2021-11-29, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manederi
Ja det är en tävling eftersom hur ska man annars övertyga alla att vaccinera (eller inte) sig? Kan jag fråga dig om var du hittade ditt citat:

Från den första december får jag som ovaccinerad ej delta i evenemang med fler än 100 personer. Det spelar ingen roll om jag har tillfrisknat eller har ett nytaget covidtest som visar att jag är frisk.

?
Men snälla. Har jag med ett barn att göra? Ska jag hitta mitt egna citat? Herregud…

https://www.newsoresund.se/sverige-infor-vaccinationspass-vid-inomhusevenemang-fran-1-december/
Citat:
Från den 1 december följer Sverige Danmarks väg och inför vaccinationspass, som ska gälla på inomhusevenemang med fler än 100 personer. Det beslutade Folkhälsomyndigheten och den svenska regeringen på onsdagen. Biografer, konserter, teaterföreställningar och idrottsevenemang kommer att omfattas av de nya reglerna.
Senast redigerad av Razz3l 2021-11-29 kl. 00:58.
Citera
2021-11-29, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Du kan väl läsa på siten som alla andra, det heter vaccinationsbevis.

Tillfrisknandebevis är i stort sett omöjligt att få, måste haft covid inom 180 dagar och blivit testad personligen av sjukvårdspersonal. Alltså ej drive-in test eller liknande. Vilket är hål i huvudet på myndigheten men det kommer från EU tydligen, vilket kommer från FDA vilket kommer direkt från Pfizers önskelista så hoppas inte för mycket på ändring här. Som immun får jag leva vidare i gråzonen. Orimligt att riskera livet 3ggr för ett jävla Ahnenpaß.
Jag tror att du skriver till fel person.
Citera
2021-11-29, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Men snälla. Har jag med ett barn att göra? Ska jag hitta mitt egna citat? Herregud…

https://www.newsoresund.se/sverige-infor-vaccinationspass-vid-inomhusevenemang-fran-1-december/

Ingen jävla nyhetsartikel tack. Det är myndighetskrav vi pratar om här och där skriver dom tydligt på förstasidan:

Covidbeviset visar att du har fått vaccin mot covid-19, att du har testat negativt för eller har tillfrisknat från covid-19. I tjänsten Covidbevis.se kan du få ett vaccinationsbevis. Du kan även få ett testbevis eller ett tillfrisknandebevis. Du hittar information om de tre olika bevisen nedan.
Citera
2021-11-29, 01:02
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
"Rättighet" och "möjlighet" är inte synonyma begrepp, men det kommer väl inte som någon dundersurpris för mig att virusfanatiker är oförmögna att göra sådana distinktioner.

Att försöka ta över hela samhällen och hålla medborgare som gisslan på det sättet som globalistiska regimerna runt om i världen gör i detta nu, är i strid med alla juridiska principer som någonsin förkunnats. Det är inget annat än ett rått maktövertagande möjliggjort av en monolitisk regimmedia som sätter skräck i befolkningen genom oupphörlig, förljugen och ärkekorrupt propaganda.

Nu kan du själv inte skilja på juridik, rättigheter och moral så jag ler brett.
Citera
2021-11-29, 01:03
Medlem
Citat:
Ingen jävla nyhetsartikel tack. Det är myndighetskrav vi pratar om här och där skriver dom tydligt på förstasidan:

Covidbeviset visar att du har fått vaccin mot covid-19, att du har testat negativt för eller har tillfrisknat från covid-19. I tjänsten Covidbevis.se kan du få ett vaccinationsbevis. Du kan även få ett testbevis eller ett tillfrisknandebevis. Du hittar information om de tre olika bevisen nedan.
Att jag ens orkar skriva med dig, duger regeringen.se?

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2021/11/beslut-om-vaccinationsbevis-for-allmanna-sammankomster-och-offentliga-tillstallningar-galler-fran-1- december-2021/
Citat:
– Syftet med vaccinationsbevisen är att minska smittspridningen genom att ha så få smittkedjor som möjligt, samtidigt som vi fortfarande kan ha större publik på till exempel teatrar eller idrottsarenor, säger socialminister Lena Hallengren.

Förra veckan, den 17 november 2021, aviserade regeringen att man avser att gå vidare med Folkhälsomyndighetens hemställan om att möjliggöra användningen av vaccinationsbevis vid allmänna sammankomster och offentliga tillställningar med publik över 100 personer.
Citera
2021-11-29, 01:04
Medlem
Citat:
Det står där:

Nej, man måste ha testats positiv av sjukvårdspersonal.
Positivt test taget hemma testat av staten gäller ej.
Det eliminerar 99%
Citera
2021-11-29, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Nej, man måste ha testats positiv av sjukvårdspersonal.
Positivt test taget hemma testat av staten gäller ej.
Det eliminerar 99%

Då är det ju en allvarlig scam om så vore fallet.
Citera
2021-11-29, 01:07
Medlem
Citat:
Då är det ju en allvarlig scam om så vore fallet.

Så är fallet.
Citera
2021-11-29, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Så är fallet.

Ett sista steg att övertyga mig då. Blir test från STATEN inte godkänt då?
Citera
2021-11-29, 01:13
Medlem
Citat:
Att jag ens orkar skriva med dig, duger regeringen.se?

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2021/11/beslut-om-vaccinationsbevis-for-allmanna-sammankomster-och-offentliga-tillstallningar-galler-fran-1- december-2021/

Citat:

Du blev… tyst?
Citera
2021-11-29, 01:14
Medlem
Citat:
Ett sista steg att övertyga mig då. Blir test från STATEN inte godkänt då?

Nej, inte om inte sjukvårdspersonal har topsat dig.
Jag har haft Covid-19 och kollat upp men jag är tvungen att medicinera mig trots att jag inte har någon nytta av det.
Citera
2021-11-29, 01:15
Medlem
Citat:
Du blev… tyst?

Nej vaccinationbevis hänvisas till e-hälso. Det står där så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in