2021-11-28, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det jag känner är oroande är den högre delen på IVA när det blir allvarligare. Om IVA överbelastas och sjukvården överbelastas så får man massa som dör i onödan. Då kan siffran sticka iväg onödigt mycket.

Jag känner att även om det är ett fåtal som dör i onödan så är det ett fåtal för mycket.
Hittills har ingen överbelastning skett. Det sattes även upp ett fältsjukhus i Älvsjömässan som aldrig användes. Om ingen skall dö i onödan kanske vi skall förbjuda biltrafik istället.
Citera
2021-11-28, 14:17
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Har inga större problem med att folk vill vaccinera sig med det här ineffektiva vaccinet som varar några månader bara. Det jag är emot är vaccinpassen som skapats för att ha ett äckligt kontrollsamhälle. När du inte lyder staten så släcks ditt pass ner och du är automatiskt portad från samhället. Du ger upp din frihet och kontrolleras av någon annan som drar i trådarna och bestämmer vad du ska injicera i kroppen för att du ens ska kunna föda dig själv.
Jag är inte såld på de här vaccinen nej. Moderna vaccinet stoppades för det kunde ge hjärtproblem. Långtidsstudierna är inte ens klara ännu och staten ska TVINGA alla spruta in det här trots att det är olagligt att påtvinga kroppsligt ingrepp. Görs väldigt lite reportage om de tusentals människor som dött eller fått allvarliga biverkningar av vaccinen.
Och allt detta på grund av en lättare förkylning (för unga och friska), en jobbigare förkylning (för äldre) och KANSKE död för en EXTREMT liten del av världens befolkning (äldre och sjuka).

Att folk inte ser igenom den här lögnen än är fan helt otroligt!
Citera
2021-11-28, 15:08
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Det är dags nu att det bli krav på munskydd i alla inomhusmiljöer!
Eller så sköter du ditt. Om du vill så får du sätta på dig tre masker, flytväst när det regnar och stor plastbubbla, så låter du andra vara ifred för du är väl redan quadrupleboosterinjicerad och går runt med grillvantar redan. Eller är du en sån där nyttig jävel som utan att tro på det själv går storföretagens ärenden och försöker få till något jävla förtryck mot andras personliga val och frihet.

Det enda du skriver som jag sett är ljugmedias narrativ, rakt av.. man kan ju undra varför. Är det ditt jobb... Bär din mask över ditt fejs om du vill, bär tio. Det är ett kontrollverktyg och en sidoindustri i den här scammen.
Citera
2021-11-28, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Eller så sköter du ditt. Om du vill så får du sätta på dig tre masker, flytväst när det regnar och stor plastbubbla, så låter du andra vara ifred för du är väl redan quadrupleboosterinjicerad och går runt med grillvantar redan. Eller är du en sån där nyttig jävel som utan att tro på det själv går storföretagens ärenden och försöker få till något jävla förtryck mot andras personliga val och frihet.

Det enda du skriver som jag sett är ljugmedias narrativ, rakt av.. man kan ju undra varför. Är det ditt jobb... Bär din mask över ditt fejs om du vill, bär tio. Det är ett kontrollverktyg och en sidoindustri i den här scammen.
Tids nog så blir det munskyddskrav.
Citera
2021-11-28, 15:22
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Tids nog så blir det munskyddskrav.
Man försöker få folk att underkasta sig men det kan och bör man vägra. Det har gått så bra så utan och jag skiter fullständigt i din vinklade msm-ljugmedia-statistik.
Citera
2021-11-28, 15:29
Medlem
Citat:
Man försöker få folk att underkasta sig men det kan och bör man vägra. Det har gått så bra så utan och jag skiter fullständigt i din vinklade msm-ljugmedia-statistik.
Med covidlagen på plats så kan dom göra vad dom vill i stort sett.
Citera
2021-11-28, 15:36
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Med covidlagen på plats så kan dom göra vad dom vill i stort sett.
De kan dra åt helvete. Det är redan uppror i många delar av världen. Inte för att ljug-MSM säger så mycket om det, då man försöker dämpa hela festen, ljuger och manipulerar siffror som vanligt. Som från start.

Det kommer inte att gå, i Sverige kanske vi inte fått nog för att vi är så jävla naiva, men ju mer övertramp korrupta, köpta politiker gör, desto osäkrare kommer det bli för dem på gatorna.

