Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Måste erkänna att jag blir lite smått orolig över tanken på Rangnick i Man United.
Men Rangnick kan ju knappast säga att vara ett långsiktigt projekt för Man Utd, mtp att han är över 60 (Jodå, jag vet att han är tilltänkt rollen som interim).
Med tanke på att han får ytterligare två år efter det i en konsultroll så är det inte ett så kortsiktigt projekt att ta in honom. Under de två åren hinner han förhoppningsvis implementera de idéer han har fått att fungera i andra klubbar. Och dessutom hjälpa till att få in bra personal runt om laget också.
Som interimslösning är Rangnick en av de bästa tillgängliga lösningarna då han ändå kan bygga ett fundament för framtiden medans andra namn hade varit mer sugna på att bygga ett nytt fundament till sig själva.
Jag är optimistiskt inställd till detta och det var jag varken när Mourinho kom in eller när Ole tog över. Visst det kan fortfarande skita sig men inget United-fan räknar med att Rangnick ska vinna PL utan de flesta är realistiska med att det han ska åstadkomma är att se till att United spelar i CL nästa säsong också.