2021-11-27, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Egenmäktigt förfarande kallas det tydligen?

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Det var deras gemensamma bostad som han verkar ha blivit utestängd från. Samtidigt finns det tydligen en stödgrupp som helt ignorerar detta?

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Paret var gifta.

Ja C verkar inte ha blivit bra behandlad. Sakta men säkert börjar pusselbitarna falla på plats.

Det med att vem som stod för kontraktet tror jag har väldigt stor betydelse.
Citera
2021-11-27, 03:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hon stack ju bara i väg och hörde inte av sig på flera veckor, så gör man definitivt inte.

Du satte fingret på något viktigt här, man kan dessutom fråga sig hur en sådan person är funtad som kan göra på detta sätt?

Citat:
De här två åren kommer in här:
Under två år var Be*t* inte intresserad av barn, hon kom inte ens ihåg deras födelsedagar. Hon kom ihåg dem 2015 och bestämde sig för att ta med sina två äldre söner till Sverige.

Kan det möjligen ha varit C och gammelmor i Polen som sa åt henne att hon måste ta upp kontakten?

Jag spekulerar nu men detta är viktigt för att få en helhetsbild av B:s och C:s destruktiva relation.

Exmaken i Polen och alla barnen har helt uppenbart kommit i kläm här tack vare B:s märkliga sorti från familjen.
Citera
2021-11-27, 03:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Det lär framgå av det kommande FUP:et.

Paret flyttade hur som helst in i lägenheten den 17 augusti 2017, det är fullt möjligt att det var C med sin troligtvis högre inkomst som stod för kontraktet?
Citera
2021-11-27, 03:09
Medlem
Citat:
Du satte fingret på något viktigt här, man kan dessutom fråga sig hur en sådan person är funtad som kan göra på detta sätt?

Kan det möjligen ha varit C och gammelmor i Polen som sa åt henne att hon måste ta upp kontakten?

Jag spekulerar nu men detta är viktigt för att få en helhetsbild av B:s och C:s destruktiva relation.

Exmaken i Polen och alla barnen har helt uppenbart kommit i kläm här tack vare B:s märkliga sorti från familjen.

Jag tänker lite i taget och förhoppningsvis faller pusselbitarna på plats.
Senast redigerad av Braskamin58 2021-11-27 kl. 03:27.
Citera
2021-11-27, 04:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Be*t* kastade ut honom för två veckor sen. Bytte ut lås i dörren. Då sov han vid dörren.

Vet du om B hade beviljats kvarsittanderätt till bostaden?

"En bodelning kan ta lång tid, och är man inte överens om vem som ska bo kvar i bostaden tills bodelningen är klar kan man begära att få kvarsittanderätt till bostaden. Ett sådant beslut fattas av tingsrätten och gäller som längst fram till dess att bodelning har skett. Har man fått kvarsittanderätten till bostaden har man också rätt att byta lås"

Du som tydligen vet allt svara nu på den ställda frågan. Tack.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-11-27 kl. 04:55.
Citera
2021-11-27, 05:13
Medlem
Drooids avatar
Citat:

Citat:
Det lär framgå av det kommande FUP:et.

Paret flyttade hur som helst in i lägenheten den 17 augusti 2017, det är fullt möjligt att det var C med sin troligtvis högre inkomst som stod för kontraktet?

Jag förstår inte riktigt vad ni menar.
Vem som står för kontraktet på den gemensamma bostaden eller vem som byter lås och utestänger den andre lär inte bli avgörande i kommande rättegång.
Kommande rättegång lär väl handla om någon är skyldig till ha bragt någon annan om livet.
Att ha blivit provocerad för att B har bytt lås tror jag inte kommer påverka utgången i högre grad.
Vi andra som är sansade hade polisanmält, kontaktat kronofogden eller anlitat en jurist istället.
Senast redigerad av Drooid 2021-11-27 kl. 05:21.
Citera
2021-11-27, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Men varför vända om informationen? Det var skrivet minst två gånger att det var BEATA som spelade fotboll. Har du annan information berätta det då.

