2021-11-22, 16:47
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brad71
En mycket märklig sak är att man helt "glömt" prata om de som redan haft Covid, och därmed har antikroppar. Vetenskapen visar ju på ett bättre skydd naturlig väg. Varför i hela friden kan man inte ta med detta som ett alternativ till covidpass?
Antingen covidpass eller uppvisande av antikroppar. Detta om nåt, spär ju på tveksamheterna.
Att du haft fullt utvecklad Covid och fått antikroppar på det sättet är ju t.o.m bättre än att få vaccin så visst om man kan få in det alternativet i Covidpasset fine. Dock tror jag inte på att ha flera olika sätt att bevisa att man är "imun" det blir bara en massa tveksamhet vad som gäller. Har vi covidpass så bör det vara det enda sättet som gäller (kanske en läkare kan utfärda covidpass efter undersökning och provtagning på bekräftad genomgången covid utan att man behöver vaccin)
Citera
2021-11-22, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Ny information börjar komma in om hela bluffen. Det handlar inte om plandemin det finns ingen sån corona är lika ofarligt som vilken influensa som helst. Smittspridningen tar fart igen pga restriktionerna dom vill inte ha flockimmunitet! Tro mig ta inget mer vaccin det kan bli farligt inte ens gamla eller riskgrupper ska ha det. Det är en bluff och en sedan länge planerad pandemi! Sant!

Fast där har du fel.. Corona är inte samma sak som influensa jag har haft både och och det går inte ens att jämföra.
Citera
2021-11-22, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Att du haft fullt utvecklad Covid och fått antikroppar på det sättet är ju t.o.m bättre än att få vaccin så visst om man kan få in det alternativet i Covidpasset fine. Dock tror jag inte på att ha flera olika sätt att bevisa att man är "imun" det blir bara en massa tveksamhet vad som gäller. Har vi covidpass så bör det vara det enda sättet som gäller (kanske en läkare kan utfärda covidpass efter undersökning och provtagning på bekräftad genomgången covid utan att man behöver vaccin)
Covidpasset är definierat av EU att ha tre olika sätt att visa smittskydd(vaccinerat, smittfri eller genomgått infektion), inga konstigheter med det, har fungerat sedan sommaren.

Frågan är varför regering och myndighet att välja envisas med att diskriminera mot de som har naturligt skydd, eller har filosofiska/religiösa, medicinska eller professionella skäl att undvika vaccinationen, och önskar bevisa sitt smittskydd med ett negativt coronatest?

Att det heller inte finns statistik som stödjer sammanhanget mellan vaccinationsgrad och smitta gör också åtgärden absurd.

Vaccinpass kommer enbart diskriminera, och kommer inte förbättra smittläget, det har vi siffror från miljoner av människor som bor i områden där ovaccinerade redan blir diskriminerat som bevisar.

Vaccinet har ingen till liten verkan mot smittspridning, och ett vaccinpass kommer inte göra från eller till, förutan att neka friska människor grundlagsskyddade rättigheter.
Citera
2021-11-22, 17:17
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Vaccinpass kommer enbart diskriminera, och kommer inte förbättra smittläget, det har vi siffror från miljoner av människor som bor i områden där ovaccinerade redan blir diskriminerat som bevisar.

Vaccinet har ingen till liten verkan mot smittspridning, och ett vaccinpass kommer inte göra från eller till, förutan att neka friska människor grundlagsskyddade rättigheter.
Jag tror du missuppfattat det hela totalt det finns inget som heter vaccinpass. Det finns däremot Covidbevis som omfattar alla de bevis som EU förespråkar skall gälla. Att endast vaccination läggs in i Sverige tycker jag också är konstigt det borde omfatta alla genomgångna varianter som ger ett ökat skydd mot smittspridning och allvarlig sjukdom.
Citera
2021-11-22, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Fast där har du fel.. Corona är inte samma sak som influensa jag har haft både och och det går inte ens att jämföra.

