Citat:
Ursprungligen postat av
zebra121
Liverpool är det klart bästa laget i ligan och det syns tydligt. Att van Dijk är tillbaka är den bästa värvningen. Jag vidhåller starkt från dag 1 att Liverpool tar hem det och det finns ingen anledning att tvivla på det.
Det sa du 18/19 också:
2018-12-08
Citat:
Ursprungligen postat av
zebra121
Inte en chans? Ni har precis gått rent mot exakt de motstånd jag talade om för dig.
Inse faktum att ni nu leder serien och kommer vinna PL 18/19.
och efter fyra omgångar 2019...
2019-09-14
Citat:
Ursprungligen postat av
zebra121
Liverpool kommer att vinna ligan. Så enkelt är det. Grattis i förskott!
Uppföljning i december 2019...
2019-12-01, 10:13
Citat:
Ursprungligen postat av
zebra121
Som sagt, Liverpool är redan klara seriesegrare. Frågan är vilka som blir 2a, 3a och 4a. Racet där bakom blir tufft. Grattis återigen LFC-supportrar.
Syftet med dina profetior är oklart, men vi kan väl slå fast att det inte handlar om att du faktiskt önskar eller tror att Liverpool vinner, troligare är det väl som asdf skriver här nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Men så vill jag minnas att Zebran alltid håller på sådär med Liverpool. Var väl samma för någon säsong sedan. Låter mer som någon som väldigt gärna inte vill att Liverpool ska vinna och intalar sig själv att det värsta kommer inträffa så man slipper bli så jäkla besviken sen. Och när man har fel kan man bara glömma och gå vidare som att det inte hände.
Japp, bra spanat. Jag såg inlägget igår och blev också lite lätt provocerad av de förhastade slutsasterna, sen påminde du mig om zebrans modus operandi.
--------------------
Nä, Liverpool är inte "klart bästa laget i ligan" i år. Både mot Chelsea och City syntes det att motståndet är i samma klass eller möjligen bättre. Liverpool kommer tappa Salah Mane på AFCON efter nyår och har en trupp som är betydligt tunnare än dem. Visst känns det bra att Liverpool lagt fjolårets piss-säsong bakom sig, men det blir rejält tufft att komma före City och Chelsea.
Skön seger igår för övrigt, mot Watford som jag inte har någon kärlek för. Salah on fire. Firmino med sitt livs enklaste hattrick, får man anta. Ruskigt fina insatser på målen av Mane, Salah, Milner på tvåan, mfl. Salah kommer med fina argument för sin förlängning varje vecka.
Vad gäller starka enskilda prestationer får dock Leicester - United sägas toppa Liverpools match. Greenwoods pärla i bortre krysset, Tielemans golfchipp i krysset, Lindelöfs cross med vänstern (!) till 2-2, Ayoze Perez framspelning till Vardy för 3-2... verkar ändå ha varit en match som stod och vägde, men till sist vägde över för Leicester?
Väntade segrar för Chelsea och City, men har förstått att Brentford skapade lite problem för Chelsea. Inte hunnit kolla upp hur nära det var med tappat pinne dock.