2009-09-06, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autophagia
Du menar att han har visat att han blir förbannad och tappar fattningen så fort någon säger emot honom? Killen klarade ju inte ens av att hålla huvudet kallt på internet.. Tänk dig då hur han kommer att reagera i verkligheten när psykologerna börjar dilla om Oidipuskomplex och sängvätning.

Men ja vi säger att han lyckas "lura" psykologen och läkaren och vårdarna... Efter att ha lurat dom så måste han lura länsrätten också. Och länsrätten ska släppa ut Sveriges just nu mest hatade man vind för våg? Knappast troligt. Och om du menar "ute på studs" as in 3-5 år så ja. Menar du om 3 månader så...

Jag hoppas verkligen att du har rätt! Jag bedömmer bara utöver de inlägg från honom som jag har läst - och där låter det som om han har lyckats rejält med att "lura" psykologerna. Har själv erfarenhet av psykopater och jag vet att de är väldigt bra på "what they do". hoppas att han inte är en psykopat, då finns det nog hopp.
Citera
2009-09-06, 16:17
Medlem
sorry för att jag inte har hängt med...-men vem är detta?" Och länsrätten ska släppa ut Sveriges just nu mest hatade man vind för våg?"
Citera
2009-09-06, 16:18
Medlem
Autophagias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sooo-angry
sorry för att jag inte har hängt med...-men vem är detta?" Och länsrätten ska släppa ut Sveriges just nu mest hatade man vind för våg?"

Kattdräparen?

Eller ja han var väl Sveriges mest hatade man tills någon dummade sig i Idol eller stal pengar från Dansbandskampen eller missade en frispark i nån jävla division 1 match.
Senast redigerad av Autophagia 2009-09-06 kl. 16:20.
Citera
2009-09-06, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autophagia
Kattdräparen?

Eller ja han var väl Sveriges mest hatade man tills någon dummade sig i Idol eller stal pengar från Dansbandskampen eller missade en frispark i nån jävla division 1 match.

hahaha- ok, sorry =) jag hade tankarna på helt annat håll, hade läst om axmyr osv - men jo, du har rätt ! just nu är han nog den mest hatade mannen !!
Citera
2009-09-06, 16:40
Medlem
epost72s avatar
Citat:

"-men vem är detta?" läs förstainlägget.
"Sveriges just nu mest hatade man" sannolikt minst två faktafel, "man" och det finns många personer som står över Joel på Sveriges "hata"-lista
Citera
2009-09-06, 17:18
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Lerums mest hatade man vore nog en rättvisare beskrivning.

OT:

Edit: Utan att gissa allt för vilt så är nog Anders Eklund Sveriges mest hatade man just nu.
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2009-09-06 kl. 17:27.
Citera
2009-09-06, 18:14
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Då måste jag bara få fråga dig- du som verkar insatt. J*el an*er har ju genom sina inlägg visat att han är en jäkligt duktig manupilatör och psykopat( jag använder det ordet med den meningen för att psykopater är bevisat duktiga på att charma sin omgivning och lura dem), han skryter(låter det som) om hur bra han är på att lura sina psykologer - VAD för garanti har du ,för att han inte kan köra samma "spel" med psykologerna på "Rättspsyk med särskild utskrivningsprövning " - hur kan de se igenom hans vidriga lögner - om inte så är han ju ute på studs!

Vad JAG har för garanti? Ingen överhuvudtaget. Men jag hoppas (och antar) att han kommer får gå igenom en rättspsykiatrisk utredning för att se om han bör "dömas" till vård. Sedan är det ju inte säkert han uppfyller kriterierna för detta men det lär utredningen visa.

Sedan det där med att "lura" psykologer. Alltså. En psykolog går du till för att prata om vad DU vill. Om du sedan ljuger så skiter ju psykologen i det (så länge det inte ingår i din eventuella problembild/sjukdomsbild dvs) så att ljuga är ju hyfsat kontraproduktivt och den enda du egentligen lurar är ju dig själv då det är du som gått dit för att prata. Betala människor för att prata med dem för att ljuga. Tja vore idioti en sjukdom så.