En sorts influensa är det. Och inte så konstigt att den är lite annorlunda än vanligt då den är framtagen och utvecklad i ett lab I Kina och spridd därifrån!

Hela plandemin med covid och tillkommande vaccin är ju planerad jättelänge och blev definitivt bestämt 2015 och skulle starta 2019
Citera
2021-11-22, 17:25
Medlem
Citat:
En sorts influensa är det. Och inte så konstigt att den är lite annorlunda än vanligt då den är framtagen och utvecklad i ett lab I Kina och spridd därifrån!

Hela plandemin med covid och tillkommande vaccin är ju planerad jättelänge och blev definitivt bestämt 2015 och skulle starta 2019

🤦🏼‍♀️
Citera
2021-11-22, 17:30
Medlem
Detta är grundlagsvidriga inskränkningar av våra friheter och rättigheter att röra oss och verka fritt i samhället.
Ingen näringsidkare har rätt att införa detta, oavsett regeringens eller FoHM:s dekret.
Däremot har alla rätt att VÄGRA att införa detta.

Hör av er till alla evenemang och berätta för dom att dom har ett val: antingen stödjer man det medicinsk-fascistiska systemet, eller så gör man det inte, och att det är varje medborgares skyldighet att stå emot emot tyranni, på samma sätt som vi idag önskar att vanliga människor hade stått upp emot fascismen i Tyskland & Italien på 1930-talet.

Låt inte de styrande tyrannerna splittra er i ett krig mellan varandra, utan stå enade emot dom som försöker införa ett fascistiska samhällssystem.
Senast redigerad av HallinskideFB 2021-11-22 kl. 17:48.
Citera
2021-11-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
🤦🏼‍♀️

Vi foliehattar har ju haft rätt om allting så här långt så det kan du räkna med kommer att fortsätta!
Citera
2021-11-22, 17:35
Avslutad
Citat:

Alla som har ett positivt covidtest i journalen ska givetvis betraktas som immuna. De smittar inte och blir inte sjuka.
Citera
2021-11-22, 17:39
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Alla som har ett positivt covidtest i journalen ska givetvis betraktas som immuna. De smittar inte och blir inte sjuka.

Det handlar ju om att alla ska trakasseras till att ta sprutan och därefter legitimera uppdelandet av medborgarna i "lydiga" och "olydiga", därför är inte tillfrisknandebevis godkänt. Och även om de räknar in det så är medborgarpass en VÄLDIGT dålig idé att gå ändå på en hel massa andra mörkbruna plan...
Citera
2021-11-22, 17:44
Medlem
Citat:
Vi foliehattar har ju haft rätt om allting så här långt så det kan du räkna med kommer att fortsätta!

Nja vi får väl se.. annars kan ni ju göra en film av eran kunskap sen. Kanske utomjordingar som planterat viruset här från yttre rymden..🙂
Citera
2021-11-22, 18:15
Medlem
Citat:
Jag tror du missuppfattat det hela totalt det finns inget som heter vaccinpass. Det finns däremot Covidbevis som omfattar alla de bevis som EU förespråkar skall gälla. Att endast vaccination läggs in i Sverige tycker jag också är konstigt det borde omfatta alla genomgångna varianter som ger ett ökat skydd mot smittspridning och allvarlig sjukdom.
Jag skiljer medvetet mellan vaccinpass(FHM kallar det vaccinbevis) och covid/coronapass.
EUs Covid/Coronapass möjliggör olika sätt att röra sig fritt även för ovaccinerade, FHMs vaccinationspass(vaccinationsbevis) får man ändats om man vaccinerat sig.

Det är din senaste mening som förbryllar många.

Det finns inga fakta som stödjer att vaccinationsgrad påverkar smittspridningen på makronivå, medan det finns otaliga vetenskapliga rapporter att friska människor och människor som har naturlig skydd inte sprider smittan als eller i mycket liten grad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in