2021-11-27, 00:39
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Piotrs sorgliga berättelse är intressant ur den aspekten att den visar att hans ex inte alltid skötte saker bra utan snarare tvärtom och det här har definitivt relevans för det aktuella fallet.

Måste göra dig ledsen.

Hur än Beata var jävlig (i din mening) för första eller andra skitstöveln så i domstolen när de kommer att falla dom blir det utan betydelse. Han kommer sitta av sin dom oavsett om du dömer henne eller fördömer.

Och det är glädjande.
Senast redigerad av ursalund 2021-11-27 kl. 00:42.
Citera
2021-11-27, 00:44
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av je_lind
Så sant.
Det borde vara en automatisk blockering om man upprepar sig mer än 10 inlägg 😂
Han kan inte ha nåt jobb eftersom han sitter på fb dygnet runt och sprider dynga.
Att han inte har några vänner fattar man..
Det värsta tycker jag är hur man kan smutskasta en mördad kvinna, en död människa som inte kan försvara sig. Tänk hennes barn o familj som läser här i tråden, fy fan så hemskt att se så mycket lögner o hat mot sin mamma/dotter/syster.
Hoppas dom anmäler honom för förtal eller vad det nu heter

Väl talat! Slutade följa denna tråd för längesen då det återkommande insinueras om BO sätt att göra ”sina val” i livet.
Antagande om alla ”polska kvinnor”, mannen i Polen hon sviket, inget negativt om C som också hade barn kvar i Polen. (Var inte det ”hans val?”)
Dessutom är det väl av någon anledning C ska genomgå en P7..

B är död. Visa den respekten att lägga mer fokus på hur hon dog. Det låter från en här som om hon närmast förtjänade att bli bragd om livet.

(Jösses, tänk om hon tex hade haft Catrin da Costas bakgrund med missbruk och prostitution…kan bara ana hur det hade lagts skuld deluxe på offret…)
Senast redigerad av Zicksack 2021-11-27 kl. 01:21.
Citera
2021-11-27, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Måste göra dig ledsen.

Hur än Beata var jävlig (i din mening) för första eller andra skitstöveln så i domstolen när de kommer att falla dom blir det utan betydelse. Han kommer sitta av sin dom oavsett om du dömer henne eller fördömer.

Och det är glädjande.

En tanke som jag har är vem som stod för kontraktet på lägenheten.
Citera
2021-11-27, 01:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Måste göra dig ledsen.

Hur än Be*t* var jävlig (i din mening) för första eller andra skitstöveln så i domstolen när de kommer att falla dom blir det utan betydelse.

Tack men i vanlig ordning har du missförstått allt.

Jag har endast försökt belysa att det förefaller orimligt att C ensam ska bära all skuld för utgången i detta drama utan jag tror att B själv varit väldigt provocerande på olika sätt och att det har fått parets relation att urarta helt och hållet. Självklart ska en stor del av skulden också läggas på C, han har ingen rätt att hota, kränka eller misshandla. Nu är han dessutom misstänkt för ännu grövre brott.

Det jag har reagerat över är din partiska enögda mansfientliga syn som du (och flera andra användare) ger uttryck för, i de allra flesta destruktiva relationer är det två motparter som bekämpar varandra på olika sätt, varför skulle det aktuella fallet utgöra ett undantag?

Du och vissa andra typer i tråden har inget emot att spekulera och lansera olika teorier men när någon annan gör det så håller du på att explodera av ilska, pallar du inte med yttrandefrihet och en fri debatt så är nog det här fel forum för dig.
Citera
2021-11-27, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Väl talat! Slutade följa denna tråd för längesen då det återkommande insinueras om BO sätt att göra ”sina val” i livet.
Antagande om alla ”polska kvinnor”, mannen i Polen hon sviket, inget negativt om C som också hade barn kvar i Polen. (Var inte det ”hans val?”)
Dessutom är det väl av någon anledning C ska genomgå en P7..

B är död. Visa den respekten att lägga mer fokus på hur hon dog. Det låter från en här som om hon närmast förtjänade att bli bragd om livet.

(Jösses, tänk om hon tex hade haft Catrin da Costas bakgrund med missbruk och prostitution…kan bara ana hur det hade lagts skuld deluxe på offret…)

Där är mkt intressant läsning i Catrin Da Costatråden.
Citera
2021-11-27, 01:35
Medlem
Citat:
Tack men i vanlig ordning har du missförstått allt.

Jag har endast försökt belysa att det förefaller orimligt att C ensam ska bära all skuld för utgången i detta drama utan jag tror att B själv varit väldigt provocerande på olika sätt och att det har fått parets relation att urarta helt och hållet. Självklart ska en stor del av skulden också läggas på C, han har ingen rätt att hota, kränka eller misshandla. Nu är han dessutom misstänkt för ännu grövre brott.

