2021-11-25, 17:35
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Vid en obduktion sätts det alltid ett dödsdatum oavsett hur döden inträffade
De är ganska så skickliga på att fastställa sånt även i komplicerade fall
Det finns en fantastisk teknik idag att använda sig av

Och lagen säger att dödsdatum ska vidarebefodras till skattemyndighet/folkbokföring
Och nu har det gått ett helt år sen DA försvann
Du har redan fått andras svar på detta som förklarar att det du säger inte stämmer.

Får jag fråga dig om huruvida familjen har fått ett ungefärligt dödsdatum och inte är nöjda med detta, eller om det är så att dom inte har fått tillgång till ett dödsdatum överhuvudtaget? Jag har inte följt pappans protester direkt, men du verkar ju som sagt ha en viss insyn där.
Citera
2021-11-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Jo, precis så. Hoppas någon svensk-turkisk jurist eller liknande kan hjälpa föräldrarna att förstå.

Det blir ju bara värre med alla ja-sägare som t.ex. Anedin som inte heller har någon som helst koll. Förstår att man kanske tänker att man vill hjälpa, men nu blir det bara fel.

Det blir som en ond cirkel; föräldrarna får information och tolkar den felaktigt - sprider till okunniga ja-sägare som bekräftar föräldrarnas bild - repeat.

Du är helt rätt i analysen där.

En fråga jag ställer mig är vart brodern och bäste vännen tagit vägen. Undrar vad de har för uppfattning och stöd till föräldrarna. Driver de samma linje som pappan, eller har Liljeholmens gått upp för dem.
Citera
2021-11-26, 04:25
Medlem
Citat:
Ja. Jag tror faktiskt det. Föräldrarna har inte fått svar som de förväntar sig eller önskar, så enligt dom har de inte fått något svar alls.

Ungefär så har följetången varit hela tiden.

T.ex. "vi vet fortfarande inte hur vår son dog" - även fast polisen redovisat det samt att de inte misstänker brott.

Jag förstår inte varför du upprepar vad du tror
Jag tror att de flesta av oss har förstått din teori
Du tror men du vet inte
Det är endast spekulationer
Och våra dina och mina spekulationer ser lite olika ut

Låt det vara så och försök inte tvinga på mig din tro
Senast redigerad av Anedin 2021-11-26 kl. 04:31.
Citera
2021-11-26, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Du har redan fått andras svar på detta som förklarar att det du säger inte stämmer.

Får jag fråga dig om huruvida familjen har fått ett ungefärligt dödsdatum och inte är nöjda med detta, eller om det är så att dom inte har fått tillgång till ett dödsdatum överhuvudtaget? Jag har inte följt pappans protester direkt, men du verkar ju som sagt ha en viss insyn där.
Föräldrarna har inte fått något dödsdatum
Och det stämmer inte heller att föräldrarna inte kan ta in info pga av språksvårigheter
Dom har hjälp av svenskfödda medborgare
Citera
2021-11-26, 04:40
Medlem
tramsebyxans avatar
Jag förstår att familjen är förtvivlad.
Därför riktar de nu sin sorg och vrede mot Sverige.
Det är en av skillnaderna mellan svenskar och icke-svenskar.
Citera
2021-11-26, 07:56
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jag förstår inte varför du upprepar vad du tror
Jag tror att de flesta av oss har förstått din teori
Du tror men du vet inte
Det är endast spekulationer
Och våra dina och mina spekulationer ser lite olika ut

Låt det vara så och försök inte tvinga på mig din tro

Nej, nu hittar du på igen. Det är Du som spekulerar. Jag utgår ifrån polisens slutsats.

