2021-10-16, 19:48
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Inte för att skriva att någon ska släppas från en hög klippa är mycket mognare än en 15 åring heller.... Även om jag håller med i att det är löjligt med såna förhastade slutsatser. Men så vill jag minnas att Zebran alltid håller på sådär med Liverpool. Var väl samma för någon säsong sedan. Låter mer som någon som väldigt gärna inte vill att Liverpool ska vinna och intalar sig själv att det värsta kommer inträffa så man slipper bli så jäkla besviken sen. Och när man har fel kan man bara glömma och gå vidare som att det inte hände. Chelsea och City precis bakom. Liverpool kan mycket väl vinna. Men kommer bli ett race. Ingen överlägsen seger som senaste titeln.

Absolut, men sen fick jag ju rätt för två säsonger sedan när Liverpool vann guld oxå. Syntes tydligt redan i inledningen av säsongen.
Citera
2021-10-16, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Som jag poängterade innan säsongsstarten, så kommer Man City att vinna titeln även den här säsongen, med Liverpool som 2:a, och Chelsea på 3:e platsen. Mark my words

Man Utd kommer att få det svettigt med att nå topp 4, eller kanske även topp 6. Så blir det när de har en Hobbit från Molde som manager, och en sjukligt överbetalad farfar i truppen - vars b.f. datum har gått ut.

När det gäller Arsenal, så ser det inte så ljust ut ATM. Men får vi in Conte som ersättare för Arteta, så kan vi sno en topp 4 placering.

1. Liverpool
2. Leicester
3. Arsenal
4. Man. United
5. Chelsea
6. Man. City
7. Newcastle
8. West Ham
9. Brentford
10. Tottenham

Bara min summering över läget i Premier League nästa vår.

Manchester City eller Dortmund eller Atl.Madrid vinner Champions League nästa vår?

Bruno Fernandes vinner guldbollen 2021 och 2022?
Citera
2021-10-16, 21:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EL1624
1. Liverpool
2. Leicester
3. Arsenal
4. Man. United
5. Chelsea
6. Man. City
7. Newcastle
8. West Ham
9. Brentford
10. Tottenham

Bara min summering över läget i Premier League nästa vår.

Manchester City eller Dortmund eller Atl.Madrid vinner Champions League nästa vår?

Bruno Fernandes vinner guldbollen 2021 och 2022?
Har du druckit lite väl mkt whiskey i kväll ell?
Citera
2021-10-17, 03:38
Medlem
Tror att Ole sparkas den här veckan eller kommande. Pogba var missnöjd med spelsättet efter matchen och Ronaldo har tidigare signalerat liknande tankegångar.

Alla klagar på Glazers men dom har för fan köpt allt som varit till salu. Det enda de inte gjort är att fixa en riktig tränare men det kommer de att göra nu. Det här funkar inte längre.
Citera
2021-10-17, 06:09
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Tror att Ole sparkas den här veckan eller kommande. Pogba var missnöjd med spelsättet efter matchen och Ronaldo har tidigare signalerat liknande tankegångar.

Alla klagar på Glazers men dom har för fan köpt allt som varit till salu. Det enda de inte gjort är att fixa en riktig tränare men det kommer de att göra nu. Det här funkar inte längre.
Tror du i så fall det blir Zidane härnäst eller?
Citera
2021-10-17, 06:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Liverpool är det klart bästa laget i ligan och det syns tydligt. Att van Dijk är tillbaka är den bästa värvningen. Jag vidhåller starkt från dag 1 att Liverpool tar hem det och det finns ingen anledning att tvivla på det.

Det sa du 18/19 också:

2018-12-08
Citat:
Inte en chans? Ni har precis gått rent mot exakt de motstånd jag talade om för dig.
Inse faktum att ni nu leder serien och kommer vinna PL 18/19.

och efter fyra omgångar 2019...

2019-09-14
Citat:
Liverpool kommer att vinna ligan. Så enkelt är det. Grattis i förskott!

Uppföljning i december 2019...

2019-12-01, 10:13
Citat:
Som sagt, Liverpool är redan klara seriesegrare. Frågan är vilka som blir 2a, 3a och 4a. Racet där bakom blir tufft. Grattis återigen LFC-supportrar.

