2021-11-21, 09:40
Medlem
Imbazs avatar
Fel.
Citera
2021-11-21, 09:41
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Och detta kommer från en som är supporter av en klubb som bildades i 2003 😂😂 plastfan de luxe.

Jadu, Chelsea har en riktigt, riktigt tung historia Utan de rysska oljepengarna så hade ni fortfarande stått med 0 titlar i EPL.

Arsenal är den överlägset största, mest populära fotbollsklubben i London.

Under vår historia innan ryssen har vi tagit fler titlar i Europa än vad ni gjort sedan 1886.

Du kan klandra Roman hur mycket du vill, men det är fakta att ända sedan vi vann ligan 2005 var det börjar på er nedgång och början på vår erövring av London.
Citera
2021-11-21, 09:59
Medlem
Citat:
Allright, det inlägget åldrades inte så väl. Men efter vad jag har förstått, så var vi full på höjd med Liverpool fram till deras 1-0 mål. Sen så har jag läst flera rapporter som tillsäger att Liverpool hade domaren på deras sida, och kom därmed undan med en hel del.

Men för att vara 100% ärlig, så visste jag att det skulle bli tufft för oss på bortaplan mot Liverpool. Men eftersom att Liverpool har de mest lättkränkta fansen i hela fotbollsvärlden, så valde jag att spica upp stämningen lite. Du vet, det är alltid kul att hälla lite extra salt i såren på de som tåler det allra minst

Men det finns inga ursäkter för en 4-0 förlust, så grattis till den tyske Lill-Hitler och hans Hollywood FC.

Jag kan se mellan fingrarna på många av dina dumma kommentarer.
Däremot denna gång har du passerat gränsen!
Citera
2021-11-21, 10:11
Moderator
zanteras avatar
Lite blandade känslor kring Ole situationen och jag ursäktar för ett långt inlägg..

Till att börja med så tyckte jag synd om honom igår när matchen slutade. Man såg riktigt på hans ansikte att det var nära till tårar och jag kan tänka mig att han lider lika mycket som oss andra - om inte mer. Med det sagt var han aldrig bra nog att bli vår permanenta tränare och att sparka honom för att ta in någon bättre är helt korrekt. Känner mest frustration kring hela situationen, där de flesta av oss såg att han inte var bra nog för länge sen och han borde ersatts under sommaren efter EL fiaskot, då hade han ändå kunnat lämna med en 2a plats bakom sig och lite värdighet. Istället slutar det på detta viset, och även om han inte är en speciellt bra tränare så är det tråkigt att det blev såhär.

Timingen på det hela är dock komisk. Till att börja med kommer vi från ett 2 veckors landslagsuppehåll där Ole lika gärna kunde fått foten efter City, men sen har vi hela situationen kring Conte och hur han plockades upp av Spurs istället. Nu tror jag inte styrelsen hade tagit Conte ändå, han känns som en tränare som faktiskt ställer krav på sin omgivning (både uppåt och neråt) så tror inte styrelsen hade gillat förändringen från "Yes Man Ole" till "Jag kräver XYZ Conte". Att det nu talas om Fletcher/Carrick som ersättare för tillfället gör ju att det känns ännu mer underväldigande som supporter. Väntar bara på att de får 4-5 vinster i rad och får ett 3 års kontrakt som huvudtränare. På tal om kontrakt, Ole fick alltså ett nytt 3 års kontrakt inför denna säsongen trots att hans kontrakt hade räckt tills nästa sommar och ingen annan klubb ryckte i honom. Läste att Phelan fick ett nytt 3 års kontrakt som assisterande för mindre än 2 månader sedan (!).

Vad gäller ersättare så finns det intressanta namn som inte känns troliga och det finns lite mer tråkiga namn som känns realistiska.

Efter att ha sett flera av Leicester's matcher denna säsongen så hade Rodgers inte varit ett speciellt spännande val. Tycker han är som bäst när han kan styra upp en underdog men skillnaden är att MU aldrig kommer vara en underdog trots några mediokra år. Det kommer alltid förväntas 3p i varje match och Rodgers känns som en väldigt ojämn tränare. Det faktum att han har en tendens att tappa säsongsmålet på fallrepet konstant är också oroande - Leicester har ju sett klara ut för CL 2 säsonger i rad och sedan kollapsat helt. Tror även hans Liverpool-bakgrund skulle göra att många fans är emot honom redan innan han börjar. Jag tycker han är bra, men jag vet inte om han är bra nog.

Zidane verkar ju ärligt talat inte ens intresserad och jag klandrar honom inte. Känns som Frankrike eller PSG jobbet kommer landa vid hans fötter vid nästa tränarbyte och han spelade aldrig i England så han har inte den där "PL är slutdestinationen som tränare" inställningen som många andra tränare har.

