2021-11-26, 20:57
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad är det för konstig typ? Ett medium eller?

Ja, enligt egen utsago ivf.
Citera
2021-11-26, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nej, nu hittar du på igen. Det är Du som spekulerar. Jag utgår ifrån polisens slutsats.

Du sitter här dag ut och dag in och påstår att något är skumt eller att polisen gjort fel. Trots att du blivit tillrättavisad på varenda punkt så fortsätter du spamma. Sjukligt beteende.

Märkligt att du tycker att @Anedin spekulerar, men inte du.

Du tar polisens uttalande i samband med fyndplatsundersökningen som en slutsats. Det är en tolkning som du gör och använder den vidare som en slutsats. Att andra avvaktar med att dra slutsatser får du helt enkelt respektera.

För att förstärka argumenten för händelsen självmord förlöjligas alternativa förklaringar genom absurda exempel som mord utfört av ryssar eller utomjordingar. Vi som tvivlar på tolkningen av händelsen som självmord tror inte på ryssar eller utomjordingar som förklaringar.
Vi saknar helt enkelt relevant fakta som är offentligt om DAs fall, därför kan vi inte dra slutsats angående hans död och tvivlar med rätt på andras säkra slutsats om självmord.
Citera
2021-11-26, 21:08
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pi-ella
Märkligt att du tycker att @Anedin spekulerar, men inte du.

Du tar polisens uttalande i samband med fyndplatsundersökningen som en slutsats. Det är en tolkning som du gör och använder den vidare som en slutsats. Att andra avvaktar med att dra slutsatser får du helt enkelt respektera.

För att förstärka argumenten för händelsen självmord förlöjligas alternativa förklaringar genom absurda exempel som mord utfört av ryssar eller utomjordingar. Vi som tvivlar på tolkningen av händelsen som självmord tror inte på ryssar eller utomjordingar som förklaringar.
Vi saknar helt enkelt relevant fakta som är offentligt om DAs fall, därför kan vi inte dra slutsats angående hans död och tvivlar med rätt på andras säkra slutsats om självmord.

Nej. Du har fel som vanligt.

1. Polisen har bekräftat självmord till familjen.

2. Polisen har inte, och kommer inte, ändra uppfattning i frågan eftersom att det är ett solklart fall. Dvs. det existerar inte ens ett uns av tvivel.

Ja, jag förlöjligar de fåtal nötter som följt fallet och inte ens är emotionellt investerade men fortfarande inte accepterar självmord. Det är en helt absurd uppfattning utifrån fakta som finns.
Citera
2021-11-26, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Jag förstår att familjen är förtvivlad.
Därför riktar de nu sin sorg och vrede mot Sverige.
Det är en av skillnaderna mellan svenskar och icke-svenskar.

Du har rätt, DAs anhöriga är förtvivlade.

Du har fel, de riktar inte sitt vrede mot Sverige.

Trots att föräldrarna har otaligt gånger begärt ut information rörande omständigheterna kring sitt barns död har deras frågor blivit obesvarade. Informationsbegränsningen om handläggningen av ärendet och kommunikationsbristen har beklagats av föräldrarna.
Man kan betrakta detta som en kritik som har riktas mot utredarna som arbetar med förundersökningen, dock tycker jag (och andra) att den är befogad om ärendet är avslutad.
Senast redigerad av pi-ella 2021-11-26 kl. 21:32. Anledning: ändrade ordet till med mot.
Citera
2021-11-26, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Namninsamlingen de gör handlar bara om dödsdatum som står i obduktionsrapporten
Tror du de skulle göra sig det besväret och vänta så här lönge med att få till det datumet om de redan fått svaret?

Förstår att det kan kännas viktigt att veta exakt datum. Men till och med jag, som är en lekman tror att det kan vara svårt, med tanke på omständigheterna.

Har de inte fått ta del av obduktionensrapporten alls?
Citera
2021-11-26, 21:47
Medlem
Citat:
Nej. Du har fel som vanligt.

1. Polisen har bekräftat självmord till familjen.

2. Polisen har inte, och kommer inte, ändra uppfattning i frågan eftersom att det är ett solklart fall. Dvs. det existerar inte ens ett uns av tvivel.

