2021-11-23, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Du måste ju berätta mer. I vilket syfte hade du kontakt med en administratör på marknaden?

Jag skickade över pengar till min xmr-plånbok och eftersom dom inte kom fram undrade jag om de kunde ändra adressen då jag inte vågar skicka till nuvarande adress. Då säger admin, vi ersätter inte såna skitsummor. Utan att adressera det riktiga problemet eller försöka hjälpa mig. Jag vad inte ens om ersättning, jag ville bara att de skulle generera en ny xmr-adress.

Då skrev jag tillbaka, kan jag få prata med nån vuxen? Och sen förklarade mitt problem mer grundligt. Återigen, ”vi har inga vuxna här”.

Känns ju inte förtroendeingivande direkt om man hamnar i dispyt.
Så jag ”stängde” mitt konto och öppnade ett nytt.
Senast redigerad av SpaceShip123 2021-11-23 kl. 19:39.
Citera
2021-11-23, 19:36
Medlem
SweetHooligans avatar
Ingen säljares PGP-nyckel är riktig på 4an.Hittas ej. TVÄRFEJK!
Citera
2021-11-23, 21:00
Medlem
avsmakens avatar
Citat:
Han var ju faktiskt betald redan på flugforum. Fick bonusar för att hänga och chatta i en säljares tråd för att hålla dem aktiv ( från muppen som sålde tjack med blå karamellfärg i. ”Chefen”. Som framstod som rätt insyltad med de som ägde marknaden.)

Bubble agerade som en sort grindvakt mot ”dålig stämning” och dränkte klagomål i sitt chittchatt. En känd desinformationteknik faktiskt för att kontrollera internetgrupper. Man överflödar med kommentarer för att de som skriver negativa saker försvinner i bruset och hamnar bakåt i trådarna.

Nu kom nån med förslaget att göra honom till moderator på Archetyp. Jag spyr.
Något mer lysande exempel på ett utstuderad troll än den där bubble har jag inte sett tidigare. Jag tror han sitter bakom ett eller flera konton till också för att sprida sin "positivitet" eller vad vi ska kalla det. Omnipollo är en till användare som grindvaktar.

Får dåliga vibbar av Archetyp och hur det kom till. Kan vara FS 3.0 som bara ömsat nytt skinn. Men det är bara en teori än så länge.
Citera
2021-11-23, 21:10
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avsmaken
Något mer lysande exempel på ett utstuderad troll än den där bubble har jag inte sett tidigare. Jag tror han sitter bakom ett eller flera konton till också för att sprida sin "positivitet" eller vad vi ska kalla det. Omnipollo är en till användare som grindvaktar.

Får dåliga vibbar av Archetyp och hur det kom till. Kan vara FS 3.0 som bara ömsat nytt skinn. Men det är bara en teori än så länge.
Rätt säker på samma, varför skulle admin där vara sååååå vänligt inställd till massa ( nya) säljare. O plötsligt är bara bubblel o admin där så goda vänner.

O nej fs4 är ingen scam, fått beställning o allt gick smärtfritt.
Citera
2021-11-23, 21:40
Medlem
MyOwnMatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avsmaken

Anar också ett mönster i det du nämner, Finns det någon som fått vad dem bestället från denna "Archetyp" ?
Citera
2021-11-23, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scooby1961
Jag kommer använda Torrez.

+1 på Torrez, funkat minst lika bra som FS3 och funnits bra mycket längre än både FS2/3 tillsammans.

Något som har med Flugsvamp skulle jag aldrig röra igen. Behövs inte ens.
Citera
2021-11-23, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Rätt säker på samma, varför skulle admin där vara sååååå vänligt inställd till massa ( nya) säljare. O plötsligt är bara bubblel o admin där så goda vänner.

O nej fs4 är ingen scam, fått beställning o allt gick smärtfritt.

Var det inte bubbel som slussade över alla till archetype? Först började han skriva lite om både archetype och torrrez och skrev en lång guide på hur man skulle navigera sig på torrez men inget om archetype. Nån dag efter när jag letade efter inlägget om torrez var det borta och det vara bara en massa ”smygreklam” kvar för archetype.
Väl inne på archetype var det en massa inlägg i forumet med orden positive vibes mm 🤮 i titel, väldigt ledande så att man inte skrev nåt ont om nån på fs3 säkert. vad är han? En tjej i 14-års åldern som tuggar hubba bubba?

