2021-03-14, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Du verkar vara förståndshandikappad. Får jag fråga, är du det?

Joel är inte intelligent, än mindre någon häftig seriemördare, vilket han som ung och identitetslös man ville ge sken av. Förmodligen för att kompensera för ouppnådda drömmar eller ambitioner han haft, antagligen inom skådespeleriet eller något liknande.

Att psykopater eller andra kriminella brukar mörda djur stämmer - NÄR DE ÄR BARN. Det är när de är runt 8-13 år som det anses vara normbrytande och intellektuellt intressant, spännande. När de är i Joels ålder brukar samma personer ha gått över till annan svinig verksamhet, men som är anpassad efter deras ålder och intellektuella förmåga. Samma personer hade ätit upp Joel levande vid all form av konflikt eller konfrontation. Pröva att sätta Joel på Hall eller Tidaholm bland kriminella så ska du få se vilken rang och ställning han kommer ha bland de andra, han skulle vara deras dörrmatta och mobboffer.
Men inte nog med att han ägnat sig åt att mörda samhällets simplaste och mest försvarslösa offer, han har dessutom torskat och åkt fast för det, SOM VUXEN Om du anser att det är synonymt och representativt för intelligens, så måste du som sagt ha en intellektuell funktionsnedsättning. Trevlig helg ditt jävla stolpskott.

Han vill ge sken av att vara intelligent.
Narcissistisk personlighetsstörning.
Har skrivit om sig själv apropå sin medverkan i en film som tolvåring att "Joel Ander är het och dessutom mycket intelligent". Vem utom han själv skulle skrivit detta?
Man är inte intelligent när man ger sig på andra, dessutom, de som inte kan försvara sig själv. Då vet man ju inte att vad vi gör återkommer till oss själva. Han kommer själv att bli ett försvarslöst offer, enligt lagen om karma. Det handlar inte om hämnd eller vedergällning, utan om logik. Jag hoppas han aldrig får möjligheten att skada någon annan levande varelse igen.
Citera
2021-03-14, 11:03
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Jag måste säga att jag skäms över att ha varit en del av den här tråden och över vissa saker jag skrev. Detta är så jävla absurt. Påhoppen på Joel är när man tänker efter rätt så smutsiga och det hela är bara en häxjakt som gått över styr så här (150 år senare). Näthat är den enda funktion som den här tråden fyller idag. Jag förstår ilskan folk kände då när det hände. Men han begick dessa handlingar när han var en ung kille, mådde antagligen dåligt psykiskt och var i behov av hjälp, i affekt. Han mådde skit. Jag retar mig ärligt talat på detta behov som vissa verkar ha av veta vart han befinner sig 10 år efter händelsen när han trots allt fått en lång behandling, vilket hör till ovanligheterna i Sverige. Varför lägger ni inte fokus på andra verkliga problem och fenomen som sköljer över Sverige I NUTID och som skapar enorm otrygghet för vår befolkning NU? Folk kan knappt ta ut pengar från bankomaten längre utan att knivrånas. Gamlingar utsätts för bedrägerier och rån hela tiden. Sverige har blivit så vanskapt och förändrat på alla sätt och vis. Hela jävla Sverige förändras i drastisk takt. Lägg ert fokus på det istället för att haka upp er på pälsdjur som dog för 10 år sedan.

Om ni vill att Joel eller andra som honom ska bli fungerande samhällsmedborgare kanske ni ska ge de en chans att fungera också. Tillskillnad från många andra som begår brott verkar han vara en någorlunda intelligent om man ser till IQ resultat och han skulle kunna bli en tillgång tillskillnad från många andra som ränner och begår brott. Som aldrig kommer bli en tillgång. Släpp hatet och gå vidare för helvete, folk. Det är lågt att hacka på detta sättet folk.

Det brukar vara de mest sjuka gärningsmännen som tycker det ska vara lätt att glömma, förlåta och kila vidare. Normalt folk och offer till gärningsmännen ser det inte på samma vis. Måhända att man kan se det annorlunda när det gäller djur och människor, men det emotionella värdet hos den som förlorat någon är detsamma. Jag får intrycket av att du tillhör den kategori som saknar förståelse för detta och då kan jag också lättare se varför du väljer att ta gärningsmannens parti.
Senast redigerad av LatexJocke 2021-03-14 kl. 11:34.
Citera
2021-03-14, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Är det GM som tog livet av sig på Växjö psyket förra veckan? Satt inte han där?

