat och röjde och stal. Inte någonstans har jag läst att Hedman anlitat Anna, snarare framstod det som att Anna mer än gärna gjorde det för att näpsa Graaf på näsan eller nåt. Om Denise var med och städade så har jag inte hört om det. Men det är väl möjligt. När Magnus blev frisk blev de ett par och det är möjligt att Anna var ok med det under en tid. Men Lopez och hennes vänner skrev ett "avskedsbrev" till Anna en tid senare. Sanningen ligger väl någonstans mittemellan?

Jag lyssnade precis på podden Nemo möter en vän och där säger Anna: Bara för att maggan säger att Anna stal väskor och annat, så betyder inte det att det är sant.
Samma sak säger hon i samma podd om Antonios våldtäktsoffer (dvs den våldtagna flickan och Maggan Graaf ljuger, bara Anna talar sanning)
Citera
2021-11-30, 18:21
Medlem
Penguinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Det låter nästan som du var där?
Jag kommer inte ihåg länken längre, men den var minst lika trovärdig som Expressens skvallersidor. Det jag läste var en beskrivning av hur Hedman legat nerbäddad (avgiftning eller full?), en längre tid. Under tiden hade Anna - kändiskåt som vanligt - självmant tagit på sig uppgiften att städa och röja Magnus hem. (Det kan i och för sig ha varit Annas uppgift om händelsen...) Hon städade, lagade mat och röjde och stal. Inte någonstans har jag läst att Hedman anlitat Anna, snarare framstod det som att Anna mer än gärna gjorde det för att näpsa Graaf på näsan eller nåt. Om Denise var med och städade så har jag inte hört om det. Men det är väl möjligt. När Magnus blev frisk blev de ett par och det är möjligt att Anna var ok med det under en tid. Men Lopez och hennes vänner skrev ett "avskedsbrev" till Anna en tid senare. Sanningen ligger väl någonstans mittemellan?
Det cece123 skrev stämmer 100%. Jag har personlig kännedom om det hela och precis så var det. Anna blev polare med Magnus genom Denise, och hjälpte sedan Mange att "städa ut" Maggan och via det hamnade en hel del av Maggans prylar hos Anna (hoppsan!).
Vad gäller Annas och Denises relation så var de väldigt bra kompisar, men Anna kunde inte hålla fingrarna i styr och stal någpt väldigt personligt och sällsynt från Denise. Folk såg Anna med stöldgodset, och trots det blånekade hon att hon tagit det. Efter många om och men skickade Anna tillbaka det stulna genom att låtsas vara någon annan - tänk bokstavsutklipp från tidningar.
Citera
2021-11-30, 19:12
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penguina
Det cece123 skrev stämmer 100%. Jag har personlig kännedom om det hela och precis så var det. Anna blev polare med Magnus genom Denise, och hjälpte sedan Mange att "städa ut" Maggan och via det hamnade en hel del av Maggans prylar hos Anna (hoppsan!).
Vad gäller Annas och Denises relation så var de väldigt bra kompisar, men Anna kunde inte hålla fingrarna i styr och stal någpt väldigt personligt och sällsynt från Denise. Folk såg Anna med stöldgodset, och trots det blånekade hon att hon tagit det. Efter många om och men skickade Anna tillbaka det stulna genom att låtsas vara någon annan - tänk bokstavsutklipp från tidningar.

Aaah, det var väl också den här perioden då Denise Lopez fick mystiska hotbrev från en "stalker": https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/m6zeql/stalkerns-hotbrev-till-denise-lopez

Citera
2021-11-30, 19:25
Medlem
Penguinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Aaah, det var väl också den här perioden då Denise Lopez fick mystiska hotbrev från en "stalker": https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/m6zeql/stalkerns-hotbrev-till-denise-lopez