Ten Hag har varit jättebra i Ajax men där snackar vi en väldigt välskött klubb med DoF på plats och vad jag förstår så är det sammarbetet Ten Hag-Overmars-Van Der Saar som banat vägen för Ajax mer än att det är Ten Hag som på egen hand lyft laget. Om man verkligen vill nå framgång så skulle man nog behöva plocka in alla 3 ärligt talat.

Som interim tycker jag nog dock Rangnick är mest intressant, dock tror jag inte det är speciellt realistiskt. Han verkar också vara en individ som ställer höga krav och det känns lite som Man Utd vill ha en tränare som är glad att få vara där och mest smälter in i omgivningen. Ser hellre att man tar in någon utifrån än kör på Fletcher/Carrick, Carrick t.ex. har ju varit en del av problemet under Ole så att han får ta över bakom ratten känns ju inte speciellt motiverande.
Senast redigerad av zantera 2021-11-21 kl. 10:18.
Citera
2021-11-21, 11:02
Medlem
Imbazs avatar
Det hände mycket igår i Premier League, 30 mål på en enda matchdag (!).

Chelsea gjorde det man förväntade sig av dem, stabil 3-0 seger, skönt att man inte tappade mark där (för mig som lfc fan).

Det som inte nämns här(?) är ju att Steven Gerrard tog sin första vinst i sin första match som tränare i PL, yes !

Sen att se United bli helt utspelade av watford visar ju bara på att ole har tappat omklrummet helt klart. Stackarn kommer tyvärr bli ihågkommen på ett helt annat sätt nu, hans efterintervju speglar ju hela honom när han går in och säger "sorry for smiling" och står där helt clueless.

För att summera liverpool-arsenal så blev det som vi alla (utom en) trodde, vinst för hemmalaget, dock trodde jag att Arsenal skulle stå upp bättre, de har nästan alltid blivit överkörda på anfield, men nu fick man ju se ett projekt som tydligen inte gått framåt alls, mer bakåt.
Att sedan spela ut kort på insparkar mot världens bästa presslag visar ju inkompetensen hos Arteta.

Vissa med klippkort på den årliga bergochdal-banan trodde efter en fin form av matcher att det skulle bli jämt, gårdagen visade väll mest att Arsenal egentligen bara inte stött på något motstånd av den större kalibern.

Vi alla vet att topp 3 är "avgjort" nu, frågan är vilket lag som kniper 4eplatsen ? Känns otroligt öppet där, då alla lag är helt under isen, varken Arsenal, United, spurs, West ham eller leicester är bra nog för CL, skulle säga att West ham har jag räknat bort, de kommer inte hålla hela året och speciellt inte utan ogbonna.

Jag tror att United med ny tränare är favoriten för 4e platsen, skulle göra sig bäst i Europa med då de tveklöst har den bästa truppen utanför topp 3. Blir spännande iår med ett getingbo runt sista CL platsen
Citera
2021-11-21, 11:04
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Zidane verkar ju ärligt talat inte ens intresserad och jag klandrar honom inte. Känns som Frankrike eller PSG jobbet kommer landa vid hans fötter vid nästa tränarbyte och han spelade aldrig i England så han har inte den där "PL är slutdestinationen som tränare" inställningen som många andra tränare har.

.

näe, zinedine zidane marseilles förlorade son gå till ärkerivalen psg
Citera
2021-11-21, 11:37
Medlem
B-Dawks avatar
Det är nu officiellt att Ole lämnar United. United har precis gått ut på sina sociala kanaler och meddelat detta. Det står inte att han har fått sparken utan att han lämnar klubben, men innerst inne vet vi att han fått sparken och detta skrevs på det sättet endast för att "snygga" till det.
Citera
2021-11-21, 11:48
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ser inte matchen, men straffen gick väl om just för att Femenia sätter returen?

Ganska enkelt illustrerat här:

https://www.thefa.com/-/media/thefacom-new/images/rules-and-regulations/laws-and-rules/law-14-penalty-kick-summary-table.ashx?la=en&h=661&w=646

Encroachment by attacking player + goal = penalty is retaken

Jo om det döms så så är ju regeln så. Men hur nu regeln kan vara så är för mig helt oförståeligt...

Hur kan det försvarande laget straffas på det sättet när det attackerande laget är de som gör fel?
Citera
2021-11-21, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Det är nu officiellt att Ole lämnar United. United har precis gått ut på sina sociala kanaler och meddelat detta. Det står inte att han har fått sparken utan att han lämnar klubben, men innerst inne vet vi att han fått sparken och detta skrevs på det sättet endast för att "snygga" till det.

Varför detta Snyggande? bara för att gubben är en fd spelarlegend?

