2021-11-25, 19:15
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
"In Germany, we all know this guy is amazing and can change the whole club.

The problem with Rangnick is that he wants absolute power and he wants to make all the decisions. It sounds like a good thing, and it is, but the problem for a club's Management is that Rangnick is not afraid to tell the guys who signed him after a few weeks: your work over the last few years was shite, you all should be sacked."

"In other words, he is the total opposite of Ole."

- Okänd källa.

// PoK
Citera
2021-11-25, 19:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Måste erkänna att jag blir lite smått orolig över tanken på Rangnick i Man United.

Men Rangnick kan ju knappast säga att vara ett långsiktigt projekt för Man Utd, mtp att han är över 60 (Jodå, jag vet att han är tilltänkt rollen som interim).
Citera
2021-11-25, 19:55
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Måste erkänna att jag blir lite smått orolig över tanken på Rangnick i Man United.

Men Rangnick kan ju knappast säga att vara ett långsiktigt projekt för Man Utd, mtp att han är över 60 (Jodå, jag vet att han är tilltänkt rollen som interim).
Inte för att va sån men borde du inte va mer orolig för Arsenals egen del än orolig för vilka tränare andra klubbar tar in. Det är ju knappast så att Manchester United är det enda som kan hota arsenal från att vinna ligan
Citera
2021-11-25, 20:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Inte för att va sån men borde du inte va mer orolig för Arsenals egen del än orolig för vilka tränare andra klubbar tar in. Det är ju knappast så att Manchester United är det enda som kan hota arsenal från att vinna ligan
Vad har jag att vara orolig över ang The Gunners just nu? Jag skrev innan säsongen att vi kommer att knipa 4:e platsen, och det håller jag fast på. 4:e plats är givetvis inte bra nog för Arsenal, men det är ju ändå en framgång sett till de sista par åren.

Givetvis så vill man inte se att det ev går bra för en rivalklubb.
Citera
2021-11-25, 21:07
Medlem
TilhelmWells avatar
Vad glad jag blir om det blir Ralf Rangnick som ny interimsmanager för United. Det viktigaste är att de inte blir losern, Pochettino. Conte, Zidane och Ten Hag m fl var aldrig realistiska val. Ragnick vill sedan, efter säsongen, ha en post i sportorganisationen. Roy Keane har ldrig varit ett realistiskt val så länge som Ferguson är klubben. Kanske i framtiden?

Rangnick är ju känd för sina tre olika system. 4-4-2 diamant, 4-2-2-2 (Leipzieg) och 4-3-3 (Hoffenheim) med hög press. Ingen jävla 4-2-3-1 eller 5-3-2.
Senast redigerad av TilhelmWell 2021-11-25 kl. 21:42.
Citera
2021-11-25, 21:35
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:

Med tanke på att han får ytterligare två år efter det i en konsultroll så är det inte ett så kortsiktigt projekt att ta in honom. Under de två åren hinner han förhoppningsvis implementera de idéer han har fått att fungera i andra klubbar. Och dessutom hjälpa till att få in bra personal runt om laget också.

Som interimslösning är Rangnick en av de bästa tillgängliga lösningarna då han ändå kan bygga ett fundament för framtiden medans andra namn hade varit mer sugna på att bygga ett nytt fundament till sig själva.

Jag är optimistiskt inställd till detta och det var jag varken när Mourinho kom in eller när Ole tog över. Visst det kan fortfarande skita sig men inget United-fan räknar med att Rangnick ska vinna PL utan de flesta är realistiska med att det han ska åstadkomma är att se till att United spelar i CL nästa säsong också.
Citera
2021-11-25, 22:36
Medlem
TilhelmWells avatar
Det viktigaste Rangnick kommer att göra är att utvärdera truppen och säga till vilka som håller måttet, både fysiskt och mentalt och vilken taktiken borde vara beroende på motstånd. Sen efter interimsperioden så kommer han tipsa om vem han anser borde värvas och säljas. Det är hans styrkor. Det är bara att se vad han gjort med liten ekonomi och med små medel i Tyskland gentemot Bayern, Dortmund, Leverkusen m fl. Han kommer även under resten av säsongen vara mer av en konsult än manager. Jag skulle jämföra Ralf med Pitts karaktär i filmen Moneyball.
Senast redigerad av TilhelmWell 2021-11-25 kl. 22:47.
Citera
2021-11-26, 03:43
Medlem
United med i matchen igen, kanske blir det CL bucklan nu när raffe styr skeppet
Citera
2021-11-26, 03:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
United med i matchen igen, kanske blir det CL bucklan nu när raffe styr skeppet
Tror du Rangelnicke får ordning på divorna?
Citera
2021-11-26, 08:57
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
"In Germany, we all know this guy is amazing and can change the whole club.

The problem with Rangnick is that he wants absolute power and he wants to make all the decisions. It sounds like a good thing, and it is, but the problem for a club's Management is that Rangnick is not afraid to tell the guys who signed him after a few weeks: your work over the last few years was shite, you all should be sacked."

"In other words, he is the total opposite of Ole."

- Okänd källa.
// PoK

Och är det något killarna som signat Rangnick gjort de sista åren, är det "suck at their jobs"...

Ole må inte ha varit bra nog men situationen i United är inte enbart hans ansvar, snarast ledningens. Gissar de inte kommer gilla att få in en kille som skäller ut dem över att t.ex. ha signat Sancho eller Ronaldo på den sortens löner om Rangnick inte vill använda dem.

Blir hursomhelst mycket intressant att följa United framöver.
Citera
2021-11-26, 09:10
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Med tanke på att han får ytterligare två år efter det i en konsultroll så är det inte ett så kortsiktigt projekt att ta in honom. Under de två åren hinner han förhoppningsvis implementera de idéer han har fått att fungera i andra klubbar. Och dessutom hjälpa till att få in bra personal runt om laget också.

Som interimslösning är Rangnick en av de bästa tillgängliga lösningarna då han ändå kan bygga ett fundament för framtiden medans andra namn hade varit mer sugna på att bygga ett nytt fundament till sig själva.

Jag är optimistiskt inställd till detta och det var jag varken när Mourinho kom in eller när Ole tog över. Visst det kan fortfarande skita sig men inget United-fan räknar med att Rangnick ska vinna PL utan de flesta är realistiska med att det han ska åstadkomma är att se till att United spelar i CL nästa säsong också.
Har huvudsakligen följt den här röran om RR/MU via tysk TV/media, men är planen att Rangnick ska stanna i Man Utd i ngn sorts adm roll efter säsongen?

Ja, Rangnick är utan tvekan en bra coach. Men kommer han klara av att vända skutan i Manchester’s sjunkande skepp? Njae.
Citera
2021-11-26, 09:29
Medlem
Citat:
Har huvudsakligen följt den här röran om RR/MU via tysk TV/media, men är planen att Rangnick ska stanna i Man Utd i ngn sorts adm roll efter säsongen?

Ja, Rangnick är utan tvekan en bra coach. Men kommer han klara av att vända skutan i Manchester’s sjunkande skepp? Njae.
Som jag förstod så ska han få konsultjobb 2 år efter tränarrollen.
Tror de slutar med rangnick blir united tränare på 3år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in