Om jag vore er skulle jag inte hålla till där. Kan man ens ta ut sina cash på archetype? Annars har ni en ny exitscam att se fram emot. Jag håller mig undan.
Citera
2021-11-23, 21:52
Medlem
MyOwnMatrixs avatar
Citat:
Han var ju faktiskt betald redan på flugforum. Fick bonusar för att hänga och chatta i en säljares tråd för att hålla dem aktiv ( från muppen som sålde tjack med blå karamellfärg i. ”Chefen”. Som framstod som rätt insyltad med de som ägde marknaden.)

Bubble agerade som en sort grindvakt mot ”dålig stämning” och dränkte klagomål i sitt chittchatt. En känd desinformationteknik faktiskt för att kontrollera internetgrupper. Man överflödar med kommentarer för att de som skriver negativa saker försvinner i bruset och hamnar bakåt i trådarna.

Nu kom nån med förslaget att göra honom till moderator på Archetyp. Jag spyr.

Jag undrar om han kan ha nåt med Luffarn att göra. Luffarn verkar tjäna bra på att vara hela Sveriges portal till dark web . Luffarn har också hajpat Archetyp.
Det som du skriver ang att bubble agerar grindvakt och fick betalt för det, är det något som du vet eller är det starka misstankar som du besitter?
Jag säger inte emot dig utan ser vad du menar,tycker dock det äår konstigt att man helt plötsligt börjat babbla om FS3s fd forummedlemmar när man aldrig gjort det förut.
Varför inget snack när det var aktuellt. Det kan inte vara så att det är samma stjjärnor som arbetar i skift här som där?
Citera
2021-11-23, 22:30
Medlem
Det finns ju ganska mycket pengar för de som håller i marknader
Så ganska naturligt att olika aktörer försöker att smutskasta varandra
Det är ju en risk både att sälja och köpa

Har handlat (väldigt måttligt ) på Fs 2 och Fs 3 aldrig några problem orkar verkligen inte sätta mig in i ännu en valuta (Monero)

Jag kommer slänga in en beställning på Fs 4 och återkommer
Citera
2021-11-23, 22:46
Medlem
SweetHooligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetHooligan
Ingen säljares PGP-nyckel är riktig på 4an.Hittas ej. TVÄRFEJK!
Glöm det där. Mitt PGP-program som felade
Citera
2021-11-23, 22:46
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyOwnMatrix
Det som du skriver ang att bubble agerar grindvakt och fick betalt för det, är det något som du vet eller är det starka misstankar som du besitter?
Jag säger inte emot dig utan ser vad du menar,tycker dock det äår konstigt att man helt plötsligt börjat babbla om FS3s fd forummedlemmar när man aldrig gjort det förut.
Varför inget snack när det var aktuellt. Det kan inte vara så att det är samma stjjärnor som arbetar i skift här som där?
Varför ? Varför inte? Att jag tog upp nu beror på att det inte kändes som flugsvamp och hur det funkade var uppe för diskussion på Flashback medan marknaden var igång.
Dessutom så lyfte Luffarn upp nyligen i sin blog, menat som en positiv reklam, att jaaa, bubblemint finns på archetyps forum. Vad glada vi ska bli!
Därför tog jag upp det här, på neutral mark. Jag verkar ju inte ensam om att ha stört mig.
Om jag vet att han fick betalt? Jag vet att han chattade kontant i en säljares tråd som delade ut gåvor till honom och andra som var i tråden mycket. Han beter sig som om han är nån sorts väktare för marknaden. Höll alltid säljare om ryggen , tog aldrig kunders parti, tonade ner kritik.
På archetyp är han redan igång och vill ta bort betyg. Är inte det skumt? Att han som köpare brinner för att man bara ska kunna ge tummen upp eller tummen ner? ( Det bäddar ju för att sånt som är mediokert får samma betyg som det som är bra. Det känns som en säljares agenda.)
Senast redigerad av st33r 2021-11-23 kl. 22:50.
Citera
2021-11-24, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceShip123
Om jag vore er skulle jag inte hålla till där. Kan man ens ta ut sina cash på archetype? Annars har ni en ny exitscam att se fram emot. Jag håller mig undan.
Ja, det går att ta ut pengarna. Vad är din anledning att hålla dig undan? Att bubbelmint postar mycket i forumet?

Paketen kommer fram och snart finns BTC och auto-PGP för er som inte fixar den biten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in