På rättspsyk (där jag arbetat) är det inget tvång att prata med en psykolog. Däremot gör psykologen ofta tester av olika karaktär för att hjälpa till att utreda personens problematik/diagnos. Det är psykiatrikern som har huvudansvaret för vården och länsrätten som (var 6e månad om jag ej minns fel) prövar om vården skall fortgå.

Visst går det att "lura" folk men det räcker ju inte att vara "smart" i detta sammanhanget. Det finns ju tonvis med kliniska tester osv som man inte kan "lura", iallafall inte om man inte är insatt i dessas uppbyggnad och funktion. Det finns tester utformade specifikt för att hitta psykopatiska drag med tex

Tyvärr tror jag ej denne grabb kommer hamna inom rättspsykiatrin dock men det är ju en annan femma.
Senast redigerad av Paladin 2009-09-06 kl. 18:17.
Citera
2009-09-06, 18:19
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Tyvärr tror jag ej denne grabb kommer hamna inom rättspsykiatrin dock men det är ju en annan femma.
Varför tror du inte det? Att skära upp katter och hundar tyder ju på nån slags psykisk störning och en störning allvarlig nog som gör att rätten dömer honom till SRPV.
Citera
2009-09-06, 22:59
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Varför tror du inte det? Att skära upp katter och hundar tyder ju på nån slags psykisk störning och en störning allvarlig nog som gör att rätten dömer honom till SRPV.

Tyvärr är det ju inte brottets art i sig som beslutar hur sjuk du är (om du nu är det) i klinisk mening, även om det självklart skall tas med i beräkningen. Även om vi alla här nog är rörande överens om att denna person inte är frisk i "vår" värld.
Det räcker inte med att han bedöms som "sjuk" eller att han lider av någon "störning" utan störningen måste anses vara av allvarlig karaktär (Allvarlig psykisk störning) och mig veterligen är det mycket svårt (om ens möjligt?) att få in någon personlighetsstörning under det begreppet vilket denna person sannerligen har.
Har vi "tur" lider han kanske av en psykos eller ett psykosliknande tillstånd och då bör det underlätta för kriteriet "allvarlig psykisk störning" men vi får se.
Skönt att han är fast hursomhaver!
Citera
2009-09-12, 03:58
Medlem
Saucy.Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
I detta läget är det helt klart värre med Rättspsyk. Alla tror att det är en semester, men den som satt längst på rättspsyk satt MÅNGA (2siffrigt antal) år fler än Axmyr. Vet inte om snubben ännu är helt utslussad och han åkte in på 50talet...

Han är inte ute än, vet precis vem du menar. Mannen du talar om våldtog och mördade en 12 årig (?) pojke här på Lidingö, och än idag anses han för farlig för att släppas ut. Är dock ganska säker på att han åkte in på 60 talet.
Citera
2009-09-12, 04:01
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saucy.Jack
Han är inte ute än, vet precis vem du menar. Mannen du talar om våldtog och mördade en 12 årig (?) pojke här på Lidingö, och än idag anses han för farlig för att släppas ut. Är dock ganska säker på att han åkte in på 60 talet.
Här är tråden om "Farbror" Sten-Erik:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=645336
Citera
2009-09-15, 00:45
Medlem
Ny info om kattplåharen

Har fått reda på att hans kompis skrev ett brev till honom och han har precis fått svar, ett 24 A sidor långt brev. Denne kompis har därefter skrivit inlägg på sin bdb som verkar tydligt inspirerade av honom. Flera andra kompisar till honom i Lerum lägger ständigt ut bilder på lemlästade människor och djur ivrigt påhejade av bla dumma wannabees och white trash...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in