Ole har varit en fullständig jävla katastrof i snart 2 år nu läser man massa snyfthistorier av samma personer som skrikigt efter hans huvud senaste året om hur synd det är om Ole bla bla bla och att han bara blivit utnyttjad av en inkompetent ledning.
Citera
2021-11-21, 12:15
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Varför detta Snyggande? bara för att gubben är en fd spelarlegend?

Ole har varit en fullständig jävla katastrof i snart 2 år nu läser man massa snyfthistorier av samma personer som skrikigt efter hans huvud senaste året om hur synd det är om Ole bla bla bla och att han bara blivit utnyttjad av en inkompetent ledning.

Hela Uniteds ledning är en fullständig katastrof. Titta på hur Barcelona gjorde med Koeman när de sparkade honom. I det som kommunicerades ut var det ingen tvekan om att han hade fått sparken och han har också avgjort en Europacup-final för Barcelona, deras första dessutom.

Nu är det bara att hoppas man först och främst hittar en interim manager som kan väcka laget till liv igen och försöka säkra en topp 4 placering i ligan så klubben får spela CL nästa säsong. Efter det gäller det att hitta den rätta långsiktiga lösningen då jag inte ser någon långsiktig lösning som går att lösa direkt.

Skönt att epoken Ole nu är över. En bra början för honom i United när han själv var interim men så fort han fick första kontraktet började kräftgången. Resultaten har i vågor sett helt okej ut men spelet har egentligen aldrig sedan tidig vår 2019 sett bra ut över en längre period. Det har aldrig funnits någon riktig spelidé och harmoni har det känts som. Att många spelare inte använts rätt och känts som att de blivit sämre under Oles tid det säger en del om vad som försiggår på träningsanläggningen om dagarna. Därför ska resterande del av staben helst också bort så fort det går.
Citera
2021-11-21, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Hela Uniteds ledning är en fullständig katastrof. Titta på hur Barcelona gjorde med Koeman när de sparkade honom. I det som kommunicerades ut var det ingen tvekan om att han hade fått sparken och han har också avgjort en Europacup-final för Barcelona, deras första dessutom.

Nu är det bara att hoppas man först och främst hittar en interim manager som kan väcka laget till liv igen och försöka säkra en topp 4 placering i ligan så klubben får spela CL nästa säsong. Efter det gäller det att hitta den rätta långsiktiga lösningen då jag inte ser någon långsiktig lösning som går att lösa direkt.

Skönt att epoken Ole nu är över. En bra början för honom i United när han själv var interim men så fort han fick första kontraktet började kräftgången. Resultaten har i vågor sett helt okej ut men spelet har egentligen aldrig sedan tidig vår 2019 sett bra ut över en längre period. Det har aldrig funnits någon riktig spelidé och harmoni har det känts som. Att många spelare inte använts rätt och känts som att de blivit sämre under Oles tid det säger en del om vad som försiggår på träningsanläggningen om dagarna. Därför ska resterande del av staben helst också bort så fort det går.

Absolut dem är helt inkompetenta och kommer alltid att vara. Alla fattade väl när ole tog över efter Mourinho att det inte var Ole effekten utan istället "slippa mourinho" effekten som gav en så bra början som det verkligen var där å då att to smälla upp ett 3 års kontrakt till ole utan en riktig plan var helt åt helvete

Nu hoppas man verkligen att Ledningen tar tid på sig att verkligen hitta rätt tränare och inte bara slänger upp en ny Ole. Rodgers är man ju inte speciellt sugen på

Rangnick som nämndes hade nog varit den bästa interimlösningen säsongen ut rykten säger ju att han faktiskt skulle vara sugen också

Även Blanc namn har ju nämts som interim.

Men blir väl nån gammal spelare som vanligt även denna gång. Keane? Rio? Owen? Scholes? eller världens bästa tränare G Neville kanske?
Citera
2021-11-21, 13:06
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Allright, det inlägget åldrades inte så väl. Men efter vad jag har förstått, så var vi full på höjd med Liverpool fram till deras 1-0 mål. Sen så har jag läst flera rapporter som tillsäger att Liverpool hade domaren på deras sida, och kom därmed undan med en hel del.

Men för att vara 100% ärlig, så visste jag att det skulle bli tufft för oss på bortaplan mot Liverpool. Men eftersom att Liverpool har de mest lättkränkta fansen i hela fotbollsvärlden, så valde jag att spica upp stämningen lite. Du vet, det är alltid kul att hälla lite extra salt i såren på de som tåler det allra minst

Men det finns inga ursäkter för en 4-0 förlust, så grattis till den tyske Lill-Hitler och hans Hollywood FC.

Och där sänkte du dig fullständigt, man har kunnat stå ut med dina hittepåinlägg, halvsanningar och ibland rena falsarier, de har till och från lockat till skratt, men här klev du över en gräns och placerar dig på samma sida som Woke-vänstern och alla BLM-kramare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in