Du sitter här dag ut och dag in och påstår att något är skumt eller att polisen gjort fel. Trots att du blivit tillrättavisad på varenda punkt så fortsätter du spamma. Sjukligt beteende.
Citera
2021-11-26, 08:57
Medlem
Zzzzorrros avatar
Om föräldrarna och familjen hade det så svårt att förlika sig med DAs sexuella läggning, inklusive all psykisk terror och påtryckningar detta säkerligen medförde i DAs vardagliga liv, så lär dom ha det ytterst svårt att förlika sig med att deras beteende var grundorsaken till DAs psykiska hälsa och till syvende och sist denna tragiska utgång.

Det blir någon form av försvarsmekanism, annars måste dom ju tillstå för sig själva åtminstone att dom varit del i sin käre son och brors död.

Säkert har man försökt gifta bort han med turkiska brudar i hemlandet x antal ggr medan DA närmat sig 30-års strecket och man känt det är dags nu. DA protesterat och det har skapat stor osämja i familjen kring varför DA inte kan bara stadga sig med ett importerat fruntimmer från turkiet.
Citera
2021-11-26, 10:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Föräldrarna har inte fått något dödsdatum
Och det stämmer inte heller att föräldrarna inte kan ta in info pga av språksvårigheter
Dom har hjälp av svenskfödda medborgare

Har föräldrarna varit i kontakt med Skatteverket för att därifrån få veta dödsdatum?
Eller har dom bara frågat polisen?
Senast redigerad av MeggieCleary 2021-11-26 kl. 10:13.
Citera
2021-11-26, 19:49
Medlem
Citat:
Jag ser att flera av dina kommentarer är borttagna och blir lite fundersam varför 🤔

Jag är inte så insatt i hur flashback fungerar
Finns. det någon admins som tar bort kommentarer?

Språkbruket är ibland fruntansvärt i tråden av vissa och det brukar inte tas bort
Och jag vet att du alltid håller god ton så det gör mig fundersam hur sidan egentligen fungerar ang detta

Tack för ditt inlägg. Din observation är helt korrekt.

Det var inga viktiga inlägg, men jag är glad att du hann läsa mina inlägg innan det togs bort.
Citera
2021-11-26, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Typ så ja. Sen är det ju språket också. Och om man på fullaste allvar tycker det är konstigt att Erdogan inte sörjer random Svensk/turk i Sverige som dött, så vet jag inte riktigt om jag kan tycka att man har en realistisk syn på hela ärendet. Vad man förväntar sig och vad man kan få för svar.
Tror att ålder, språkbrister och kultur lagt grunden för det missförstånd som finns mellan familjen Arda och svenska myndigheter. Ganska övertygad om att man i grund och botten gjort precis som i alla andra liknande fall. Och följt boken.
Men familjen har ju från dag ett varit inställda på en sak. Med alla dessa konstigheter som kommit från Anhöriga är det inte alls konstigt om man inte förstår eller accepterar myndigheternas svar i frågan.

Hur vet du att DAs föräldrar har uttryckt förväntningar om stöd från Erdogan i samband med DAs försvinnande eller beklagande angående hans död? Om du vill framstå som trovärdig i tråden, rekommenderar jag dig att låta bli att sprida icke-sann information.

Ett annat felaktigt påstående i ditt inlägg handlar om DAs föräldrars språkkunskaper i svenska. DAs pappa har levt större delen av sitt långa liv i Sverige, han har barn och barnbarn som är svenskar. Facebooksinlägg är inte ett korrekt mått för att mäta kunskaper i ett språk.
Mamman är yrkesverksam lärare som också behärskar språket utan problem. Om det råder kommunikationsproblem mellan utredarna och föräldrarna så är orsaken inte språkbrister som du tror utan troligen något annat.
Citera
2021-11-26, 20:43
Medlem
Vaxads avatar
Ellison De Boa för 3 dagar sen: https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=299859192024487&id=1000600122 65978

En obehaglig typ.

Citera
2021-11-26, 20:56
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ellison De Boa för 3 dagar sen: https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=299859192024487&id=1000600122 65978

En obehaglig typ.

Vad är det för konstig typ? Ett medium eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in