2021-11-30, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Jag tror hon sökte till idoljuryn i vintras när det var en plats ledig. Hon var jättearg och besviken när en kvinna inte gett henne jobbet. De tog istället en ung kvinna som bor i Los Angeles och jobbar med världsstjärnor vilket de tre andra i juryn också har gjort. De vill inte ha en karaokesångerska i juryn. Hon taggar jämt unga artister och hoppas på att få sjunga med dem. De vet inte ens vem hon är men det finns folk bakom artisterna som säger till dem att de skall inte ha något att göra med Anna.

Hennes taggande är så löjligt-hon tror inte någon fattar vad hon är ute efter
Jaq*line M*ss har svarat på Annas taggning så nu är Tunnans dag komplett. Fattas bara gratislunch hos Restaurang Knubbsälen också.
Citera
2021-11-30, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PannaSnook
Hennes taggande är så löjligt-hon tror inte någon fattar vad hon är ute efter
Jaq*line M*ss har svarat på Annas taggning så nu är Tunnans dag komplett. Fattas bara gratislunch hos Restaurang Knubbsälen också.

Vore spännande att be Anna visa upp ett kvitto när hon varit där och dinerat, men en block lär väl ligga nära till hands då.
Citera
2021-11-30, 14:22
Medlem
cece123s avatar
I huset Book Toledano har man extremt låga krav på vad som serveras på matbordet.
Dottern Vanessa tycker att Madre Book är "sjukt duktig" på att laga mat..
https://pasteboard.co/9A06IqiP1Aws.jpg
Och visar upp en kötthög med potatisklyftor..
Morsan Anna är även "sjukt duktig" på att
Vispa knorrsåser
Mikra Goohrätter
Rosta vitt bröd
Öppna en? kakförpackning
Steka, steka, steka
Köpa wiernerbröd
Poppa popcorn i popcornmaskinen
Årets gourmekock.. INTE
Citera
2021-11-30, 15:31
Medlem
[quote=cece123|78113155]I huset Book Toledano har man extremt låga krav på precis allt.
Citat "ni är det bästa som hänt mig"
Vanessa har alltså aldrig haft egen ponny, varit på rockfestival, varit på föräldrafri resa med kompisar eller haft pojkvän...
Klart man ska hylla sina föräldrar, men ibland blir det bara sjukt. Som i det här fallet.
Citera
2021-11-30, 15:39
Medlem
Frammes avatar
Extremt låga krav måste alla i familjen ha, så Tooktanten får sina behov tillfredställda. Det är dyrt att vara en stjärna, som hon är.
Citera
2021-11-30, 15:57
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missgomorra
Det där har jag missat. Vad är det för groll mellan Booken och Lopez?
Det var ju några år sedan... men Anna gjorde ett försök i MILF-klubben med systrarna Graaf bland annat. Vilket så klart gick åt helvete. Då tog den mogna kvinnan beslutet att gå all in på den då nerdrogade Magnus Hedman. Hon diskade och städade medan Magnus låg och vilade upp sig. Som hämnd stal hon Graafs brudklänning och sålde på loppis. Hon stal även Graags LV-resväskor som hon ännu använder då och då. Sedan fick hon tydligen en bil, men jag minns inte om han fick lämna tillbaka den eller hur det var?

När Magnus var på fötter och någorlunda ren (?) började han dejta Lopez. Det är faktiskt högst oklart vad Roberta tyckte om den här flörten med Hedman då hon måste ha lagt ner oerhört mycket tid på honom istället för sin egen familj. Anna såg väl möjligheten till ett samarbete med Lopez som då var lite het. Men det samarbetet gick åt helvete och det hela slutade med att både Graafs och Hedman/Lopez bad Anna dra åt helvete.

