2021-11-29, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warcrime2.0
Hur länge varar immunitet från vaccinet?

210 dagar i bästa fall.
Citera
2021-11-29, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manederi
Jag motsäger mig inte. Poängen är ALLA ska vaccineras punkt slut och då kan vi se resultat.

Okej. Lite intressant att du ändrade dig plötsligt trots att du tagit vaccin tidigare.

Jaså får inte en genomgången covid-smittad gå på konsert? Kan du bevisa detta?

Precis så. Det är deras mål men kanske inte realistisk.
Du har missat att vi inför vaccinationspass?

Jag får inte ens gå på bio. Trots en genomången infektion +ett negativt covid-test.

Snälla. Du är inte påläst. Det finns olika vaccin. Man måste väga nytta/risk.
Citera
2021-11-29, 00:31
Medlem
Citat:
Det är så fruktansvärt dumt att tro så mycket som 87% vaccinerade dör, inte de ovaccinerade. Det sitter i mitt huvudet men jag har inte lust att ödsla tid på sån här skit argument. Ungefär som när en frågar dig är apelsin kanske en päron?
Det är inte vad jag tror. Det är vad de senaste rapporterna från Fohm visar.
Citera
2021-11-29, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Du har missat att vi inför vaccinationspass?

Jag får inte ens gå på bio. Trots en genomången infektion +ett negativt covid-test.

Snälla. Du är inte påläst. Det finns olika vaccin. Man måste väga nytta/risk.

https://www.ehalsomyndigheten.se/covidbevis/
Citera
2021-11-29, 00:33
Medlem
Citat:
https://www.ehalsomyndigheten.se/covidbevis/
Det krävs vaccinationspass. Du måste vara vaccinerad.

Lever du under en sten?
Citera
2021-11-29, 00:36
Medlem
Citat:
Det krävs vaccinationspass. Du måste vara vaccinerad.

Lever du under en sten?

Det står där:

Covidbeviset visar att du har fått vaccin mot covid-19, att du har testat negativt för eller har tillfrisknat från covid-19. I tjänsten Covidbevis.se kan du få ett vaccinationsbevis. Du kan även få ett testbevis eller ett tillfrisknandebevis. Du hittar information om de tre olika bevisen nedan.
Citera
2021-11-29, 00:44
Medlem
Citat:
Det står där:

Covidbeviset visar att du har fått vaccin mot covid-19, att du har testat negativt för eller har tillfrisknat från covid-19. I tjänsten Covidbevis.se kan du få ett vaccinationsbevis. Du kan även få ett testbevis eller ett tillfrisknandebevis. Du hittar information om de tre olika bevisen nedan.
Men snälla lilla vän.

Från den första december får jag som ovaccinerad ej delta i evenemang med fler än 100 personer. Det spelar ingen roll om jag har tillfrisknat eller har ett nytaget covidtest som visar att jag är frisk.

Det heter VACCINATIONSPASS.
Citera
2021-11-29, 00:47
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Du missade huvudpoängen: Alla vaccineras för att nå herd immunity.

Så länge håller inte vaccinet, och tveksamt att vaccinet binder antikroppar mot nya muterade varianter. Där blir det sannolikt tre nya uppdaterade doser med nytt vaccin. Bara spruta på...

Naturlig immunitet binder däremot sannolikt antikroppar mot nya muterade virusvarianter.

Personligen vet jag nu att jag fortfarande har antikroppar 18 månader efter genomgången Covid.

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2021/07/studie-antikroppar-kvar-ett-ar-efter-lindrig-covid/
Citera
2021-11-29, 00:47
Medlem
Citat:
Men snälla lilla vän.

Från den första december får jag som ovaccinerad ej delta i evenemang med fler än 100 personer. Det spelar ingen roll om jag har tillfrisknat eller har ett nytaget covidtest som visar att jag är frisk.

Ok där fick du mig! Bra jobbat! Jo jag tycker att det kanske är bra så.
Citera
2021-11-29, 00:49
Medlem
Citat:
Ok där fick du mig! Bra jobbat! Jo jag tycker att det kanske är bra så.
Vadå fick dig? Är det en tävling?

Ja det får du tycka. Du kanske ändrar dig efter din fjärde dos som kommer till hösten. Dock så måste du ta den för att få delta i samhällets evenemang.

Så vill jag inte leva. Men visst, kör på du.
Citera
2021-11-29, 00:52
Medlem
Citat:
Vadå fick dig? Är det en tävling?

Ja det får du tycka. Du kanske ändrar dig efter din fjärde dos som kommer till hösten. Dock så måste du ta den för att få delta i samhällets evenemang.

Så vill jag inte leva. Men visst, kör på du.

Ja det är en tävling eftersom hur ska man annars övertyga alla att vaccinera (eller inte) sig? Kan jag fråga dig om var du hittade ditt citat:

?
Citera
2021-11-29, 00:54
Medlem
Citat:
Men snälla lilla vän.

Du kan väl läsa på siten som alla andra, det heter vaccinationsbevis.

Tillfrisknandebevis är i stort sett omöjligt att få, måste haft covid inom 180 dagar och blivit testad personligen av sjukvårdspersonal. Alltså ej drive-in test eller liknande. Vilket är hål i huvudet på myndigheten men det kommer från EU tydligen, vilket kommer från FDA vilket kommer direkt från Pfizers önskelista så hoppas inte för mycket på ändring här. Som immun får jag leva vidare i gråzonen. Orimligt att riskera livet 3ggr för ett jävla Ahnenpaß.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in