Hatet mot dem är djupt och riktigt, hur mycket man försöker förstöra för befolkningen här... MSM överskattar sin makt och intelligens, avskyn är på väg att väckas till aktion där med.. mediahus kommer brännas till marken i flera länder tror jag... MSM kommer försöka panikvinkla det till att de är oskyldiga. Polis kommer tvingas välja sida, det är redan ljug-mediahus som halvt försökt stormas. (Men man har respekterat polisens jobb som vakter av lögnarna, än så länge).

Det är en för stor scam där man har satt folks liv i kaos, folk förlorat sina jobb, hem, välmående, förflyttat rikedom från medelklass till de rika, och ljugit om covid i sig, undanhållit vilka dess riskgrupper är, ljugit om vaccines verkan, nödvändighet, effektivitet, testperiod, tillvägagångssätt, i princip allt...det är mer på väg att komma fram... Och när folk fattar mer från industrierna bakom och hur mycket de förstört och vad de försöker göra kommer det att hetta till förr eller senare.

Har man slussat ut miljarder doser och inte ens testat dem för att veta att de läckte bara efter någon månad är det så korrupt att det förtjänar .... Visste man det, och kör ut det ändå men låter bli att tala om det och att det ska bli injektions-prenumeration värt ännu fler lastbilslaster med pengar och något medicinsk-diltaturiskt injektionspass på det med utpressningsmetoder - då jävlar.

Ja förutom då att det inte ens är något som behövdes alls för de allra flesta, potentiellt farligt t o m. Men atleter som fått negativa effekter har man försökt tysta. (Då de har en plattform/följarbas..) samt läkare, brandkår, m.m. yrken, tystade om de försökt tala ut.

Läkare som kommer med legitima argument tystade. Med mera, med mera. Hur kriminellt som helst.

Med teaterpropaganda och skrämsel så har man blåst eller försökt blåsa miljarder människor..Det kommer fram mer varje dag och jag tror knappast man sover så gott och tryggt om nätterna snart om man ligger bakom det här, haha.
Senast redigerad av Room531 2021-11-28 kl. 16:00.
Citera
2021-11-28, 16:52
Medlem
Citat:

Fast nu vet man ju att munskydd är ju förbaskat effektiv för att förhindra smittspridning. Det värsta jag vet är en vaccinerad som vägrar använda munskydd/andningsskydd i trånga utrymmen för de tror att de går omkring i samhället som frälsare i den här pandemin. Idioti.

Det enda som kommer att hjälpa nu är att införa negativt covidtest oavsett om du är vaccinerad eller inte. Så som Spanien nu inför för inresande från vissa länder. Att kunna bevisa att man inte bär på smitta är det enda som kommer fungera.
Citera
2021-11-28, 18:45
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Hittills har ingen överbelastning skett. Det sattes även upp ett fältsjukhus i Älvsjömässan som aldrig användes. Om ingen skall dö i onödan kanske vi skall förbjuda biltrafik istället.
Tur var väl det. Det sattes väl upp i förebyggande syfte om jag inte minns fel.

Ska vi behöva sätta upp det igen så kommer det kosta åtskilliga miljarder misstänker jag. Det vill väl ingen.
Citera
2021-11-28, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Tur var väl det. Det sattes väl upp i förebyggande syfte om jag inte minns fel.

Ska vi behöva sätta upp det igen så kommer det kosta åtskilliga miljarder misstänker jag. Det vill väl ingen.

Troligen inte. Man satte upp sjukhuset i Älvsjömässan med de signaler som man fick tidigt i skedet där man bevarade många fler dödsfall och svårt sjuka. Så blev det ju aldrig och nu är nog den risken över även med nya mutationer.

Redan nu finns det antydningar som ger att omitronmutationen är mildare än tidigare versioner och det är ju bra. Man är dock lite osäker ännu på hur äldre drabbas av den.
Citera
2021-11-28, 20:53
Medlem
mjohan84s avatar
Detta två dagar kvar i frihet nu... måndag och tisdag...

Tror ni att många som inte velat vaccinera sig tidigare ger upp nu?
Citera
2021-11-28, 21:39
Medlem
Vaccinpass: Alpha, Delta +Omikron?

Jag har en högst aktuell fundering.

Vår vaccinsamordnare går ut med att den fjärde dosen av ”den vanliga” vaccineringen möjligen kommer att ske redan till hösten.

Vi får väl anta att man måste följa råden för att hålla sitt vaccinpass aktiverat.

Nu när Omikron även kommer in i bilden samt att man redan är på gång att ta fram ett vaccin. Kan vi vänta oss ännu en dos under nästa år?
Senast redigerad av Razz3l 2021-11-28 kl. 21:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in