Ja, jag förlöjligar de fåtal nötter som följt fallet och inte ens är emotionellt investerade men fortfarande inte accepterar självmord. Det är en helt absurd uppfattning utifrån fakta som finns.

Förolämpningarna som består av nötter får du behålla till dig själv för det är nyttigt för hjärnan.

Jag kan inte ta din slutledningsförmåga på allvar när du inte ens kan använda likhetstecknet (=) som är en matematisk symbol korrekt,
se gärna ditt inlägg #6035.
Citera
2021-11-27, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pi-ella
Tack för ditt inlägg. Din observation är helt korrekt.

Det var inga viktiga inlägg, men jag är glad att du hann läsa mina inlägg innan det togs bort.
Det var ett fint inlägg och jag besvarade det också men även det togs bort
Märkligt med tanke på att vi inte anvönder oss av kränkningar fulord och ryktesspridningar om familjen
Citera
2021-11-27, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Förstår att det kan kännas viktigt att veta exakt datum. Men till och med jag, som är en lekman tror att det kan vara svårt, med tanke på omständigheterna.

Har de inte fått ta del av obduktionensrapporten alls?

Här handlar det inte om exakt datum pga omständigheterna.
Familjen har inte fått se eller fått någon info om vad som står i obduktionsrapporten
och något sorts bedömning måste ju stå där ang dödsdatum
Om fallet är avslutat som flera påstår här på sidan så borde den informationen vara tillgönglig för familjen
Senast redigerad av Anedin 2021-11-27 kl. 04:01.
Citera
2021-11-27, 03:47
Medlem
Citat:
Ja, enligt egen utsago ivf.

Enl egen utsago
Din eller hen som du kallar medium?
Personen du nämner har själv skrivit att hon är inget medium och arb inte heller som medium
Citera
2021-11-27, 03:59
Medlem
Citat:
Jo, precis så. Hoppas någon svensk-turkisk jurist eller liknande kan hjälpa föräldrarna att förstå.

Det blir ju bara värre med alla ja-sägare som t.ex. Anedin som inte heller har någon som helst koll. Förstår att man kanske tänker att man vill hjälpa, men nu blir det bara fel.

Det blir som en ond cirkel; föräldrarna får information och tolkar den felaktigt - sprider till okunniga ja-sägare som bekräftar föräldrarnas bild - repeat.

Familjen behöver ingen turkisk jurist för att förstå det svenska språket.
De kan svenska och har bott i sverige många år.
Dom har flera barn som har gått i svenska skolor och som även är gifta med svenskar
Du skriver att jag inte har någon koll
Vad exakt är det du menar som jag inte har någon koll på?
Jag ser mer att du själv helst vill omge dig med ja sägare
Och att du har svårt att ha förståelse med att andra kan tänka sjölva och har egna värderingar och åsikter.
Citera
2021-11-27, 04:11
Medlem
Citat:
Nej, nu hittar du på igen. Det är Du som spekulerar. Jag utgår ifrån polisens slutsats.

Du sitter här dag ut och dag in och påstår att något är skumt eller att polisen gjort fel. Trots att du blivit tillrättavisad på varenda punkt så fortsätter du spamma. Sjukligt beteende.

Tillrättavisad av dig och de som spekulerar med samma teorier som dig.
Är det då inte tillåtet i din värld att ha en annan åsikt än dig ( er)?
Märklig slutsats att du bedömmer dig själv som frisk och att om någon inte håller med dig och dina åsikter så är det enl dig
Sjukt beteende.

Det är ett Narcissistiskt beteende
Citera
2021-11-27, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Du har redan fått andras svar på detta som förklarar att det du säger inte stämmer.

Får jag fråga dig om huruvida familjen har fått ett ungefärligt dödsdatum och inte är nöjda med detta, eller om det är så att dom inte har fått tillgång till ett dödsdatum överhuvudtaget? Jag har inte följt pappans protester direkt, men du verkar ju som sagt ha en viss insyn där.
Familjen har inte fått något dödsdatum alls
Ingen info hur rättsläkaren gjort sin bedömning
Det är fel info av dem som skriver att föräldrarna inte är nöjda med det svar de fått för de har inte fått något svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in