2021-11-22, 21:41
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Men det är inte denne man det gäller. Den bilden är på hennes förre man som bor i Polen.

Hur då? Enligt trådens grässtjärna så just den mannen är viktigaste persona i drama.
Citera
2021-11-22, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Det är sant som du skriver. Jag är ridsportintresserat och kan alla inom hopp som är på toppen. Hände för några år sen att i baren på hotellet efter tävlingen satt en ryttare. Jag kunde inte komma på vem han var. Jag skämdes när han sa sitt namn hahaha. Han hade ju inte hjälm på sig
Som vi hundägare. Kommer en hundägare utan hund känner man inte igen dom.

Nå. Nån som har en teori hur Beata bragdes om livet? Jag tror på strypning med väskrem.
Citera
2021-11-22, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Men va. Varför dödade du inte henne? I vanlig sed. Är man dum ska man dö. Öga för död, tand för död som man säger.

För det handlade bara om pengar!
Är du dum?
Öga för öga o tand för tand handlar om slagsmål. Inte att döda nån!
Vill du gå in på det i djupet så är det ifrån Bibeln.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/%C3%96ga_f%C3%B6r_%C3%B6ga,_tand_f%C3%B6r_tand

Är du född på 2000 talet?
Senast redigerad av Ribba-in 2021-11-22 kl. 21:52.
Citera
2021-11-22, 21:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanla
Hur kan du ens sitta och försöka hitta något som skulle kunna rättfärdiga att man misshandlar eller dödar någon?

Nu är du ute i ett träsk av missförstånd och felaktigheter, det handlar om att försöka finna en förklaring till varför det blev som det blev i Malmö mellan C och B. Exmaken Piotrs traumatiska upplevelser av sitt ex kan faktiskt bringa klarhet i vem B egentligen var och hur hon betedde sig i relationer. Att du sen verkar vara en motståndare till att sanningen sipprar fram är en annan femma.

Citat:
Ursprungligen postat av Nanla
Med tanke på hur du hela tiden försvarat både exmaken och maken säger väldigt mycket om dig och att du inte är här för att bara framföra olika teorier, ditt enda mål är att svartmåla B och allt hon gjort.

Absolut inte, däremot försöker du och flera andra svartmåla Piotr trots att han inte är misstänkt för brott. Piotr har endast förmedlat en märklig historia om händelser för 8 år sedan och det ska vi nog vara tacksamma för? Eftersom han blev blåst så går det givetvis att spekulera i om nuvarande maken också blev det?

.

Du har dessutom inte gett någon rimlig förklaring till varför vi inte ska lita på Piotr och hans berättelse? Du kan ju inte köra det utslitna gamla kortet om att Piotr bara är ett bittert ex? Det brukar mest vara kvinnor som tjatar om det som hände igår eller för 8 år sedan.
Citera
2021-11-22, 21:53
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Hur då? Enligt trådens grässtjärna så just den mannen är viktigaste persona i drama.

Han är en hårt drabbad man som inget har med hennes död att göra.
Citera
2021-11-22, 21:54
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Nå. Nån som har en teori hur Beata bragdes om livet? Jag tror på strypning med väskrem.

Det tror jag med. Man ser på bilden hur hon bar sin väska. Så enkelt att gripa tag och trycka till. Och han stor, stark byggnadsarbetare. Hon hade ingen chans.
Citera
2021-11-22, 22:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag tycker detta ser ut som en typiskt kvinnomord utfört av maken. Hon vill lämna, han stalkar och försöker få tillbaks henne men misslyckas. Han tappar kontrollen över henne och mördar henne.

Men om vi adderar Piotrs traumatiska upplevelser av sitt ex och hennes märkliga beteende så finns det ju inget i nuläget som pekar på att C inte kan ha fått uppleva något liknande?

Att det sen kanske är frågan om mord är sant men det finns troligtvis kanske en bättre förklaring till varför C tappade kontrollen än standardsvaret Stalker? Fanns det inte en vårdnadstvist i botten förutom den stundande skilsmässan?

Förra gången B ville avsluta sitt äktenskap övergav hon familjen utan ett ord och det är inget bra beteende, denna gång blev det kanske extra mycket bråk när C kände sig sviken samtidigt som hon begärde enskild vårdnad?

Inget rättfärdigar mord eller dråp men även du måste undra varför C blev så arg så att han tappade all kontroll?

Du skriver ju faktiskt själv att han tappade kontrollen?
Citera
2021-11-22, 22:01
Medlem
Citat:

Misstänker också strypning med remmen från väskan. Sen får jag en känsla att kroppen kan vara ”trasig” (kvarlevor) och då Mer trasig än att ha legat ca 2 månader.
Kanske i delar för bättre transport…
Citera
2021-11-22, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
Misstänker också strypning med remmen från väskan. Sen får jag en känsla att kroppen kan vara ”trasig” (kvarlevor) och då Mer trasig än att ha legat ca 2 månader.
Det tar timmar att dela en kropp i flera delar. Framförallt om du inte har bra koll var lederna sitter exakt. Nej, jag tror inte han har varit så "sofistikerad" (ursäkta uttrycket). Sånt gör man inte utomhus i brådska. Men... vad vet jag. De letade med drönare och helikopter... före eller efter fyndet?
Citera
2021-11-22, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribba-in
För det handlade bara om pengar!
Är du dum?
Öga för öga o tand för tand handlar om slagsmål. Inte att döda nån!
Vill du gå in på det i djupet så är det ifrån Bibeln.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/%C3%96ga_f%C3%B6r_%C3%B6ga,_tand_f%C3%B6r_tand

Är du född på 2000 talet?

Nej. Det var ironi.
Citera
2021-11-22, 22:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
Njaä, tidsmässigt skulle det nog inte gå ihop sig...om han är ensam GM.
Citera
2021-11-22, 22:23
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det tar timmar att dela en kropp i flera delar. Framförallt om du inte har bra koll var lederna sitter exakt. Nej, jag tror inte han har varit så "sofistikerad" (ursäkta uttrycket). Sånt gör man inte utomhus i brådska. Men... vad vet jag. De letade med drönare och helikopter... före eller efter fyndet?
Efter de spärrat av, vad jag kan minnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in