Citat:
Man ska nog vara tacksam över att det fanns folk som brydde sig och fortfarande bryr sig om det här fallet. Du förenklar grovt om du tror att det hela endast handlar om att folk bryr sig om katter. Gudarna vet vad som hade hänt om denne figur fått fortsätta härja i samhället. Fast det är ju rättssaparatens uppgift att skydda folk från honom, inte din eller andras. Vill du ha ett samhälle där vi ska ha street justice eller nått liknande? Precis som det de sysslar med i u länder idag? Vad ska vi då med ett rättssamhälle till? Antingen har vi det eller inte.
Frågar du mig så tycker jag vi ska ha ett strikt och hårt rättsväsende. Jag har hela tiden förespråkat hårdare straff överlag, att livstid ska vara just livstid m.m. Jag är den största förespråkaren av det ska du veta. Men jag tror på rättsstaten, jag vill inte ha ett samhälle där folk tar lagarna i egna händer som i andra u länder. Sverige har i mångt och mycket mer och mer börjat likna ett u land, det fattas bara street justice så är vi där.
Det kommer alltid finnas folk som tycker att ett visst brott är extra avskyvärt. Ni bryr er om katter, andra bryr sig om människor, andra om fysiska föremål så som egendom och annat. Därför ska vi inte ha något jävla street justice med uthängningar, hämnaktioner och annat. Vi ska ha ett starkt rättsväsende som skyddar medborgarna. Det ni borde bry er om är hur mördare som mördat människor kan springa ute på gatorna efter mindre än 12 års fängelse. För att inte tala om åldringsrånare och liknande.
Frågar du mig så tycker jag vi ska ha ett strikt och hårt rättsväsende. Jag har hela tiden förespråkat hårdare straff överlag, att livstid ska vara just livstid m.m. Jag är den största förespråkaren av det ska du veta. Men jag tror på rättsstaten, jag vill inte ha ett samhälle där folk tar lagarna i egna händer som i andra u länder. Sverige har i mångt och mycket mer och mer börjat likna ett u land, det fattas bara street justice så är vi där.
Det kommer alltid finnas folk som tycker att ett visst brott är extra avskyvärt. Ni bryr er om katter, andra bryr sig om människor, andra om fysiska föremål så som egendom och annat. Därför ska vi inte ha något jävla street justice med uthängningar, hämnaktioner och annat. Vi ska ha ett starkt rättsväsende som skyddar medborgarna. Det ni borde bry er om är hur mördare som mördat människor kan springa ute på gatorna efter mindre än 12 års fängelse. För att inte tala om åldringsrånare och liknande.
Dödandet av husdjuren verkar inte ha varit det primära här. Det gärningsmannen verkligen verkar ha gått igång på var uppmärksamheten och den skada han orsakade ägarna genom att ingående beskriva för dem och samhället vad han gjort med husdjuren. Detta inklusive hans inbillade grandiosa självbild gör honom mer lik avarter som Luka Magnotta än andra typer av "vanliga" djurplågare, även om gärningsmannen i det här fallet förstås inte var lika smart. Tack alla inblandade och tack till samhället för att denne figur hållits inlåst på dårhuset under så lång tid och låt hoppas att samhället samt allmänheten fortsätter att hålla ett vakande öga över honom. Det kan mycket väl förebygga andra betydligt grövre brott.
Senast redigerad av pf10 2021-04-18 kl. 15:05.
Senast redigerad av pf10 2021-04-18 kl. 15:05.