2021-11-21, 21:51
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Du erkänner, dvs, att Chelsea bara är en fejkad plastklubb? Det är det verkligen inte många CFC fans som klarar av att erkänna, så cred till dig.

Som sagt du kan leva i din bubbla om att Chelsea är fejkad plastklubb men fakta är att när vi vann ligan 2005 så var det början på Arsenals fall. Hur du får ihop detta till att jag erkänner att Chelsea är plast är lika idiotiskt som allt annat du skriver i detta forum.

18 titlar på 2000-talet inte illa för en så kallad plastklubb från Fulham.

Vill påpeka att Arsenal har bara 9 titlar under 2000-talet bara två av dessa är ligatitlar.

Arsenal Londons största klubb my ass!

Blev en dubbelpost där ja men generalen är så pass dum i huvudet så han kanske behöver läsa detta två gånger om.
Senast redigerad av DidierDrogba02 2021-11-21 kl. 21:54.
Citera
2021-11-21, 21:52
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Du erkänner, dvs, att Chelsea bara är en fejkad plastklubb? Det är det verkligen inte många CFC fans som klarar av att erkänna, så cred till dig.

Som sagt du kan leva i din bubbla om att Chelsea är en fejkad plastklubb men fakta är att när vi vann ligan 2005 så var det början på Arsenals fall. Hur du får ihop detta till att jag erkänner att Chelsea är plast är lika idiotiskt som allt annat du skriver i detta forum.

Vill bara påpeka att Arsenal har bara 9 titlar under 2000-talet bara två av dessa är ligatitlar.

Citera
2021-11-21, 22:10
Medlem
Alex P. Keatons avatar
"Ultimately what did it for Solskjaer was United stopped getting penalties to get him out of trouble. They have been awarded only one this season in 17 games and they missed it. They had 18 last season and 22 the season before that."

Ska vi skylla det på Klopp, som Ole gjorde?
Citera
2021-11-21, 22:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Som sagt du kan leva i din bubbla om att Chelsea är fejkad plastklubb men fakta är att när vi vann ligan 2005 så var det början på Arsenals fall. Hur du får ihop detta till att jag erkänner att Chelsea är plast är lika idiotiskt som allt annat du skriver i detta forum.

Vill påpeka att Arsenal har bara 9 titlar under 2000-talet bara två av dessa är ligatitlar.

Blev en dubbelpost där ja men generalen är så pass dum i huvudet så han kanske behöver läsa detta två gånger om.
Det lustiga är ju att du dvs erkänner vad jag och även alla andra redan vet, att Chelsea är en fejkad plastklubb utan ngn form för historia öht - pre Abramovich.

I övrigt, så är Arsenal den överlägset mest populära PL-klubben i London.
Citera
2021-11-21, 22:33
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Det lustiga är ju att du dvs erkänner vad jag och även alla andra redan vet, att Chelsea är en fejkad plastklubb utan ngn form för historia öht - pre Abramovich.

Du kan ha rätt i att Arsenal har större "genuin fanbase" men sett till dom senaste 15 åren har Chelsea sprungit om Arsenal med hästlängder gällande det sportsliga.
Citera
2021-11-21, 22:46
Medlem
Enligt Google.com så vann inte Arsenal CL någon gång mellan 01-06. Det gjorde däremot Liverpool. Och Porto. Och Bayern Munchen. Osv. Tom inhemskt var de inte ens bäst då Utd tog tre ligatitlar (om 99/00 räknas med).

Det där trollet kan inte tas seriöst. Inte ens om man sympatiserar med Arsenal.
Citera
2021-11-21, 22:46
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:

Om jag förstår din logik rätt så erkänner jag att Chelsea är en plastklubb för att jag nämner att vi vann ligan 2005. Mycket lustigt att du bara skrev "I övrigt, så är Arsenal den överlägset mest populära PL-klubben i London". Du tog alltså bort största klubben i London vilket du skrev igår alltså erkänner du att Chelsea är Londons största klubb.

Tänkte att jag utgår från din logik då din fakta tydligen står över allt annat i detta forum.