Precis! Det där brevet är från Anna.
Citera
2021-11-30, 20:06
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Nej, så var det inte.
Magnus och Maggan bråkade i och med deras skilsmässa, hämnades han med att låta Anna städa ut hemmet.
Han ville slänga grejer, Anna "räddade" en massa saker genom att "ta hand om" Maggans grejer.
Anna fick låna Magnus bil, som han i sin tur tagit tillbaka ifrån Maggan.
https://www.expressen.se/noje/extra/anna-books-hamnd-pa-magdalena-graaf/
Denise blev väl kär i Magnus i samband med att hon hjälpte Anna med utstädningen hemma hos Magnus.
Denise var ju tom sambo med Magnus ett litet tag. Oklart om det var Maggan eller Magnus knarkande som fick henne att lämna Magnus.
Kom ihåg att Magnus åkte fast för köp av prostituerad 2011.
Denise och Anna var kompisar ett bra tag före Magnus och fortsatte vara vänner till det bittra slutet några år senare.
Ja, Denize och Anna var kompisar sedan barnsben, då båda bodde i Nacka. Denizes mamma hade en dansskola (Janes dansstudio) som "alla" flickor i Nacka gick i. Jazzbalett var inne då (minns dansfilmer som Flashdance, Dirty Dancing, TV-serien Fame etc).
Citera
2021-11-30, 20:24
Medlem
Citat:

Herregud, de där breven hade jag nästan glömt . Riktigt otäckt när någon är kapabel att bete sig så. Någon som verkade ha viss insyn berättade rätt tidigt i tråden hur Anna var galen i att stjäla framförallt smycken redan under skoltiden.
Citera
2021-11-30, 21:02
Medlem
Coolvid19s avatar
Det var länge sedan de umgicks med sina älskade grannar. Eller har jag missat något? Sist jag såg var för ett par månader sedan då hon gick över med lite matrester i cellofan, eller vad fan... det var. Men de har inte blivit inbjudna på fler irish coffe vad jag sett.
Citera
2021-11-30, 23:15
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
De åkte tidigt förra måndagen till Spanien och därifrån tidigt igår. Det var säkert nya hyresgäster som flyttade in igår. Månne svärfar var med överhuvudtaget eller var det bara hittepå? Det fanns ingen bild på honom , inte ens på någon tallrik med hans mat. Han var inte med när de åkte runt med mäklaren. Följde han inte med tillbaka? Felicia hämtade dem och sedan åkte de till Cicciotto.
Eller kan det vara så att böckerna åker till Spanien och öppnar/stänger lgh för säsongen?
En gång tidigt på våren och sen en gång till sent på hösten..
Besikta kvarten och städa ur tomma hawaiian-tropic och pizbuin?
Kolla så allt sänglinne är kvar, tvätta bort DNA och sangriafläckar?

Bara en tanke. Jag kan ha fel.
#FisaVisken
Citera
2021-11-30, 23:28
Medlem
Penguinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Eller kan det vara så att böckerna åker till Spanien och öppnar/stänger lgh för säsongen?
En gång tidigt på våren och sen en gång till sent på hösten..
Besikta kvarten och städa ur tomma hawaiian-tropic och pizbuin?
Kolla så allt sänglinne är kvar, tvätta bort DNA och sangriafläckar?

Bara en tanke. Jag kan ha fel.
#FisaVisken
Stänger för säsongen flera månader efter att de sist var där i somras? LOL!! De spenderar ett par veckor där i juli och resten av året står det tomt enligt Anna. Sanningen är att det INTE står tomt under resten av året.
Citera
2021-11-30, 23:33
Medlem
DoktorNos avatar
Kollar aldrig Retardo sin frus insta? Eller lyssnar när hon öppnar munnen? Man tycker ju att han nån gång borde reagera på alla lögner som kommer ur henne. Fast han kanske är alltför lågbegåvad och konflikträdd för att ens fråga varför hon gör som hon gör.
Citera
2021-11-30, 23:33
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Stänger för säsongen flera månader efter att de sist var där i somras? LOL!! De spenderar ett par veckor där i juli och resten av året står det tomt enligt Anna. Sanningen är att det INTE står tomt under resten av året.
Nej det är naturligtvis uthyrt till andra isf.
Böckerna kollar lgh innan och efter ordinarie och betalande hyresgäster nyttjar bostaden.
Mot lite städ och fix får de en slags semester.. V kanske tom betalar resan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in