Syftet med dina profetior är oklart, men vi kan väl slå fast att det inte handlar om att du faktiskt önskar eller tror att Liverpool vinner, troligare är det väl som asdf skriver här nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Men så vill jag minnas att Zebran alltid håller på sådär med Liverpool. Var väl samma för någon säsong sedan. Låter mer som någon som väldigt gärna inte vill att Liverpool ska vinna och intalar sig själv att det värsta kommer inträffa så man slipper bli så jäkla besviken sen. Och när man har fel kan man bara glömma och gå vidare som att det inte hände.

Japp, bra spanat. Jag såg inlägget igår och blev också lite lätt provocerad av de förhastade slutsasterna, sen påminde du mig om zebrans modus operandi.

--------------------

Nä, Liverpool är inte "klart bästa laget i ligan" i år. Både mot Chelsea och City syntes det att motståndet är i samma klass eller möjligen bättre. Liverpool kommer tappa Salah Mane på AFCON efter nyår och har en trupp som är betydligt tunnare än dem. Visst känns det bra att Liverpool lagt fjolårets piss-säsong bakom sig, men det blir rejält tufft att komma före City och Chelsea.

Skön seger igår för övrigt, mot Watford som jag inte har någon kärlek för. Salah on fire. Firmino med sitt livs enklaste hattrick, får man anta. Ruskigt fina insatser på målen av Mane, Salah, Milner på tvåan, mfl. Salah kommer med fina argument för sin förlängning varje vecka.

Vad gäller starka enskilda prestationer får dock Leicester - United sägas toppa Liverpools match. Greenwoods pärla i bortre krysset, Tielemans golfchipp i krysset, Lindelöfs cross med vänstern (!) till 2-2, Ayoze Perez framspelning till Vardy för 3-2... verkar ändå ha varit en match som stod och vägde, men till sist vägde över för Leicester?

Väntade segrar för Chelsea och City, men har förstått att Brentford skapade lite problem för Chelsea. Inte hunnit kolla upp hur nära det var med tappat pinne dock.
Citera
2021-10-17, 09:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Knappast. Ole-Gollum verkar sitta stensäkert i Man Utd, ska nog mkt mer till för att de ens funderar på att ge Solskjaer kicken.

Men jag håller helt med om att Solskjaer är en urkass tränare, han är definitivt den sämsta managern i hela EPL.
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Tror du i så fall det blir Zidane härnäst eller?
Vad är det som får dig att Zidane ens skulle vara intresserad av att ta över en klubb som Man United? Dessutom så har ju Zidane själv uttalat att han inte har några ambitioner av att bli manager i England.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-17 kl. 10:21.
Citera
2021-10-17, 09:42
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det sa du 18/19 också:

2018-12-08

och efter fyra omgångar 2019...

2019-09-14

Uppföljning i december 2019...

2019-12-01, 10:13

Syftet med dina profetior är oklart, men vi kan väl slå fast att det inte handlar om att du faktiskt önskar eller tror att Liverpool vinner, troligare är det väl som asdf skriver här nedan.

Japp, bra spanat. Jag såg inlägget igår och blev också lite lätt provocerad av de förhastade slutsasterna, sen påminde du mig om zebrans modus operandi.

--------------------

Nä, Liverpool är inte "klart bästa laget i ligan" i år. Både mot Chelsea och City syntes det att motståndet är i samma klass eller möjligen bättre. Liverpool kommer tappa Salah Mane på AFCON efter nyår och har en trupp som är betydligt tunnare än dem. Visst känns det bra att Liverpool lagt fjolårets piss-säsong bakom sig, men det blir rejält tufft att komma före City och Chelsea.

Skön seger igår för övrigt, mot Watford som jag inte har någon kärlek för. Salah on fire. Firmino med sitt livs enklaste hattrick, får man anta. Ruskigt fina insatser på målen av Mane, Salah, Milner på tvåan, mfl. Salah kommer med fina argument för sin förlängning varje vecka.

Vad gäller starka enskilda prestationer får dock Leicester - United sägas toppa Liverpools match. Greenwoods pärla i bortre krysset, Tielemans golfchipp i krysset, Lindelöfs cross med vänstern (!) till 2-2, Ayoze Perez framspelning till Vardy för 3-2... verkar ändå ha varit en match som stod och vägde, men till sist vägde över för Leicester?

Väntade segrar för Chelsea och City, men har förstått att Brentford skapade lite problem för Chelsea. Inte hunnit kolla upp hur nära det var med tappat pinne dock.