Det jag har reagerat över är din partiska enögda mansfientliga syn som du (och flera andra användare) ger uttryck för, i de allra flesta destruktiva relationer är det två motparter som bekämpar varandra på olika sätt, varför skulle det aktuella fallet utgöra ett undantag?

Du och vissa andra typer i tråden har inget emot att spekulera och lansera olika teorier men när någon annan gör det så håller du på att explodera av ilska, pallar du inte med yttrandefrihet och en fri debatt så är nog det här fel forum för dig.

Undrar om B berättade för C att hon var gift och hade fyra barn då de träffades eller att han fick reda på det efter två år.
Citera
2021-11-27, 01:52
Medlem
Ny artikel om B från Polen

Hur dog Beata Ratzman? Joanna kan inte sluta tänka på sin systers sista stund. Han pratar om skrämmande bilder. "Jag ser honom lida, försöker försvara sig..."

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/trojmiasto/beata-ratzman-nie-zyje-poszukiwana-w-szwecji-polka-zostala-zamordowana/tt951g3
Citera
2021-11-27, 01:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Undrar om B berättade för C att hon var gift och hade fyra barn då de träffades eller att han fick reda på det efter två år.

Ja det vore väldigt intressant att få reda på?

Om C fick reda på det i efterhand (2 år senare?) så har hon väl inte varit ärlig mot honom?

Man undrar dessutom om C fick betänkligheter över B:s förmåga att upprätthålla ett äktenskap?
Citera
2021-11-27, 02:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
En tanke som jag har är vem som stod för kontraktet på lägenheten.

Jag gissar att det var C:s lägenhet, B verkar dock ha bytt ut låset så att han inte kom in i den gemensamma bostaden, kan inte det utgöra ett brott? Samtidigt verkar inte det spela någon roll vem som står på kontraktet, är bostaden gemensam är den tydligen det?

"Om bostaden är er gemensamma bostad som ni bor i tillsammans – så får inte din make utestänga dig från bostaden genom att byta lås. Ett sådant agerande kan utgöra brottet egenmäktigt förfarande
"

https://familjerattsadvokaterna.se/min-man-bytte-las-pa-bostaden-ar-det-lagligt/
Citera
2021-11-27, 02:10
Medlem
Citat:
Om C fick reda på det i efterhand (2 år senare?) så har hon väl inte varit ärlig mot honom?

Man undrar dessutom om C fick betänkligheter över B:s förmåga att upprätthålla ett äktenskap?

Hon stack ju bara i väg och hörde inte av sig på flera veckor, så gör man definitivt inte.

De här två åren kommer in här:
Under två år var Beata inte intresserad av barn, hon kom inte ens ihåg deras födelsedagar. Hon kom ihåg dem 2015 och bestämde sig för att ta med sina två äldre söner till Sverige.
Citera
2021-11-27, 02:16
Medlem
Citat:
Jag gissar att det var C:s lägenhet, B verkar dock ha bytt ut låset så att han inte kom in i den gemensamma bostaden, kan inte det utgöra ett brott? Samtidigt verkar inte det spela någon roll vem som står på kontraktet, är bostaden gemensam är den tydligen det?

"Om bostaden är er gemensamma bostad som ni bor i tillsammans – så får inte din make utestänga dig från bostaden genom att byta lås. Ett sådant agerande kan utgöra brottet egenmäktigt förfarande
"

https://familjerattsadvokaterna.se/min-man-bytte-las-pa-bostaden-ar-det-lagligt/

Brott mot vad vet jag inte, har aldrig hört att någon har betett sig på detta sättet då de fortfarande var gifta än om de låg i skilsmässa.

Jag förstår C fullkomligt om det var han som stod för kontraktet.

Om bostaden ska vara gemensam tror jag att båda två ska stå för kontraktet. De kan mena att den är gemensam för att de är gifta och är skrivna på samma adress.

Allting är bara så avskydsvärt så jag vet inte vad.
Senast redigerad av Braskamin58 2021-11-27 kl. 02:20.
Citera
2021-11-27, 02:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Brott mot vad vet jag inte, har aldrig hört att någon har betett sig på detta sättet då de fortfarande var gifta än om de låg i skilsmässa.

Egenmäktigt förfarande kallas det tydligen?

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Citat:
Jag förstår C fullkomligt om det var han som stod för kontraktet.

Det var deras gemensamma bostad som han verkar ha blivit utestängd från. Samtidigt finns det tydligen en stödgrupp som helt ignorerar detta?

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Citat:
Om bostaden ska vara gemensam tror jag att båda två ska stå för kontraktet. De kan mena att den är gemensam för att de är gifta och är skrivna på samma adress.

Paret var gifta.

Citat:
Allting är bara så avskydsvärt så jag vet inte vad.

Ja C verkar inte ha blivit bra behandlad. Sakta men säkert börjar pusselbitarna falla på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in