Det kallas för altruism när man gör något vänligt mot någon annan utan ett uns av baktanke. Filosofer har bråkat i tusen år om det är möjligt. Anna Book är i så fall motsatsen till altruism. Är kärringen i Sverige igen?
Citera
2021-11-30, 15:57
Medlem
[quote=TantMoral2017|78113859]
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
I huset Book Toledano har man extremt låga krav på precis allt.
Citat "ni är det bästa som hänt mig"
Vanessa har alltså aldrig haft egen ponny, varit på rockfestival, varit på föräldrafri resa med kompisar eller haft pojkvän...
Klart man ska hylla sina föräldrar, men ibland blir det bara sjukt. Som i det här fallet.

Det där låter som ett manus Anna gett åt dottern att posta…styltigt och märkligt språk för en tonårstjej minst sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Är kärringen i Sverige igen?
Ja, de kom tillbaks igår.
Senast redigerad av PannaSnook 2021-11-30 kl. 15:59.
Citera
2021-11-30, 16:08
Medlem
osnutens avatar
Är det här normalt beteende nuförtiden?
Jag har inte Facebook eller liknande. För mig framstår det som så otroligt självgott när man varenda gång man ger bort en present måste publicera det . Den här gången missade hon dock att poängtera hur fantastiskt glad han blev.

https://pasteboard.co/Vm5ZBHczicQ4.jpg
Citera
2021-11-30, 16:17
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Det var ju några år sedan... men Anna gjorde ett försök i MILF-klubben med systrarna Graaf bland annat. Vilket så klart gick åt helvete. Då tog den mogna kvinnan beslutet att gå all in på den då nerdrogade Magnus Hedman. Hon diskade och städade medan Magnus låg och vilade upp sig. Som hämnd stal hon Graafs brudklänning och sålde på loppis. Hon stal även Graags LV-resväskor som hon ännu använder då och då. Sedan fick hon tydligen en bil, men jag minns inte om han fick lämna tillbaka den eller hur det var?

När Magnus var på fötter och någorlunda ren (?) började han dejta Lopez. Det är faktiskt högst oklart vad Roberta tyckte om den här flörten med Hedman då hon måste ha lagt ner oerhört mycket tid på honom istället för sin egen familj. Anna såg väl möjligheten till ett samarbete med Lopez som då var lite het. Men det samarbetet gick åt helvete och det hela slutade med att både Graafs och Hedman/Lopez bad Anna dra åt helvete.

Det kallas för altruism när man gör något vänligt mot någon annan utan ett uns av baktanke. Filosofer har bråkat i tusen år om det är möjligt. Anna Book är i så fall motsatsen till altruism. Är kärringen i Sverige igen?

Nej, så var det inte.
Magnus och Maggan bråkade i och med deras skilsmässa, hämnades han med att låta Anna städa ut hemmet.
Han ville slänga grejer, Anna "räddade" en massa saker genom att "ta hand om" Maggans grejer.
Anna fick låna Magnus bil, som han i sin tur tagit tillbaka ifrån Maggan.
https://www.expressen.se/noje/extra/anna-books-hamnd-pa-magdalena-graaf/
Denise blev väl kär i Magnus i samband med att hon hjälpte Anna med utstädningen hemma hos Magnus.
Denise var ju tom sambo med Magnus ett litet tag. Oklart om det var Maggan eller Magnus knarkande som fick henne att lämna Magnus.
Kom ihåg att Magnus åkte fast för köp av prostituerad 2011.
Denise och Anna var kompisar ett bra tag före Magnus och fortsatte vara vänner till det bittra slutet några år senare.
Senast redigerad av cece123 2021-11-30 kl. 16:49.
Citera
2021-11-30, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Är det här normalt beteende nuförtiden?
Jag har inte Facebook eller liknande. För mig framstår det som så otroligt självgott när man varenda gång man ger bort en present måste publicera det . Den här gången missade hon dock att poängtera hur fantastiskt glad han blev.

