2021-11-30, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Naturligtvis. Detta är dock inte ett sånt fall. Polisen har inte misstänkt brott sedan 1v efter fyndet gjordes.

Är du insatt i utredningen och har sett den?
Citera
2021-11-30, 17:27
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Familjen har nu haft kontakt med polisen
Mamman säger att polis inte hittat några bevis/ledtrådar ang AD död
Och polis förklarade också att det inte fanns någon möjlighet till självmord
Nu vet jag inte ordagrant hur pass bra översättningen fr Turkiska till svenskan är
Men enl det jag läser så tolkar jag det till att
de uteslutit självmiord och att de inte har några bevis/ledtrådar för övrigt
Stämmer tolkningen så är själmord uteslutet i fallet och att fallet är oupklarat?

Jag hoppas och önskar att familjen kan få svar på sanningen
Och att de orkar leva igenom den stora smärtan de bär 🙏
Ingen möjlighet till, eller inget specifikt som tyder på?
Citera
2021-11-30, 18:01
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Är du insatt i utredningen och har sett den?

Tillräckligt insatt för att avfärda mord eller olycka, ja.
Citera
2021-11-30, 18:37
Medlem
Citat:
Familjen har nu haft kontakt med polisen
Mamman säger att polis inte hittat några bevis/ledtrådar ang AD död
Och polis förklarade också att det inte fanns någon möjlighet till självmord
Nu vet jag inte ordagrant hur pass bra översättningen fr Turkiska till svenskan är
Men enl det jag läser så tolkar jag det till att
de uteslutit självmiord och att de inte har några bevis/ledtrådar för övrigt
Stämmer tolkningen så är själmord uteslutet i fallet och att fallet är oupklarat?

Jag hoppas och önskar att familjen kan få svar på sanningen
Och att de orkar leva igenom den stora smärtan de bär 🙏

Tack så mycket för ditt inlägg.

Kan du vara snäll och länka hit mammans hela facebookinlägg i originalform?
Citera
2021-11-30, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Ingen möjlighet till, eller inget specifikt som tyder på?

Jag är inte säker på om översättningen är helt korrekt
men jag tolkar det som att de misstänker inte sjäkvmord och att det finns inget som tyder på det
Citera
2021-11-30, 18:43
Medlem
pederastens avatar
Ska antagligen vara "inget alternativ till självmord".
Citera
2021-11-30, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Tillräckligt insatt för att avfärda mord eller olycka, ja.

Tillräcklig insatt som vad? Kriminaltekniker? Rättsläkare? Brottsutredare?
Arbetar du med fallet?
Citera
2021-11-30, 18:59
Medlem
5549s avatar
Citat:
Jag är inte säker på om översättningen är helt korrekt
men jag tolkar det som att de misstänker inte sjäkvmord och att det finns inget som tyder på det
Okej, men då vore det bra om vi fick en ordentlig översättning från turkiska då.
Det kan vara så enkelt som att dom saknar ett självmordsbrev eller klara orsaker till varför han skulle ta sitt liv. Och det tolkar familjen på sitt sätt.

En olycka med pentylstubin i en bergsskreva i Tyresta nationalpark vore ju bra märkligt. Det enda kvarvarande alternativet är ju då mord och då borde man från polisens håll tydligt frångå det tidigare uttalandet om att man inte misstänker brott. Så, nya uppgifter har tillkommit eller så har saker försvunnit i översättningen.
Citera
2021-11-30, 19:06
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Okej, men då vore det bra om vi fick en ordentlig översättning från turkiska då.
Det kan vara så enkelt som att dom saknar ett självmordsbrev eller klara orsaker till varför han skulle ta sitt liv. Och det tolkar familjen på sitt sätt.

En olycka med pentylstubin i en bergsskreva i Tyresta nationalpark vore ju bra märkligt. Det enda kvarvarande alternativet är ju då mord och då borde man från polisens håll tydligt frångå det tidigare uttalandet om att man inte misstänker brott. Så, nya uppgifter har tillkommit eller så har saker försvunnit i översättningen.

Exakt så här skrev hon:
Bugün polis bizlere Denizin ölümüyle ilgili hiçbir kanıt ve ipucu bulamadıklarını söyledi. Ayrıca intihar ihtimalinin olmadığını açıkladılar. Güzel Denizim sebebini öğrenemiyeceğimiz nedenlerle yok edildi. Bu acıyla yaşamak zorundayız. Acımızı dindirmeye çalışan sizlere teşekkür ederiz.
Citera
2021-11-30, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pi-ella
Tack så mycket för ditt inlägg.

Kan du vara snäll och länka hit mammans hela facebookinlägg i originalform?

Kopierar org på Turkiska
Det är flera frågetecken runt tolkning och översättning
Det skulle vara intressant att höra dina tolkning

Bugün polis bizlere Denizin ölümüyle ilgili hiçbir kanıt ve ipucu bulamadıklarını söyledi. Ayrıca intihar ihtimalinin olmadığını açıkladılar. Güzel Denizim sebebini öğrenemiyeceğimiz nedenlerle yok edildi. Bu acıyla yaşamak zorundayız. Acımızı dindirmeye çalışan sizlere teşekkür ederiz.
Citera
2021-11-30, 19:32
Medlem
Citat:
Kopierar org på Turkiska
Det är flera frågetecken runt tolkning och översättning
Det skulle vara intressant att höra dina tolkning

Tack!

Översättning någorlunda ordagrant blir som följande:

Idag berättade polisen till oss om att de inte kunde hitta några bevis eller spår om Deniz’s död. Dessutom förklarade de att självmord var osannolikt. Min vackra Deniz, förgjordes av orsaker som vi inte kommer att få veta. Med denna sorg/smärta måste vi leva med. Ni som försöker mildra vår sorg er vill vi tacka.

förtydligande:

intihar (självmord) ihtimalinin (sannolikhet) olmadigi (finns inte)

yok edildi : dödades, utplånades, förgjordes.
Citera
2021-11-30, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Mamman på facebook (google översatt från turkiska):

"Idag berättade polisen att de inte kunde hitta några bevis eller ledtrådar om Deniz död. De förklarade också att det inte finns någon möjlighet till självmord. Mitt vackra hav förstördes av skäl som vi inte kan veta. Vi måste leva med denna smärta. Tack för att du försöker lindra vår smärta."

"Det är verkligen pinsamt, allt som är känt är att det förstördes av de sprängämnen som militären använder. Detta stärker möjligheten att mördaren var en medlem av armén."

Okej detta skapar ju lite frågor... Om det nu inte är självmord som så många här gapat om som "ytterst uppenbart och klarlagt" Vad kan då ha hänt?
Lekte han med sprängämnen som någon hemlig hobby och denna gång fick det fel och en dödlig olycka inträffa som jag spekulerat i innan? även om jag var skeptiskt till sprängning alls men får nog nu anta att det var inblandat..

Eller blev han verkligen mördad som föräldrarna tror? Pågår utredningen fortfarande? Många frågor och funderingar man har nu.

Jag är nyfiken på hur texten nedan lyder på turkiska:

"Det är verkligen pinsamt, allt som är känt är att det förstördes av de sprängämnen som militären använder. Detta stärker möjligheten att mördaren var en medlem av armén."

Om det är möjligt kan du vara vänlig och skicka fortsättningen på hennes inlägg på turkiska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in