2021-12-19, 13:47
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Jag är den första som ska ställa mig i kön och skämmas vad jag hade Arsenal i år.
Jag trodde verkligen inte arsenal skulle va så högt uppe med sin trupp,d n är ung väldigt oerfaren om man jämför med aunoted,jag trodde arsenal skulle va på undre halvan,även fanns en tro de skulle åka ut,och efter 3 omgångar såg de ljust ut.
Men Arsenal har verkligen steppat upp.deras unga tar för sig och gör de bra,De kan nog kriga sig till d n där 4e platsen.

Och du ber om ursäkt innan ens serien har kommit halvvägs ? Du tror inte att den tyngsta perioden för deras konkurrenter är på hösten då de spelar i Europa?
Arsenal har ju haft 0 europamatcher och nu med lugnare schema kommer konkurrenter kunna satsa mer på ligan, dock så ställs ju matcher in nu och där har inte heller Arsenal påverkats, så det kommer ju ändå bli tight spelschema för lag som West ham, tlttenham och United. Allt detta gynnar ju Arsenal.

Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Tottenham torskar idag och United tar knappast full pott heller.
Arsenal har sett betydligt bättre ut än båda dessa, sen kommer West Ham aldrig hålla heller.
Att United ens är på övre tabellen är pga Ronaldos sista minuten mål och kommer det hålla hela säsongen? Nej United är ett pajaslag och Tottenham räknar man aldrig med heller.
Arsenal all the way!

Vi är på toppen i den årliga bergochdalbanan för Arsenal ser jag nu, historiskt brukar de ligga i toppen av tabellen i denna topp, innan fallet, kriterierna har sänkts och man står här och slår sig för bröstet när man är på en skör tråd runt 4e platsen. Tragiskt hur supportrar och alla runt klubben accepterat denna nedgradering.
Citera
2021-12-19, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Ja vi får väl se hur det slutar, Arsenal brukar fucka upp det på nåt sätt för sig varje säsong så ännu är jag inte orolig för dem.
Jodå detta kommer gå fint, inget stoppar Arsenal denna säsong. Största klubben i London
Citera
2021-12-19, 14:28
Medlem
Ojoj Gunners kanske är med i racet ändå som Generalen snackat om. Artetaball är inte så pjåkigt så kan tänka mig att United och co börjar skita i brallan nu.

Liverpool kommer köra över Spurs senare! Allez Allez Allez
Citera
2021-12-19, 14:42
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Vi är på toppen i den årliga bergochdalbanan för Arsenal ser jag nu, historiskt brukar de ligga i toppen av tabellen i denna topp, innan fallet, kriterierna har sänkts och man står här och slår sig för bröstet när man är på en skör tråd runt 4e platsen. Tragiskt hur supportrar och alla runt klubben accepterat denna nedgradering.

Folk vänder alldeles för mycket sin åsikt efter senaste matchen eller två, var ju bara typ 2 veckor sedan Arsenal torskade mot ett uruselt Everton som inte hade vunnit på år och dagar innan den matchen. Det är väldigt mycket upp och ner inte bara för Arsenal men de andra lagen som slåss om top4. Därför känns det löjligt när vissa 'experter' ska spika fast att "nej vi tar allt 4e platsen" baserat på 2 vinster i rad där en av matcherna är mot Leeds som är helt under isen för tillfället.
Citera
2021-12-19, 16:41
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Folk vänder alldeles för mycket sin åsikt efter senaste matchen eller två, var ju bara typ 2 veckor sedan Arsenal torskade mot ett uruselt Everton som inte hade vunnit på år och dagar innan den matchen. Det är väldigt mycket upp och ner inte bara för Arsenal men de andra lagen som slåss om top4. Därför känns det löjligt när vissa 'experter' ska spika fast att "nej vi tar allt 4e platsen" baserat på 2 vinster i rad där en av matcherna är mot Leeds som är helt under isen för tillfället.