Nu vet jag ju att du ofta är ganska negativ mot ditt eget lag men att säga att Chelsea var kanske snäppet vassare stämmer ju inte, de kom ju in med den gamle gode bussen och hoppades på kontra in en boll. Tycker efter 8 omg att city och Liverpool är snäppet bättre än alla andra lag.

Chelsea är alldeles för dåliga offensivt och deras mittbackar kommer inte hålla, de har ett jävla bra försvar tack vare deras sittande mittfältare som gör det otroligt bra.
Citera
2021-10-17, 10:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nu vet jag ju att du ofta är ganska negativ mot ditt eget lag men att säga att Chelsea var kanske snäppet vassare stämmer ju inte, de kom ju in med den gamle gode bussen och hoppades på kontra in en boll. Tycker efter 8 omg att city och Liverpool är snäppet bättre än alla andra lag.

Chelsea är alldeles för dåliga offensivt och deras mittbackar kommer inte hålla, de har ett jävla bra försvar tack vare deras sittande mittfältare som gör det otroligt bra.
Orkade inte att feta till delar av texten.

Men jag håller med om att Man City och Liverpool ser ut som de två starkaste lagen, och jag tippade City, pool och Chelsea som topp tre innan säsongsstarten - ngt som jag fortfarande håller på.
Citera
2021-10-17, 12:41
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz

Chelsea på Anfield blev en liten ögonöppnare för mig. Jag hade en förhoppning om att Liverpool skulle visa att man var numret större än Tuchels bygge, att Liverpools elva och system skulle väga tyngre än dyra värvningar.

Men jag tycker Chelsea hade helt rätt matchplan - både före och efter utvisningen. Visst att de skänkte bort bollinnehav och initiativ, men de var farligare i första trots sin defensiva taktik. I andra neutraliserade de Liverpools offensiv på ett effektivt sätt med en man mindre i 45 minuter.

Man kanske kan anföra att: Ja, Chelsea är/var ett sämre lag än Liverpool på den dagen, men de hade en matchplan som gav dem goda chanser att vinna.

Men ok, så här då: Jag hoppades Chelsea fortfarande skulle vara numret mindre än Liverpool inför säsongen, men jag tycker absolut de är på nivå nu att välförtjänt kunna komma före Reds i tabellen.
Citera
2021-10-17, 14:04
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Chelsea på Anfield blev en liten ögonöppnare för mig. Jag hade en förhoppning om att Liverpool skulle visa att man var numret större än Tuchels bygge, att Liverpools elva och system skulle väga tyngre än dyra värvningar.

Men jag tycker Chelsea hade helt rätt matchplan - både före och efter utvisningen. Visst att de skänkte bort bollinnehav och initiativ, men de var farligare i första trots sin defensiva taktik. I andra neutraliserade de Liverpools offensiv på ett effektivt sätt med en man mindre i 45 minuter.

Man kanske kan anföra att: Ja, Chelsea är/var ett sämre lag än Liverpool på den dagen, men de hade en matchplan som gav dem goda chanser att vinna.

Men ok, så här då: Jag hoppades Chelsea fortfarande skulle vara numret mindre än Liverpool inför säsongen, men jag tycker absolut de är på nivå nu att välförtjänt kunna komma före Reds i tabellen.

Ja, jag håller med dig, jag kan nog påstå att Tuchel var bättre på att neutralisera Liverpool än vad Klopp var på att försöka skada Chelsea. Resultatet 1-1 hade varit riktigt bra om det var på Bridge, men på Anfield hade jag också högre förväntningar men Chelsea gjorde det bra och förtjänade verkligen den poängen.

Dock över en hel säsong så känns det inte som man kan spela så osexig anfallsfotboll för att kunna slå Lfc eller City (ska ju gå bättre än båda). Men Tuchel har imponerat, tveklöst.
Citera
2021-10-17, 14:08
Moderator
zanteras avatar
Tycker ändå Chelsea bör tas på allvar. De kanske inte har dominerat varje match men varför skulle Chelsea ha lägre chanser att vinna än t.ex. City som blev nollade hemma mot Southampton och torskade mot Spurs? Tror deras vägran att köpa en målskytt kommer bli kostsamt över säsongen. Både Chelsea och Liverpool har bättre alternativ framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in