2021-11-29, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Det som driver mig är att myndigheter och människor som jobbar med detta inte skall få skit för saker som inte stämmer. Att den information som framkommer om fallet skall vara så korrekt som möjligt.
Det här ämnet är inget annorlunda på det viset än andra ämnen jag deltagit i.
Det är väl samma saker som driver dom som tror motsatsen. Inget konstigt alls egentligen.
Det jag letade efter var inlägget som länkats tidigare där pappan tycker det är konstigt/fel att inte Erdogan sörjer hans son, typ... Förenklat.

Om någon säger att han gjorde lumpen som kustjägare kommer jag vara där som en missil och rätta. Om någon skriver att dom har rätt till hela förundersökningen och att man kan få exakt dödsdatum kommer jag åter igen vara där och rätta. Jag gör det väl med ro i dom flesta fallen, bortsett från när samma saker upprepas av samma individer. Då blir det väl inblandat med en smula irritation.

Bra svar, tack! För det mesta förklarar du tydligt och ?? sakligt....
Citera
2021-11-29, 12:47
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Precis så, mitt inlägg ser jag nu som trams! ....självklart som enligt dig bland några andra är många av oss skribenter knarkande och supande kärringar 😥 Men.....

Va FAN DRIVER DIG? Vad är det som gör att du jobbar så intensivt med fallet, att du orkar? Du som är så säker på vad som hänt, hur det hänt, varför det hänt mm. 🤔
Är förväntansfull och mycket nyfiken på vad du letar efter/hittar på deras facebook, har inget själv.

Det är faktiskt jag som påstått att det är en del supande tanter i tråden. Inte araben.

Lite roligt dock att du frågar vad som driver Araben? Han har 80 inlägg i tråden. Du har själv över 130 Anedin ligger på stadiga 250+.

Jag har själv 150 inlägg bara i denna och jag motiveras av ungefär samma som Araben. Dels att sanningen är viktigast men även att det är respektlöst mot framförallt DA att sitta och spekulera om mord när det är uppenbart att han tagit sitt liv.

Fine om det funnits minsta tvivel eller något var oklart. Klart man kan spekulera, klura eller försöka lösa ev. mord isf. Nu är det ytterst solklart.

Så förstår inte riktigt er motivation att förminska DA's egna beslut och handling enbart utifrån information som ni själva hittar på? Dvs. ingen fakta, indicier eller liknande utan ni försöker leda bevisföring enbart med era egna tankar och känslor.

För mig är iaf det höjden av egoism och ev. narcissism att ignorera objektiva faktum och indicier. Att enbart utgå från sina egna känslor och tankar. "Jag tycker" - "Jag känner" - "Jag tror". Jag. Jag. Jag.

Det beteendet äcklar mig.
Citera
2021-11-29, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det är faktiskt jag som påstått att det är en del supande tanter i tråden. Inte araben.

Lite roligt dock att du frågar vad som driver Araben? Han har 80 inlägg i tråden. Du har själv över 130 Anedin ligger på stadiga 250+.

Jag har själv 150 inlägg bara i denna och jag motiveras av ungefär samma som Araben. Dels att sanningen är viktigast men även att det är respektlöst mot framförallt DA att sitta och spekulera om mord när det är uppenbart att han tagit sitt liv.

Fine om det funnits minsta tvivel eller något var oklart. Klart man kan spekulera, klura eller försöka lösa ev. mord isf. Nu är det ytterst solklart.

Så förstår inte riktigt er motivation att förminska DA's egna beslut och handling enbart utifrån information som ni själva hittar på? Dvs. ingen fakta, indicier eller liknande utan ni försöker leda bevisföring enbart med era egna tankar och känslor.

För mig är iaf det höjden av egoism och ev. narcissism att ignorera objektiva faktum och indicier. Att enbart utgå från sina egna känslor och tankar. "Jag tycker" - "Jag känner" - "Jag tror". Jag. Jag. Jag.

Det beteendet äcklar mig.

Ja, du och araben är ju lika som bär, svårt att hålla reda på.
Det du beskriver om mig/ någon annan passar även på dig själv som handen i handsken.
"Indicier" som finns kan man ha olika syn på vad dessa kan indikera för någonting.
Dessutom har jag inte hävdat speciellt mycket att jag skulle veta, vara säker på något alls, för det är jag inte.
Citera
2021-11-29, 17:54
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ja, du och araben är ju lika som bär, svårt att hålla reda på.
Det du beskriver om mig/ någon annan passar även på dig själv som handen i handsken.
"Indicier" som finns kan man ha olika syn på vad dessa kan indikera för någonting.
Dessutom har jag inte hävdat speciellt mycket att jag skulle veta, vara säker på något alls, för det är jag inte.
Nä, min kuk är 30 cm, hans är bara 28cm. Men annars är vi väl rätt lika... Tycker om skogspromenader, ett glas rött till en go middag. Mysa framför brasan, osv.

EDIT: Nej men seriöst. Vi har samma åsikt. Thats it. Vi skriver inte lika. Vi uttrycker oss inte lika.
Med din logik är du och Anedin lika.
Senast redigerad av AlkoholiseradArab 2021-11-29 kl. 18:20.
Citera
2021-11-29, 18:27
Medlem
Citat:
Nä, min kuk är 30 cm, hans är bara 28cm. Men annars är vi väl rätt lika... Tycker om skogspromenader, ett glas rött till en go middag. Mysa framför brasan, osv.