https://pasteboard.co/Vm5ZBHczicQ4.jpg

Imponerande hur häxan lyckas få allt att handl om henne. Var det inte hon som ringde till Aftonbladet och grät som ett barn och bad dom göra ett mittenuppslag om henne om att Aftonbladet inte gör upplagor om henne?
Citera
2021-11-30, 17:00
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Nej, så var det inte.
Magnus och Maggan bråkade i och med deras skilsmässa, hämnades han med att låta Anna städa ut hemmet.
Han ville slänga grejer, Anna "räddade" en massa saker genom att "ta hand om" Maggans grejer.
Anna fick låna Magnus bil, som han i sin tur tagit tillbaka ifrån Maggan.
https://www.expressen.se/noje/extra/anna-books-hamnd-pa-magdalena-graaf/
Denise blev väl kär i Magnus i samband med att hon hjälpte Anna med utstädningen hemma hos Magnus.
Denise var ju tom sambo med Magnus ett litet tag. Oklart om det var Maggan eller Magnus knarkande som fick henne att lämna Magnus.
Kom ihåg att Magnus åkte fast för köp av prostituerad 2011.
Denise och Anna var kompisar ett bra tag före Magnus och fortsatte vara vänner till det bittra slutet några år senare.
Det låter nästan som du var där?
Jag kommer inte ihåg länken längre, men den var minst lika trovärdig som Expressens skvallersidor. Det jag läste var en beskrivning av hur Hedman legat nerbäddad (avgiftning eller full?), en längre tid. Under tiden hade Anna - kändiskåt som vanligt - självmant tagit på sig uppgiften att städa och röja Magnus hem. (Det kan i och för sig ha varit Annas uppgift om händelsen...) Hon städade, lagade mat och röjde och stal. Inte någonstans har jag läst att Hedman anlitat Anna, snarare framstod det som att Anna mer än gärna gjorde det för att näpsa Graaf på näsan eller nåt. Om Denise var med och städade så har jag inte hört om det. Men det är väl möjligt. När Magnus blev frisk blev de ett par och det är möjligt att Anna var ok med det under en tid. Men Lopez och hennes vänner skrev ett "avskedsbrev" till Anna en tid senare. Sanningen ligger väl någonstans mittemellan?
Citera
2021-11-30, 17:41
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Det låter nästan som du var där?
Jag kommer inte ihåg länken längre, men den var minst lika trovärdig som Expressens skvallersidor. Det jag läste var en beskrivning av hur Hedman legat nerbäddad (avgiftning eller full?), en längre tid. Under tiden hade Anna - kändiskåt som vanligt - självmant tagit på sig uppgiften att städa och röja Magnus hem. (Det kan i och för sig ha varit Annas uppgift om händelsen...) Hon städade, lagade mat och röjde och stal. Inte någonstans har jag läst att Hedman anlitat Anna, snarare framstod det som att Anna mer än gärna gjorde det för att näpsa Graaf på näsan eller nåt. Om Denise var med och städade så har jag inte hört om det. Men det är väl möjligt. När Magnus blev frisk blev de ett par och det är möjligt att Anna var ok med det under en tid. Men Lopez och hennes vänner skrev ett "avskedsbrev" till Anna en tid senare. Sanningen ligger väl någonstans mittemellan?

Nä, Magnus var mitt inne i sitt knarkande då Dede hade en relation med honom under 2009. Han blev frisk för 4 år sedan. Då hade han väntat i 10 år innan han sökte hjälp.
Från Dedes tråd
https://pasteboard.co/JQ3sw1txvP3r.jpg
Denise dejtade honom då han gick på droger. Och hjälpte till med hans barn.
Bla hämtade och lämnade hon hans barn på dagis.
https://www.expressen.se/noje/extra/magnus-ge-tillbaka-bilen-9/

Mycket troligt att hans knarkande gjorde att omdömet inte stod på topp, därav inblandningen av Anna och att han djävlades med Maggan.
Anna älskar ju att hjälpa folk när de ska flytta, man får så bra insyn i vad folk äger.
Har man tur kan man ju få grejer... Eller ta vad man vill ha..
Tror inte Hedman hade så bra koll på saker och ting vid denna tidpunkt..
Maggan har väl förstått att Magnus var sjuk i sitt missbruk och detta är möjligtvis delvis en orsak till situationen som uppstod och förlät honom, däremot gjorde hon som bekant inte det med Anna som borde ha förstått bättre, men Annas sociala kompetens är ju inte på topp direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in