Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Tack för att du delar med dig lite privata betraktelser och egna tankar runt saker och ting. Det är iofs kuriosa i sammanhanget och har väldigt lite med själva rättstvisten att göra. Den kommer inte att avgöras med dina åsikter som grund. Det finns expertutlåtanden och professionellt gjorda värderingar som underlag, det är alla gånger bättre än Glädjerumpans betraktelser.
Inget som skrivs här har någon betydelse på något annat plan än just här. Jag hoppas du vet det.
Om du menar mitt redogörande av var jag tycker Ebba felat är privata betraktelser, så låt gå för det. Dock redogör jag för mina privata betraktelser genom att ge konkreta exempel på var jag tycker att Ebba felat.
Jag vet heller inte om man kan kalla misstanken om att en folkvald partiledare för ett Kristet parti har införskaffat ett hus på ett omoraliskt sätt för kuriosa.
Vidare så finns det ju ganska dåligt med professionella värderingar. Det finns Notars, där mäklaren inte varit på plats, det finns en värdering gjord på internet. Den enda relevanta värdering som finns, där mäklare varit på plats är Densias.
Dock betalar Ebba ett underpris i förhållandet till samtliga värderingar. Efter som de 300 000 i avdrag inte finns nämnda annat än i en facebook-status. Kan dessa inte räknas in. Så Ebba betalade 700 000 mindre än den relevantaste värdering på huset angav. Observera att detta är för ett hus hon tjatat om att få köpa.
Kanske inte en domstol tänker det som otillbörlig lågt. Det behöver ju inte betyda att det känns väldigt sniket för en betraktare. Och det tyder enligt mig på att Esbjörn inte riktigt var insatt och förstod hela affären.
Tyvärr kommer vi ju aldrig till en situation där denna rättstvist får bedömas av opartiska domare. Innan det händer kan man diskutera och tycka om vilka bilagor som skulle väga tungt. Du tänker ju exempelvis att Barrys utredning säger att Esbjörn inte är dement. Medan jag inte tycker den gör det.
Ebbas expertutlåtande ger jag inte mycket för. Då dessa experter inte har träffat Esbjörn. Medan du tycker den väger tungt. Vi vet som sagt inte hur rätten skulle ha resonerat kring detta.
Men det är möjligt att mina argument är av mindre vikt i en rättegång kring bättre rätt. Men som jag sagt tidigare. Denna affär handlar oxå om etik och moral.
Glädjerumpa eller Glad luffare, det väljer man själv vad man kallar mig. Men att du inte bemöter de argument jag exemplifierar och presenterar, utan istället väljer att förnings det jag säger och kalla det betraktelser tyder på att du inte är lika stark som du vill påskina med ditt namn.