Citat:
Ursprungligen postat av sooo-angry
Då måste jag bara få fråga dig- du som verkar insatt. J*el an*er har ju genom sina inlägg visat att han är en jäkligt duktig manupilatör och psykopat( jag använder det ordet med den meningen för att psykopater är bevisat duktiga på att charma sin omgivning och lura dem), han skryter(låter det som) om hur bra han är på att lura sina psykologer - VAD för garanti har du ,för att han inte kan köra samma "spel" med psykologerna på "Rättspsyk med särskild utskrivningsprövning " - hur kan de se igenom hans vidriga lögner - om inte så är han ju ute på studs!
Vad JAG har för garanti? Ingen överhuvudtaget. Men jag hoppas (och antar) att han kommer får gå igenom en rättspsykiatrisk utredning för att se om han bör "dömas" till vård. Sedan är det ju inte säkert han uppfyller kriterierna för detta men det lär utredningen visa.
Sedan det där med att "lura" psykologer. Alltså. En psykolog går du till för att prata om vad DU vill. Om du sedan ljuger så skiter ju psykologen i det (så länge det inte ingår i din eventuella problembild/sjukdomsbild dvs) så att ljuga är ju hyfsat kontraproduktivt och den enda du egentligen lurar är ju dig själv då det är du som gått dit för att prata. Betala människor för att prata med dem för att ljuga. Tja vore idioti en sjukdom så.
På rättspsyk (där jag arbetat) är det inget tvång att prata med en psykolog. Däremot gör psykologen ofta tester av olika karaktär för att hjälpa till att utreda personens problematik/diagnos. Det är psykiatrikern som har huvudansvaret för vården och länsrätten som (var 6e månad om jag ej minns fel) prövar om vården skall fortgå.
Visst går det att "lura" folk men det räcker ju inte att vara "smart" i detta sammanhanget. Det finns ju tonvis med kliniska tester osv som man inte kan "lura", iallafall inte om man inte är insatt i dessas uppbyggnad och funktion. Det finns tester utformade specifikt för att hitta psykopatiska drag med tex
Tyvärr tror jag ej denne grabb kommer hamna inom rättspsykiatrin dock men det är ju en annan femma.