Ja, de verkar glömma lätt, en serie är 38 matcher. Därför det är lite roligt hur vissa här går upp och ned värre än på Gröna lund, verkar vara extra populärt hos de röda i london. Verkar som det är en lite lillebrorskomplex.

Uniteds supportrar här inne tex behöver inte hävda sig med tex "Snart tillbaka i toppen" osv, för de är den mest framgångsrika klubben i PL eran och behöver inte hävda sig för supportrar i de mindre klubbarna.
Citera
2021-12-19, 17:18
Medlem
På nåt sjukt sätt tror jag Tottenham tar Liverpool idag..
Citera
2021-12-19, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Tottenham torskar idag och United tar knappast full pott heller.
Arsenal har sett betydligt bättre ut än båda dessa, sen kommer West Ham aldrig hålla heller.
Att United ens är på övre tabellen är pga Ronaldos sista minuten mål och kommer det hålla hela säsongen? Nej United är ett pajaslag och Tottenham räknar man aldrig med heller.
Arsenal all the way!
Haha ni har vunnit 2 matcher mot bottenlag som vanligt.
4 matcher mer än tottenham och 2 mer än United och ni har bara 5 poäng försprång?

Sluta leka fotbollsexpert.
Citera
2021-12-19, 18:32
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Villa-Burnley inställt också.

Om två veckor är väl risken stor att alla matcher är inställda.
Och matchen skjöts upp bara 2 timmar innan avspark. Verkar väldigt dåligt planerat hur man ens testar spelare då. Måste göras tidigare. Frustrerade Burnleyfans som hade åkt till Villa redan och får vända hem. Hoppas Aston Villa kompenserar dom.

Även Chelsea ille skjuta upp matchen mot Wolves då man fick ytterligare positiva tester. Avböjdes. Hade inte ens full bänk till matchen. Hade tillräckligt bra lag ändå så ingen ursäkt för dom. Men tycker FA borde ge ut klarare riktlinjer för vad som gäller. Hur många ska vara borta för att man ska få skjuta upp? Sen borde klubbarna vara mer öppna med hur många som är borta. Inte hänga ut folk individuellt som diktatorn Klopp vill, men skulle gärna vilja veta vad skillnaden är mellan dom som får skjuta upp och dom som inte får det.
Citera
2021-12-19, 19:49
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Manchester City slog ett nytt rekord, flest segrar under ett kalenderår, det förra hade Liverpool ifrån 1982.

https://www.fotbollskanalen.se/england/manchester-city-korde-over-newcastle-slog-liverpools-rekord-fran-1982/
Citera
2021-12-19, 19:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Liverpool spelar som "vanligt" trots att man saknar Fabinho, VvD och Henderson. Det leder till flertalet öppna lägen för Spurs idag, som man givetvis borde kapitaliserat på. Att Klopp vill spela så när mittfältet är Morton/Milner/Keita är beundransvärt, men uppenbarligen naivt med facit i hand.

Ändå funkade det nästan. En horribel Alisson-utrusning (som annars var väldigt bra idag) och ett "rött kort beroende på matchminut" på Robertson senare, och man får vara nöjda med poängen man hämtar hem.

Vad menar jag med "rött kort beroende på matchminut"? Jo, att domare påverkas väldigt mycket av matchminut på klockan huruvida de tar upp det röda eller ej.

Robertson hade varit kvar på planen om han gjort det där i minut 20, likt Kane. Kane å sin sida hade troligen åkt ut för sin satsning om han gjort den i 79e.

Den sortens inkonsekvens gör mig tokig. Spelarna vet givetvis om detta och tar högre risker under första halvlek.

Det röda är egentligen fair. Robertson gör en cynisk kalkyl när han går på kraft - antingen träffar han boll, vilket är det bästa. Alternativt kapar han Emerson Royal och troligen blir det bara gult + ingen chans för Tottenham att kontra + delar ut en kyss. Och han gjorde ju "rätt" om det inte hade varit för att VAR helt plötsligt beslutade sig för att tycka att gult var ett "clear and obvious error", lite på magkänsla. Som VAR-rummet inte gjorde på Kane.