Man kan ju alltid hoppas.
Citera
2021-03-14, 12:15
Medlem
Citat:
Jag måste säga att jag skäms över att ha varit en del av den här tråden och över vissa saker jag skrev. Detta är så jävla absurt. Påhoppen på Joel är när man tänker efter rätt så smutsiga och det hela är bara en häxjakt som gått över styr så här (150 år senare). Näthat är den enda funktion som den här tråden fyller idag. Jag förstår ilskan folk kände då när det hände. Men han begick dessa handlingar när han var en ung kille, mådde antagligen dåligt psykiskt och var i behov av hjälp, i affekt. Han mådde skit. Jag retar mig ärligt talat på detta behov som vissa verkar ha av veta vart han befinner sig 10 år efter händelsen när han trots allt fått en lång behandling, vilket hör till ovanligheterna i Sverige. Varför lägger ni inte fokus på andra verkliga problem och fenomen som sköljer över Sverige I NUTID och som skapar enorm otrygghet för vår befolkning NU? Folk kan knappt ta ut pengar från bankomaten längre utan att knivrånas. Gamlingar utsätts för bedrägerier och rån hela tiden. Sverige har blivit så vanskapt och förändrat på alla sätt och vis. Hela jävla Sverige förändras i drastisk takt. Lägg ert fokus på det istället för att haka upp er på pälsdjur som dog för 10 år sedan.

Om ni vill att Joel eller andra som honom ska bli fungerande samhällsmedborgare kanske ni ska ge de en chans att fungera också. Tillskillnad från många andra som begår brott verkar han vara en någorlunda intelligent om man ser till IQ resultat och han skulle kunna bli en tillgång tillskillnad från många andra som ränner och begår brott. Som aldrig kommer bli en tillgång. Släpp hatet och gå vidare för helvete, folk. Det är lågt att hacka på detta sättet folk.

Jag skäms över såna som dig. Varför ska man glömma det han gjort? Varför ska det accepteras? Säg det till alla djurägare vars familjemedlemmar blivit brutalt torterade till döds av en störd nolla som inte tillför och aldrig kommer tillföra något vettigt i samhället. Han är för alltid skadad gods.

Oavsett hur någon mår så är det aldrig en ursäkt att skada ett försvarslöst djur. Han har haft många chanser att söka hjälp för sitt mående men enlig sin mamma aldrig gjort detta. Han har hellre plågat djur, både i Sverige och utomlands ska tilläggas. Ett ryggradslöst kräk som skitit totalt i andra. Så varför i helvete ska vi bry oss om honom?

Så nej, vi glömmer aldrig. Han förtjänar all skit i världen. Och den dagen han förhoppningsvis tar sitt liv ska jag pissa på hans grav och dumpa mina sopor där. Mitt sätt och visa respekt, på samma sätt som han visade respekt för alla djurägare.
Senast redigerad av Truebluee 2021-03-14 kl. 12:19.
Citera
2021-03-15, 12:36
Medlem
Citat:
IQ test är en sak, det relevanta är hur du använder den och drar nytta av den. I detta fallet rör det sig om en vuxen individ med "normal iq", som inte var mer begåvad än att han åkte fast för att ha mördat katter. Då är man jävligt korkad. Då är man riktigt jävla korkad. Då är man ingen bright seriemördare som han vill framstå som. Då är man en pinsam råtta.

Ja dels det. Och en feg usling och ynkrygg som ger sig på försvarslösa djur! Kan man vara ynkligare?
Citera
2021-03-16, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det handlar om att skydda andra från ett monster. En sadist. Det är inte hundra år sedan utan tolv. Och det spelar ingen roll hur lång tid det gått i sådana här fall. Det handlar inte om hat utan om att skydda.

Fast det är ju rättssaparatens uppgift att skydda folk från honom, inte din eller andras. Vill du ha ett samhälle där vi ska ha street justice eller nått liknande? Precis som det de sysslar med i u länder idag? Vad ska vi då med ett rättssamhälle till? Antingen har vi det eller inte.