För övrigt har Chelsea vunnit titlar innan Roman, vi har 2 Cupvinnarcuptitlar och en Uefa supercup innan 2003 vilket är fler europeiska titlar sedan Arsenal Grundades 1886.
Citera
2021-11-21, 23:14
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Du kan ha rätt i att Arsenal har större "genuin fanbase" men sett till dom senaste 15 åren har Chelsea sprungit om Arsenal med hästlängder gällande det sportsliga.
Att Chelsea har presterat bättre än vad Arsenal har gjort under de sista 15 åren eller så har väl ingen förnekat? Dock så finns det ju en klar anledning till att varför Chelsea är där de är i dag.
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Om jag förstår din logik rätt så erkänner jag att Chelsea är en plastklubb för att jag nämner att vi vann ligan 2005. Mycket lustigt att du bara skrev "I övrigt, så är Arsenal den överlägset mest populära PL-klubben i London". Du tog alltså bort största klubben i London vilket du skrev igår alltså erkänner du att Chelsea är Londons största klubb.

Tänkte att jag utgår från din logik då din fakta tydligen står över allt annat i detta forum.

För övrigt har Chelsea vunnit titlar innan Roman, vi har 2 Cupvinnarcuptitlar och en Uefa supercup innan 2003 vilket är fler europeiska titlar sedan Arsenal Grundades 1886.
Du skrev att Chelsea har varit en bättre och större klubb än Arsenal sedan 2005, och du skrev ingenting öht om Chelsea pre-Abramovich. När jag började att följa engelsk fotboll på allvar på slutet av 80-talet, så spelade Chelsea div. 2 (Championship) fotboll. Både Arsenal och Tottenham har en betydligt rikare historia än vad Chelsea har.

Igen, Arsenal är den mest populära och även den största klubben i London. Vet du ens hur man utgör om en klubbs storlek?
Citera
2021-11-21, 23:20
Moderator
zanteras avatar
En lite kul notering är att det är bara 5 lag på övre halvan (top10) som har positiv målskillnad. Wolves på +/- 0 och 4 lag på minus. Lite intressant tycker jag. Kan även vara värt att notera att top3 är i princip klasser bättre än övriga lag. Dock kan jag tycka att det gör PL väldigt intressant i år. 3 lag som slåss om titeln där det känns som att varje lag har bra chanser att vinna titeln. Och vad gäller 4e platsen så känns det ju som det finns 5-6 lag som säkert ser sin egen chans att sluta 4a som realistisk.
Citera
2021-11-21, 23:27
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Att Chelsea har presterat bättre än vad Arsenal har gjort under de sista 15 åren eller så har väl ingen förnekat? Dock så finns det ju en klar anledning till att varför Chelsea är där de är i dag.

Du skrev att Chelsea har varit en bättre och större klubb än Arsenal sedan 2005, och du skrev ingenting öht om Chelsea pre-Abramovich. När jag började att följa engelsk fotboll på allvar på slutet av 80-talet, så spelade Chelsea div. 2 (Championship) fotboll. Både Arsenal och Tottenham har en betydligt rikare historia än vad Chelsea har.

Igen, Arsenal är den mest populära och även den största klubben i London. Vet du ens hur man utgör om en klubbs storlek?

Chelsea hade redan på den tiden en ligatitel och flera cuptitlar. Vilket du hade vetat om du faktiskt kunde något om engelsk fotboll.
Citera
2021-11-21, 23:33
Medlem
Roibots avatar
Nu när Ole Gunnar Solskjaer är sparkad så kan man väl ta in Jeppe Blomqvist som interim? Också en av treble 99-hjältarna. Och om han skulle prestera bra under våren...
Citera
2021-11-21, 23:47
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:

Chelsea var topp 5 klubb innan ryssen tog över och med tanke på klubbens ekonomiska situation var det konkurs eller ryssen som valen stod emellan. Ett uppköp hade nog varit oundvikligt förr eller senare oavsett.

Arsenalfans tenderar att använda "vi är en större klubb" påståendet när klubbens sportsliga framgång sviker och så har det hållit på i 15 år. Nu är det dock 15 år av rätt så tomma troféskåp samtidigt som Chelsea har skördat framgångar. Frågan är väl vilka faktorer som avgör hurvida vilken klubb som är "störst". Är störst fanbase en av faktorerna? I London är det troligen fler Arsenalfolk än Chelseafolk men om du tittar övriga världen så tror jag nog att Chelsea har större support numera faktiskt. Dock ogillar jag starkt att Premier Leagues fanskara har blivit så global så om man ska titta på någonting så bör det vara den genuina lokala fanskaran och där vinner nog Arsenal.

Men handlar det enbart om det? Isf kan man påstå att Hammarby IF är en större klubb än Malmö FF i Sverige och det håller väl inte heller riktigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in