2021-11-27, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Det är inte ovaccinerade som sprider, det är smittade, oavsett om de är vaccinerade eller ej. Alltså borde det vara viktigare att kolla om folk är friska än om de är vaccinerade.
Svårt för vaccinförespråkare att förstå, tydligen.

Du är den andra bara idag som verkar ha intressen i snabbtestindustrin? Men ni kanske har rätt och marknaden för snabbtest kanske är framtiden.

Jag sökte lite nu och ett av företagen (Avia Pharma) hade nästan fyrdubblat sin vinst vid senaste bokslutet.

Jag känner mig faktiskt lite stolt över att ha upptäckt att ni anitvaxxare i grunden drivs av ekonomiska intressen.
Citera
2021-11-27, 19:16
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typ3
Du är den andra bara idag som verkar ha intressen i snabbtestindustrin? Men ni kanske har rätt och marknaden för snabbtest kanske är framtiden.

Jag sökte lite nu och ett av företagen (Avia Pharma) hade nästan fyrdubblat sin vinst vid senaste bokslutet.

Jag känner mig faktiskt lite stolt över att ha upptäckt att ni anitvaxxare i grunden drivs av ekonomiska intressen.
Du tror inte vaccinationsindustrin drivs sv ekonomiska intressen. Tegnell köpte 18 miljoner doser Pandemrix, hur många tror du han beställt av Pfizer denna gång?
Och vad tror du Pfizer gjorde när det visade sig att det behövdes en tredje, och kanske fjärde, dos. Jubel på kontoret, och bonusar. The gift that keeps givning.

Vill du stoppa smittspridning vill du ju hitta smittade, vilket inte är samma sak som ovaccinerade. Eller vaccinerade.
Är du korkad, eller verkar du bara vara det?
Citera
2021-11-27, 19:16
Medlem
Citat:
Tänk hur omfattande smittspridningen varit utan vaccin. Restriktionerna för ovaccinerade måste utökas kraftigt. Och det måste ske snabbt innan det är för sent.

Har du något som helst bevis på den tesen eller är det som jag tror helt känslogrundat?

För du inser väl att denna "panik" rent generellt är drivet ur befolkningslagren av rädsla och ångest. Från myndigheternas och marknadens sida är det kontroll och inkomster. Mycket lite är grundat i fakta och vetskap. Speciellt från de som mer än gärna sätter sprutor i armarna.
Citera
2021-11-27, 19:22
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

Det verkar vara avlönad av FHM eller så har du stora intressen i en näring som behöver folk som köper saker och att det krävs frikort för idioter "vaccinpass" för att din näring ska gå runt.
När smittan börjar på att spridas mer på krogar och övriga ställen som kräver frikort för idioter så kommer FHM att begränsa antalet personer som tidigare. Men tyvärr så är skadan redan skedd då. Ingen har anklagat FHM för att vara smarta i sina beslut....
Citera
2021-11-27, 19:35
Medlem
.-.-.s avatar
Så när den nya omikron varianten som inte vaccinen biter på nu snart är här så kan alla som vaccinerat sig gå på konserter och annat och sprida smittan precis som dom vill.

Sen kommer det dröja nån månad till dom fått fram ett omikron vaccin som då krävs att alla tar ett par doser av för att få sitt vaccinpass förnyat, och så kommer det fortsätta för all framtid.
Citera
2021-11-27, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluka94
Vågar jag svara bara med ett "Ok" (som i "Informationen mottagen") utan att igen riskera långa utlägningar från din sida? 😬

Nä du ska säga att du antecknar sen återkommer du till mig hur det gick om fem år... men ja just ja.

Då är du och din likar upptagna med WI-Fi 7 som ska dödstrålebränna ihjäl oss på fläcken. Vad var du själv upptagen med för fem år sen
Citera
2021-11-27, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels

Vill du stoppa smittspridning vill du ju hitta smittade, vilket inte är samma sak som ovaccinerade. Eller vaccinerade.
Är du korkad, eller verkar du bara vara det?

Jag tycker bara att det är roligt driva med folk som går på vad som helst.

Men på måndag när jag jobbar så ska jag se om jag kan hitta några snabbtest-företag att investera i.
Med alla tokstollar i världen så tror jag att det kan kan bli ett par bra år i den branschen.
Citera
2021-11-27, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ännu ett klipp knasgökar kan dela och se på när vi andra går på bio garanterade fria från pestråttor runt omkring oss. Allt jämnar ut sig till allas bästa tack vare vaccinpasset.
Ja vill du bli av med dina rättigheter och tror bara att det handlar om bio för din del. Har du sett vad som pågår i Australien? Hört talas om world economic forum? Kan informera dig att knasgökar är nog dom som finner sig i detta och bara accepterar det.
Citera
2021-11-27, 20:33
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämnen,
/Mod.
Citera
2021-11-27, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Vill du att jag spenderar 35 min av mitt dyrbara liv så får du förklara lite bättre. Vad handlar länken om? Finns det några speciellt intressanta delar? Och tidpunkt för dessa?
Du kan be din förmyndare om detta men det är den bästa intervjun jag sett i detta ämne. Du får ta dig tid är mitt tips, är du för vaccinpass o brott mot grundlagen så kanske du kan hoppa intervjun
Citera
2021-11-27, 20:48
Medlem
losfers avatar
Undrar hur det kommer att funka med turister. En kompis från USA kommer o hälsar på om en vecka och vi tänkte äta julbord. Han är vaccinerad men har förstås inget svenskt covidpass. Som jag förstår det har som bara en papperslapp där det står handskrivet att dom blivit vaccinerade
Citera
2021-11-27, 20:58
Medlem
shaktas avatar
Problemet med det hela är att man duttar med allt. Antingen sätter man strikta regler för alla, eller så skiter man fullständigt i det. Vaccinerade sprider smittan i stort sett lika mycket som ovaccinerade, och med den nya Botswana varianten eller XI som den så fint skulle ha hetat, så blir vaccinerade som ovaccinerade... så vad hjälper då vaccinpassen ? Så det blir mer som en förmån för att man har lyssnat på pappa staten allt i enlighet med fader Lenin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in