Frågar du mig så tycker jag vi ska ha ett strikt och hårt rättsväsende. Jag har hela tiden förespråkat hårdare straff överlag, att livstid ska vara just livstid m.m. Jag är den största förespråkaren av det ska du veta. Men jag tror på rättsstaten, jag vill inte ha ett samhälle där folk tar lagarna i egna händer som i andra u länder. Sverige har i mångt och mycket mer och mer börjat likna ett u land, det fattas bara street justice så är vi där.

Det kommer alltid finnas folk som tycker att ett visst brott är extra avskyvärt. Ni bryr er om katter, andra bryr sig om människor, andra om fysiska föremål så som egendom och annat. Därför ska vi inte ha något jävla street justice med uthängningar, hämnaktioner och annat. Vi ska ha ett starkt rättsväsende som skyddar medborgarna. Det ni borde bry er om är hur mördare som mördat människor kan springa ute på gatorna efter mindre än 12 års fängelse. För att inte tala om åldringsrånare och liknande.
Senast redigerad av jutePippi 2021-03-16 kl. 18:07.
Citera
2021-03-16, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truebluee
Jag skäms över såna som dig. Varför ska man glömma det han gjort? Varför ska det accepteras? Säg det till alla djurägare vars familjemedlemmar blivit brutalt torterade till döds av en störd nolla som inte tillför och aldrig kommer tillföra något vettigt i samhället. Han är för alltid skadad gods.

Oavsett hur någon mår så är det aldrig en ursäkt att skada ett försvarslöst djur. Han har haft många chanser att söka hjälp för sitt mående men enlig sin mamma aldrig gjort detta. Han har hellre plågat djur, både i Sverige och utomlands ska tilläggas. Ett ryggradslöst kräk som skitit totalt i andra. Så varför i helvete ska vi bry oss om honom?

Så nej, vi glömmer aldrig. Han förtjänar all skit i världen. Och den dagen han förhoppningsvis tar sitt liv ska jag pissa på hans grav och dumpa mina sopor där. Mitt sätt och visa respekt, på samma sätt som han visade respekt för alla djurägare.

Jag menar bara att man får gå vidare i livet. Detta inträffade för 100 år sedan och killen behandlas som jag förstått det fortfarande. Att ni istället ska prioritera andra problem som är närvarande nu och som kommer vara närvarande i framtiden på grund av de slappa politikerna.

Jag vänder mig mot den här street justice mentaliteten. Vi ska ha ett starkt rättsväsende, det är jag för. Jag är för väldigt hårda straff överlag, du anar inte. Men jag är inte för det som ni sysslar med. Det är fel. Jag anser att det är fel. Speciellt är det kommer till individer som handlar i affekt och vårdas inom rättspsykiatrin..
Senast redigerad av jutePippi 2021-03-16 kl. 18:33.
Citera
2021-03-16, 20:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Fast det är ju rättssaparatens uppgift att skydda folk från honom, inte din eller andras. Vill du ha ett samhälle där vi ska ha street justice eller nått liknande? Precis som det de sysslar med i u länder idag? Vad ska vi då med ett rättssamhälle till? Antingen har vi det eller inte.

Frågar du mig så tycker jag vi ska ha ett strikt och hårt rättsväsende. Jag har hela tiden förespråkat hårdare straff överlag, att livstid ska vara just livstid m.m. Jag är den största förespråkaren av det ska du veta. Men jag tror på rättsstaten, jag vill inte ha ett samhälle där folk tar lagarna i egna händer som i andra u länder. Sverige har i mångt och mycket mer och mer börjat likna ett u land, det fattas bara street justice så är vi där.

Det kommer alltid finnas folk som tycker att ett visst brott är extra avskyvärt. Ni bryr er om katter, andra bryr sig om människor, andra om fysiska föremål så som egendom och annat. Därför ska vi inte ha något jävla street justice med uthängningar, hämnaktioner och annat. Vi ska ha ett starkt rättsväsende som skyddar medborgarna.
Vad fan svamlar du om?

Hämnaktioner?
Det handlar om att han är en ynklig skit som gett sig på svagare varelser för att egocentrerat förlusta sig.

Att hämnas är exakt vad han gjort.
Låtit sitt eget hat gå ut över försvarslösa djur och trakasserat ägarna. .