För min del hade båda gott fått vara röda. Det är cyniska full kraft-satsningar utan hänsyn för motspelarens säkerhet.

Har inte helt satt mig in i när matcher ställs in pga covid och ej, men är nyfiken på att läsa mig till varför denna match spelas medan andra ställs in med tanke på covid-läget i de båda lagen. Jag önskar självklart inte att säsongen hamnar på paus, men inte fan är det lätt att plocka hem tre poäng från London med fyra ordinarie borta, varav tre utgör de givna startspelarna på mittfältet.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2021-12-19 kl. 19:54.
Citera
2021-12-19, 20:05
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Liverpool spelar som "vanligt" trots att man saknar Fabinho, VvD och Henderson. Det leder till flertalet öppna lägen för Spurs idag, som man givetvis borde kapitaliserat på. Att Klopp vill spela så när mittfältet är Morton/Milner/Keita är beundransvärt, men uppenbarligen naivt med facit i hand.

Ändå funkade det nästan. En horribel Alisson-utrusning (som annars var väldigt bra idag) och ett "rött kort beroende på matchminut" på Robertson senare, och man får vara nöjda med poängen man hämtar hem.

Vad menar jag med "rött kort beroende på matchminut"? Jo, att domare påverkas väldigt mycket av matchminut på klockan huruvida de tar upp det röda eller ej.

Robertson hade varit kvar på planen om han gjort det där i minut 20, likt Kane. Kane å sin sida hade troligen åkt ut för sin satsning om han gjort den i 79e.

Den sortens inkonsekvens gör mig tokig. Spelarna vet givetvis om detta och tar högre risker under första halvlek.

Det röda är egentligen fair. Robertson gör en cynisk kalkyl när han går på kraft - antingen träffar han boll, vilket är det bästa. Alternativt kapar han Emerson Royal och troligen blir det bara gult + ingen chans för Tottenham att kontra + delar ut en kyss. Och han gjorde ju "rätt" om det inte hade varit för att VAR helt plötsligt beslutade sig för att tycka att gult var ett "clear and obvious error", lite på magkänsla. Som VAR-rummet inte gjorde på Kane.

För min del hade båda gott fått vara röda. Det är cyniska full kraft-satsningar utan hänsyn för motspelarens säkerhet.

Har inte helt satt mig in i när matcher ställs in pga covid och ej, men är nyfiken på att läsa mig till varför denna match spelas medan andra ställs in med tanke på covid-läget i de båda lagen. Jag önskar självklart inte att säsongen hamnar på paus, men inte fan är det lätt att plocka hem tre poäng från London med fyra ordinarie borta, varav tre utgör de givna startspelarna på mittfältet.

Lägg därtill att Spurs inte spelat på 2 veckor och möter ett skadeskjutet LFC som spelat fan var 3e dag typ haha.
Säsongen är lång och detta är knappast en katastrof, det är en poäng vi tacksamt tar emot.
Citera
2021-12-19, 20:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Lägg därtill att Spurs inte spelat på 2 veckor och möter ett skadeskjutet LFC som spelat fan var 3e dag typ haha.
Säsongen är lång och detta är knappast en katastrof, det är en poäng vi tacksamt tar emot.

Det är absolut också en faktor, Spurs covid-utbrott närmar sig slutet medan vi är mitt i vårt.

Jag säger inte "matchen ska ställas in för det är orättvist för Liverpool", men jag funderar lite på beslutsunderlagen till varför vissa spelas och andra inte. 1p är godkänt givet förutsättningarna, men klart man hoppades på alla tre när vi var i ledning 2-1. Samtidigt hade Spurs gigantiska lägen att vinna detta och med röda kortet i 15 minuter, får man vara tacksam att det inte blev 0p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in