2021-03-26, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Så du tror att du känner föräldrarna gm fb? Jag följer dem också och det som man ser där är absolut inget konstigt med dom och deras beteende.. Den fruktansvärda oron de gått igenom sen denna gemska upplevelse deras sons död är npgot du bör respektera. Tönk om det hade vart ditt barn då hade du nog inte vsrit så kaxig.

Har du registrerat dig här för att läxa upp folk ?
Har du någon anknytning till DA's föräldrar eftersom du reagerar med upprördhet över hur folk upplever DA's föräldrar och relationen mellan DA och hans föräldrar ?
Jag tror de flesta som skriver här har full respekt för DA's bortgång och föräldrarnas trauma, chock och sorg.

Det finns massor med trådar här på forumet där folk skriver om avlidna personer, deras närstående, deras liv. Tänker du skriva i de trådarna också att folk ska respektera den döde och den dödes närstående, och helst inte skriva något alls om det/dom ?
Jag säger som Eastman - det här är ett diskussionsforum och ingen kondoleansbok för anhöriga.
Jag tror inte närmast anhöriga sitter och läser här om vad allmänheten tror och tycker om den här tragiska händelsen, och gör dom det så är det självförvållat. Möjligtvis att bekanta till DA eller kollegor läser här.
Är det så att du tycker skrivandet om DA och hans anhöriga är respektlöst så kan du väl kontakta en mod. och be dom låsa tråden. istället för att gå lös på folk som är av en annan åsikt än du i ämnet.

Jag har själv inget mera att tillägga i ämnet än fast det fattas en del pusselbitar i pusslet att förstå vad som hände och varför ? Det är ju ingen idé när såna som du dyker upp och är upprörd över trådens existens trotts att det blev ett enormt pådrag och skrevs en hel del i media om DA's försvinnande, och när "polacken" hittade han död för några veckor sen.
Jag har aldrig upplevt en sån stor sökinsats och så mycket uppmärksamhet kring en persons försvinnande tidigare, han var ju ingen kändis utan en random person eller yrkesmilitär om nu titeln är orsak till all uppmärksamhet, och det är det som gjort att man dragits till händelsen skrivit om det här.
Citera
2021-03-26, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enlitenide
På nåt av alla foton som lagts upp så gick det ju en liten Stig straxt nedanför klippan samt att det fanns en väg inte alltför långt bort enligt någon beskrivning i tråden .

Nej jag såg ingen stig åt något håll.
Det finns dock traktorspår man kan följa längre bort
Citera
2021-03-26, 12:04
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Håller med, tror han hatade föräldrarna men visade inte det. Han tog livet av sig som ett F U till dom.
Vet inte om föräldrarna var den stora orsaken men de bidrog nog kraftigt. Stöddiga med konstig världssyn och orimliga krav på barnen?
Citera
2021-03-26, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Vet inte om föräldrarna var den stora orsaken men de bidrog nog kraftigt. Stöddiga med konstig världssyn och orimliga krav på barnen?

Vilket i sin tur kan vara våra "krav" på invandrare/invandrarföräldrar för att få leva här? Inte vet jag.
Senast redigerad av cactaceae 2021-03-26 kl. 12:48. Anledning: Felstavning
Citera
2021-03-26, 14:23
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Vilket i sin tur kan vara våra "krav" på invandrare/invandrarföräldrar för att få leva här? Inte vet jag.
De lever ju inte här, pappan bor i Turkiet och morsan verkar inte lida av krav direkt. Att föräldrarna målar upp sonen som en James Bond visar diskrepansen mellan sonens liv och vad hans föräldrar tror/ville att han var?

Det är säkert annat också men föräldrarna var nog ingen hjälp för Deniz direkt.
Citera
2021-03-26, 19:13
Medlem
Citat:
De lever ju inte här, pappan bor i Turkiet och morsan verkar inte lida av krav direkt. Att föräldrarna målar upp sonen som en James Bond visar diskrepansen mellan sonens liv och vad hans föräldrar tror/ville att han var?

Dom var förmodligen en bidragande orsak till hans mående, han orkade kanske inte leva upp till deras förväntningar och krav längre. Han kanske vantrivdes som militär och hade enorm ångest över jobbresan till Arvidsjaur. Föräldrarna lägger upp mycket bilder på sonens militärmössor, medaljer mm. Dom verkade mest stolt över just det. Tycker det är märkligt han var ju deras son Deniz före han blev militär liksom.
Citera
2021-03-26, 21:39
Medlem
Ja han var nog trött på det där livet..kanske ont i leder ...reumatism...men hade inget val...ville leva .men kunde inte fortsätta
Citera
2021-03-28, 16:05
Medlem
Citat:

Vet inte vad du menar med att dom inte bor här? De står att dom bor i en lägenhet i malmö vart fick du att pappan bodde i turkiet? Har jag missat nåt
Citera
2021-03-28, 21:36
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Ja han var nog trött på det där livet..kanske ont i leder ...reumatism...men hade inget val...ville leva .men kunde inte fortsätta

Under många år nu har jag aldrig vetat om jag ska skratta eller gråta när jag läser dina märkliga inlägg.

Hur kom du fram till reumatism?

Du vet väl att det är en autoimmun sjukdom, eller? Dvs ingen sjukdom man får pga av hård belastning eller arbete i kallt klimat...
Citera
2021-03-28, 21:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAaliyah
Vet inte vad du menar med att dom inte bor här? De står att dom bor i en lägenhet i malmö vart fick du att pappan bodde i turkiet? Har jag missat nåt

Nä du har inte missat nåt, det är podtaren som har noll koll- både mamman och pappan bor i Malmö....
Citera
2021-03-29, 05:24
Medlem
Citat:

Vilken värld lever du i som sitter och hittar på massa konstiga saker om människor du inte känner? Båda Förädrar bor i Malmö och deras son var en duktig välutbildad jägare/ militär som har visat en otrolig styrka inom sitt jobb. Omtyckt av de flesta människorna omkring sig och hade fina föräldrar och syskon.
Är du avundsjuk på något sätt eftersom du skriver massa skit och försöker få andra att tro på dina demoner
Citera
2021-03-29, 13:01
Medlem
CrilleKexs avatar
Har dom tagit in polacken för nya förhör än? Finns ju många obesvarade frågor om hans elitsoldat-tid i sitt hemland mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in