Citat:
Ja, de vann 1 ligatitel nästan 50 år innan Abramovich tog över klubben. Annars så var Chelsea mellanmjölksklubb som inte ens var i närheten av varken Arsenal’s eller Tottenham’s meriter innan de blev till Chelski.
Citat:
Chelsea blev bra under Ranieri, och de var ju relativt starka mellan 2001-04. Men trots detta, så kunde de inte utmana Arsenal och/eller Man United på allvar innan de fick in rysska oljepengar och innan Mourinho tog över som deras nya manager efter Ranieri. Chelsea var topp 5 klubb innan ryssen tog över och med tanke på klubbens ekonomiska situation var det konkurs eller ryssen som valen stod emellan. Ett uppköp hade nog varit oundvikligt förr eller senare oavsett.
Arsenalfans tenderar att använda "vi är en större klubb" påståendet när klubbens sportsliga framgång sviker och så har det hållit på i 15 år. Nu är det dock 15 år av rätt så tomma troféskåp samtidigt som Chelsea har skördat framgångar. Frågan är väl vilka faktorer som avgör hurvida vilken klubb som är "störst". Är störst fanbase en av faktorerna? I London är det troligen fler Arsenalfolk än Chelseafolk men om du tittar övriga världen så tror jag nog att Chelsea har större support numera faktiskt. Dock ogillar jag starkt att Premier Leagues fanskara har blivit så global så om man ska titta på någonting så bör det vara den genuina lokala fanskaran och där vinner nog Arsenal.
Men handlar det enbart om det? Isf kan man påstå att Hammarby IF är en större klubb än Malmö FF i Sverige och det håller väl inte heller riktigt?
Arsenalfans tenderar att använda "vi är en större klubb" påståendet när klubbens sportsliga framgång sviker och så har det hållit på i 15 år. Nu är det dock 15 år av rätt så tomma troféskåp samtidigt som Chelsea har skördat framgångar. Frågan är väl vilka faktorer som avgör hurvida vilken klubb som är "störst". Är störst fanbase en av faktorerna? I London är det troligen fler Arsenalfolk än Chelseafolk men om du tittar övriga världen så tror jag nog att Chelsea har större support numera faktiskt. Dock ogillar jag starkt att Premier Leagues fanskara har blivit så global så om man ska titta på någonting så bör det vara den genuina lokala fanskaran och där vinner nog Arsenal.
Men handlar det enbart om det? Isf kan man påstå att Hammarby IF är en större klubb än Malmö FF i Sverige och det håller väl inte heller riktigt?
I London så är Arsenal den klart mest populära fotbollsklubben, även bland turister.

Men Blomqvist är (vad jag vet) inte i närheten av att ha lika hög status i Man Utd som det Solskjaer har/hade, och Blomqvist har väl ingen erfarenhet som tränare? Solskjaer hade ju trots allt relativt lång erfarenhet som tränare innan han fick jobbet i Man Utd, dessutom så hade OGS redan erfarenhet från EPL.
Liverpool fansen bidrar verkligen till att höja humorn här inne, eftersom att samtliga av er passar hand i handske med LFC sloganen ”Offended by everything, ashamed by nothing”..