Mitt inlägg började med "kan det vara någon missuppfattning..."

Det var en fråga och därefter en spekulation.

Var har det framkommit med bestämdhet att det var B som spelade?

Jag har läst mycket i tråden men inte allt, det jag sett har varit spekulationer i tråden. Kan Du visa annat tar jag naturligtvis tillbaka min spekulation.
Citera
2021-11-27, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Mitt inlägg började med "kan det vara någon missuppfattning..."

Det var en fråga och därefter en spekulation.

Var har det framkommit med bestämdhet att det var B som spelade?

Jag har läst mycket i tråden men inte allt, det jag sett har varit spekulationer i tråden. Kan Du visa annat tar jag naturligtvis tillbaka min spekulation.

Det är några sidor tillbaka där det citerats från fejjan sökgruppen för B. Där nämns att: ”Be@ta spelade fotboll…”
Så admins info är att B spelade.
Citera
2021-11-27, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
Det är några sidor tillbaka där det citerats från fejjan sökgruppen för B. Där nämns att: ”Be@ta spelade fotboll…”
Så admins info är att B spelade.

Kanske ts som jag frågade kan visa något från "fejjan" där någon med säkerhet vet att B spelade fotboll.

Ps har letat hittar inte... Ds
Citera
2021-11-27, 09:36
Medlem
sybels avatar
Citat:
Källa på det? Eller är det dina fantasier som spökar nu igen?

Ett frågetecken anger att satsen är en fråga, inget påstående, teori eller fantasi. I de fallen ska det vara en punkt.
Citat:
Begäran om kontaktförbud prövades och avslogs. Du kan omöjligt heller veta vem av B eller C som provocerade eller bråkade mest med den andra parten och det är just detta som är det stora problemet i den här tråden, du vägrar att lyssna på andra användare som har andra teorier om hur det hela kan ha gått till och vem som gjorde vad.

Vem som bråkade mest har vi svar på: C är häktad för bl.a. misshandel och skadegörelse OCH MORD. Oavsett vad B har gjort/inte gjort är det inga förmildrande omständigheter.
Citat:
Du vill bara ha enkla svar som passar din ensidiga partiska bild av destruktiva relationer.

Occam's razor.
Citat:
Av vad vi vet i nuläget så går det inte alls att utesluta att både C och B kan ha uppträtt mycket dåligt på olika sätt och provocerat varandra och att bråket eskalerade den 24 september men det betyder inte att jag är en skurk bara för att jag uttrycker den teorin?

...och?
Citat:
Tack men det enda du verkar vara intresserad av är att sitta och chatta med andra förvirrade användare och dunka er själva i ryggen.

Därför svarar jag dig nu när det är faktatorka.
Citat:
Piotrs sorgliga berättelse är intressant ur den aspekten att den visar att hans ex inte alltid skötte saker bra utan snarare tvärtom och det här har definitivt relevans för det aktuella fallet.

Ja, det är just en sorglig berättelse, inget annat.
Citat:
Sen får du och 4-5 användare sura bäst ni vill.
Som jag ser det är det du som surar.
Citera
2021-11-27, 12:18
Medlem
Undrar var familjen väljer att ha begravningen? Känns som Polen vore det mest logiska…. Hur är det, får man själv hämta kistan och köra till hemlandet?
Lär inte vara gratis att ordna transport annars 😔
Citera
2021-11-27, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Undrar var familjen väljer att ha begravningen? Känns som Polen vore det mest logiska…. Hur är det, får man själv hämta kistan och köra till hemlandet?
Lär inte vara gratis att ordna transport annars 😔
Lite kan du läsa här:

https://www.radron.se/vardagskunskap/sa-fraktar-du-kistan-utomlands/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in