2021-11-29, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Det är den senaste statistiken att tillgå. Ska vi utgå från gammal tycker du?

Du har redan en bestämd åsikt.

Det är helt ok.

Nej snarare du. Jag är villig att ändra mig om någon smart antivaxxer lyckas med ett övertygande argument.
Citera
2021-11-29, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manederi
Jojo men poängen är ju att alla ska vaccinera sig då hade vi sluppit restriktioner ganska fort. Det är de som väljer att inte vaccinera sig som gör att restriktioner måste upprepas i oöverskådlig framtid.

Nä det är ni som går på skiten och lyder, som gör att vi lever i diktatur.
Citera
2021-11-29, 00:02
Medlem
Citat:
Nej snarare du. Jag är villig att ändra mig om någon smart antivaxxer lyckas med ett övertygande argument.
Antivaxxer? Jag har tagit många vaccindoser genom åren, du får nog leta någon annanstans.

Jag tycker att du ska lyssna på Fohm och följ deras rekommendationer. Det blir enklast så.
Citera
2021-11-29, 00:04
Medlem
Citat:
Fungerar det? Se Gibraltar.

Klart det gör. Politiker och media har ju sagt det.
Citera
2021-11-29, 00:06
Medlem
Citat:
Antivaxxer? Jag har tagit många vaccindoser genom åren, du får nog leta någon annanstans.

Jag tycker att du ska lyssna på Fohm och följ deras rekommendationer. Det blir enklast så.

Okej låt mig då fråga varför tar du vaccin mot Covid då? Om det ändå är 87% vaccinerade som dör?
Citera
2021-11-29, 00:08
Medlem
Citat:
Ok det respekteras iom det var nästan 1 år sen artikeln skrevs. Senare har det kommit mer färska statisk om sånt här alltså ju mer vaccin > mindre mutationer som uppstår då. Låt oss istället diskutera och tänka som en normal människa kan: Viruset kan inte röra sig runt mycket om alla har redan immunitet (mindre mutationer då) eller?

Hur länge varar immunitet från vaccinet?
Citera
2021-11-29, 00:10
Medlem
Citat:

Förklara gärna först hur man blir av med Covid-19 via vaccin där vaccinerade fortfarande blir sjuka och sprider smitta.

Och bara för att man är negativt till detta vaccin som inte funkar likt tidigare vaccin, är man inte emot alla.
Så bara att du säger antivaxxers motsäger lite att du påstår dig vara öppen för att ändra dig.
Citera
2021-11-29, 00:10
Medlem
Citat:
Okej låt mig då fråga varför tar du vaccin mot Covid då? Om det ändå är 87% vaccinerade som dör?
Jag har inte tagit vaccin mot Covid. Jag har redan haft infektion och har därmed ett bättre skydd än en vaccinerad, även mot Delta-varianten.

Jag tog inte Pandemrix heller. Var det klokt?

Dock får du gå på en konsert men inte jag, logiskt? Om du inte förstår att det här handlar om något annat så är du en aning naiv.
Senast redigerad av Razz3l 2021-11-29 kl. 00:12.
Citera
2021-11-29, 00:11
Medlem
Citat:
Vaccinerad har inte fullständigt skydd därför inte konstigt om många ovaccinerade smittas och sprider det runt. Och även att vaccinet var inte gjord för Delta viruset även om det ändå har bra skydd. Poängen här är att vaccinerad har bättre skydd än en ovaccinerad person.

Poängen va att om alla bara vaccinerade sig så skulle detta va över nu. Eller?
Citera
2021-11-29, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Förklara gärna först hur man blir av med Covid-19 via vaccin där vaccinerade fortfarande blir sjuka och sprider smitta.

Och bara för att man är negativt till detta vaccin som inte funkar likt tidigare vaccin, är man inte emot alla.
Så bara att du säger antivaxxers motsäger lite att du påstår dig vara öppen för att ändra dig.

Jag motsäger mig inte. Poängen är ALLA ska vaccineras punkt slut och då kan vi se resultat.

Citat:
Jag har inte tagit vaccin mot Covid. Jag har redan haft infektion och har därmed ett bättre skydd än en vaccinerad, även mot Delta-varianten.

Jag tog inte Pandemrix heller. Var det klokt?

Dock får du gå på en konsert men inte jag, logiskt? Om du inte förstår att det här handlar om något annat så är du en aning naiv.

Okej. Lite intressant att du ändrade dig plötsligt trots att du tagit vaccin tidigare.

Jaså får inte en genomgången covid-smittad gå på konsert? Kan du bevisa detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Warcrime2.0
Poängen va att om alla bara vaccinerade sig så skulle detta va över nu. Eller?

Precis så. Det är deras mål men kanske inte realistisk.
Citera
2021-11-29, 00:19
Medlem
Citat:
Inte riktigt så om du väljer bara veckorapport för att passa in din svar

Släng fram egna länkar med rapporter som bevisar att fler ovaccinerade än vaccinerade dör då. Efter vaccinet blev tillgängligt för den breda massan då såklart.
Citera
2021-11-29, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warcrime2.0
Släng fram egna länkar med rapporter som bevisar att fler ovaccinerade än vaccinerade dör då. Efter vaccinet blev tillgängligt för den breda massan då såklart.

Det är så fruktansvärt dumt att tro så mycket som 87% vaccinerade dör, inte de ovaccinerade. Det sitter i mitt huvudet men jag har inte lust att ödsla tid på sån här skit argument. Ungefär som när en frågar dig är apelsin kanske en päron?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in