Citat:
Ursprungligen postat av
Pappa65
Och du vet tydligen så mycket bättre? Har du läst de sekretessbelagda delarna av Barrys utredning av Esbjörn? Det har professorn gjort! Har du träffat Esbjörn? Professorn är kunnig att utifrån journaler göra bedömningar. Är du det? Uttala dig inte om saker som andra har bättre kunskap om. Vem skulle lita mer på dig än på en geriatrikprofessor.
Vem har sagt att jag vet bättre? Jag har läst utlåtandet och det finns saker jag ifrågasätter. De journaler som fanns att tillgå var dessutom gamla. Detta var de för att Esbjörn inte verkar uppsöka sjukvården speciellt ofta.
Citat:
Ursprungligen postat av
rhdf
Om Du bara kunde ta dig tid och läsa alla inlagor i ärendet och försöka bilda dig en uppfattning utifrån dessa istället för att gissa dig till saker
Vid en eventuell rättegång är det väl brukligt att båda sidor får framföra sin syn på saken, och det vore väl rimligt att Ebbas ombud ifrågasätter agerandet ifrån Esbjörn och de i hans närhet.
Ingen skulle skrivit på åt Esbjörn, däremot har han en person (det har nämnts ca 100ggr i tråden) som har generalfullmakt, dvs hon har rätt att agera i Esbjörns ställe i viss utsträckning, således borde hon exempelvis sett till att Esbjörn fick hjälp med att försöka häva avtalet på ett korrekt sätt.
Esbjörn svarar även på en rak fråga vid MuF att han avsåg att sälja och skrev på av fri vilja
Precis Du har inte läst domen som har postats här i tråden..
Där framgår det rätt tydligt hur rätten resonerade och vad de kom fram till
Kortfattat kom de fram til att det var en ren olycka.
oavsett om det ALLTID leder till det så har han haft samma diagnos sedan 2010. En expert har kollat på fallet 2020 och han dömdes för trafikolyckan senare än det om jag inte minns fel. Så exakt NÄR blev han så dement att han inte kan ansvara för sin egen namnteckning?
Jag har läst inlagor. Detta betyder inte att jag ser på dessa på samma sätt som du. Har du hört talas om att fakta tolkas? Det betyder att en fråga inte är svart eller vit. På Flashback har ingen tolkningsföreträde.
Självklart är det rimligt att Ebbas advokat frågar om Esbjörns situation i rättssalen. Det gör det dock inte rimligt att Ebba talar om det som en sanning i Facebookinlägg och intervjuer som en sanning.
Absolut att personen som innehar generalfullmakten borde handla efter Esbjörns önskan. Men nu verkar det som, enligt en bilaga jag inte hittat. Att Monica påverkat Esbjörn att skriva på en förlikning. Men Monica har här varit utmålad som en av personerna som är de onda krafterna bakom Esbjörn. Har hon plötsligt bytt sida? Eller var hon insänd från Ebbas sida från början.
Ja, Esbjörn säger att han skrev på frivilligt. Men han säger oxå att Ebba var slug och lurade honom. Vad det står för är för mig väldigt relevant. I synnerhet i fråga utifrån den moraliska och etiska synvinkeln på affären.
Svar Nej, jag har inte läst domen. Men jag har läst polisutredningen. Där framkom det att Esbjörn missat att trafikljuset slog om och gasat i väg i bilen. För mig låter det som ouppmärksam. Men länka gärna till domen. Den vore intressant att läsa. Och Nej, jag kommer inte att sitta och schrolla sida upp och sida ner för att hitta den. Jag behöver faktiskt inte läsa den. Detta är ett yttrande frihets forum. Jag får skriva i allafall.
Om du ber mig läsa inlagor, ber jag dig läsa på om demens. Du verkar inte förstå begreppet. Och återigen. Det handlar inte om att dementa inte får sälja sitt hus. Det handlar om vilken hänsyn som tas åt demensen av i detta fallet Ebba. Jag tycker det är tydligt att Esbjörn inte fått nödvändig hjälp och tid att förstå denna affär.
Citat:
Ursprungligen postat av
Q6
Alltid spännande när random idiot på FB kallar en professors utlåtande för svammel.
Att inte Esbjörns ombud har kunnat presentera några uppföljningar samt att överförmyndarnämnden konstaterade att han var okänd inom sjukvården gällande kognitiva problem indikerar tydligt att han inte har återkommit för ytterligare vård eller att några problem har upptäckts vid sedvanliga besök hos vården.
Alltid spännande med någon som tycker kritisk granskade är svammel.
Dessutom skriver du ju precis exakt samma sak som jag skrev. Att han inte återkommit för vård angående sina kognitiva besvär. Och jag tycker att säga att hans läge då torde vara oförändrat är att lägga i stora växlar. Exempelvis så dog Esbjörns livskamrat. Kanske hon var drivande i att få honom till sjukvården. Esbjörn flyttade dessutom från sin lägenhet till ett pensionat. Det torde ha underlättat sådant som skulle vara svårt om han bodde själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
whogivesafuck
Det var då själva........... Sluta haka upp dig på om en värdering är gjord och vad den hamnade på. Det har ingen som helst jävla betydelse. Det är totalt oväsentligt.
Och vadå tycka att affären gick fort?????
Sluta nu. Ännu mera patetiskt än tjatet om värdering. Vad är problemet?
Men oj vad du tar i. Tänk på hjärtat.
I mina ögon är det inte alls oväsentligt att Ebba verkar ha ljuget om vilja värderingar som är gjorda. I mina ögon är det fruktansvärt allvarligt. Att jag utifrån hur Ebba själv beskrivet hur priset fastställdes inte riktigt får ihop det är oxå en viktig aspekt.
Du kan tycka att det är totalt oväsentligt att en förtroendevald och tillika representant för ett kristet parti, handlar klart ifrågasättningsbart i en husaffär. Jag tycker det inte.
Jag tycker att jag verkligen beskrivet vad jag tycker är problemet här. Jag har lyft fram vad jag tycker skaver i detta, och jag har lämnat exempel på varför jag tycker att det skaver. Hur kan du missat det.