Fy fan vilket lågliv.
Citat:
Det ni borde bry er om är hur mördare som mördat människor kan springa ute på gatorna efter mindre än 12 års fängelse. För att inte tala om åldringsrånare och liknande.
Dina pseudomoraliska predikningar om att behöva skämmas och försök att tona ner hans brott kan du köra ner i halsen på dig själv.

Att önska att han sittter inne berör prevention.
Hans sadististiska handling mot djur och störda sexfantasier om kvinnor är en jävligt obehaglig kombo och må fan ta den lilla skiten om han gör nåt igen.
Citera
2021-03-18, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad fan svamlar du om?

Hämnaktioner?
Det handlar om att han är en ynklig skit som gett sig på svagare varelser för att egocentrerat förlusta sig.

Att hämnas är exakt vad han gjort.
Låtit sitt eget hat gå ut över försvarslösa djur och trakasserat ägarna. .

Fy fan vilket lågliv.

Dina pseudomoraliska predikningar om att behöva skämmas och försök att tona ner hans brott kan du köra ner i halsen på dig själv.

Att önska att han sittter inne berör prevention.
Hans sadististiska handling mot djur och störda sexfantasier om kvinnor är en jävligt obehaglig kombo och må fan ta den lilla skiten om han gör nåt igen.

Du är fri att önska vad du vill när det kommer till rättsstatens straff och hur vi ska förebygga brott genom prevention, för min del får du gärna på laglig väg lobba för livstidsfängelse för cykelstöld om du så skulle vilja, vi lever i en demokrati! Men då får ju det vara inom lagens ramar och då är ju poängen att rättsstaten ska reglera och sköta detta, inte du eller andra från gatan. Men vissa av er verkar tycka att man ska ta reda på vart människor befinner sig när de avtjänat sina straff eller är färdigbehandlade inom rättspsykiatrin, att individer ska straffas ännu en gång när de kommer ut, av samhället eller av er. Vad fan får vi för samhälle då? Då kan man ju lika gärna lägga ner psykiatrisk vård och all vård som bedrivs på anstalter. Folk som kommer ut måste få en chans att visa bättring och bli fungerande om de ska släppas ut. Hur ska folk från rättpsykiatrin bli bättre och fungerande om de inte ges en chans när de är ute? Vilken chans är det de får om folk som dig eller andra här inne ska hålla på som ni gör?

Nu blir det bara ett evigt upprepande här känner jag. Så jag väljer att lämna tråden. Vi kommer nog ingenstans. Vi tycker helt enkelt olika.
Senast redigerad av jutePippi 2021-03-18 kl. 12:23.
Citera
2021-04-10, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Är det GM som tog livet av sig på Växjö psyket förra veckan? Satt inte han där?
Uh-oh.. Isåfall vore det riktigt synd. Ska man utgå från ett bibliskt perspektiv så är en människa värd mer än ett djur och att ta livet av sig för detta och en tråd full av helt oempatiska människor med egna psykiska tillstånd så vore det slöseri på ett människoliv.

Folk mördas till höger och vänster men en som mördar tre katter får ett livslångt helvete. Tänk alla de going-to-be-seriemördare som går omkring därute och inte får en enda repressalie. Hur vore det om ni sniffar upp dem istället? Eller alla de som gör just sådana här saker och går fria i samhället. Vi vet alla vilka det är.. Knappast Pelle Roger och Linus direkt.
Senast redigerad av Vildblom 2021-04-10 kl. 10:49.
Citera
2021-04-18, 11:19
Medlem
Slösurfade lite på tyngre.se .. hittade av en tillfällighet en bodybuilder som heter Ander i efternamn.
Ansiktet har en viss snarlikhet.. som dom kan va släkt.
Någon som vet mer?
https://tyngre.se/wp-content/uploads/2020/10/gustav-1.jpg
Citera
2021-04-18, 11:59
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
Slösurfade lite på tyngre.se .. hittade av en tillfällighet en bodybuilder som heter Ander i efternamn.
Ansiktet har en viss snarlikhet.. som dom kan va släkt.
Någon som vet mer?
https://tyngre.se/wp-content/uploads/2020/10/gustav-1.jpg
Det där är nog inte Joel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in