... och lika "ardahysteriska" 👍 med 2 cm skillnad då.
Citera
2021-11-29, 18:40
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
... och lika "ardahysteriska" 👍 med 2 cm skillnad då.
Fast den där "Ardahysterin" delar ju du med oss och Anedin. Ska vi bilda en gulleklubb? Där vi frågar Mediumet Jörgen om hur det egentligen ligger till. Kanske en trevlig skidhelg i Sälen?
Nej men jag förstår inte vad våra åsikter har med personerna att göra om jag ska vara ärlig. Eller ens det här ämnet. Därav min dryga sarkasm.
Citera
2021-11-29, 19:05
Medlem
Citat:
Fast den där "Ardahysterin" delar ju du med oss och Anedin. Ska vi bilda en gulleklubb? Där vi frågar Mediumet Jörgen om hur det egentligen ligger till. Kanske en trevlig skidhelg i Sälen?
Nej men jag förstår inte vad våra åsikter har med personerna att göra om jag ska vara ärlig. Eller ens det här ämnet. Därav min dryga sarkasm.

OT och Bullerbyn!
Seriöst, era argument om självmord kan jag inte bråka mycket emot, visst ser det ut så. Hoppas på det!
Menar, DA hade rätt att göra vad han ville med sitt eget liv, värre är det om det är annat, vilket vi inte vet.
"Vi" menar inte er som vet 🤔
Citera
2021-11-30, 14:07
Medlem
sneervs avatar
Mamman på facebook (google översatt från turkiska):

"Idag berättade polisen att de inte kunde hitta några bevis eller ledtrådar om Deniz död. De förklarade också att det inte finns någon möjlighet till självmord. Mitt vackra hav förstördes av skäl som vi inte kan veta. Vi måste leva med denna smärta. Tack för att du försöker lindra vår smärta."

"Det är verkligen pinsamt, allt som är känt är att det förstördes av de sprängämnen som militären använder. Detta stärker möjligheten att mördaren var en medlem av armén."

Okej detta skapar ju lite frågor... Om det nu inte är självmord som så många här gapat om som "ytterst uppenbart och klarlagt" Vad kan då ha hänt?
Lekte han med sprängämnen som någon hemlig hobby och denna gång fick det fel och en dödlig olycka inträffa som jag spekulerat i innan? även om jag var skeptiskt till sprängning alls men får nog nu anta att det var inblandat..

Eller blev han verkligen mördad som föräldrarna tror? Pågår utredningen fortfarande? Många frågor och funderingar man har nu.
Senast redigerad av sneerv 2021-11-30 kl. 14:34.
Citera
2021-11-30, 14:40
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Mamman på facebook (google översatt från turkiska):

"Idag berättade polisen att de inte kunde hitta några bevis eller ledtrådar om Deniz död. De förklarade också att det inte finns någon möjlighet till självmord. Mitt vackra hav förstördes av skäl som vi inte kan veta. Vi måste leva med denna smärta. Tack för att du försöker lindra vår smärta."

"Det är verkligen pinsamt, allt som är känt är att det förstördes av de sprängämnen som militären använder. Detta stärker möjligheten att mördaren var en medlem av armén."

Okej detta skapar ju lite frågor... Om det nu inte är självmord som så många här gapat om som "ytterst uppenbart och klarlagt" Vad kan då ha hänt?
Lekte han med sprängämnen som någon hemlig hobby och denna gång fick det fel och en dödlig olycka inträffa som jag spekulerat i innan? även om jag var skeptiskt till sprängning alls men får nog nu anta att det var inblandat..

Eller blev han verkligen mördad som föräldrarna tror? Pågår utredningen fortfarande? Många frågor och funderingar man har nu.

Fast skapar det verkligen frågor..? Gissar att det är en klassisk feltolkning av föräldrarna som vanligt.

De försöker ju vrida och vända på precis allt så det inte framstår som att DA tagit sitt liv.

Som om polisen skulle säga: "Vi ser ingen möjlighet till självmord. Men DA är sprängd med hjälp av samma sprängmedel som armén använder. Vi misstänker inte heller mord."

Nej.
Citera
2021-11-30, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pi-ella
Alla mötesplatser, virtuella eller fysiska har regler/normer. När jag skrev mina inlägg kändes det inte fel. För man vet på ett ungefär vad som är tillåtet och vad som är opassande utan att läsa någon lista med regler. Men det verkar som mycket annat i livet att vi har olika syn på vad som är rätt och fel.

Återigen tack, det är alltid trevligt med vänliga inlägg.

Familjen har nu haft kontakt med polisen
Mamman säger att polis inte hittat några bevis/ledtrådar ang AD död
Och polis förklarade också att det inte fanns någon möjlighet till självmord
Nu vet jag inte ordagrant hur pass bra översättningen fr Turkiska till svenskan är
Men enl det jag läser så tolkar jag det till att
de uteslutit självmiord och att de inte har några bevis/ledtrådar för övrigt
Stämmer tolkningen så är själmord uteslutet i fallet och att fallet är oupklarat?

Jag hoppas och önskar att familjen kan få svar på sanningen
Och att de orkar leva igenom den stora smärtan de bär 🙏
Citera
2021-11-30, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Fast skapar det verkligen frågor..? Gissar att det är en klassisk feltolkning av föräldrarna som vanligt.

De försöker ju vrida och vända på precis allt så det inte framstår som att DA tagit sitt liv.

Som om polisen skulle säga: "Vi ser ingen möjlighet till självmord. Men DA är sprängd med hjälp av samma sprängmedel som armén använder. Vi misstänker inte heller mord."

Nej.

Har du aldrig hört talas om fall där brott begåtts men bevis inte framkommit så polisen sitter med ett ouppklarat brott?
Citera
2021-11-30, 16:25
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Har du aldrig hört talas om fall där brott begåtts men bevis inte framkommit så polisen sitter med ett ouppklarat brott?

Naturligtvis. Detta är dock inte ett sånt fall. Polisen har inte misstänkt brott sedan 1v efter fyndet gjordes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in